turbo

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
darop
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Dębica
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

turbo

Post 19 wrz 2010, o 13:51

Mam pytanie odnośnie doładowania turbo.W mojej imprezie GT jest bardzo słaby dół tzn. odnoszę wrażenie jak by turbo zaczynało ładować dopiero od 4000 obr. bo poniżej ledwo jedzie.Co zrobić żeby samochód zaczął jechać w niższym zakresie obrotów?? Jest to impreza z 96 roku z turbiną TD 05.



burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: turbo

Post 19 wrz 2010, o 13:58

ja się nie znam ale czy to nie mityczna "turbodziura" :?: ;-)
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: turbo

Post 19 wrz 2010, o 15:52

darop, przy tej turbinie to zupełnie normalne. Auto poniżej 3,5 tysiąca nie jedzie wcale - później łamie kręgosłup i jedzie do czerwonego pola :evilgrin:

Jeśli Ci to nie odpowiada to zmień turbo na TD04. Turbina wstaje od 2,5 k obr ale dostaje zadyszki przy ok 5,5k. Osiągi "na papierze" się nie zmienią ale charakter auta zmieni się dość mocno. Trochę jak jazda dieslem ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: turbo

Post 19 wrz 2010, o 15:59

pablonas pisze:Jeśli Ci to nie odpowiada to zmień turbo na TD04. Turbina wstaje od 2,5 k obr ale dostaje zadyszki przy ok 5,5k. Osiągi "na papierze" się nie zmienią ale charakter auta zmieni się dość mocno. Trochę jak jazda dieslem ;-)
Szkoda by było. Nie ma jak późno wstające turbo z mocną górą! :-)

darop
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Dębica
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 09:34

pablonas pisze:darop, przy tej turbinie to zupełnie normalne. Auto poniżej 3,5 tysiąca nie jedzie wcale - później łamie kręgosłup i jedzie do czerwonego pola :evilgrin:

Jeśli Ci to nie odpowiada to zmień turbo na TD04. Turbina wstaje od 2,5 k obr ale dostaje zadyszki przy ok 5,5k. Osiągi "na papierze" się nie zmienią ale charakter auta zmieni się dość mocno. Trochę jak jazda dieslem ;-)
I właśnie dokładnie tak jest że od 4000 obr łamie kręgosłup a poniżej to porażka :)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 09:35

Z tym łamaniem kręgosłupa to tak trochę przesadziliście.

kupiłemimprezeGT
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: IMPREZA GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 09:47

Azrael pisze:Z tym łamaniem kręgosłupa to tak trochę przesadziliście.
Azrael Ty masz po prostu mocniejszy od nas kręgosłup :mrgreen:

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 09:53

Turbo dziura jest dobra, bo daje innym nadzieję!

Dlatego moje samochody są najlepsze, bo mają dziurę aż do 6,5 tys obr.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 527 razy

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 09:54

Przypomniało mi się "VTEC is like waiting for a bad sex... all the lag, none of turbo." ;-)

Kuba, nie marudź. Pamiętasz jaką frajdę miałeś z zaturbionej ściery dopóki jej wydechu nie poluzowałeś ? ;-)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 11:07

Chloru pisze: Kuba, nie marudź. Pamiętasz jaką frajdę miałeś z zaturbionej ściery dopóki jej wydechu nie poluzowałeś ? ;-)

Ja nie marudzę, nie wydaje mi się po prostu żeby GTek jakikolwiek łamał cokolwiek. Chyba że zawieszenie na krawężniku. Zmieniły się czasy i osiągi samochodów.

pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 11:37

Dlatego sprzedałem GTka. Wstyd na wioskę takim gratem wyjechać... :roll:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 11:39

pablonas, mam wrażenie że mnie źle zrozumiałeś. Sam mam od pewnego czasu rosnące ciśnienie na fajnego zdrowego GTeka, ale wyskakiwanie z łamiącymi kręgosłup przeciążeniami w aucie niewiele ponad 200KM to lekka przesada.

pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 11:42

Az sorry ale jesteś niereprezentatywny, żeby nie powiedzieć lekko skrzywiony z powodu aut z którymi spotykasz się "zawodowo".

Chyba nie masz świadomości, że osiągi GTka dla 99,9999% kierowców są więcej niż zadowalające i dla tych kierowców wrażenia w czasie jazdy SĄ łamaniem kręgosłupa.

zofija
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice/Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 11:45

Azrael, Kubuś, wydaje mi się, że zbyt literalnie potraktowałeś porównanie pablonasa ;-)
Każdy zrozumiał o co cho i każdy zdaje sobie sprawę z różnicy pomiędzy łamaniem kręgosłupa a łamaniem kręgosłupa.

Czasem wystarczy potraktować po prostu pewne rzeczy z przymrużeniem oka, czy jak kto woli dystansem ;-)
Poza tym, tak jak pisze pablo - dla kogoś kto jeżdził takimi sprzętami jak Ty, to GTek będzie fajną zabawką, ale bez ekscytacji, a dla kogoś innego, kto nie ma takich doświadczeń, będzie to łamanie kręgosłupa. 8-)
Czarownica prawdę Ci powie :D

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 12:08

Ło matko przypomniało mnie sie jakżem wydrał ryja jak pierwszy raz żem Wiśniom przekroczył 4 tys. obrotów :o
I słowa Remigiusza siedzącego obok - "ale że niby co?"

:mrgreen:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 12:16

:giggle:

darop
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Dębica
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 19:27

Azrael pisze:pablonas, mam wrażenie że mnie źle zrozumiałeś. Sam mam od pewnego czasu rosnące ciśnienie na fajnego zdrowego GTeka, ale wyskakiwanie z łamiącymi kręgosłup przeciążeniami w aucie niewiele ponad 200KM to lekka przesada.
NO chyba wiadomo że szału nie ma ale rozmawiamy o różnicy mocy w poszczególnych zakresach obrotów więc nie musisszdocinać i się naśmiewać tylko lepiej byś coś zaradził :)

Arti
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Nordkappværing
Auto: GT Rally Car & STI GH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 21:00

Ja trochę pojeździłem teraz autem z VF35 i mam takie wrażenie, że to takie TD05 tylko, że pompuje od 2500 rpm :-d
Obrazek

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 21:10

Jak coś, to mogę sprzedać tanio vf35, tylko trochę przydymiało olejem, ale ładowało normalnie ;-)

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 21:19

jarmaj, jak szybko nie sprzedasz to może się dogadamy :mrgreen:




w niedalekiej przyszłości 8-)
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: turbo

Post 20 wrz 2010, o 23:00

a jakbym takie vf35 włożył wiśni? mocy więcej nie chcę, ale chcę połamania kręgosłupa na odcinku szyjno-lędźwiowym :mrgreen: W sensie, że td04 zwłaszcza po remapie działa tak, że nie wiem czy się włączyło czy mam jakiś przełącznik jeszcze nacisnąć czy co :?

w sensie, czy wybuchnie czy co? (tak, wiem, że remap needed ;-) )

Żaba fajna była.

darop
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Dębica
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: turbo

Post 21 wrz 2010, o 10:06

Czyli mam rozumieć ze VF35 jest lepsze od TD05 i warto by było zmienić ??

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: turbo

Post 21 wrz 2010, o 11:39

darop, ja bym nie tykał, masz fajne auto.

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: turbo

Post 21 wrz 2010, o 12:48

"Lepszosc" jak zwykle wiaze sie z krotkim "to zalezy" :)
Kwestia potrzeb - td05 jest stosunkowo duzym turbo, ale tez i te w klasykach sa dosc wiekowe. Nadmuchaja wiecej u gory, ale spool beda mialy sporo gorszy.
vf35 pomimo lozysk slizgowych jest dosc ladnie i szybko nakrecajacym sie turbo, ale w gornych partiach obrotomierza bedzie juz slabawo.

Jak jestes zadowolony obecnie ze swojego auta, to nie grzeb, tylko ciesz sei jazda :)
Jacek "AMI" Rudowski

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: turbo

Post 21 wrz 2010, o 16:38

AMI pisze:vf35 pomimo lozysk slizgowych jest dosc ladnie i szybko nakrecajacym sie turbo, ale w gornych partiach obrotomierza bedzie juz slabawo.
Faktycznie u góry słabnie, ale w zakresach i tak dla GT-kowego czy WRX-owego silnika niedostępnych (zakresach obrotów silnika i ciśnień ładowania).
Nigdy nie jeździłem WRX-em z vf35, ale na pierwszy rzut oka wydaje się to sensowną modyfikacją.

ODPOWIEDZ