No to ciągniemy dyskusję
Tak się porobiło, że w wielu urządzeniach silnik elektryczny bywa zablokowany, siłowniki centralnego zamka, szyb, niektóre biksenony (sterowanie przesłoną). Generalnie zablokowanie silnika, powiedzmy, na 7 sek. nie powinno go uszkodzić, jednak powoduje przegrzanie jego elementów, głównie szczotek i uzwojeń.
Silniki centralnego zamka są uruchamiane na 0,7-1sek. i to wystarczy do zadziałania opornie pracującego mechanizmu. Nie zdąży się nic przegrzać.
Jeśli zatrzyma się szyba to odruchowo puszczamy przełącznik, jeśli się uprzemy i będziemy trzymać dalej to w końcu zadziała zabezpieczenie termiczne. I teraz wszystko zależy od jakości silnika, czyli jakości izolacji uzwojeń, wielkości komutatora, materiału szczotek, i jak badziewny plastik jest użyty do wykonania komutatora. Tak naprawdę to silnik zatrzymuje się dlatego, że mechanizm osiągnął pozycję krańcową i dalej nie "pojedzie". Dla szyby kierowcy jest układ pomiaru prądu, który realizuje funkcję AUTO, dla pozostałych szyb są tylko druty i styki przełączników. Aby się przekonać kiedy silnik się wyłączy sugeruję pomiar prądu, bo jeśli płynie to znaczy - silnik jest zasilany.
Pora na działanie układów domykania.
Wpina się je między przełącznikiem a silnikiem, stąd dla szyby kierowcy układ funkcji AUTO nie bierze udziału w jego działaniu.
Układy domykania są lepsze i gorsze, każdy z nich ma ustalony czas uruchomienia silnika podnośnika szyby, dobrany tak, aby domknąć opornie działający mechanizm w najgorszą zimę.
W tych lepszych układach jest układ pomiaru prądu, tylko na jaką wartość ustawiony? W subaru w oknach bez ramek opory pracy mechanizmu są mniejsze niż w innych samochodach, w skrajnie niekorzystnych warunkach zablokowany napęd nie pobiera aż tak dużego prądu, żeby został wykryty przez ogranicznik prądu w układzie domykania. A jeśli tak to silnik będzie zasilany w stanie zablokowania aż skończy się czas działania układu domykającego.
I jeśli tak się dzieje kilka razy dziennie, przez kilkanaście miesięcy to ma to wpływ na trwałość silnika.
Nie przynudzam

?
A dlaczego padają przednie? Hm... może do tylnych silników jest dalej, idąc po długości drutów?

Do tyłu z lewej jest dalej niż do pasażera z przodu????? Przednie szyby są szersze? Opory mechaniczne. Zastanawiające
