wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
MikeAnonim
1 gwiazdka
Lokalizacja: Piastów
Auto: Legacy x2
Polubił: 0
Polubione posty: 0

wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 19 sty 2011, o 22:36

pacjent to Impreza 2.0R przebieg 111tyś km

przy mocniejszym wciśnięciu gazu, lekko nierównomiernie przyspiesza w zakresie prędkości obrotowej od 2-3 tysięcy obrotów.
przy stopniowym otwieraniu przepustnicy problem nie występuje. po przekroczeniu 3500obrotów nagle dostaje o wiele lepszego ciągu.

nie pali się Check Engine, spalanie raczej w normie...

czy to jakaś typowa usterka, czy może z archiwum X?

przeszukałem archiwum, ale niestety nie znalazłem zbyt wiele wątków dotyczących tego silnika...

ma ktoś jakiś pomysł?
będę wdzięczny za jakąś sugestię!! :thumb:



So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 19 sty 2011, o 22:39

MikeAnonim, miałem tak w Forku. Okazało się, że nie podeszło mu paliwo ze Statoil. Pojechałem na Shella, zatankowałem V-Power (95) i wszystko wróciło do normy. Oczywiście w Twoim przypadku przyczyna może być inna.

MikeAnonim
1 gwiazdka
Lokalizacja: Piastów
Auto: Legacy x2
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 19 sty 2011, o 22:55

So What! pisze:MikeAnonim, miałem tak w Forku. Okazało się, że nie podeszło mu paliwo ze Statoil. Pojechałem na Shella, zatankowałem V-Power (95) i wszystko wróciło do normy. Oczywiście w Twoim przypadku przyczyna może być inna.
oby to był taki problem. zresztą problem zaczął pojawiać się stopniowo po zatankowaniu pełnego zbiornika paliwa, więc może to być tego przyczyna.

w sumie obawiam się trochę ( może zupełnie niesłusznie ) że to jakieś zaburzenia w wariatorze faz rozrządu. byłaby to lekka wtopa ;-)

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 20 sty 2011, o 01:10

MikeAnonim, na początek warto spróbować zatankować paliwo z dodatkami. Zwłaszcza, że nie świeci Ci się kontrolka "Change engine".

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 20 sty 2011, o 01:34

MikeAnonim, czy to coś nowego czy zawsze tak miałeś? Musiałbym zobaczyć auto (logi), ale są dwa takie objawy masowo w tych silnikach występujące, przy tym, jeden to Ten Typ Tak Ma.

arkadio
0 gwiazdek
Auto: docelowo_forek_impreza_moze_legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 20 sty 2011, o 12:46

Witam,
Jako, że nie udzielałem się jeszcze na „kresce” pozwolę sobie powitać i pozdrowić wszystkich.
Ale do tematu coby nie było OT.
Na „kropce” jest kilka tematów opisujących przypadłość z tematu.
Niestety bez podania panaceum.
A nawet jeśli ktoś twierdzi, że je zna to coś na zasadzie „wiem, ale nie powiem”.
W moim przypadku (SF 2.0 n/a MY06) pomaga reset ECU (normalnie jak w Windows ;-)) lub przegonienie Forka na trasie, czyli obroty powyżej 3500 rpm przez dłuższy czas.
Jako, że w trasach bywam sporadycznie pozostaje reset.
Niemniej jednak w trakcie mojego 1,5 rocznego użytkowania zrobiło się to dość upierdliwe. Bywa, że nawet trzy tankowania z rzędu problem się pojawia.
Tankuję 98 ale też zanotowałem, że na 100 problem się objawił ;-(
Zastanawiam się nawet nad zorganizowaniem jakiegoś przycisku na konsoli pt. „reset ECU” jeśli to ma tak wyglądać jak do tej pory.
Podpytywałem co nieco Panów z Mysiadła, problem znają ale diagnoza zmierza w kierunku TTTM.
Poniżej skromny log. W zakresie 2000-3200 rpm mamy odczuwalne jest „dławienie”, auto nie przyspiesza płynnie.
Wydaje się, że komp dostaje info o spalaniu stukowym i cofa co nie co zapłon co się objawia powyższym.
Pytanie do Azrael’a i nie tylko.
Czy wiadomo coś w temacie by jakaś seria ECU wypuszczona do tych silników była wadliwa?
Wygląda na to, że zmienne fazy rozrządu i wymagania środowiskowe spowodowały to, że Japońce się ciut pogubili.
Jaka jest szansa, że remap ECU rozwiąże problem?
Czy też należy swoje poszukiwania skupić na poszczególnych czujnikach ślących info do ECU?
Co więcej należało by logować by mieć pełniejszy obraz sytuacji, na co w szczególności zwrócić uwagę?
Mechanicznie wydaje się wszystko OK., aczkolwiek może i tu jest pies pogrzebany.
Problem wydaje się bardzo wredny do zdiagnozowania.
Za dużo zmiennych za mało równań ;-(
Wiem, że diagnoza przez Internet jest trudna.
Chodzi mi o przemyślenia w w/w temacie bo niewątpliwie temat jest dość powszechnie znany.

Engine Speed (rpm) Learned Ignition Timing (degrees)
676 0.00
678 0.00
681 0.00
691 0.00
699 0.00
713 0.00
724 0.00
726 0.00
738 0.00
739 0.00
746 0.00
759 0.00
758 0.00
762 0.00
755 0.00
761 0.00
780 0.00
812 0.00
924 0.00
1037 0.00
1135 0.00
1218 0.00
1337 0.00
1434 0.00
1522 0.00
1588 0.00
1610 0.00
1558 0.00
1446 0.50
1252 0.50
1184 0.50
1414 0.50
1516 0.50
1492 0.50
1589 0.50
1798 0.50
1812 0.50
1941 0.50
2018 -10.50
2068 -10.50
2192 -10.50
2254 -10.50
2334 -10.50
2378 -10.50
2506 -9.00
2562 -9.00
2612 -9.00
2708 -9.00
2809 -9.00
2884 -9.00
2975 -9.00
3084 -9.00
3164 -9.00
3251 -9.00
3369 0.00
3423 0.00
3529 0.00
3611 0.00
3729 0.00
3796 0.50
3922 0.50
4015 0.50
4060 0.00
4132 0.00
4230 0.00
4225 0.00
4153 0.00
4076 0.00
4026 0.00

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 20 sty 2011, o 12:49

arkadio, do tego modelu było kilka poprawek softu - pytanie czy masz je wgrane. One trochę pomagają. To co pokazujesz na logu jest typowe i każde Subaru z tych lat ma ten błąd w mapie. Niestety ECU z wolnossaka nie da się mapować.

dzudok
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Auto: subaru impreza WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 20 sty 2011, o 13:31

witam gratuluje zakupu.....niestety subarowe nic bedzie kosztowało....hehehe,,,,,generalnie pierwsze co bym zrobił wymiana rozrzadu,,,,wszystkich swieczek i płynów ustrojowych ,,,,wranie nowego softu w ASO koniecznie,
wymiana filtra paliwa który masz w zbiorniku tez moze robic zła robote

wszystkie to sam przechodziłem.....
chyba ze to wszystko masz zrobione to tylko dobry servis :wall:

Jestes z podkarpacia
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, o 13:39 przez dzudok, łącznie zmieniany 1 raz.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 20 sty 2011, o 13:32

dzudok pisze: wranie nowego softu w ASO koniecznie,

Czemu koniecznie w ASO? :)

dzudok
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Auto: subaru impreza WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 20 sty 2011, o 13:42

Azrael pisze:
dzudok pisze: wranie nowego softu w ASO koniecznie,

Czemu koniecznie w ASO? :)
słowo koniecznie..... chodzi mi zeby to zrobił a gdzie to juz jego sprawa....najlepiej tam gdzie to ogarna i maja najnowszy soft

dzudok
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Auto: subaru impreza WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 20 sty 2011, o 13:45

Ja do swojej srebrnej wgrywałem np w Rzeszowie,,,,,,,srednio by mi sie kalulowało jechac do 4turbo :thumb: :lol:
w kazda strone Warszawa czy Katowice jest spory kawałak do przejechania :wall: wiec Rzeszów
a z gróbymi sprawami latam do Carfitu Nowy Sacz :thumb:
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, o 13:46 przez dzudok, łącznie zmieniany 1 raz.

MikeAnonim
1 gwiazdka
Lokalizacja: Piastów
Auto: Legacy x2
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 20 sty 2011, o 16:46

dzudok pisze:witam gratuluje zakupu.....niestety subarowe nic bedzie kosztowało....hehehe,,,,,generalnie pierwsze co bym zrobił wymiana rozrzadu,,,,wszystkich swieczek i płynów ustrojowych ,,,,wranie nowego softu w ASO koniecznie,
wymiana filtra paliwa który masz w zbiorniku tez moze robic zła robote

wszystkie to sam przechodziłem.....
chyba ze to wszystko masz zrobione to tylko dobry servis :wall:

Jestes z podkarpacia
dzięki!

rozrząd był wymieniony po 105kkm we wrocławskim ASO ( podobnie jak tarcze klocki i inne drobiazgi )
nie wiem faktycznie, czy został wgrany nowy soft. świeczki wymienię na dniach.
jeśli problem nie ustąpi, to pewnie pozostaje mi wyprawa do warszawskiego oddziału 4turbo na dalsze diagnozy ;-)

MikeAnonim
1 gwiazdka
Lokalizacja: Piastów
Auto: Legacy x2
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 20 sty 2011, o 16:53

Azrael pisze:MikeAnonim, czy to coś nowego czy zawsze tak miałeś? Musiałbym zobaczyć auto (logi), ale są dwa takie objawy masowo w tych silnikach występujące, przy tym, jeden to Ten Typ Tak Ma.
niedawno kupiłem to auto, więc nie jestem w stanie powiedzieć na 100% czy to sprawa nowa, czy też tak bywało od dawna.
w sumie wypaliłem dopiero 3 baki paliwa... aczkolwiek mam wrażenie, że na pierwszym takich efektów nie było. być może to tylko autosugestia...
jeśli problem nie ustąpi po wymianie świec zapłonowych i zmianie paliwa, będę musiał się udać do jakiegoś warsztatu ;)

dzudok
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Auto: subaru impreza WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 22 sty 2011, o 12:56

Ewentualnie moze zmien filtr paliwa który jest w baku lub brudna przepustnica....... ale pierwsze bym wymienił swieczki i nowy soft
napisz koniecznie jak sie skonczyła sprawa......pozdrawiam

MikeAnonim
1 gwiazdka
Lokalizacja: Piastów
Auto: Legacy x2
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 25 sty 2011, o 14:12

Witam ponownie!

wszystko wskazuje na to, że problem jest natury elektrycznej-słabego styku.
jako, że ostatnich kilka dni spędziłem w zakopiańskich pubach, to pozwoliłem odpocząć Imprezie w ogrzewanym garażu.

w drodze powrotnej, ze sporym zdziwieniem i radością, stwierdziłem, że szarpanie ustało. niestety po około 100km, pojawiło się ponownie...

czyżby cewka zapłonowa?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 25 sty 2011, o 14:21

Bez kompetentnej diagnozy można tylko zgadywać.

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 25 sty 2011, o 18:23

arkadio pisze: Tankuję 98 ale też zanotowałem, że na 100 problem się objawił ;-(
Może warto zatankować 95.
Log zawiera przyuczone wartości korekt wyprzedzenia zapłonu zależnie od obrotów, jeśli wlejemy 98 albo 100 oktanów to sterowanie silnikiem nie osiągnie granicy spalania stukowego. Wiem że niektóre marki w tym przypadku zakładają uszkodzenie czujnika spalania stukowego - skoro przyspiesza się zapłon i brak reakcji tzn. uszkodzony jest czujnik spalania stukowego. Nie wiem jaka strategia jest w subaru.
Warto obserwować odczyt z czujnika spalania stukowego.
Jeszcze jedno - paliwa o wyższej liczbie oktanowej mają niższą wartość opałową- muszą się wolniej spalać.
Lanie 98 albo 100 do silnika na 95 mija się z celem, nic nie osiągamy, mamy wyższe spalanie i gorsze osiągi. A i tak mamy paliwo z Orlenu albo z Lotosu :x .
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

dzudok
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Auto: subaru impreza WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 27 sty 2011, o 01:11

witaj wydaje mi sie ze Azrael napisał ci wszystko w tym temacie,

a od siebie powiem >tak ja bym nie wytrzymał :x , u mnie w srebrnej musi wszystko grac na tip-top :whistle:

Azrael ile ogarniecie takiej kwesti u Was kosztuje :?: :?: :?:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 27 sty 2011, o 01:59

dzudok pisze: Azrael ile ogarniecie takiej kwesti u Was kosztuje


Mój ostatni post chyba odpowiada na to najpełniej jak potrafię na forum ;)

dzudok
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Auto: subaru impreza WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 28 sty 2011, o 07:03

gebolp pisze:
arkadio pisze: Tankuję 98 ale też zanotowałem, że na 100 problem się objawił ;-(
Może warto zatankować 95.
Log zawiera przyuczone wartości korekt wyprzedzenia zapłonu zależnie od obrotów, jeśli wlejemy 98 albo 100 oktanów to sterowanie silnikiem nie osiągnie granicy spalania stukowego. Wiem że niektóre marki w tym przypadku zakładają uszkodzenie czujnika spalania stukowego - skoro przyspiesza się zapłon i brak reakcji tzn. uszkodzony jest czujnik spalania stukowego. Nie wiem jaka strategia jest w subaru.
Warto obserwować odczyt z czujnika spalania stukowego.
Jeszcze jedno - paliwa o wyższej liczbie oktanowej mają niższą wartość opałową- muszą się wolniej spalać.
Lanie 98 albo 100 do silnika na 95 mija się z celem, nic nie osiągamy, mamy wyższe spalanie i gorsze osiągi. A i tak mamy paliwo z Orlenu albo z Lotosu :x .
Pytanie do Azrael czy nasz model czyli szubaru impreza 2006-2007 160kucy silnik przystosowany jest do 95 czy 98.Mozesz odniesc sie do wypowiedzi kolegi :?: :?: :?:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 28 sty 2011, o 08:04

Ja jeżdżę na 95, ale oczywiście w Polce 95 to może być i 87, a na to nie jest przygotowana mapa w żadnym Subaru ;) Generalnie fabryczne oprogramowanie Subaru słabo działa z paliwem 95 we wszystkich modelach - moja teoria na ten temat jest taka że w Japonii nie ma paliwa 95, a próbki których używają do mapowania tych aut się mają nijak do tego co jest dostępne rzeczywiście u nas na stacjach.

dzudok
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Auto: subaru impreza WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 30 sty 2011, o 17:15

MikeAnonim pisze:
Azrael pisze:MikeAnonim, czy to coś nowego czy zawsze tak miałeś? Musiałbym zobaczyć auto (logi), ale są dwa takie objawy masowo w tych silnikach występujące, przy tym, jeden to Ten Typ Tak Ma.
niedawno kupiłem to auto, więc nie jestem w stanie powiedzieć na 100% czy to sprawa nowa, czy też tak bywało od dawna.
w sumie wypaliłem dopiero 3 baki paliwa... aczkolwiek mam wrażenie, że na pierwszym takich efektów nie było. być może to tylko autosugestia...
jeśli problem nie ustąpi po wymianie świec zapłonowych i zmianie paliwa, będę musiał się udać do jakiegoś warsztatu ;)
witaj kurcze dopiero kupiłes maszyne i na wstepnie juz kłopoty,oby to była tylko jakas duperela :!: :!: :!:
pozdrawiam i powodzena

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 30 sty 2011, o 19:37

Azrael pisze: Ja jeżdżę na 95, ale oczywiście w Polce 95 to może być i 87, a na to nie jest przygotowana mapa w żadnym Subaru ;)

Jakoś badania kontrolne na stacjach paliw nie potwierdzają takiego ogólnego twierdzenia o nie trzymaniu liczby oktanowej. Takie przypadki występuja bardzo rzadko, a specjalnie przeglądałem wyniki badań pod tym kątem. Inne parametry kontrolne były nieco częściej poza normami.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 30 sty 2011, o 20:02

Boombastic, ja widzę jak dzwoni na polskim paliwie, to moje jeżdżące laboratorium ;)

kuzi4
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chrzanów/Łódź
Auto: STi TypeR "22B", GT GF 98, Outback 2,5 '00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

Post 2 lut 2011, o 01:32

I znowu wszystko spotyka się na Imprezie u paliwka... U mnie - i będę uparcie sie tego trzymał - na 100 okt (V-power Racing) pojawiał sie boost cut. Zmieniłem na 95 V-power i zapomniałem o temacie. Zatankowałem Pb95 (musiałem) na byle jakiej stacji (prawie z orłem, ale takiej zielonej) i nie mogłem ogarnąć samochodu!!! Wszystko nie tak, nie wkręcał się, tracił moc i w ogóle do du.. do niczego.

ODPOWIEDZ