Filmoteka

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Filmoteka

Post 19 mar 2010, o 18:17

Azrael pisze: Jednak przypominam że rajdy to nie drift....
nie widzę związku, ktoś mówił o drifcie? ;-)
ky pisze: iedy to dopiero były zabawki dla prawdziwych twardzieli
dla kogo by nie były mi się nie podobają. Za to podobają mi się te z lat 90.
ky pisze: Sponsors. Drivers.
załóżmy, że wszyscy jeżdzą takimi jak kiedyś a-grupami. Jaka to różnica dla sponsorów? Dla sponsorów liczy się dzbanek - nie słyszałem, żeby któryś chwalił się czasem z Jodłownika ;-)

czarno-biali patrzyciele.



źuf
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: sie biora dzieci?
Auto: francuski piesek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 19 mar 2010, o 18:19

remek pisze: Dla sponsorów liczy się dzbanek

Uzasadnij na przykladzie polskiego rallycrossu :->

Dla sponsora liczy sie ile osob obejrzy jego logo/baner/cokolwiek.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Filmoteka

Post 19 mar 2010, o 18:22

źuf pisze:

Uzasadnij na przykladzie polskiego rallycrossu :->
ganianie za własnym ogonem mnie nie interesuje. Ja wyznaję jeden prawdziwy sport motorowy. :evilgrin:

Poza tym masz rację - dzbanek, oglądalność - to się liczy, a nie 0.1 na km ;-)

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 19 mar 2010, o 18:25

Oglądalność to się dzisiaj robi w TV, a tam i wyścig żółwi można dobrze pokazać.

Wczoraj na Eurosporcie2 widziałem, chyba godzinną, relację z mistrzostw świata w ustawianiu kubków. :o
czarne jest piękne...

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Filmoteka

Post 19 mar 2010, o 18:33

vibowit pisze: Oglądalność to się dzisiaj robi w TV
nie do końca. Oglądalność TV robi na życzenie. F1 królowa sportów. Says who ? ;-) Na pewno nie dlatego, że ludzie łazili popatrzeć jak 20 chłopa w kółko jeździ.

źuf
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: sie biora dzieci?
Auto: francuski piesek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 19 mar 2010, o 18:50

remek pisze: Ja wyznaję jeden prawdziwy sport motorowy. :evilgrin:
Mistrzostwa swiata lodowek w chlodzeniu piwa? ;-)

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 19 mar 2010, o 18:56

no to żeby podgrzać atmosferę i połechtać "Francuzki" odłam forum :mrgreen:

Link: http://www.youtube.com/watch?v=TjyE9qDO ... re=related
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Filmoteka

Post 19 mar 2010, o 23:14

No, i to jest akcja, a nie jakies dretwe parkingowe smuty, niezaleznie czym krecone :)
Jacek "AMI" Rudowski

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 20 mar 2010, o 00:22

remek pisze: załóżmy, że wszyscy jeżdzą takimi jak kiedyś a-grupami. Jaka to różnica dla sponsorów? Dla sponsorów liczy się dzbanek - nie słyszałem, żeby któryś chwalił się czasem z Jodłownika ;-)
A jak chcesz wyjąć dzbanek nie bijąc się o dziesiąte sekundy na kilometrze? Specjalna nagroda za wrażenia artystyczne? Za najlepszą choreografię i dobór podkładu muzycznego? Noty za styl? 5 punktów za lądowanie telemarkiem? :>
źuf pisze: Dla sponsora liczy sie ile osob obejrzy jego logo/baner/cokolwiek.
Tylko że oglądanie logotypu na imprezie/podczas relacji to tylko część maszynki do robienia pieniędzy. Potem jeszcze jest długie odcinanie kuponów od tego, co się ugrało na imprezie czy w całym cyklu, czyli np. całostronicowe ogłoszenia czy kilkudziesięciosekundowe spoty w prajmtajmie typu zwycięski lew (jako opis jakiegoś pedzia 207 1.4) czy nasz olej jest najlepsze (Castrol Ostrze Nie Tylko Do Frytek -- Leszek Kuzaj się nim nawet perfumuje). Im lepszy wynik, tym lepsza baza do produkcji marketoidalnego bełkotu (np. zawsze bardzo naciąganymi wydawały mi się market-pierdy Fiata o dzielnych pogromcach jednego OS-u i fafnastego miejsca w generalce).

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Filmoteka

Post 20 mar 2010, o 05:45

ky pisze:
A jak chcesz wyjąć dzbanek nie bijąc się o dziesiąte sekundy na kilometrze? Specjalna nagroda za wrażenia artystyczne? Za najlepszą choreografię i dobór podkładu muzycznego? Noty za styl? 5 punktów za lądowanie telemarkiem? :>
zdaje się celowo nie chcesz zrozumieć o czym ja piszę :evilgrin: Dokładnie podobna sytuacja jest w tej chwili z wycofaniem wurców i okastrowaniem rajdówek do postaci tego czegoś s2k. I co. Walą się o 0.1 gorszymi sprzętami, w ramach tych sprzętów, bo i tak nie ma lepszych. Jakby to zamienili na a-gr to byłoby idealnie. Co kogo obchodzi jaki czas auto robi na Monte Carlo. Ważne, że wygrywa. Chyba z ćwiarą rajdy mylisz :evilgrin:
ky pisze: zawsze bardzo naciąganymi wydawały mi się market-pierdy Fiata o dzielnych pogromcach jednego OS-u i fafnastego miejsca w generalce
a czym mieli się chwalić. Pisali to co mogli potwierdzić. Kto z potencjalnych rzesz kupców by wnikał ;-)

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 20 mar 2010, o 12:36

remek pisze: Jakby to zamienili na a-gr to byłoby idealnie
Nie, nie byłoby. Trzeba by jeszcze im było wykastrować opony, wykastrować zawieszenia, hamulce, może też skrzynki. A dopóki w Agrupie można włożyć dowolny amortyzator, byle odpowiadał zasadą pracy temu z auta seryjnego, dowolną oponę, wielki hamulec, byleby był homologowany i sekwencję, to słabo widzę powrót do tego, co było dwadzieścia lat temu.

Jak pisze Kuba, nie ma co marudzić na elektronikę, której tam nie ma.

Ja bym to widział, w skrócie, tak (walę z głowy, więc mogą wyjść różne głupoty):

- zasadniczo trzymamy się A grupy,
- zakaz używania elektronu, włókien węglowych, kevlaru, tytanu (i może coś by się jeszcze znalazło),
- opony z homologacją drogową (są wynalazki typu R888 czy inne cuda) -- jak nie dają rady na fafdziesięciu kilometrach OES-owych, to trzeba jechać z głową; sprzedawane w minimum x tysięcy egzemplarzy rocznie (żeby nie tworzyć małoseryjnych hybryd z bieżnikiem drogowym, mieszanką na pograniczu legalności, na karkasie od slicka), na takich gumach nawet na przyczepnym trzeba atakować bokami -- patrz Trela w Astrze na Warszawskim, OES pod pajacem, gdzieś na początku tego wieku,
- koła -- zachowany seryjny rozmiar felgi,
- hamulce -- zasada pracy taka sama jak w aucie seryjnym, wolno zwiększyć powierzchnię roboczą tarczy/bębna o 25% i średnicę 10%, powierzchnię klocków o 25%, tarcze żeliwne, zacisk/cylinderek seryjny, zakaz chłodzenia zacisków wodą, płyn dowolny, dopuszcza się zmianę pompy dwusekcyjnej na dwie jednosekcyjne, wymontowanie ABS-u i montaż ręcznego korektora, dopuszcza się hydrauliczny rękaw
- amortyzatory o tej samej zasadzie działania co w aucie seryjnym, bez możliwości regulacji charakterystyki z zewnątrz (tylko revalving), dopuszczalne zwiększenie skoku o 25% w stosunku do serii, dopuszczalne zwiększenie objętości czynnika roboczego (olej, gaz) o 25% w stosunku do serii, element resorujący tego samego typu co w serii, brak możliwości zmiany położenia elementu resorującego, stabilizator montowany tak samo jak seryjny, bez możliwości zmiany jego charakterystyki, można zwiększyć średnicę (nie wiem o ile ;)), nie wiem co z samym olejem, bo tu też jakieś cuda się pojawiały,
- typ napędu taki sam jak w serii :evil: :evil: :evil: , zakaz stosowania aktywnych dyferencjałów,
- skrzynia biegów w seryjnej obudowie, ta sama liczba biegów, zmiana biegów w układzie H, dopuszczalne proste zęby i sprzęgła kłowe zamiast synchronizatorów, system olejenia taki sam, jak w serii,
- sprzęgło: zasada pracy taka sama jak w serii, liczba tarcz taka sama jak w serii, dopuszczalna zmiana powierzchni roboczej o 25% przy zachowaniu seryjnego koła zamachowego (zakaz jakiejkolwiek obróbki).

Silnik bardzo w skrócie, bo niewiele pamiętam z AppJ:
- zasada pracy taka sama jak w aucie seryjnym (tj. doładowanie tylko, jeśli było w serii, takiego samego systemu jak w serii, obieg ten sam, co w serii),
- dla silnika doładowanego zwężka, powiedzmy 34mm (dla diesla trzeba by dobrać jakąś), maksymalne ciśnienie doładowania na poziomie 1.5bar ciśnienia względem atmosferycznego (obowiązek montowania za turbo znormalizowanego zaworu upustowego, który otwiera się przy 1.5 bar z tolerancją +5%),
- zachowany ten sam system zasilania i zapłonu co w serii,
- dopuszczalna TC (bo zabronić jej można tylko przez wprowadzenie standardowego ECU ze standardowym oprogramowaniem),
- blok seryjny, układ korbowo-tłokowy seryjny, zakaz obróbki elementów (?),
- modyfikacje głowicy -- trzeba przemyśleć,
- system chłodzenia taki sam, jak w serii, możliwość zwiększenia powierzchni roboczej chłodnicy o 25%,
- system olejenia taki sam jak w serii, również chłodzenie oleju takie sam jak w serii, możliwość zmodyfikowania miski olejowej tak, aby objętość czynnika smarującego nie wzrosła bardziej niż o 25%.

Nadwozie: tylko elementy seryjne (panele, szyby), wolno wzmacniać, nie wolno wycinać, dopuszczalne elementy z tworzyw, jeśli były w serii (zakaz włókien węglowych i kevlaru), wolno pozbyć się wnętrza na podobnych zasadach, co w A grupie, dopuszczalna masa całowita pojazdu może być o 10% mniejsza niż auta seryjnego.

Takie ograniczenia można by mnożyć I podejrzewam, że nagle pojawi się więcej boczenia (bo guma tak nie trzyma, bo hamulce szybciej się kończą), bo auto nie jest tak zwinne, tylko że zaraz wszyscy będą płakać, że nie chcą oglądać seryjnych aut na OES-ach. Ale nie można mieć ciastka i go zjeść.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Filmoteka

Post 20 mar 2010, o 16:09

ky pisze: Takie ograniczenia można by mnożyć I podejrzewam, że nagle pojawi się więcej boczenia (bo guma tak nie trzyma, bo hamulce szybciej się kończą), bo auto nie jest tak zwinne, tylko że zaraz wszyscy będą płakać, że nie chcą oglądać seryjnych aut na OES-ach. Ale nie można mieć ciastka i go zjeść.
hmmm. :roll: ciągle mówimy o różnych sprawach, ale jak lubisz enki z '90 to Twoja sprawa. BTW gdzie Ty widziałeś seryjne gumy w Agr. Układ H? Przypominam, że pierwsze wurce z lat 90 to także agr. Nie ma osobnej klasyfikacji dla A8/WRC. Aktywne dyfry już wtedy były i jakoś te auta nie jeździły jak na konsoli.

Poza tym ja nie mówię co ma zrobić FIA, a co było fajne. To teraz mi się nie podoba (od dłuższego czasu z resztą), tamto tak.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 20 mar 2010, o 21:51

remek pisze: BTW gdzie Ty widziałeś seryjne gumy w Agr.
Ale zrozum, że slick sprzed dwudziestu-trzydziestu lat, a slick współczesny to dwa światy. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby się okazało, że obecne semislicki z homologacją drogową umożliwiają kręcenie porównywalnych czasów do aut na sportowych oponach sprzed lat dwudziestu.

To samo stało się z amortyzatorami czy hamulcami.
remek pisze: Przypominam, że pierwsze wurce z lat 90 to także agr. Nie ma osobnej klasyfikacji dla A8/WRC. Aktywne dyfry już wtedy były i jakoś te auta nie jeździły jak na konsoli.


Nawet gdybyś zbudował rajdówkę wg regulaminu z lat 90-ych, ale na dzisiejszych komponentach, to uzyskałbyś zupełnie inne, inaczej prowadzące się auto...

...o czym razem Kubą trąbimy od dobrych paru postów. Dla porównania zauważ, że w którymś momencie Agrupy zaczęły kręcić lepsze czasy niż Bgrupy naście lat wcześniej mimo tego, że te ostatnie były o około 200KM mocniejsze i sporo lżejsze.

Nie można zjeść ciastka i mieć ciastka. Trzeba coś poświęcić, jeśli ma być tak, jak kiedyś (10, 20, 30 lat temu).

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 21 mar 2010, o 01:11

poprawcie mnie jeśli sie mylę ale jedną z takich chyba kupiło 4T do GSMP :?:

Link: http://www.youtube.com/watch?v=lPKjb80f ... ure=digest
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Filmoteka

Post 21 mar 2010, o 01:24

Gobstopper Obrazek

Edit
burat, tak nawet się przewija na tym filmie 1:00-1:04 ;-)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Filmoteka

Post 21 mar 2010, o 13:51

ky, ale co z tego jak dalej mi się nie podoba radówka obecnie. Całe technike można sobie w buty wsadzić jak to już nie jest to.

Bo dlaczego jest postęp to mi nie musisz tłumaczyć. Tylko tak jak napisałem, Ty na rajdy patrzysz od strony technicznej i wow jak to skręca. Ja patrzę tak: "mietek fog to był gość". Przy czym dla mnie najfajniejszym okresem są lata 90 - kompromis między szybkością i fajnością.

Z tego samego powodu wolę jak mnie przewiezie Tomo (Lancerem!) czy Jarmaj swoją Wiśnią, niż ktoś kto poprostu wykręci dobry czas i będzie jechał od kreski (przykładu nie podam, żeby nie urazić - to tylko moje preferencje).

Jedno nudne F1 wystarczy na świecie ;-)

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Filmoteka

Post 21 mar 2010, o 14:17

jedni patrzą sercem, drudzy umysłem ;-)
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Filmoteka

Post 21 mar 2010, o 14:30

Mój ulubiony kit-car


Link: http://www.youtube.com/watch?v=PJyLBQy76F8

Nie zapomnę jakie wrażenie na mnie zrobił jak pierwszy raz go widziałem na żywo, z Januszem za kierownicą oczywiście.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 21 mar 2010, o 16:07

remek pisze: Bo dlaczego jest postęp to mi nie musisz tłumaczyć. Tylko tak jak napisałem, Ty na rajdy patrzysz od strony technicznej i wow jak to skręca. Ja patrzę tak: "mietek fog to był gość". Przy czym dla mnie najfajniejszym okresem są lata 90 - kompromis między szybkością i fajnością.
Zgoda, ale po prostu wisły kijem nie zawrócimy. Bo kierowcy chcą szybciej, a sponsorzy wyników, a nie jazdy bokiem. Jedyna droga to radykalne ograniczenia regulaminowe, ale wtedy będzie, że nikt nie chce jeździć serią, że będzie niebezpiecznie (przy czym IMO to trąbienie o bezpieczeństwie, to w dużym stopniu zasłona dymna rozsiewana nad drogą do urywania kolejnych ułamków sekundy na kilometrze).

Ewentualnie druga droga to wypędzenie z tego sportu wielkiej kasy, które chyba by go zabiło, bo motorsporty są horrendalnie drogie.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Filmoteka

Post 21 mar 2010, o 16:27

ky pisze: przy czym IMO to trąbienie o bezpieczeństwie, to w dużym stopniu zasłona dymna rozsiewana nad drogą do urywania kolejnych ułamków sekundy na kilometrze
zdaje się pierwotną rolą klatki bezpieczeństwa było usztywnienie.

i wcale nie chodzi o nie wiadomo jakie boczury, tylko o agresywniejszy styl jazdy. I nawet w tamtych czasach dawało się jeździć podobnie jak teraz - Gryczyński np.

Kruszyn
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Czeczenia
Auto: KARAWAN
Polubił: 111 razy
Polubione posty: 95 razy

Re: Filmoteka

Post 24 mar 2010, o 02:37

Trochę ciężko zrozumieć lektora ale fajne :thumb:


Link: http://www.youtube.com/watch?v=NeiU82Rs_nc&NR=1
Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Filmoteka

Post 24 mar 2010, o 03:45

Kruszyn pisze: Trochę ciężko zrozumieć lektora ale fajne :thumb:
eh ci meksykanie :mrgreen:

widać jak te subaraki źle się prowadzą :mrgreen: ryją przodem i wogle ;-)

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 24 mar 2010, o 22:07

kiedyś słyszałem ,że drift to zabawa w "bezpiecznym" otoczeniu toru. Więc znalazłem film ,żeby pokazać skąd "to" się wzięło ;-)

Link: http://www.youtube.com/watch?v=ru3-cWjMKEI&NR=1
obraz jest jaki jest lepszej jakości jakoś nie znalazłem :razz:
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Filmoteka

Post 24 mar 2010, o 22:52

burat, ale z tego co ja pamiętam, to jest właśnie jakiś tor testowy.. B. często japońce go upalają w różnych programach.. A że to jego "otoczenie" wygląda jak wygląda... No cóż, od czegoś mają te skośne oczy :mrgreen: Poza tym na tych ich wyspach mają mało miejsca :razz:
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 24 mar 2010, o 23:08

eMTi, może to jest i tor ale tak samo będzie można nazwać Szwarcwald :roll: (jak nawierzchnię w końcu dobrą by położyli :razz: )
ale to już chyba nie tor co :evilgrin:

Link: http://www.youtube.com/watch?v=m7g_jdDx ... re=related
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

ODPOWIEDZ