Witam,
Jako, że nie udzielałem się jeszcze na „kresce” pozwolę sobie powitać i pozdrowić wszystkich.
Ale do tematu coby nie było OT.
Na „kropce” jest kilka tematów opisujących przypadłość z tematu.
Niestety bez podania panaceum.
A nawet jeśli ktoś twierdzi, że je zna to coś na zasadzie „wiem, ale nie powiem”.
W moim przypadku (SF 2.0 n/a MY06) pomaga reset ECU (normalnie jak w Windows

) lub przegonienie Forka na trasie, czyli obroty powyżej 3500 rpm przez dłuższy czas.
Jako, że w trasach bywam sporadycznie pozostaje reset.
Niemniej jednak w trakcie mojego 1,5 rocznego użytkowania zrobiło się to dość upierdliwe. Bywa, że nawet trzy tankowania z rzędu problem się pojawia.
Tankuję 98 ale też zanotowałem, że na 100 problem się objawił

Zastanawiam się nawet nad zorganizowaniem jakiegoś przycisku na konsoli pt. „reset ECU” jeśli to ma tak wyglądać jak do tej pory.
Podpytywałem co nieco Panów z Mysiadła, problem znają ale diagnoza zmierza w kierunku TTTM.
Poniżej skromny log. W zakresie 2000-3200 rpm mamy odczuwalne jest „dławienie”, auto nie przyspiesza płynnie.
Wydaje się, że komp dostaje info o spalaniu stukowym i cofa co nie co zapłon co się objawia powyższym.
Pytanie do Azrael’a i nie tylko.
Czy wiadomo coś w temacie by jakaś seria ECU wypuszczona do tych silników była wadliwa?
Wygląda na to, że zmienne fazy rozrządu i wymagania środowiskowe spowodowały to, że Japońce się ciut pogubili.
Jaka jest szansa, że remap ECU rozwiąże problem?
Czy też należy swoje poszukiwania skupić na poszczególnych czujnikach ślących info do ECU?
Co więcej należało by logować by mieć pełniejszy obraz sytuacji, na co w szczególności zwrócić uwagę?
Mechanicznie wydaje się wszystko OK., aczkolwiek może i tu jest pies pogrzebany.
Problem wydaje się bardzo wredny do zdiagnozowania.
Za dużo zmiennych za mało równań

Wiem, że diagnoza przez Internet jest trudna.
Chodzi mi o przemyślenia w w/w temacie bo niewątpliwie temat jest dość powszechnie znany.
Engine Speed (rpm) Learned Ignition Timing (degrees)
676 0.00
678 0.00
681 0.00
691 0.00
699 0.00
713 0.00
724 0.00
726 0.00
738 0.00
739 0.00
746 0.00
759 0.00
758 0.00
762 0.00
755 0.00
761 0.00
780 0.00
812 0.00
924 0.00
1037 0.00
1135 0.00
1218 0.00
1337 0.00
1434 0.00
1522 0.00
1588 0.00
1610 0.00
1558 0.00
1446 0.50
1252 0.50
1184 0.50
1414 0.50
1516 0.50
1492 0.50
1589 0.50
1798 0.50
1812 0.50
1941 0.50
2018 -10.50
2068 -10.50
2192 -10.50
2254 -10.50
2334 -10.50
2378 -10.50
2506 -9.00
2562 -9.00
2612 -9.00
2708 -9.00
2809 -9.00
2884 -9.00
2975 -9.00
3084 -9.00
3164 -9.00
3251 -9.00
3369 0.00
3423 0.00
3529 0.00
3611 0.00
3729 0.00
3796 0.50
3922 0.50
4015 0.50
4060 0.00
4132 0.00
4230 0.00
4225 0.00
4153 0.00
4076 0.00
4026 0.00