uszczelka pod głowicą

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
jako
2 gwiazdki
Lokalizacja: wawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 18 wrz 2010, o 16:30

Grzesiek_67 pisze:
majster pisze: W SUBARU TURBO NAJSZYBSZYM SPOSOBEM NA SPRAWDZENIE CZY WYWALIŁY USZCZELKI POD GŁOWICĄ JEST PRZEĆWICZENIE CIEPŁEGO AUTA NA JAKIEJŚ PROSTEJ I PO ZATRZYMANIU NIE GASIĆ SILNIKA I W PLASTIKOWYM ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM PRZY CHŁODNICY NALEŻY SPRAWDZIĆ CZY NIE BĄBLI NADMIERNIE BO TO ZNACZY ŻE DOSTAJĄ SIE SPALINY .W PRZYPADKU TYM WZRASTA TAKŻE NADMIERNIE STAN PŁYNU W TYM ZBIORNIKU ALE Z TYM RÓŻNIE NALEŻY PAMIĘTAĆ ŻE PŁYN ZMIENIA OBJĘTOŚĆ OD CIEPŁA WIEĆ W JAKIMŚ STOPNIU TEN STAN I TAK ROŚNIE ALE BĄBLIĆ NIE POWINNO.

Kompletny nonsens.
Nie, konkret.

Niedawny przypadek wrx2506. Skatowany po trasie; temp. w normie, zjazd do miasta; skoki temperatury. Sporo płynu przerzuconego do zbiorniczka wyrównawczego i gazy w postaci baniek.

Wymiana korka na 1,1 bara, prawie pomogła,... stanęło jednak na uszczelkach.

Pozdrawiam,


http://subarulpg.pl
tel. +48 692 325 541

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 18 wrz 2010, o 17:36

jako,
Robert, widziałem jak bąbelkuje w metalowym zbiorniczku, tam też mierzymy CO2 ale żeby bąblekowało w plastikowym zbiorniczku, koło chłodnicy, to jak Boga kocham - nigdy :mrgreen:

Również pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

jako
2 gwiazdki
Lokalizacja: wawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 18 wrz 2010, o 18:32

Grzesiek_67 pisze:jako,
Robert, widziałem jak bąbelkuje w metalowym zbiorniczku, tam też mierzymy CO2 ale żeby bąblekowało w plastikowym zbiorniczku, koło chłodnicy, to jak Boga kocham - nigdy :mrgreen:

Również pozdrawiam
Grzegorz
Grzesiu, przy zdjętym korku z metalowego zbiorniczka nie zobaczysz bąbelków w plastikowym. Do plastikowego są zrzucane ciśnienia pow. 09bara.
http://subarulpg.pl
tel. +48 692 325 541

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 18 wrz 2010, o 18:48

jako pisze: Grzesiu, przy zdjętym korku z metalowego zbiorniczka nie zobaczysz bąbelków w plastikowym. Do plastikowego są zrzucane ciśnienia pow. 09bara.

Robert, nie rozumiesz mnie. Ja w ogóle nie patrzę do plastikowego, ja patrzę do metalowego. Tam widać od razu. Oczywiście, nie odkręcam korka, jak auto jest tuż po katowaniu ;-)


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 18 wrz 2010, o 19:00

Grzesiek_67 pisze:...Oczywiście, nie odkręcam korka, jak auto jest tuż po katowaniu ;-)


Pozdrawiam
Grzegorz
Miękkiś.

:mrgreen:
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 18 wrz 2010, o 23:12

Grzesiek_67 pisze: ale żeby bąblekowało w plastikowym zbiorniczku

u mnie obydwa są jeszcze plastikowe, ten z korkiem ciśnieniowym z czarnego plastiku, ten koło zderzaka z przezroczystego

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 28 wrz 2010, o 11:37

Po konsultacji z kolegą marki carfit, cofam bzdury, które powypisywałem, posypuję łeb popiołem i obiecuję solennie poprawę. Bąbelki obserwujemy tak, jak opisał to majster.
:? :oops:

:mrgreen:

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 28 wrz 2010, o 12:03

Grzesiek_67, ja ich nie oglądam.
Za każdym razem gdy zbliżam się do plasitkowego zbiorniczka wyrównawczego, serce mi zamiera. :mrgreen:
czarne jest piękne...

kupiłemimprezeGT
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: IMPREZA GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 28 wrz 2010, o 12:09

A w moim niema plastikowego zbiorniczka jest tylko metalowy z korkiem ciśnieniowym.
Może tak być?

Tomasz
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Koszalin
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 28 wrz 2010, o 15:32

Booosze.... Właśnie przeczytałem wszystkie 15 stron, założyłem skarbonkę, wziąłem tabletkę na nadciśnienie i zaraz pójdę oglądać bąbelki po przejażdżce w poszukiwaniu miejsca gdzie mi test na CO2 zrobią. 77kkm przebiegu to nie przelewki....

A ja moim forkiem miałem zamiar jeździć jeszcze długie lata... :wall: i to nie tylko po bułki, ale kopiąc (nie tylko) leżącego :mrgreen:

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 28 wrz 2010, o 17:56

Tomasz,
luzik, wszystko na pewno jest OK :thumb:


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Tomasz
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Koszalin
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 28 wrz 2010, o 20:19

Grzesiek_67, musi być! Tein założony, wydech od turbo pociągnięty, hamulce takie, że w końcu zauważa że są, teraz ma być intercooler i kurnik z STI, potem turbo i remap. Ma być git, albo jeszcze lepiej :-) :thumb:

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 28 wrz 2010, o 20:56

Tomasz pisze: ein założony, wydech od turbo pociągnięty, hamulce takie, że w końcu zauważa że są, teraz ma być intercooler i kurnik z STI, potem turbo i remap. Ma być git, albo jeszcze lepiej

Dobrą linię ma nasza partia. Oj dobrą widzę :mrgreen: :thumb:


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 28 wrz 2010, o 21:15

Tomasz, czy Ty masz ręczną skrzynię czy automata :?:

Tomasz
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Koszalin
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 28 wrz 2010, o 21:53

Piter 35, ręczną, ale mam taką cichą nadzieję, że na początku będzie działać, a potem 6MT

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 28 wrz 2010, o 21:56

Tomasz, oj to dobrze :thumb: bo już myślałem ,że masz jak ten kapelusz co ma Sti-ja na cyklon-B w automacie :arrow: Grzesiek_67, :mrgreen:

Tomasz
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Koszalin
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 28 wrz 2010, o 22:06

Piter 35, :lol: to przez tego kapelusza, nawet nie będzie pamiętał kiedy co i jak, założyłem Teina :-)

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 28 wrz 2010, o 22:12

Tomasz pisze: Piter 35, :lol: to przez tego kapelusza, nawet nie będzie pamiętał kiedy co i jak, założyłem Teina
Wiedzę to On ma i gardło też :mrgreen:

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 28 wrz 2010, o 22:14

Piter 35, Tomasz,
no dwóch się zebrał, mentosów i tak se będą po statecznym ojcu rodziny pojeżdzawki robić, a Wam dam zaraz :mrgreen:

Co do Teina, właśnie zdjąłem, serio. Co złego to nie ja :mrgreen:

Piter 35, z cyklonu się nie śmiej, mam wrażenie, że na tym sportowym reduktorze lepiej lata, jak na noPb. LPG, było nie było 104 LO a nie jakaś paściowa noPb LO98 a już nie daj Panie Boże noPb LO95. A fe, jak głośno stuka na tej benzinen :-p

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Tomasz
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Koszalin
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 28 wrz 2010, o 22:25

Grzesiek_67, poważnie wymontowałeś Teina? Co się stało?

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 29 wrz 2010, o 09:06

Tomasz, niestety wziął i skubany wylał (się) :mrgreen: A tak dokładniej, to lewy tylny amortyzator. W przypadku Teina dedykowanego do SF5 (Twój SG5) jest to już chyba trzeci przypadek, o którym wiem. Oczywiście, nie ma co popadać w histerię, znam bowiem wiele osób, które użytkują Teina SSM w takich, jak Twój Forkach i jest wszystko w porządku i są mocno szczęśliwe. A o to przecież chodzi - trza być szczęśliwym :-)

Włożyłem na razie na tył zestaw KYB AGX (od bugeye) plus sprężyny STi (również od bugeye) i jest zarąbiście. Wiele osób ma negatywnym opinię w sprawie KYB AGX (że śmieć, że beznadzieja, że pasztet kompletny) ale ... mi jest z nimi dobrze i jestem szczęśliwy :-)
Tein poleci do U.K. na regenerację, mam tylko nadzieję, że uda się ją przeprowadzić w ramach wad technicznych towarów, tj. bezpłatnie. W przypadku konieczności zapłacenia, cena za pełną regenerację jednego amortyzatora (po przeliczeniu z GBP) wynosi, UWAGA, UWAGA - 1900 PLN :? :o

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Arti
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Nordkappværing
Auto: GT Rally Car & STI GH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 29 wrz 2010, o 09:20

Grzesiek_67 pisze: Wiele osób ma negatywnym opinię w sprawie KYB AGX (że śmieć, że beznadzieja, że pasztet kompletny)
Grzesiu ale kto taki? Ja znam jedynie Azraela, któremu nie odpowiada AGX ale wg niego działające zawieszenie kosztuje minimum 10k €. Remigiusz ma AGXa - wiśnia super jeździ, ja po zimie założyłem AGXa do wolnegossaka - jeździł super, w GTku mam AGXa z całym zestawem rozpórek, poliuretanów, antiliftkitów, krótszych sprężyn etc. i auto jeździ nie super a niesamowicie. Nie słyszałem też żeby te amory się wylewały.

PS. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to żaden wyczynowy zawias i warunkach bojowych np. dziurawego OS szybko by sie poddał jednak do naszej codziennej eksploatacji z czasem trochę większym sportowym zacięciem chyba wystarczy. A już na pewno przelicznik cena/jakość jest lepiej niż dobry. Sam widzisz, że koszt regeneracji jednego TEINa jest równy prawie całemu nowemu kompletowi AGXów.
Obrazek

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 29 wrz 2010, o 09:47

Arti, ja też do tego tak podchodzę - jak mi się jeżdzi dobrze to mam w dalekim nosie co o tym sądzą inni :-)

Z przodu nadal siedzi Tein a z tyłu AGX i wcale nie jestem przekonany, że tak już nie pozostanie. Chłopaki chwalą jeszcze KYB Ultra SR, zobaczymy, może jak się trochę odkuję to poeksperymentuję.

Pozdrawiam
Grzegorz

PS. Ten ktoś (nie chcę podawać nicków ;-) ), kto nie lubi AGX, uważa podobnie, jak Az - jak nie puścisz 10k EUR to masz gówniany zawias. Szczerze ? Nie stać mnie na takie myślenie :mrgreen:
Brak podpisu.

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 29 wrz 2010, o 10:26

Grzesiek_67 pisze: Nie stać mnie na takie myślenie
...szczera prawda grzesiu, niektorzy kupili subarki bo je lubia anie dlatego ze nie wiedza co z kasa robic ...

tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

Tomasz
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Koszalin
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 29 wrz 2010, o 11:14

Grzesiek_67 pisze: regenerację jednego amortyzatora (po przeliczeniu z GBP) wynosi, UWAGA, UWAGA - 1900 PLN
Toż to przesada lekka jest, bo za tą kasę to raz, że nówkę sztukę można kupić, a dwa że jeszcze prawie na drugi zostanie...


Ale, ale wracając do tematu:

Przy założeniu, że docelowo chciałbym jeździć po bułki 350 konnym kioskiem, nie będę się ścigał na żadnych torach, ani OSach, a samochód ma być pewny jak będę jechać w trasie, albo ruszać na zielonym świetle (kopiąc oczywiście to co stało obok),
to jak należy zbudować taki silnik??

Czy plan z wcześniejszego posta -podaję niżej - (gdzieś tam kilka stron wstecz) jest optymalny i załatwia sprawę? Na ile przebiegu? Carfit pisał, że można zbudować bezawaryjne 2.5; Azrael pisał, że dobrze zrobiony silnik wytrzyma dłużej niż reszta samochodu. Jak to zrobić?

1. uszczelki pod głowice
2. uszczelki pod pokrywy zaworów
3. uszczelniacze zaworów
4. uszczelniacze wałków rozrządu
5. uszczelniacze wału
6. uszczelki pod kolektorami ssącymi
7. uszczelki pod kolektorami wydechowymi
8. komplet pierścieni
9. szpilki ARP
10. panewki
11. rozrząd
12. paski klinowe
13. tłoki

I będzie bosko :?: Czy coś więcej, coś mniej, coś inaczej :?:

ODPOWIEDZ