czy zwiększać prześwit w subaru?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 07:19

damaz pisze: co do cofania w kopnym czymkolwiek - racja. ale nie zgadzam się, że bez płyty (w takiej sytuacji) pojechałbyś dalej (... chyba już "głębiej"). w końcu przy "normalnej" pracy, że sobie tak napiszę, płyta ugniata i rozpycha "medium", coby za nią było płasko i bez zgrzytów. więc bez płyty być może problemy pojawiłyby się później (albo wcześniej), ale jeśli wpadłeś w kopny śnieg tak, że wyjechać nie możesz, to nie jest to wina płyty, tylko (najczęściej) problem pt. "zawiesiłem auto".

IMHO producent płyty subarowej bardzo słabo to rozwiązał. Bo w wypadku wklejenia (w śnieg, błoto, piach) płyta działa jak szufla, kiedy próbuje się forka cofnąć. Więcej tam szkody niż pożytku. Nie patrzyłem czy są ku temu możliwości techniczne, ale na zdrowy rozum wystarczyłoby koniec płyty wygiąć ku górze. W obecnej konfiguracji płyta niemal uniemożliwia jakikolwiek ruch do tyłu w sytuacji kiedy ten ruch do tyłu jest właśnie potrzebny.



rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 198 razy

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 09:57

damaz pisze: pod moim osobistym slowmammal MY07 najniżej położone są dyfer z tyłu i tłumik z tyłu
W moim OBK najniżej jest w tej chwili płyta, a tłumiki końcowe są zdecydowanie wyżej niż dyfer.

damaz pisze: że często jeździsz jakąś jedną nieutwardzoną drogą
Mam swój ulubiony wystający kamień, nad którym bez płyty przejeżdżałem bez szemrania, a z płytą muszę go omijać, bo się przejechać nad nim nie da.
damaz pisze: założyć większe opony i jest remis.
Ziomowe opony (215/65R16) dają mi dodatkowo 1cm prześwitu, natomiast płyta zabrała tych centymetrów kilka.
damaz pisze: w obcym terenie nie zamieniłbym płyty na ten dodatkowy prześwit za nic

OBK i Forek w serii to tylko nieco podwyższone auta do codziennej jazdy, więc zapuszczanie się w trudny teren i tak nie ma sensu. A na codzień (patrz wspomniany kamień) płyta utrudnia nieco życie.
damaz pisze: nie zgadzam się, że bez płyty (w takiej sytuacji) pojechałbyś dalej
Tak, ale miałbym szansę na wycofanie się.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 18:42

zara zara, płyta rrosiaka jest nieoryginalna, bo do obk'ów nie ma płyt oryginalnych. A tu mowa o Forysiu. Do nich są płyty, a więc może i lepiej daje sie je wpasować. Moje czy gr w temacie :whistle:

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 18:47

minimus, mam w forku płytę z SIPu i jest tak samo do d...

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 18:50

w takim razie podtrzymuje moje wcześniejse zdanie, że nie ma co kombinować z tymi samochodami. One z założenia nie są terenowe. To są podwyższone sedany/kombiaki i tyle. Oczywiście, jak sie bardzo chce to można, ale znacznie mniejszymi kosztami (nie tylko finansowymi) można zanabyć samochód do jazdy terenowej przeznaczony.

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 19:18

może Az poprawi ale chyba nie ma oryginalnych subarowskich płyt tylko ASO je zamawia u kowala i później montuje.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 198 razy

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 19:21

inquiz pisze:może Az poprawi ale chyba nie ma oryginalnych subarowskich płyt tylko ASO je zamawia u kowala i później montuje.
Do Forka są, ale i tak montują te od kowala. bo tańsze i lepsze :-)
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 19:25

Do forka są pewnie dlatego, że to płyta imprezy. A w imprezach są płyty poto coby na rajdzie kamyk do środka nie wleciał. :whistle:

Jeszcze co do większych opon - jak to jest że one nie ocierają o nadkola?? Bo chyba we wszystkich samochodach terenowych, żeby większe opony założyć trzeba samochód do góry podnosić. A żeby to dbrze zrobić, to parę elementów trzeba wymienić.

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 19:31

po prostu opona musi być odpowiednio większa. :whistle:

nikt nie mówi o 31" cy cóś. chodzi o coś, co jest większe ale JESZCZE nie obciera.


edit: przykład, coby nie bujać w obłokach:

opona "fabryczna" 215x65R16
opona "większa" 215x70R16

różnica w średnicy: 21 mm
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, o 19:43 przez damaz, łącznie zmieniany 1 raz.

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 19:33

czyli ile to może być??
Nieśmiało przypominam, że obcieranie się zaczyna przy skręconych kołach na nierównościach 8-)

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 198 razy

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 19:39

minimus pisze: czyli ile to może być??

Profil o 5% większy powinien wejść, przynajmniej u mnie wszedł i nie obciera.

Oczywiście mówimy o szerokościach opon w okolicy 200.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 19:41

a ile to mniej więcej w cm od ziemi?

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 198 razy

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 19:42

minimus pisze: a ile to mniej więcej w cm od ziemi?

Jak łatwo policzyć, ok. 1cm więcej, czyli niewiele.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 19:43

OEMowe nie mają nic wspólnego z takimi rajdowymi. Są orygnalne, ale nigdy nie widziałem te z SIP to od "kowala".

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 19:44

no to sobie przekleję moje edit sprzed chwili....

taki edit został zrobiony: przykład, coby nie bujać w obłokach:

opona "fabryczna" 215x65R16
opona "większa" 215x70R16

różnica w średnicy: 21 mm

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 19:54

1 cm powiadacie, hmmm. No powiedzmy, że zawsze to coś, stosunkowo tanim kosztem. Tylko do manuala lepiej nie zakładać bo jeszcze sprzęgło pójdzie z dymem :evilgrin:
damaz, lepiej faktycznie wykasuj to bo będzie po gwarancji ;-)
Azrael pisze: OEMowe nie mają nic wspólnego z takimi rajdowymi.
Chodziło mi o to, że tam miejsce na płyte jest jakieś lepsze.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 20:04

minimus,
minimus pisze: Chodziło mi o to, że tam miejsce na płyte jest jakieś lepsze.


Czy ja wiem czy lepsze? Faktem jest ze są gwinty w które można ją przykręcić no i po prostu wiecej ludzi szuka płyt do Forka i Imprezy.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 20:17

zawsze możemy zaprojektować jakąś płytę :evilgrin: tylko wzór potrzebny, żebym nie ganiał pod ubłoconym autem ;-)

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 10 mar 2010, o 20:27

płyta będąca powierzchnią klasy C1 albo inną rozwijalną się nie nadaje. :-p


bo za droga :wall:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wita
0 gwiazdek
Lokalizacja: |Beskid|
Auto: po-t-forek 2.0XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 11 mar 2010, o 23:38

jeszcze jedno

minimus pisał żeby w manualu nie zakładać większego profilu opon ze względu na sprzęgło, a w org. to 215/60R16, więc nie kusić się na profil 65??? a na zimę nawet 70???

płyta raczej sprawia więcej kłopotów niż pożytku:) z tego co piszecie:)

tak czy inaczej jak policzyć sprężyny, płytę, opony to wyjdzie już całkiem przyzwoity samurai do zabaw w terenie więc chyba polepszanie dobrego forka mija się z celem w tym momencie... i sprawa jasna :thumb:

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 198 razy

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 12 mar 2010, o 00:02

Wita pisze: więc nie kusić się na profil 65

gregski jeździ na takim w manualu i nie narzeka
Wita pisze: a na zimę nawet 70

nie wejdą :idea:
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 12 mar 2010, o 00:30

Wita pisze: minimus pisał żeby w manualu nie zakładać większego profilu opon ze względu na sprzęgło
tak nie do końca poważnie to pisałem :whistle:
Wita pisze: tak czy inaczej jak policzyć sprężyny, płytę, opony to wyjdzie już całkiem przyzwoity samurai do zabaw w terenie więc chyba polepszanie dobrego forka mija się z celem w tym momencie... i sprawa jasna
a to twierdzę od początku juz zupełnie poważnie

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 12 mar 2010, o 01:39

damaz pisze: płyta będąca powierzchnią klasy C1 albo inną rozwijalną się nie nadaje. :-p
popsułeś mi cały dzień w pracy ;-) , bo się zaaferowałem przy okazji tymi powierzchniami i trafiłem na jakieś opracowanie jak się robi profi karoserie samochodów, a tam... powierzchnie klasy A (6x6 punktów kontrolnych, C2 i inne duperele).

I ja te biedne oprawki dzisiaj molestowałem :mrgreen: a tak dobrze mi już szło....

a wracając do płyt to trzeba pomierzyć i powyginać. Nie takie rzeczy się "podrabiało". Chociaż w sumie może być i jakaś rozwijalna - zrobiłem kiedyś dno? (hull) v8 jetboat z jednego kawałka blachy ;-)

rubach
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: zgierzewice polskacentralna
Auto: forester 98
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 12 mar 2010, o 18:54

Tak sobie czytam, bo właśnie zastanawiam się nad założeniem sprężyn +30 mm od Dobinsons. Raczej nie martwiłbym się o komfort po montażu oryginalnego kitu z renomowanej firmy, o której piszecie. Zawias niekoniecznie musi być twardszy, chyba że te springi przewidziane są pod dodatkowe obciążenie np.: wyciągarke, ale w forku to nierealne.
A kołami to raczej nie powalczymy zabardzo, bo im większe koła tym mniej momentu na nich i auto przestaje jechać, ja mam tyko wolnossące dwa litry ;-( , do tego jak ktoś już pisał większe koła muszą się zmieścić, w forku raczej nie będę wywalał nadkoli i wycinał flexem błotników.
Ja mam inne obawy, czy amorki ten lift wytrzymają i przeguby, czy krzyżaki wałów będą się szybciej kończyć, czy przewody hamulcowe będą dość długie???
Ale widzę nikt wcześniej tego nie przerabiał :-|
CHECK
ENGINE

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: czy zwiększać prześwit w subaru?

Post 13 mar 2010, o 01:34

ale poco go podnosić jeśli większych kół nie będziesz zakładał??

ODPOWIEDZ