Opony letnie, zimowe, szutrowe, rajdowe. Felgi, koła, dojazdówki. Wszystko to, na czym Subaru się toczy.
-
kupiłemimprezeGT
- 2 gwiazdki
- Auto: IMPREZA GT
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
19 paź 2010, o 11:47
Piter 35 pisze:.. myślałem o 205/50/16

Dobre ale
moim zdaniem lepsze na zimę: 205/55/16
kupiłemimprezeGT
-
burat
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Bielawa
- Auto: Łosiarrii , Baśka
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
19 paź 2010, o 13:03
Piter ja w swojej mam 195/65/15 i to jest chyba najlepsze rozwiązanie

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają"

burat
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
14 razy
-
Polubione posty:
19 razy
Post
19 paź 2010, o 13:13
Chloru pisze:Konto usunięte, była już na ten temat dyskusja na forum. Pierscienie centrujace zalatwiaja sprawe. Poza tym nie jest to akurat zalecane ale jakiejs megatragedii nie ma jak sie w takim setupie troche pojezdzi. Pozostaje kwestia tego czy do felg stalowych takie pierscienie sie dorabia

Pewnie, że była... i o ile pamiętam to werdykt był raczej negatywny dla niedopasowanych stalówek.
Za
http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/ ... 66,15.html
Otwór centralny w feldze stalowej musi być bezwzględnie dopasowany swoim rozmiarem do kołnierza piasty koła, gdyż tylko w taki sposób będzie zapewnione odpowiednie przenoszenie obciążeń. Śruby lub nakrętki montażowe mają jedynie na celu odpowiednie ustawienie felgi na piaście. Inaczej sytuacja wygląda, jeżeli chodzi o felgi aluminiowe. Tutaj spotkać można dwie sytuacje. Pierwsza z nich to taka, kiedy wielkość otworu centralnego felgi aluminiowej pasuje idealnie do piasty, a druga, spotykana na ogół, kiedy do montażu stosowane są tzw. pierścienie centrujące. Wykonywane z różnych materiałów, zwykle tworzywa sztucznego lub aluminium elementy służą do niwelacji różnicy otworu w feldze aluminiowej i średnicy piasty.
Konto usunięte
-
leon
- 6 gwiazdek
- Auto: Niepsujące się.
-
Polubił:
207 razy
-
Polubione posty:
284 razy
Post
19 paź 2010, o 20:26
Konto usunięte pisze:...
Za
http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/ ... 66,15.html
Otwór centralny w feldze stalowej musi być bezwzględnie dopasowany swoim rozmiarem do kołnierza piasty koła, gdyż tylko w taki sposób będzie zapewnione odpowiednie przenoszenie obciążeń. Śruby lub nakrętki montażowe mają jedynie na celu odpowiednie ustawienie felgi na piaście....
To bardzo ciekawe, bo dawniej samochody nie miały kołnierza na piaście, a koła jakoś nie odpadały masowo.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
leon
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
19 paź 2010, o 20:34
leon pisze:To bardzo ciekawe, bo dawniej samochody nie miały kołnierza na piaście, a koła jakoś nie odpadały masowo.
Np takie?

(Tawria)
i takie?

(stary Maluch)
Myślę, że to nie najlepsze przykłady w stosunku do trochę szybszych aut obecnie

jarmaj
-
leon
- 6 gwiazdek
- Auto: Niepsujące się.
-
Polubił:
207 razy
-
Polubione posty:
284 razy
Post
19 paź 2010, o 20:43
jarmaj pisze:...
Myślę, że to nie najlepsze przykłady w stosunku do trochę szybszych aut obecnie

No fakt, prędkości są teraz inne. Siły też.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
leon
-
ślimak
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Chełm
- Auto: w koncu kupilem:)
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
19 paź 2010, o 21:06
leon pisze:jarmaj pisze:...
Myślę, że to nie najlepsze przykłady w stosunku do trochę szybszych aut obecnie

No fakt, prędkości są teraz inne. Siły też.
hmm.. czyli polozenie dodatkowego spawu rozwiazaloby problem

ślimak
-
.i.KALI.i.
- 0 gwiazdek
- Auto: AUDI S4
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
20 paź 2010, o 16:45
Cześć,
jako swieżak czas się zacząć udzielać.
Co do opon do 4x4 polecam szczerze Dunlop Sp Winter Sport 3D. Całą zeszłą zimę przejeździłem i normalnie i latając bokami, slalomy, zabawy itd. Jestem w szoku jak dobrze ta opona trzyma, jak fajnie się kontroluje poślizgi a jednocześnie jak dobrze się jedzie normalnie.
miałem rozmiar 225/45 R17.
.i.KALI.i.
-
ewcia
- 0 gwiazdek
- Auto: Forester
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
29 paź 2010, o 13:58
Yes Yes Yes!!Mam zimówki już zamontowane Bridgestone LM25 205/70R15.I nowy akumulator.Spokojnie juz moge czekać na zimę

ewcia
-
Artur
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Goleniów
- Auto: Outback 2,5 MY 03
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
31 paź 2010, o 16:54
Czytałem ten wątek dłuższy czas i nie natrafiłem na zimówki Conti Viking 5. Takie właśnie założyłem. Rozmiar: 215/60/16. Pierwsze próby wypadły dobrze, może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tymi gumami ? Będę wdzięczny za opinie.
Artur
-
j33mbo
- 5 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
31 paź 2010, o 16:59
Artur pisze:
Pierwsze próby wypadły dobrze
w jakich warunkach?
j33mbo
-
Artur
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Goleniów
- Auto: Outback 2,5 MY 03
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
31 paź 2010, o 17:36
Warunki? Ano świeży śnieg , troche błota pośniegowego, a i normalne błotko na polu też było....Dwa razy jechałem rano do pracy op wspaniale ubitym i wyślizganym śniegu i mimo krętej drogi oponki dawały radę. To niewiele ale zimy dopiero początki a gumy dopiero tydzień temu założone.
Artur
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
-
Polubił:
8 razy
-
Polubione posty:
146 razy
Post
31 paź 2010, o 19:16
Artur pisze:Czytałem ten wątek dłuższy czas i nie natrafiłem na zimówki Conti Viking 5. Takie właśnie założyłem. Rozmiar: 215/60/16. Pierwsze próby wypadły dobrze, może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tymi gumami ? Będę wdzięczny za opinie.
Nie natrafiłeś na opinie, bo na rynku polskim nie ma. To jest typowa opona na snieg i lód z bardzo miękkiej mieszanki oraz z 2 razy większą ilością lameli. W swoim zachowaniu jest porównywalna z cywilnym kolcem. Natomiast na suchym/mokrym asfalcie będzie trochę pływała. Indeks prędkości powinna mieć już T - poprzedniczki Viking3 miały tylko Q nawet w rozmiarze do STi, ale na śniegu kozak. Ogólnie jest to opona produkowana do krajów nordyckich i w miejscowości na T była dostepna

był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
lukass
-
So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
-
Polubił:
309 razy
-
Polubione posty:
60 razy
Post
31 paź 2010, o 21:16
lukass pisze:
To jest typowa opona na snieg i lód z bardzo miękkiej mieszanki oraz z 2 razy większą ilością lameli. W swoim zachowaniu jest porównywalna z cywilnym kolcem.
Wygląda na to, że odpowiednio miękka mieszkanka i odpowiednio liczba lamelek, generuje na śniegu i lodzie taką samą przyczepność, jak cywilne kolce. Tak się więc zastanawiam, po cholerę do Szwarcwaldu z kolcami kombinują, skoro wystarczy odpowiednie opony kupić. Po raz kolejny potwierdza się, że człowiek uczy się całe życie

So What!
-
FUX
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: ze sofy.
- Auto: jeżdżące
-
Polubił:
236 razy
-
Polubione posty:
350 razy
Post
31 paź 2010, o 22:45
Vredestein Wintrac 4 Xtreme

Coś takiego se zalozylem.
Cicho, miękko przy większych prędkościacj na suchym.
Co do mokrego i śliskiego dam znać co i jak...
Dolce far niente

FUX
-
Gewru
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Subaru Impreza GT
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
1 lis 2010, o 12:59
Chłopaki jaki rozmiar zimówek do Imprezy GT będzie najlepszy na felgę 16 cali ??
Gewru
-
j33mbo
- 5 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
1 lis 2010, o 17:27
So What! pisze:
Wygląda na to, że odpowiednio miękka mieszkanka i odpowiednio liczba lamelek, generuje na śniegu i lodzie taką samą przyczepność, jak cywilne kolce.
jakoś nie chce mi się w to wierzyć

j33mbo
-
tzd
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
- Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
1 lis 2010, o 17:38
Gewru pisze:Chłopaki jaki rozmiar zimówek do Imprezy GT będzie najlepszy na felgę 16 cali ??
seria 205/50/16
lub nieco wiekszy balon 205/55/16
lub węziej 195/55/16
tzd
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
-
Polubił:
8 razy
-
Polubione posty:
146 razy
Post
1 lis 2010, o 17:39
j33mbo pisze:So What! pisze:
Wygląda na to, że odpowiednio miękka mieszkanka i odpowiednio liczba lamelek, generuje na śniegu i lodzie taką samą przyczepność, jak cywilne kolce.
jakoś nie chce mi się w to wierzyć

Trochę to uprościłem w poprzednim poście, ale wygląda to tak:
Opona nordycka od cywilnego krótkiego kolca lepiej radzi sobie na sniegu, dzięki mega miękkiej mieszance i większej liczbie lameli - chociazby dlatego ze miejsca na kolce zabieraja jakąś ilość miejsca dla lameli.
Na lodzie jedna k te kolce drobną przewagę mają, choć jak porównamy taką oponę nordycką z mega miękkiej mieszanki z standardowa zimówką to róznica na plus jest dość wyraźna.
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
lukass
-
So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
-
Polubił:
309 razy
-
Polubione posty:
60 razy
Post
1 lis 2010, o 18:27
j33mbo pisze:So What! pisze:
Wygląda na to, że odpowiednio miękka mieszkanka i odpowiednio liczba lamelek, generuje na śniegu i lodzie taką samą przyczepność, jak cywilne kolce.
jakoś nie chce mi się w to wierzyć

Mi jakoś też nie, stąd ton wypowiedzi

So What!
-
leon
- 6 gwiazdek
- Auto: Niepsujące się.
-
Polubił:
207 razy
-
Polubione posty:
284 razy
Post
1 lis 2010, o 18:28
So What! pisze:j33mbo pisze:So What! pisze:
Wygląda na to, że odpowiednio miękka mieszkanka i odpowiednio liczba lamelek, generuje na śniegu i lodzie taką samą przyczepność, jak cywilne kolce.
jakoś nie chce mi się w to wierzyć

Mi jakoś też nie, stąd ton wypowiedzi

A gdzie w Polsce można kupić cywilne kolce ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
leon
-
pepe
- 1 gwiazdka
- Auto: forek MY 07
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
1 lis 2010, o 18:57
FUX pisze:Vredestein Wintrac 4 Xtreme
Coś takiego se zalozylem.
Cicho, miękko przy większych prędkościacj na suchym.
Co do mokrego i śliskiego dam znać co i jak...
Ja też takie kupiłem , opinie jak się zabieli .
pepe
-
j33mbo
- 5 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
2 lis 2010, o 14:10
So What! pisze:
Mi jakoś też nie, stąd ton wypowiedzi
nie skumawszy

j33mbo
-
Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
2 lis 2010, o 14:34
leon pisze:
A gdzie w Polsce można kupić cywilne kolce ?
Można było jeszcze niedawno kupić Nokian Hakkapelitta 4 ale już ''wyszły'' i na chwilę obecną ciężko o kolce. Łatwodostępne są np Pirelli Carvingi, które mają miejsca na kolce. Oczywiście domyślam się, że masz świadomość, że używanie takich opon jest niezgodne z prawem w naszym kraju.

Arti