regulacja zaworów

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: regulacja zaworów

Post 10 lut 2010, o 10:27

Niedźwiedź pisze: tadaoando, ja też czekam na info. Też nie słyszałem nigdy żeby Jarek odwalił lipę. Kiedy "konfrontacja"?
Ja również z zaciekawieniem będę śledził ten wątek :evilgrin:



michal
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Radom
Polubił: 61 razy
Polubione posty: 13 razy

Re: regulacja zaworów

Post 10 lut 2010, o 11:13

Ja też - zwłaszcza, że to już jest kolejny warsztat który podpadł tadaoando...

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 10 lut 2010, o 11:22

michal pisze: Ja też - zwłaszcza, że to już jest kolejny warsztat który podpadł tadaoando...
A jaki był poprzedni? :cofee:
Obrazek
Obrazek

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: regulacja zaworów

Post 10 lut 2010, o 11:27

pewnie chodzi o ten http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 86#p139386

tadaoando czemu po prostu nie zrobiłeś zaworów na bajecznej skoro tam to zdiagnozowano i byłeś zadowolony?

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 10 lut 2010, o 11:46

witam!

...a poprzedni to 4turbo.

...jestem po rozmowie z p.Jarkiem coz kazdy broni sie jak umie niemniej jednak przyznal sie ze:
pochopnie ocenil koniecznosc zdejmowania glowicy (a nie jak przez telefon tlumaczyl wyslal ja do szlifowania :giggle: ), dodakowe koszty prawie 1tys pln to za czesci ktorych nie spodziewal sie w ocenie pierwotnej. oslony rozrzadu bo podobno popekana (rok temu zalozylem nowa, ale wszystko moze sie zdazyc) sruby walkow rozrzadu bo przy rozkrecaniu im popekaly, uszczelki pod walki rozrzadu, poniszczone klucze ampulowe przy rozkrecaniu, jakies tam spawanie, ogladanie tlokow kamerka z lampeczka co utwierdzilo go iz tlok nie jest nadtopiony i nie ma nagaru z upalania itd.
...umowilismy sie (grzecznie ) na odbior wymienionych czesci, zwrot uszczelki pod glowice, oraz wymiane zniszczonej swiecy na nowa lub odrazu wymiane na miejscu (zwrotu za usluge zbyszka niebedzie bo moglem wrocic do nich do warsztatu i wtedy bylaby swieca gratis, naprawa zas ?) oraz co dla mnie istotne lista czesci zakupionych, wymienionych, naprawionych za ile.

...krotko aby ratowac twarz troche posciemnial o nadplanowych pracach ( dolanym oleju i plynie chlodzacym :thumb: ) oraz zasugerowal iz sie nie zrozumielismy :o
...OBIECUJE SOLENNIE JAK TYLKO DOSTANE LISTE TO DLA NIESZKALOWANIA NADMIERNEGO DOBREGO IMIENIA P.JARKA JA TU ZAMIESZCZE ocene pozostawiam wam. ja nadal czuje sie conajmniej naciagniety a niejasne tlumacznie sie iz sie nie zrozumielismy ... a jak mozna zrozumiec zdiolem glowice i oddalem do szlifowania ???


tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: regulacja zaworów

Post 10 lut 2010, o 14:28

michal pisze: Ja też - zwłaszcza, że to już jest kolejny warsztat który podpadł tadaoando...
...to
...jest
...rzeczywiście
...zastanawiające.
...ciekaw
...jestem
...co
...mają
...na
...to
...do
...powiedzenia
...rzeczone
...warsztaty...

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 10 lut 2010, o 15:47

witam!

nie zrobilem tego na bajecznej gdyz nie znalem pracy chlopakow, z zaslyszenia na forum odnioslem dziwne wrazenie iz sa dobrzy ale dosyc drodzy. po rozmowie z p.Jarkiem okreslilismy przypuszczalny koszt naprawy regulacji zaworow bez zdejmowania i szliwowania glowicy do 2tys.pln (z f-ra), w przypadku szlifowania, byc moze spawania lub inaczej regenerowania gniazd zaworowych do 3tys.(z f-ra).
zal jest o to ze wyszlo prawie 3tys. za wersje optymistyczniejsza za najlagodniej mowiac nieporozumienie w zakresie informacji dostarczanych przez telefon, za byc moze nieswiadome zamontowanie uszkodzonej swiecy oraz winy pracownika ktory wyjol z bagaznika moja uszczelke oraz wymienione czesci...

teraz nie poczuwa sie do winy i zrozumiale nie chce uszczuplenia swojego uposazenia o koszt naprawy wykonanej na bajecznej. bo gdybym wrocil do niego z tymi objawami byloby taniej.

powtarzam to moj punkt widzenia wiec p.Jarek widzi to napewno inaczej, jak i poprzedni warsztat na ktorym sie przejechalem (ale to rowniez moje subiektywne odczucie).

teraz mam dluga rozmowe ze zbyszkiem z bajecznej mysle iz zaczne kozystac z jego uslug bo to i blizej i sprawa remontu zaworow nie konczy sie zadnym gestem ze strony p. jarka oprocz tego ze jak zajade to odda mi nowa swiece. ocencie to sami mnie brak skruszenia i polubownego zakonczenia nie przekonalo do dalszego kozystania z uslug warsztatu dla niektorych zrozumiale profesjonalnego.


tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 22 lut 2010, o 19:59

witam!

...niestety nadal nie moge uzyskac f-vat od p.Jarka mimo iz minelo ponad 2tyg. i jak twierdzi list zostal wyslany ja go nie mam.
a w samym liscie a byc zalaczony spis wymienionych elementow oraz czynnosci warsztatowych ktore az tak drastycznie podrozyly naprawe.

...pisze bo obiecalem skrupulatnie opisac sprawe by nikogo niepotzrebnie nie obrazic i nie zrazic.

tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

Sławek
3 gwiazdki
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 24 lut 2010, o 11:14

A ja naiwny myślałem, że to tylko ASO są be a to także nasi szanowni prywaciarze są nietegesy. Szkoda. :wall:

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 24 lut 2010, o 22:16

tadaoando,
tak czytam te Twoje przejścia i aż gębę całą rozdziawiam :o No to jest, jak tragiczna bajka z nędznym morałem w tle. Szczerze współczuję.

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

tomek_d
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 2 mar 2010, o 21:49

...bajki z morałem powinny być w odpowiednim dziale

Czytając forum wystraszyłem tych postów o regulacji zaworów, ale chyba nie jest to jakaś szczególna przypadłość subaru tylko dotyczy wszystkich silników w podobnej mierze.
Czy jestem w błędzie?

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 3 mar 2010, o 12:30

różnica polega na dostępie do głowic/wałków - w h4 wypada wyjąć silnik, stąd dodatkowe koszta, wałków też jest jakby więcej :giggle:

tomek_d
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 3 mar 2010, o 20:00

deLux pisze:różnica polega na dostępie do głowic/wałków - w h4 wypada wyjąć silnik, stąd dodatkowe koszta, wałków też jest jakby więcej :giggle:
wałków jest tyle samo co w większości siników widlastych, a silniki H to ich taka specyficzna odmiana ;)
odnośnie wyjmowania silnika to przy DOHC nie ma dyskusji, ale przy SOHC podejrzewam, że jest dużo lepiej ze względu na sposób regulacji - znaczy można nie wyciągać

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 3 mar 2010, o 20:16

tomek_d, dzięki ci za te niusy !
a w ogóle to co chciałeś się dowiedzieć ?

tomek_d
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 4 mar 2010, o 10:58

deLux pisze:tomek_d, dzięki ci za te niusy !
a w ogóle to co chciałeś się dowiedzieć ?
to czego się chciałem dowiedzieć, dowiedziałem się od Ciebie w poprzednim poście, że subaru nie jest jakieś specjalne ze względu na częstość regulacji zaworów
natomiast zamiast nabijać się z nowego na forum, mógłbyś po prostu napisać, że faktycznie przy SOHC można silnika nie wyciągać i regulacja nie jest szczególnie trudna lub temu zaprzeczyć

gladius56
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: kace ,bbiała
Auto: legas 2.5 ,04 ,165 kucy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 10 mar 2010, o 11:08

Dalej nie wiem, mimo tych wszystkich postów czy reguluje się zawory w legacy 04 2,5 l. czy nie. W manualu nic o tym nie piszą.Może ktoś coś konkretnego powie w tej sprawie.

gladius56
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: kace ,bbiała
Auto: legas 2.5 ,04 ,165 kucy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 10 mar 2010, o 11:08

zapomniałem dodać ,że jest na LPG

dycha
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 26 mar 2010, o 16:55

regulacje luzow zaworowych w subaru dokonuje sie za pomoca plytek: na lub pod popychaczem (tzw szklanka), co jesli nie mamy odpowiedniej plytki mozna zeszlifowac troche trzonka, ale trzeba miec czujnik zegarowy zeby wiedziec ile sie zeszlifowalo. doswadczony warsztat regenerujacy glowice badz robiacy naprawy glowne silnikow zrobi to bez problemu, mierzy sie luzy najpierw potem sciaga walki oznaczasz plytki ktora byla przy jakim zaworze, mierzysz plytki i sprawdzasz ile zworow dasz rade wyregolowac odpowiednio zamieniajac plytki (ewentualnie plus lekki szlif trzonka), tych ktore nie dasz rady wregolowyc musisz kupic i tutaj uwaga mozna dopasowac plytki z innych aut innych producentow, wiec waro by bylo zapytac z wyjeta plytka w warsztacie naprawiajacym glowice. na moje oko uprzedzamze bez mierzenia to chyba dalo by sie dobrac np. do tych pod popychacz plytki z starych mercedesow (wygladaja podobnie), te na popychacz to wydaje mi sie standard rozmiarowy i kazdy zaklad regenerujacy glowice takie ma a jak maja za duza srednice to wam to moga wam troche stoczyc na wymiar wazne zeby material byl wlasciwy.
ale przejscia kolegi to faktycznie koszmar prawie 3 tysie za nic. ciekawe czym oni odkrecali sruby walkow rozrzadu ze im popekaly? ja to robie kluczem pneumatycznym i nigdy mi sie nic takiego nie przydazylo, druga sprawa jak sprawdzil badaniem endoskopowym ze tlok nie jest pekniety? jak jest mala rysa to nie widac poza tym tloki pekaja najczesciej na sciankach.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: regulacja zaworów

Post 26 mar 2010, o 17:14

Trzonki są utwardzane powierzchniowo, pomysł szlifowania nie jest najlepszy, na pewno nie jest technologicznie poprawny.

dycha
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 26 mar 2010, o 17:33

zgadza sie ale utwardzenie jest glebsze, a ty nie szlifujesz 1 mm, zreszta jest to normalna praktyka w firmach regenerujacych silniki.
szczerze mowiac my to robimy do aut drogowych, rajdowe i wyscigowe dostaja nowe plytki.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: regulacja zaworów

Post 26 mar 2010, o 17:40

Normalne praktyki w firmach regenerujących silniki są takie że śmiech na sali... i nie koniecznie mowa o tym konkretnie.

dycha
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 26 mar 2010, o 17:41

w sumie nie bede sie sprzeczal czy cos, bo nie oto mi chodzi, chodzilo mi o informacje chociaz tak robione glowice chodza i nie mialem jakis reklamcji z tym zwiazanych.

dycha
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 26 mar 2010, o 17:42

to tez fakt, a w warasztatach to czasem jeszcze gorzej

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: regulacja zaworów

Post 26 mar 2010, o 17:42

dycha, ja widziałem fajnie zdemolowany silnik w którym komuś się za głęboko wpuściło zawory to sobie obrobił trzonki.

dycha
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów

Post 26 mar 2010, o 17:45

rozbieralem juz silniki skladane przez fachowcow, ktorzy zly wal zalozyli tzn ten gdzie bunt lager (panewka kasujaca luz wzdluzny) powinna byc na ostatniej podporze bieznia na wale byla na srodku i wal mial luz pond 0.5 mm

ODPOWIEDZ