Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Wronka
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa
Auto: Subaru Legacy IV 2.0 137 KM 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 8 sty 2011, o 00:24

Witam wszystkich na forum, mam pytanie jaki zastosować sportowy filtr i dolot do swojego subaru legacy z 1993r. posiadam w nim silnik 1.8 benz zagazowany 103 KM
Czy ktoś coś zmieniał u siebie i ewentualnie jaki filtr i dolot zamontował, a może ktoś ma pomysł albo ma na zbyciu taki zestaw



AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 8 sty 2011, o 00:30

Dolot zdaje się już masz zamontowany fabrycznie, a filtr... polecam świetne filtry papierowe przeznaczone do tego modelu, dostępne zapewne w większości sklepów motoryzacyjnych.

A! Co do zmiany. Polecam zmieniać tak jak to zmieniam u siebie - za każdym razem jak filtr robi się brudny.
Jacek "AMI" Rudowski

Wronka
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa
Auto: Subaru Legacy IV 2.0 137 KM 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 8 sty 2011, o 00:33

Zgadza się mam już dolot fabryczny, ale chciałbym zmienić na filtr stożkowy i nie tylko sam stożek ale i wraz z dolotem.

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 8 sty 2011, o 00:35

EDIT: dobra, nie ma co tak ględzić.

Krótko i zwięźle. Daj sobie z tym spokój.
Tak jak napisałem już - wymieniaj filtr jak się zabrudzi i nie cuduj.
Jacek "AMI" Rudowski

lucza
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
Auto: babcie ra 95 i 96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 8 sty 2011, o 01:03

AMI a co ty taki sarkastyczny dzisiaj :whistle: ?? już koledze wyjaśniam: filtr stożkowy (bawełniany) ma sens dopiero w silnikach o mocy ponad 300 koni,i to grubo,gdy zechcesz zamontować taki filter w swoim aucie to naprawdę nic to nie da, BA nawet trochę zaszkodzi!już wyjaśniam dlaczego:stożek będziesz miał zamontowany w komorze silnika a wtedy będzie zasysał on ciepłe powietrze z rozgrzanego silnika co w efekcie pogorszy nieznacznie jego osiągi.Aby taka operacja miała sens trzeba ten stożek zabudować w komorze która będzie oddzielać go od gorącego silnika,nie doda ci to mocy ale będzie ładnie i profesjonalnie wyglądać,pozdrawiam.Ciebie AMI też :thumb:
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 8 sty 2011, o 01:08

lucza - bo meczą mnie już trochę ten ciągły motyw: jaki stożek? jaki stożek?
No w sumie można nie odpowiadać w ogole. Ale jeśli można kogoś odwieść od popełnienia błędu, to chyba lepiej to zrobić :).

A pieniądze do wydania na stożek do wolnossącego Legacy chyba lepiej wydać na piwo, wino, wieczór z dziewczyną, prezent dla dziecka.

Kwestia podstawowa - jaki jest sens dotykania tego dolotu w wolnossącym Subaru? Raczej żaden. Niezależnie od tego, czy będzie izolacja od komory, czy nie.
Jacek "AMI" Rudowski

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 8 sty 2011, o 03:28

AMI pisze:Kwestia podstawowa - jaki jest sens dotykania tego dolotu w wolnossącym Subaru? Raczej żaden. Niezależnie od tego, czy będzie izolacja od komory, czy nie.
No jak to? Przecie każde dziecko wie, że taki dolot ratuje kondory... :-)

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Wronka
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa
Auto: Subaru Legacy IV 2.0 137 KM 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 8 sty 2011, o 11:47

Sory, nie chciałem narobić szumu :) Legacy to moje 1-sze subaru i nie miałem pojęcia ze to mogłoby jeszcze zamulić prace silnika, a to ze jeszcze jest wolnossący to już w ogóle nie miałem pojęcia:D
OK a to mam jeszcze jedno małe pytanko, czy można jakoś bardziej podkreślić ten ładny bulkot pracy silnika, po przez np wyrzucenie katalizatora??


PS. Z filtrem nic już nie będę robić:)

n14piotrek
1 gwiazdka
Auto: impreza 2.0 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 8 sty 2011, o 12:13

Obrazek

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 8 sty 2011, o 12:24

Wronka - nie chodzi już nawet o szum, tylko o to, żeby odwodzić użytkowników od bezsensownych pomysłów i wydawania pieniędzy bez sensu.
No, chyba, że ktoś koniecznie musi, bo ma takie "widzi-mi-się" - w sumie kto mu zabroni :)

Nad modyfikacjami, zwłaszcza w samochodach wolnossących trzeba dobrze pomyśleć, czy realnie coś dadzą i dobrze wszystko "zaprojektować".
A i tak z reguły jest to walka o góra 20-30KM przy raczej dużych nakładach finansowych.

Co do wydechu, to już masz podany wątek - bo dużo osób chce więcej bulgotu :) Ale z takim wycinaniem hop-siup katalizatora, to też bym raczej był ostrożny :)
Jacek "AMI" Rudowski

n14piotrek
1 gwiazdka
Auto: impreza 2.0 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 8 sty 2011, o 12:40

sprawe ;d z bulgotem chyba masz ulatwiona :D skoro masz legaca 93 ;d
Obrazek

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 8 sty 2011, o 20:50

Nie wiem czy ułatwioną bo 1.8 ma chyba "zwykły" równy kolektor. Co innego 2.2 :)

Wracając do tematu stożek jak wcześniej mówiono nic by nie dał. Nikt nie zwrócił uwagi na to, że auto ma gaz - mogę się założyć, że na śrubę bo motor na monowtrysku. Silnik na stożku zasysałby więcej powietrza co w połączeniu z Twoją instalacją lpg dałoby taki efekt, że auto na gazie w ogóle nie chciałoby jechać.

Wronka
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa
Auto: Subaru Legacy IV 2.0 137 KM 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 9 sty 2011, o 00:09

przy lpg może i dokładnie by tak było ze miałby nadmiar powietrza!
a czy w przypadku kolektora od silnika 2,2 jest możliwość zaadoptowania do mojego silnika 1,8 bo jestem w posiadaniu akurat całego silnika z osprzętem:)

lucza
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
Auto: babcie ra 95 i 96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 9 sty 2011, o 02:27

Wronka pisze:przy lpg może i dokładnie by tak było ze miałby nadmiar powietrza!
a czy w przypadku kolektora od silnika 2,2 jest możliwość zaadoptowania do mojego silnika 1,8 bo jestem w posiadaniu akurat całego silnika z osprzętem:)
szczęściarz!sam bym zanabył taki silnik,a jak masz cały z osprzętem to pakuj go do auta a nierozwodż się nad stożkiem :thumb:
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!

Wronka
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa
Auto: Subaru Legacy IV 2.0 137 KM 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 9 sty 2011, o 02:45

OK, silnik i cały osprzęt mam, tylko z tego co wiem od tego zestawu skrzynia była uszkodzona a czy tylko od mojego 1,8 podejdzie silnik??

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 9 sty 2011, o 14:53

Silnik 2.2 możesz połączyć ze swoją skrzynią i resztą budy. Bardziej bym się obawiał o całą elektrykę. 1.8 jest na monowtrysku, a 2.2 na wielopunkcie, całkiem inna wiązka itp.

lucza
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
Auto: babcie ra 95 i 96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 9 sty 2011, o 15:41

są dwie opcje: 1-masz cały osprzęt, więc zakładam że i wiązkę,komputer itd.wtedy zakładasz całość i jest zaje....ie :thumb:
2-masz tylko silnik,komputer itd.ale nie masz wiązki elektrycznej,wtedy zakładasz silnik 2.2 a cały osprzęt komputer kolektor
dolotowy,czujniki i wogóle całą resztę ze swojego silnika 1.8 i jest dobrze :-d
lub jest jeszcze 3-masz silnik i cały osprzęt ale nie masz wiązki,wtedy zakładasz wszystko a elektryk według schematu dorabia wiązkę lub szukasz
jej po świecie i zakładasz ale wtedy już są koszta ale znowu jest zaje....ie :thumb:
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 9 sty 2011, o 16:50

lucza pisze: 2-masz tylko silnik,komputer itd.ale nie masz wiązki elektrycznej,wtedy zakładasz silnik 2.2 a cały osprzęt komputer kolektor
dolotowy,czujniki i wogóle całą resztę ze swojego silnika 1.8 i jest dobrze :-d

Poraz kolejny powtarzam, że najprawdopodobniej w tym Legacu jest silnik na monowtrysku i zapłonem stykowym - kopułką- oznaczenie EJ18 S ( nie EJ18A) i raczej mało gratów podejdzie do 2.2.

Jakby kto pytał to mam cały silnik 2.2 z alternatorem, pompą wspomagania, rozrusznikiem, kompletną klimę ze sprężarką itp do tego ECU i TCU :)

Wronka
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa
Auto: Subaru Legacy IV 2.0 137 KM 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 9 sty 2011, o 17:42

w garażu mam calutki silnik z kompletnym osprzętem, rozrusznik, alternator, pompa wspomagania, kompletny aparat zapłonowy, kompletny kolektor dolotowy z filtrem powietrza itd, kompa nie mam ale mogę mieć wraz z cala wiązka okablowania bo buda od tego subaru stoi u znajomego :-)
a u mnie dokładnie jest takie oznaczenie silnika EJ 18S

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 9 sty 2011, o 21:50

No to jesteś w komfortowej sytuacji jak tak. Tylko chęci i garażu potrzeba ;)

gendziu
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: 0-22
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 10 sty 2011, o 13:43

Noo jestem ciekawy tego swapa ;-)

Wronka, czekamy na relacje :thumb:
Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuka zabić ją na bocznej:)

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 28 sty 2011, o 01:48

dobra pany ,a teraz pytanko jak jest z silnikiem 2.0 też trzeba komputery i wszystkie graty czy wystarczy sam silnik 2.2 :?: :idea:
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

lucza
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
Auto: babcie ra 95 i 96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 29 sty 2011, o 00:47

wystarczy sam silnik,a tym bardziej jak w twoim przypadku masz SRX
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 29 sty 2011, o 00:56

lucza, dziękować tylko to nie o moją imprezkę chodzi tylko o Legasia i teraz jest pytanko właśnie czy w takim 1.8 rozumiem ,że muszę kupić wszystkie inne graty typu ECU ,wiązka itp (uzbrojony motor) ,a jak jest właśnie w przypadku takiego legasia 2.0(AD 1992 ;-) ) rozumiem ,że sam "goły" silnik starcz ,a jak nie to co jeszcze :cofee:
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

lucza
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
Auto: babcie ra 95 i 96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993

Post 29 sty 2011, o 01:19

Silniki 2.0 i 2.2 są w subaru zamienne,jeśli masz silnik 2.0 i zechcesz założyć 2.2 to musisz tylko spełnić warunek który przedstawił wyżej Soltys, czyli oba muszą mieć taki sam aparat zapłonowy bo nie pogodzisz elektronicznego z mechanicznym,chyba że jesteś piepszonym :giggle: szczęściarzem i masz komplet z 2.2 (silnik,komp;wiązka,itd.) to wtedy prościutka sprawa,pozdro.
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!

ODPOWIEDZ