serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
Adam M.
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Mississauga, Ontario.
- Auto: 05 Subaru Legacy Wagon
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
Przepraszam, ale co nazywacie zaba ?
Ja nietutejszy wiec nie wiem.
No i jaka to pojemnosc silnika ?
Tak a propos to robilem podobna robote w Suprze turbo syna w ciagu zimy - tam to dopiero jest rurek, a najlepsze ze firmowe rurki w pewnych miejscach nie bardzo pasuja i lubia cieknac, nawet po wymianie ich + uszczelki.
To taka dygresja zeby ci nastroj poprawic :)
Ja nietutejszy wiec nie wiem.
No i jaka to pojemnosc silnika ?
Tak a propos to robilem podobna robote w Suprze turbo syna w ciagu zimy - tam to dopiero jest rurek, a najlepsze ze firmowe rurki w pewnych miejscach nie bardzo pasuja i lubia cieknac, nawet po wymianie ich + uszczelki.
To taka dygresja zeby ci nastroj poprawic :)
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
nie, no właśnie jadę do Krosna, gościu tam jakoś ciśnieniowo sprawdza głowiceeMTi pisze:A jak będziesz sprawdzał głowicę?
Impreza GT '94Adam M. pisze: co nazywacie zaba ?
2 litryAdam M. pisze: jaka to pojemnosc silnika ?
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
Może warto by było te głowice splanować. W innym wypadku znowu uszczelkę wydmucha i to szybko.
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
spoko, głowice oczywiście planujemy
powiedzcie mi, czy procedura dokręcania głowicy, rzeczywiście jest potrzeba aż taka jak pisze w książce serwisowej, czyli:
(oczywiście z zachowaniem odpowiedniej kolejności szpilek)
1.dokręcić 29Nm
2. dokręcić 69Nm
3. cofnąć 180st.
4. cofnąć 180st.
5. dokręcić 29Nm
6. dokręcić od 80 do 90st.
7. dokręcić 40 do 45 st.
8. dokręcić środkowe szpile jeszcze 40-45st
kręcę na starych szpilkach
powiedzcie mi, czy procedura dokręcania głowicy, rzeczywiście jest potrzeba aż taka jak pisze w książce serwisowej, czyli:
(oczywiście z zachowaniem odpowiedniej kolejności szpilek)
1.dokręcić 29Nm
2. dokręcić 69Nm
3. cofnąć 180st.
4. cofnąć 180st.
5. dokręcić 29Nm
6. dokręcić od 80 do 90st.
7. dokręcić 40 do 45 st.
8. dokręcić środkowe szpile jeszcze 40-45st
kręcę na starych szpilkach
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
j33mbo, myślę, że tak.. w końcu po coś tego manuala pisali, akurat dociąganie śrub głowicy to bardzo delikatna kwestia (zwłaszcza w kwestii momentu i kolejności), która decydująco wpływa na ułożenie uszczelki i jej szczelność.. No i zerwać gwint też byłoby głupio.... Ale mechanikiem nie jestem, może oni się nabijają z takich praktyk cofania o ileś tam stopni... Japońce jednak rzadko kiedy robią coś na zapas...
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
przykręciłem tak jak książka każe, kosztowało mnie to spinę z dziadkiem, ale trudno
inne pytanie
czy sprężynka na obrazku poniżej (przy sprzęgle) występuje tylko w modelach bez hydraulicznego układu sprzęgła?
u mnie jest hydraulika, ale mimo to mam uchwyty do mocowania tej sprężynki z obu stron, nawet znalazłem podobnej długości sprężynkę na warsztacie, tylko taka licha się wydaje

inne pytanie
czy sprężynka na obrazku poniżej (przy sprzęgle) występuje tylko w modelach bez hydraulicznego układu sprzęgła?
u mnie jest hydraulika, ale mimo to mam uchwyty do mocowania tej sprężynki z obu stron, nawet znalazłem podobnej długości sprężynkę na warsztacie, tylko taka licha się wydaje
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
POMOCY!
Żaba silnik ma wsadzony , wszystko co trzeba na swoim miejscu,
i nie odpala
wyświetla wykrzyknik na desce, pompa paliwa się nie uruchamia (takie podejrzenie, bo zawsze słychać ją po przekręceniu stacyjki)
zaczęliśmy sprawdzać wszystkie styki, ale niektóre są gdzieś głęboko, zresztą może się okazać, że styki są całe, a np. jakiś czujnik uszkodziliśmy w czasie naprawy
w książce serwisowej mam jakąś tabele z błędami, ale jak je odczytać?
właśnie o to pytam, czy można samemu bez specjalnego kompa/złącza odczytać błąd??
błagam o pomoc, bo sobie zaraz w łeb strzelę

Żaba silnik ma wsadzony , wszystko co trzeba na swoim miejscu,
i nie odpala
wyświetla wykrzyknik na desce, pompa paliwa się nie uruchamia (takie podejrzenie, bo zawsze słychać ją po przekręceniu stacyjki)
zaczęliśmy sprawdzać wszystkie styki, ale niektóre są gdzieś głęboko, zresztą może się okazać, że styki są całe, a np. jakiś czujnik uszkodziliśmy w czasie naprawy
w książce serwisowej mam jakąś tabele z błędami, ale jak je odczytać?
właśnie o to pytam, czy można samemu bez specjalnego kompa/złącza odczytać błąd??
błagam o pomoc, bo sobie zaraz w łeb strzelę


Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
j33mbo, nie wiem jak w subaru, ale w hondzie można to było zrobić bez problemu.. trzeba było spiąć tylko odpowiednie 2 styki w kostce serwisowej i wtedy kontrolka check engine mrugała odpowiednie kody, które były sekwencją długich i krótkich mignięć oraz długich i krótkich przerw między nimi. Te mignięcia oznaczały liczby, które symbolizowały kody błędów. Wszystko było opisane w manualu serwisowym, więc podejrzewam, że w subaru nie powinno być jakoś zupełnie inaczej. A podpięliście wszystko? Bezpieczniki wszystkie sprawdziliście?
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
- lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
pod kierownicą masz dwie zielone wtyczki które należy spiąć razem a następnie przekręcić kluczyk w pozycję aż zapalą się kontrolki potem kontrolka "check engine" zacznie wymrugiwać kod błędu długie to pierwsza liczba kodu a krótkie to druga liczba kodu np.22,dwa długie i dwa krótkie
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
Nie zielone tylko czarne. Łączy się czarne i mruga błędy. Łącząc jeszcze zielone - błędy kasujemy.
Dziwna rzecz z tym odpaleniem
Dziwna rzecz z tym odpaleniem

Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
no, czyli faktycznie bardzo podobnie, jak w hondzie... Nie bój nic j33mbo, ogarniesz temat, to pewnie jakaś pierdoła i będzie banan na twarzy.. a zobaczysz, jak takie akcje zbliżają emocjonalnie 

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
- lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
oooo sory tak racja czarne ,te zielone są od odczytywania błędów ABS,ale w żabie ich chyba niema
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
są zielone i służyły do resetowania kompa, zdaje się trzeba było jechać ze spiętymi dopóki nie zaczną równomiernie migać.
j33mbo, do spięcia tych wtyczek weź kogoś mniejszego, mi tam za wygodnie nie było grzebać (a były jakoś schowane w plątaninie kabli)
j33mbo, do spięcia tych wtyczek weź kogoś mniejszego, mi tam za wygodnie nie było grzebać (a były jakoś schowane w plątaninie kabli)

Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
dzięki chłopaki, właśnie dopijam kawę i wchodzę do niej,
doczytałem też, że woltomierzem, wtykając w odpowiednie styki w odpowiednich wtyczkach można ustalić co ą boli, ale to metoda prób i błędów,
lecę, dzięki
doczytałem też, że woltomierzem, wtykając w odpowiednie styki w odpowiednich wtyczkach można ustalić co ą boli, ale to metoda prób i błędów,
lecę, dzięki
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Ostrzeżenia: 1
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 244 razy
- Polubione posty: 523 razy
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
j33mbo pisze: dzięki chłopaki, właśnie dopijam kawę i wchodzę do niej,
Do kawy... bez sensu.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
Klorianie, nie każdy lubi mleko.Chloru pisze: Do kawy... bez sensu.

Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
łaczenie czarnych wtyczek nie pomaga, w sensie nie powoduje żadnego migania,
zielone tak samo,

zielone tak samo,



- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
j33mbo, tutaj masz instrukcję do kodów błędów i ich odczytywania: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=949
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
So What!, dzięki, nie mogłem znaleźć tej strony,
tak czy siak check engine nie mruga ani trochę,
Żaba ma jeszcze ukryty przycisk antykradzieżowy (w skrócie "złodziej") ale przycisk działa, daje sygnał na przekaźnik, potem check engine powinien się zapalić.
tak czy siak check engine nie mruga ani trochę,
Żaba ma jeszcze ukryty przycisk antykradzieżowy (w skrócie "złodziej") ale przycisk działa, daje sygnał na przekaźnik, potem check engine powinien się zapalić.
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
A może Ci się po prostu ta lampka przepaliła? Albo przerwany jest obwód w rejonie wtyczek serwisowych?
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
Bergen, filmik o odczytywaniu błędów pierwsza klasa, jak uruchomię ECU, to pewnie się przyda
sprawdziłem po konsultacji z Markiem z MTSu pompę paliwa, sama nie działa, nie dostaje napięcia, po podaniu uruchamia się
dobrałem się do ECU, to też nie dostaje prądu,
pierwszy ślad urywa się przy złodzieju, który daje sygnał na jakiś dokładany przekaźnik, potem kabelki od niego giną w gąszczu innych
drugi ślad to zasilanie ECU, które powinno być zasilane z głównego przekaźnika, do którego nie mogę się dostać
dziadek podpowiada jeszcze rozwiązanie z 10kg młotem
sprawdziłem po konsultacji z Markiem z MTSu pompę paliwa, sama nie działa, nie dostaje napięcia, po podaniu uruchamia się
dobrałem się do ECU, to też nie dostaje prądu,
pierwszy ślad urywa się przy złodzieju, który daje sygnał na jakiś dokładany przekaźnik, potem kabelki od niego giną w gąszczu innych
drugi ślad to zasilanie ECU, które powinno być zasilane z głównego przekaźnika, do którego nie mogę się dostać
dziadek podpowiada jeszcze rozwiązanie z 10kg młotem

Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
j33mbo, mi to coś wygląda na działanie układu antykradzieżowego, który odcina napięcie do ważniejszych elementów.... Może układ działa tak, że przy jakiejś ingerencji w układ lub choćby odcięciu zasilania, odcina napięcie do pompy i kompa, zapamiętuje to sobie i bez zresetowania nie puszcza dalej? Spytaj się pablonasa, może on pamięta, co tam za układ siedzi, albo ma to gdzieś zapisane lub ma namiar na kogoś, kto to montował...
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: serpentyn nie będzie - Żaba zbiesiła się
Problem w tym, że ja nigdy nie zgłębiałem działania tego antyzłodzieja. Patent był kiedy kupowałem auto od remka, a remek zapewne też już z tym samochód kupował.