W jakimś świecie równoległym, gdzie fizyki nie uczą.citan pisze: ... - moment permanentnie rozłożony po równo przy spiętym (zblokowanym) dyfrze centralnym? Jak to możliwe?
Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Ano tak możliwecitan pisze:Ja trochę OT - bo nie znam się na rodzajach skrzyń. Mam tylko jedną uwagę, pytanie właściwie - moment permanentnie rozłożony po równo przy spiętym (zblokowanym) dyfrze centralnym? Jak to możliwe?gebolp pisze: do spiętego (zablokowanego) 50/50.

Jeśli rozepniemy blokadę centralnego dyfra, wtedy o podziale decydują przełożenia między kołami słonecznymi a satelitami planetarnego dyfra.
O!

Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Przy idealnej przyczepności tak. Ale tylko wtedy (w warunkach laboratoryjnych powiedzmy). Przy śliskiej nawierzchni, w zależności od stopnia przyczepności poszczególnych osi, będzie się dzielił w zakresie 0 - 100% , 100% - 0 przód - tyłgebolp pisze:to moment dzieli się po połowie między osie.

Stałe, bez względu na przyczepność i uślizgi osi, 50 na 50 daje tylko całkowicie otwarty dyfer.
Piszący wyżej mieli rację, jest dokładnie odwrotnie niż mówisz.

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 527 razy
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
citan, mylisz prędkości obrotowe z momentem obrtowym.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Obawiam się że jednak NIE.jarmaj pisze:Przy idealnej przyczepności tak. Ale tylko wtedy (w warunkach laboratoryjnych powiedzmy). Przy śliskiej nawierzchni, w zależności od stopnia przyczepności poszczególnych osi, będzie się dzielił w zakresie 0 - 100% , 100% - 0 przód - tyłgebolp pisze:to moment dzieli się po połowie między osie.![]()
Stałe, bez względu na przyczepność i uślizgi osi, 50 na 50 daje tylko całkowicie otwarty dyfer.
Piszący wyżej mieli rację, jest dokładnie odwrotnie niż mówisz.
Ale proponuję lekturę stosownych materiałów i obejrzenie zdemontowanych dyfrów.
A tak na marginesie, dlaczego w niektórych dyfrach koła zębate wyprowadzające napęd na przód i tył mają różną średnicę? I to przy tej samej ilości zębów?
Hm, dalszą dyskusję proponuję wieczorem.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
A ja proponuję lekturę podręcznika fizyki do gimnazjumgebolp pisze:Obawiam się że jednak NIE.
Ale proponuję lekturę stosownych materiałów i obejrzenie zdemontowanych dyfrów.

Obawiam się, że dyskusji nie będę kontynuował, bo było ich w mojej karierze na paru forach kilka(naście..?) i nie mam ochoty po raz setny tłumaczyć szkolnego zagadnienia momentu obrotowego.
Wracając do lektury, polecam

PS
Nawet kiedyś widziałem zdemontowany dyfer. Może jakiś jeden czy dwa....

Ostatnio zmieniony 30 sty 2011, o 13:35 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Chloru pisze:citan, mylisz prędkości obrotowe z momentem obrtowym.

Pisałem o momencie w zblokowanym dyfrze, o tym była mowa w poście, którego się uczepiłem.

PS.
Jak jeszcze raz usłyszę, że mam pseudo napęd AWD to forum każę zamknąć.

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
się nie denerwuj. Najczęściej o tym mówią ci, którzy maja napęd na jedno kołocitan pisze: ak jeszcze raz usłyszę, że mam pseudo napęd AWD to forum każę zamknąć.

- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 198 razy
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Active Torque Splittadaoando pisze: coz to jest ATS ?
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

-
jmiciuk
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Swarzędz
- Auto: Narazie jezdzę rowerem :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
A ta skrzynia to 4 czy 5 biegowa ? Występowały wogole forki z pięciobiegowymi automatami ?tadaoando pisze: ...prawie rozumiem, ale prosze o wyjasnienie mam forka 2,5 xt at eur. ze skrzynka sport-shift to na jaki naped moge liczyc w swoim forku ?
60/40 czy ten gorszy 90/10 ?
Twoje pytanie jest trudne i chyba ani tu ani na kropce nie było jednoznacznej odpowiedzi bo niektorzy twierdzą że forek z automatem jest właściwie przednionapędowy, inni że 40/60. Gdzieśtam się przewijało że moze być ze w US forki są 90/10 a u nas te lepsze ale nie wiem czy ktoś wie jak jest tak na 100%
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Widzę że zabolałojarmaj pisze:A ja proponuję lekturę podręcznika fizyki do gimnazjumgebolp pisze:Obawiam się że jednak NIE.
Ale proponuję lekturę stosownych materiałów i obejrzenie zdemontowanych dyfrów.![]()
Obawiam się, że dyskusji nie będę kontynuował, bo było ich w mojej karierze na paru forach kilka(naście..?) i nie mam ochoty po raz setny tłumaczyć szkolnego zagadnienia momentu obrotowego.
Wracając do lektury, polecamhttp://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=1668
PS
Nawet kiedyś widziałem zdemontowany dyfer. Może jakiś jeden czy dwa....

Życzę dalszego radosnego trwania w samozadowoleniu.
A jak podzielić moment?............
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Witam!
Myślę,że kolega ma jeden z lepszych napędów stosowanych w AT,czyli może się cieszyć,ze posiada VTD i zapewne ma do tego VDC...ważne,że AT w tej konfiguracji spełnia wyśmienicie swe zadanie,a reszta,to tło...
A co do rozwiązania napędu w AT,które nie posiada VTD,to myślę,że i tak jesteście farciarzami,że macie takie rozwiązanie,ważne,że AT w tej konfiguracji spełnia swe zadanie,a reszta,to tło...
a martwić to się mogą dopiero posiadacze aut,z haldexem I i II generacji
Na koniec dodam,że nie sztuką jest się przemieszczać po drogach gdy np...panują na nich znakomite warunki narciarskie,z wszelakimi systemami ułatwiający trakcję,gdzie różnego rodzaju systemy myślą za nas,lecz sztuką jest się poruszać po nich,mając ograniczone możliwości auta...więc,tak naprawdę,jeśli nauczycie się korzystać z tego,co ma Wasz powóz i dodacie do tego Wasze umiejętności,to będzie bez znaczenia,czy to jest 90/10,czy też 60/40.
Pozdrawiam!
Myślę,że kolega ma jeden z lepszych napędów stosowanych w AT,czyli może się cieszyć,ze posiada VTD i zapewne ma do tego VDC...ważne,że AT w tej konfiguracji spełnia wyśmienicie swe zadanie,a reszta,to tło...
A co do rozwiązania napędu w AT,które nie posiada VTD,to myślę,że i tak jesteście farciarzami,że macie takie rozwiązanie,ważne,że AT w tej konfiguracji spełnia swe zadanie,a reszta,to tło...
a martwić to się mogą dopiero posiadacze aut,z haldexem I i II generacji

Na koniec dodam,że nie sztuką jest się przemieszczać po drogach gdy np...panują na nich znakomite warunki narciarskie,z wszelakimi systemami ułatwiający trakcję,gdzie różnego rodzaju systemy myślą za nas,lecz sztuką jest się poruszać po nich,mając ograniczone możliwości auta...więc,tak naprawdę,jeśli nauczycie się korzystać z tego,co ma Wasz powóz i dodacie do tego Wasze umiejętności,to będzie bez znaczenia,czy to jest 90/10,czy też 60/40.
Pozdrawiam!
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Nie zabolało, bo akurat jarmaj ma rację. Wszystko Ci wyjaśnił:gebolp pisze:
Widzę że zabolało. Cóż jestem przyzwyczajony do dyskusji i argumentu "z panem nie będę rozmawiał i proszę się do mnie więcej nie odzywać".
Życzę dalszego radosnego trwania w samozadowoleniu.
Przeczytaj jeszcze raz post jarmaja. Jeżeli dalej nie będziesz rozumiał zaglądnij do wątku, do którego link już otrzymałeś: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=1668jarmaj pisze:
Przy idealnej przyczepności tak. Ale tylko wtedy (w warunkach laboratoryjnych powiedzmy). Przy śliskiej nawierzchni, w zależności od stopnia przyczepności poszczególnych osi, będzie się dzielił w zakresie 0 - 100% , 100% - 0 przód - tył
Stałe, bez względu na przyczepność i uślizgi osi, 50 na 50 daje tylko całkowicie otwarty dyfer.
Piszący wyżej mieli rację, jest dokładnie odwrotnie niż mówisz.![]()
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Napisałem że spięty centralny dyfer daje podział momentu 50/50 ponieważ spięty dyfer, w którym wyjście na przód i tył są ze sobą sztywno spięte nie dzieli momentu, podział dokonuje się w przednim i tylnym dyfrze.So What! pisze:Nie zabolało, bo akurat jarmaj ma rację. Wszystko Ci wyjaśnił:gebolp pisze:
Widzę że zabolało. Cóż jestem przyzwyczajony do dyskusji i argumentu "z panem nie będę rozmawiał i proszę się do mnie więcej nie odzywać".
Życzę dalszego radosnego trwania w samozadowoleniu.
Przeczytaj jeszcze raz post jarmaja. Jeżeli dalej nie będziesz rozumiał zaglądnij do wątku, do którego link już otrzymałeś: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=1668jarmaj pisze:
Przy idealnej przyczepności tak. Ale tylko wtedy (w warunkach laboratoryjnych powiedzmy). Przy śliskiej nawierzchni, w zależności od stopnia przyczepności poszczególnych osi, będzie się dzielił w zakresie 0 - 100% , 100% - 0 przód - tył
Stałe, bez względu na przyczepność i uślizgi osi, 50 na 50 daje tylko całkowicie otwarty dyfer.
Piszący wyżej mieli rację, jest dokładnie odwrotnie niż mówisz.![]()
Jeśli w centralnym np. planetarnym dyfrze zastosujemy koła słoneczne o różnej średnicy to dostaniemy podział inny niż 50/50.
A zresztą ilustracja jak to robi Audi poniżej.
Link: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4kw#t=181s
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 198 razy
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
gebolp, ale te podziały są prawdziwe tylko w warunkach idealnej przyczepnośći o czym napisał jarmaj. W warunkach naturalnych gdzie następuje utrata przyczepnośći fizyka jest nieubłagana.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Zdecyduj się, dzieli czy nie dzieli ?gebolp pisze:...
Napisałem że spięty centralny dyfer daje podział momentu ... nie dzieli momentu,...
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
gebolp, przyjmij zatem do wiadomości, że wyrównanie prędkości obrotowej osi to nie to samo, co przekazywaniem przez każdą z nich momentu obrotowego w tej samej wysokości. Przy momencie obrotowym kluczowe jest tu pojęcie siły, którą przy określonej przyczepności dana oś jest w stanie przenieść.
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Napisałem "daje podział momentu" oraz napisałem "nie dzieli". Tak to prawda. Ale proszę prześledzić ciąg moich wpisów i czego dotyczą.leon pisze:Zdecyduj się, dzieli czy nie dzieli ?gebolp pisze:...
Napisałem że spięty centralny dyfer daje podział momentu ... nie dzieli momentu,...
"Daje podział momentu"- centralny dyfer ze swoim sprzęgłem pozwala zmieniać podział między inicjalnym (np. 45/55 ) kiedy sprzęgło nic nie spina, a całkowitym spięciem, zeszperowaniem. Czyli mamy regulowany podział. "daje podział momentu" dotyczy całego napędu czyli centralny dyfer+tylny+przedni.
Kiedy dyfer jest spięty to tak naprawdę nie jest dyfrem, wejście i wyjścia napędu zachowują się jak zespawane (zbyt łopatologicznie?), wałek napędzający przedni dyfer jest jakby przedłużeniem wału napędowego (pomijam że obraca się w przeciwną stronę), ten sam moment jest doprowadzany na przednią i tylną oś- stąd określenie "nie dzieli momentu".
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Wszyscy tłumaczą Tobie, że nie masz racji. Nie wierzysz nam ?gebolp pisze:... ten sam moment jest doprowadzany na przednią i tylną oś- ...
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 198 razy
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
gebolp pisze: Kiedy dyfer jest spięty to tak naprawdę nie jest dyfrem, wejście i wyjścia napędu zachowują się jak zespawane
Myślę, że to wie każdy. Generalnie rozumiem co chciałeś przekazać

"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Proponuję bardziej staranne czytanie. Po co zamieściłem animację Audi? Koła koronowe kręcą się z tą samą prędkością, ale przenoszą inny moment, mają inną średnicę uzębienia.So What! pisze:gebolp, przyjmij zatem do wiadomości, że wyrównanie prędkości obrotowej osi to nie to samo, co przekazywaniem przez każdą z nich momentu obrotowego w tej samej wysokości. Przy momencie obrotowym kluczowe jest tu pojęcie siły, którą przy określonej przyczepności dana oś jest w stanie przenieść.
Gdzie napisałem o prędkości obrotowej? Nie nazywam się CITAN
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
A co? Przyprowadzicie ponurego mieszkańca dawnego ZSRRleon pisze:Wszyscy tłumaczą Tobie, że nie masz racji. Nie wierzysz nam ?gebolp pisze:... ten sam moment jest doprowadzany na przednią i tylną oś- ...

Sorry, proponuję jeszcze raz lekturę moich wpisów.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Napisz gdzie jest błąd w moim wywodzie.So What! pisze:Mówił dziad do obrazu, a obraz doń ani razu
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Napęd Forestera zależny od skrzyni manual/automat?
Sorry, ale bez tłumacza...gebolp pisze:A co? Przyprowadzicie ponurego mieszkańca dawnego ZSRRleon pisze:Wszyscy tłumaczą Tobie, że nie masz racji. Nie wierzysz nam ?gebolp pisze:... ten sam moment jest doprowadzany na przednią i tylną oś- ...![]()
Sorry, proponuję jeszcze raz lekturę moich wpisów.
To pytanie mam, co znaczy to co napisałeś "ten sam moment jest doprowadzany na przednią i tylną oś"? Że jeżeli silnik daje 100Nm, to na przód idzie 100Nm i na tył 100Nm ? Czy po 50Nm ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.