Przekładka RHD-kompendium

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 00:46

Tak mnie nachodzi refleksja, śledząc wątki o przekładkach..... jasny gwint :o , jakie poprzekładane druciarstwo musi już do tej pory jeździć.... normalnie załamka..... :-|



Iskier
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 01:16

moze lepsze to niz wyciagane z podpociagu i robione na wiosce u zdzisia... przynajmniej buda trzyma konstrukcje

Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 01:18

jarmaj pisze: jakie poprzekładane druciarstwo
jarmaj jesteś nie sprawiedliwy ;-( odrazu druciarstwo, to słowo tak źle brzmi.

jak tak dalej pójdzie to ludzie z JDMami z kierą po lewej będą mieli osobny kolor na forum i będą wszędzie napiętnowani hehe
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

Iskier
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 01:41

tylko dlaczego te ''zdrutowane' auta daja nadal wieksza frajde z jazdy niz wiekszosc europejczykow...

jarmaj, jak zawsze rozbija sie o to zeby wyciagnac maxymalna przyjemnosc z jazdy, a nie kazdego stac na wywalenie 80k za sti z DCCD z roku 2006.

a pozatym na innym forum widzialem auto ktore poszlo za 66k z roku 2005 i bylo troche przekoszone, szczerze?, wolabym takie 'druciarstwo' gdzie wiem ze auto mi prosto jedzie a ze bede mial wlacznik swiatel jak w zaporozcu albo szyby na korbke! mam w d... :x

mozliwe ze odbieram to zbyt personalnie ale traktowanie przekladanych anglikow zaczyna byc szyderstwem w slowach pisanych tak jak z ludzi na emigracji ktorzy to sa ''nieudacznikami'' i ''zdrajcami'', nie bede sie doszukiwal prawdziwych motywow ludzi komentujacych w ten sposob...

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 02:50

Iskier, akurat Jarmaj ma coś w rodzaju przekładki i wie ile to kosztuje. Z tym że u niego byś nie znalazł że to nie wyjechało jako STI LHD z fabryki.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 09:30

Azrael pisze:akurat Jarmaj ma coś w rodzaju przekładki
Och wydało się.... :-)

No więc właśnie. Czyli chyba nie mam ogólnie nic przeciwko przekładkom. Mam za to wiele przeciwko druciarstwu, czasem przy tym uskutecznianym....

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 10:06

Iskier pisze:no np. deska rozdzielcza wyglada tak samo w GL jak w GT , tak samo z przyciskami do elektryki szyb,

co ogolnei jest potrzebne procz tego co wyzej napisali, przeciez jedyny problem to deska rozdzielcza, a reszta dostanei sie na szrocie, przekladnie kierownicza, pedaly, i reflektory...

Z tymi podzespołami na szrocie tonie jest tak łatwo.Praktycznie nie ma subaraków na szrotach.Najlepszym miejscem jest zakup częsci u mechaników subaru.Mają oni swoje kontakty i prawie zawsze potrafią coś zaproponować.

Oczywiście dużym magazynem cześci są rozbiórki i tu na czele firmy z Kielc,Lublina,Krakowa.Ale oni najczęściej rozbierają RHD,więc można kupić to co wspólne,silnik,skrzynia,wiązka do przeróbki etc. Czasami ,wyjątkowo mają akiegoś GT-ka ze Szwajcarii lub innego europejskiego na przekładkę.Na Szkolnej też widzę LHD GT-ki w stanie dawcy cześci na przekładkę.

Jak wiesz praktycznie interesowałem się przekładką. I niebardzo argument ceny jest tu dobry. Cenowo taki kawior wychodzi drożej niż zdrowe STI EU w nowej budzie-oczywiście brzydsze ale gotowe.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

strongi
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Impreza 2.0 STI 2002
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 11:15

jarmaj pisze:jakie poprzekładane druciarstwo musi już do tej pory jeździć.... :-|
Teraz się już nie naprawia drutem tylko trytytkami więc słowo druciarstwo chcąc nie chcąc powinno odejść do lamusa :lol:

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 13:32

To niech będzie, że to trytytmaństwo :)

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Iskier
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 20:21

bez urazy ale duzo wlascicieli subaru jezdzi trytytmanstwem nawet jesli to orginalne LHD GT :whistle:
i tak jak mowilem wole cos takiego zrobione przez siebie niz kupione STI EU z nieznana historia, a Polacy potrafia zrobic cuda... ale to kazdy wie :)

Iskier
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 20:24

i na 100% jest mozliwa przekladka za 10tys, niech nikt nei pisze ze nie, na forach pojawiaja sie rozbite GT ostatnio wszystkie czesci do przekladki poszly za 4,5tys, robocizna 5,5 tys z pocalowaniem w raczke i wywoskowaniem samochodu po robocie.

wiec za 40-45tys masz STI Type RA, R z 99r, i kazda seria STI EU oglada twoja duza rure...

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 20:43

Iskier pisze: i tak jak mowilem wole cos takiego zrobione przez siebie niz kupione STI EU z nieznana historia, a Polacy potrafia zrobic cuda... ale to kazdy wie :)
To jak wybór między kiłą a rzeżączką :mrgreen:

Iskier
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 20:49

To jak wybór między kiłą a rzeżączką
no nie wiem, musialbym troche poczytac na ten temat :), ale fakt jest taki ze napewno fajnei by bylo miec wszystko orginalne i nigdy nie uderzone, czasami jest to niemozliwe Type R, jedyny w polsce ex holowczyca, zreszta ujezdzany przez mojego kolego we Wroclawiu.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 21:30

Iskier pisze: robocizna 5,5 tys z pocalowaniem w raczke i wywoskowaniem samochodu po robocie.

Za:


-rozmontowanie samochodu, w tym: demontaż silnika, hydrauliki układu hamulcowego, kokpitu, świateł, podszybia, wykładzin, instalacji elektrycznej samochodu, linek bagażnika maski itp.
-przerobienie przegrody czołowej, przespawanie mocowań
-lakierowanie
-wymianę sztywnych przewodów hamulcowych/ew. dorobienie, montaż układu hamulcowego
-wymianę/dorobienie wiązki elektrycznej silnika i wnętrza
-montaż kokpitu, boczków, wykładzin i ogólnie wnętrza
-montaż silnika i reszty osprzętu wraz z np. dorobieniem przewodów wspomagania i innych drobnych

i wiele wiele innych.

Przypominam że mówimy o starych autach w których co 2 śruba jest do wymiany, trzeba naprawiać gwinty, czasem coś rozwiercać i tak dalej.

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 21:45

Azrael pisze:
Iskier pisze: robocizna 5,5 tys z pocalowaniem w raczke i wywoskowaniem samochodu po robocie.

Za:


-rozmontowanie samochodu, w tym: demontaż silnika, hydrauliki układu hamulcowego, kokpitu, świateł, podszybia, wykładzin, instalacji elektrycznej samochodu, linek bagażnika maski itp.
-przerobienie przegrody czołowej, przespawanie mocowań
-lakierowanie
-wymianę sztywnych przewodów hamulcowych/ew. dorobienie, montaż układu hamulcowego
-wymianę/dorobienie wiązki elektrycznej silnika i wnętrza
-montaż kokpitu, boczków, wykładzin i ogólnie wnętrza
-montaż silnika i reszty osprzętu wraz z np. dorobieniem przewodów wspomagania i innych drobnych

i wiele wiele innych.

Przypominam że mówimy o starych autach w których co 2 śruba jest do wymiany, trzeba naprawiać gwinty, czasem coś rozwiercać i tak dalej.

No właśnie :roll: , ale są tacy co to za tyle zrobia a nawet słyszałem że taniej, coś ok 3000zł. Ale Kuba wiesz, jak ktoś ma swój garaż i smykałkę, kosztów praktycznie 0, brak zarejestrowanej firmy, itp, i jak taki gość weżmie 5k za przekładke to jest mega happy :cofee:
Ja bym sie w życiu nie wział za przekładke za 5k, ale cóż każdy ma swój pomysł na swój biznes
A na koniec i tak zostaniesz obsmarowany jak np.Marek K. :evil:

Iskier
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 22:07

zgodze sie Panowie tez z wami, ale powiedzmy sobie szczerze jesli ktos ma czas to ni widze problemu, wymienilem skrzynie w 6 godzin, a pewnie za to musialbym zaplacic 700-1000zl.

masz racje Carfit, sa firmy lub nawet nie firmy ktore zrobia to nawet za mniejsze pieniadze. kwestia klienta i kogo na co stac. fajnie jest oddac auto do profi firmy przyjsc i powiedziec dziekuje tu jest wasze 10tys czy 15tys. i jak cos to przyjade do poprawki. ale to jest zawsze kwestia kasy, kazdy wybiera to na co go stac.

zreszta Azrael, dla was tzn. 4 turbo to taka robota musi kosztowac, wiadomo dlaczego, ale pamietaj ze jest duzo firm ktore nie specjalizuja sie w remapach ale bardziej w mechanice i oni takich kosztow nei maja wiec robia za duzo mniejsze pieniadze.
dobry gosciu robi taka przekladke w trzy dni, wiec wychodzi mu dniowka troche wiecej niz srednia krajowa. zawsze mozesz asystowac w takich warsztaach a nawet 'pomagac' zeby widziec co jest jak robione.

i faktycznie gdybym mial placic za robocizne przekladki 10-15 tys. to osobiscie bym wolal jezdzic trabantem, no ale ja jestem biedny wiec moze dlatego.

panpremo
2 gwiazdki
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 22:23

Myślę że sensowna przekładka zaczyna się od 15tyś. Pamiętaj że trzeba samochód doprowadzić do stanu STi a dostępne części są najwyżej z GT, o GL wole nie wspominać.
Nie WOLNO oddać samochodu komuś kto owszem robił przekładki ale nigdy subaru na oczy nie widział bo gwarantuje że to spiepszy...
Dlatego nawet jak jest dawca, nawet jak się ma budżet, nawet jak ma się czas by na auto poczekać pytanie kto to zrobi? Już nikomu kumatemu się nie chce :-(

Zostaje Litwa czy Łotwa.....

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 11 lut 2010, o 22:37

panpremo pisze: Nie WOLNO oddać samochodu komuś kto owszem robił przekładki ale nigdy subaru na oczy nie widział bo gwarantuje że to spiepszy...
ta zasada nie tylko tyczy sie przekładki, dziś miałem tego mały przykład, rano przyjechał klient forkiem 2.0 n/a z 98r, że szarpie, żle odpala, itp. Rozrząd , regulacje zaworów wymieniał mu wg niego, bardzo dobry zaufany mechanik, no i tak wymienił że nie podpiał przewodów do wentylatorów, masy na silnik, itp. oczywiscie diagnostyki sie podjał bo nie mia komputera ;-)
A w tym roczniku to wyjątkowo potrzebny jest :giggle:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 12 lut 2010, o 09:21

Iskier pisze: zreszta Azrael, dla was tzn. 4 turbo to taka robota musi kosztowac, wiadomo dlaczego, ale pamietaj ze jest duzo firm ktore nie specjalizuja sie w remapach ale bardziej w mechanice i oni takich kosztow nei maja wiec robia za duzo mniejsze pieniadze.
dobry gosciu robi taka przekladke w trzy dni, wiec wychodzi mu dniowka troche wiecej niz srednia krajowa. zawsze mozesz asystowac w takich warsztaach a nawet 'pomagac' zeby widziec co jest jak robione.


Koszty akurat generuje warsztat mechaniczny i magazyn części, remapy to jakaś tam relatywnie niewielka część.

3 dni to jakiś cyborg pracujący 24h chyba. Też się nie da bo lakier musi wyschnąć.... U nas ostatnio jak pamiętam to największy cyborg mechanik jakiego znam pracujący w masakrycznym tempie robil to na pewno ponad tydzień + blacharze.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 12 lut 2010, o 13:59

Azrael pisze: 3 dni to jakiś cyborg pracujący 24h chyba

Chyba że Monster Garage. Produkujący Monster-przekładki ;)))

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 12 lut 2010, o 16:59

Iskier pisze: fakt jest taki ze napewno fajnei by bylo miec wszystko orginalne i nigdy nie uderzone, czasami jest to niemozliwe Type R, jedyny w polsce ex holowczyca, zreszta ujezdzany przez mojego kolego we Wroclawiu.
Szkoda, że ten Type R ma niewiele wspólnego z oryginałem już :-|

Iskier
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 12 lut 2010, o 19:21

mialem na mysli ze byl przekladany przez Prodrive, a to co sie dalej stalo z tym autem tutaj w polsce to juz inna sprawa, mysle ze kazdy wlasciciel troche w to auto wlozyl twardej nogi, ale nadal jezdzi!

panpremo
2 gwiazdki
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 12 lut 2010, o 21:58

Iskier pisze:mialem na mysli ze byl przekladany przez Prodrive, a to co sie dalej stalo z tym autem tutaj w polsce to juz inna sprawa, mysle ze kazdy wlasciciel troche w to auto wlozyl twardej nogi, ale nadal jezdzi!
:lol: :-) Iskier ale to był prodrive-Polska, (byłe Volvo :?: ) :thumb: Oni chyba przełożyli te auta i zamkęli firme. Przełożyli wtedy Czarnego, srebrnego i 22B Gieruszczaka.

WRCFan chyba z tą orginalnością najgorzej nie jest, tylko auto troszke zmęczone.
Iskier pisze: Type R, jedyny w polsce ex holowczyca, .
Jedyny w Polsce EX Hołowczyca, czy Jedyny w Polsce wogóle? Bo Hołowczyc ma białego treningówke a Type R-ów w Polsce jest już dużo :thumb:

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 12 lut 2010, o 22:27

panpremo pisze: :lol: :-) Iskier ale to był prodrive-Polska, (byłe Volvo :?: ) :thumb: Oni chyba przełożyli te auta i zamkęli firme. Przełożyli wtedy Czarnego, srebrnego i 22B Gieruszczaka.
Pewny jesteś ? Czarnego Hołek dostał przecież z Prodrive (tego brytyjskiego) za ME '97.
panpremo pisze: WRCFan chyba z tą orginalnością najgorzej nie jest, tylko auto troszke zmęczone.
Technicznie to nie wiem, ale boli, że auto nie ma już wyglądu STi Ver. IV.

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 12 lut 2010, o 22:29

panpremo pisze:
WRCFan chyba z tą orginalnością najgorzej nie jest, tylko auto troszke zmęczone.
Trochę zmęczone ? Widziałem gokiedyś na parkingu w serwisie. Zrobił na mnie wrażenie ZMORDOWANEGO na MAXA, a podejrzewam,że i dzwonkom się nieoparł. Estetyka mierna a i technicznie wyglądał nieciekawie.

Nie wzbudziłwe mnie żadnych pozytywnych emocji mimo,że mam zdrową korbę na punkcie tych aut.Może chybym niem pojechał ...
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

ODPOWIEDZ