Blow off w AT

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Blow off w AT

Post 18 cze 2010, o 14:47

Hm, to moze zeby sobie nie utrudniac zycia z macaniem rurek w klasyku pod tmic zaslepie po prostu otwor.
Jak bedzie zle, to zawsze moge zmienic "konfiguracje"


Jacek "AMI" Rudowski

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Blow off w AT

Post 18 cze 2010, o 14:52

Nie bardzo wiem co Ci DV przeszkadza.

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Blow off w AT

Post 18 cze 2010, o 15:19

Azrael pisze:Nie bardzo wiem co Ci DV przeszkadza.
Generalnie nie tyle przeszkadza, co troche ciasno jest z jego upakowaniem w klasyku. Zakladam tmic od new age sti - zawor wychodzi jakos tuz przy cewkach.
Jesli uda mi sie to upchnac sensownie i poprowadzic waz powrotny do dolotu - super.
Jak nie - wowczas moze bym otwory po prostu pozaslepial. Ale bede sie martwil dopiero przy samym zakladaniu.
Jacek "AMI" Rudowski

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Blow off w AT

Post 18 cze 2010, o 16:12

AMI, chcesz w ogóle bez DV/BV jeździć ?

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Blow off w AT

Post 18 cze 2010, o 16:48

deLux pisze:AMI, chcesz w ogóle bez DV/BV jeździć ?
Niekoniecznie zaraz chce - ale w swietle wczesniejszych postow w przypadku problemow z upchnieciem graciarni moglbym rozwazyc taka opcje, jesli nie nalezy sie spodziewac zadnych problemow z tego powodu.
Jacek "AMI" Rudowski

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: Blow off w AT

Post 18 cze 2010, o 18:20

Azrael pisze: Niemniej w sporcie się ich od początku lat 90 w zasadzie nie spotyka.

Kuba a Dywizja I w RC ;-) ?
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Blow off w AT

Post 18 cze 2010, o 18:20

można spróbować i zobaczyć jakie się ciśnienie wybuduje po zamknięciu przepustnicy.... ciekawe :)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Blow off w AT

Post 18 cze 2010, o 23:27

Chloru pisze: Kuba a Dywizja I w RC ;-) ?

NIe wydaje mi się żeby jakiś z nich miał blowa. Powiedziałbym że jestem praktycznie pewien że żaden nie ma.

deLux pisze: można spróbować i zobaczyć jakie się ciśnienie wybuduje po zamknięciu przepustnicy.... ciekawe :)

Ciśnienie żadne, raczej chodzi o różne niefajne efekty falowe, naprężenia w turbinie podczas zjawiska pompażu itp.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: Blow off w AT

Post 18 cze 2010, o 23:52

Azrael pisze: NIe wydaje mi się żeby jakiś z nich miał blowa. Powiedziałbym że jestem praktycznie pewien że żaden nie ma.

Ja tam się aż tak nie znam. W takim razie czym one tak gwiżdżą przy ujęciu ?
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Blow off w AT

Post 18 cze 2010, o 23:53

Cofające się powietrze przez dolot i turbo. Podobnie jak WRC i wszytko inne.

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Blow off w AT

Post 19 cze 2010, o 01:33

Azrael pisze:
Chloru pisze: Kuba a Dywizja I w RC ;-) ?

NIe wydaje mi się żeby jakiś z nich miał blowa. Powiedziałbym że jestem praktycznie pewien że żaden nie ma.

deLux pisze: można spróbować i zobaczyć jakie się ciśnienie wybuduje po zamknięciu przepustnicy.... ciekawe :)

Ciśnienie żadne, raczej chodzi o różne niefajne efekty falowe, naprężenia w turbinie podczas zjawiska pompażu itp.
jeśli turbina się kręci "na inercji" i zmkniesz jej ujście powietrza przepustnicą - pojawi się wysokie ciśnienie, które zatrzyma w końcu wirnik (stall) ?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Blow off w AT

Post 19 cze 2010, o 01:39

Nie. Turbo nie ma aż tyle inercji, poza tym pojawia się zjawisko pompażu (stall ;) )

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Blow off w AT

Post 19 cze 2010, o 01:57

ok, wirnik zatrzyma się z powodu słabego napędu i przeciwciśnienia. Wg. ciebie przeciwciśnienie będzie małe, a napęd będzie wyjątkowo słaby. Tym samym, nie pojawią się jakieś znaczne siły na łopatkach wirnika i turbo jest bezpieczne ?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Blow off w AT

Post 19 cze 2010, o 21:19

Przeczyta jeszcze raz co pisałem. Nie wiem co to jest przeciwciśnienie ale zjawiska w tubrinie potrafią nawet urwać wirnik w słabych turbinach. W większości cywilnych aut z niskim doładowaniem nie ma jednak takich problemów.

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Blow off w AT

Post 19 cze 2010, o 21:36

W jakich wartosciach zamyka sie owo "niskie doladowanie"?

No dobra - moze doprecyzuje. Bo mnie, lamuchowi, wydaje sie, ze doladowania w okolicach powyzej 1.5bara to juz dosc duze, ale zaraz sie moze okazac, ze
duze doladowania tak naprawde zaczynaja sie np. dopiero powyzej 2 barow albo wyzej :)
Jacek "AMI" Rudowski

ODPOWIEDZ