Legacy 2.0 My 06 automat
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
Merkantylista
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Legacy 2.0 My 06 automat
Witam
W aucie pojawił sie pewien "problem" może nie uciązliwy ale drażliwy.
Problem dotyczy Legacy 2.0 My 06 165koni z automatyczną skrzynią biegów.
Problem jest następujący:
Przy ustawionej skrzyni biegów w pozycji "P" i naciśnieciu pedału hamulca słychać z pod "gałki do zmiany biegów" dzwięk "CYK" i czuć drganie na gałce. I tak jest za każdym razem czyli hamulec i CYK. Dzięk przypomina mi jakby jakis haczyk zaskakiwał w odpowiednie miejsce.
W czasie jazdy czasem przy ostrym dohamowaniu tez słychać ten dzwięk choć hamulce chodzą prawidłowo - bynajmniej nie czuje różnicy.
A druga sprawa, która tez nie wpływa na jakość jazdy to jest dzwięk klekotania jakiegoś wiatraczka na wolnych obrotach. Na poczatku problem wystepował na zimnym silniku. teraz niestety jest to też słyszalne na rozgrzanym. Jak lekko dodamy gazu to juz tego nie słychac. Podobna sytuacja jest jak automatycznie podniosa sie lekko obroty to dzwięk ustaje.
Czy ktos mozna zna podobne problemy?
z góry dziekuje za odpowiedz
W aucie pojawił sie pewien "problem" może nie uciązliwy ale drażliwy.
Problem dotyczy Legacy 2.0 My 06 165koni z automatyczną skrzynią biegów.
Problem jest następujący:
Przy ustawionej skrzyni biegów w pozycji "P" i naciśnieciu pedału hamulca słychać z pod "gałki do zmiany biegów" dzwięk "CYK" i czuć drganie na gałce. I tak jest za każdym razem czyli hamulec i CYK. Dzięk przypomina mi jakby jakis haczyk zaskakiwał w odpowiednie miejsce.
W czasie jazdy czasem przy ostrym dohamowaniu tez słychać ten dzwięk choć hamulce chodzą prawidłowo - bynajmniej nie czuje różnicy.
A druga sprawa, która tez nie wpływa na jakość jazdy to jest dzwięk klekotania jakiegoś wiatraczka na wolnych obrotach. Na poczatku problem wystepował na zimnym silniku. teraz niestety jest to też słyszalne na rozgrzanym. Jak lekko dodamy gazu to juz tego nie słychac. Podobna sytuacja jest jak automatycznie podniosa sie lekko obroty to dzwięk ustaje.
Czy ktos mozna zna podobne problemy?
z góry dziekuje za odpowiedz
Ostatnio zmieniony 4 lut 2011, o 15:02 przez Merkantylista, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Legacy 2.0 My 06 automat
Pasek alternatora, któreś łożysko, napinacz?Merkantylista pisze:A druga sprawa, [...]
czarne jest piękne...
Re: Legacy 2.0 My 06 automat
Merkantylista pisze: A druga sprawa, która tez nie wpływa na jakość jazdy to jest dzwięk klekotania jakiegoś wiatraczka na wolnych obrotach. Na poczatku problem wystepował na zimnym silniku. teraz niestety jest to też słyszalne na rozgrzanym. Jak lekko dodamy gazu to juz tego nie słychac. Podobna sytuacja jest jak automatycznie podniosa sie lekko obroty to dzwięk ustaje.
to samo w moim, od nowości ,
a problem z likwidacją taki, że w ASO nie słychać ( bo to faktycznie słabo słyszalne ale jednak jest)
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: Legacy 2.0 My 06 automat
Merkantylista pisze: Przy ustawionej skrzyni biegów w pozycji "P" i naciśnieciu pedału hamulca słychać z pod "gałki do zmiany biegów" dzwięk "CYK" i czuć drganie na gałce
Normalne, blokada "puszcza" dźwignię. Bez wciśniętego hamulca nie ruszysz dźwigni. (no chyba, że zapadka jest urwana).
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Legacy 2.0 My 06 automat
Dokladnie!rrosiak pisze:Merkantylista pisze: Przy ustawionej skrzyni biegów w pozycji "P" i naciśnieciu pedału hamulca słychać z pod "gałki do zmiany biegów" dzwięk "CYK" i czuć drganie na gałce
Normalne, blokada "puszcza" dźwignię. Bez wciśniętego hamulca nie ruszysz dźwigni. (no chyba, że zapadka jest urwana).
W disco mam na dźwigni zmiany biegow podobnie.
Bardziej czuć delikatne stuknięcie, trzymając dloń na dźwigni, niz je słychać.
Dolce far niente 

-
Merkantylista
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Legacy 2.0 My 06 automat
Dziękuje za odpowiedz.FUX pisze:Dokladnie!rrosiak pisze:Merkantylista pisze: Przy ustawionej skrzyni biegów w pozycji "P" i naciśnieciu pedału hamulca słychać z pod "gałki do zmiany biegów" dzwięk "CYK" i czuć drganie na gałce
Normalne, blokada "puszcza" dźwignię. Bez wciśniętego hamulca nie ruszysz dźwigni. (no chyba, że zapadka jest urwana).
W disco mam na dźwigni zmiany biegow podobnie.
Bardziej czuć delikatne stuknięcie, trzymając dloń na dźwigni, niz je słychać.
Tylko że dzwiek ten pojawił się wczoraj i wczesniej nigdy go nie było. I jest bardzie słyszalny niż go czuć. Jest na tyle głośny ze słyszą go pasażerowie.
To może zapadka urwana i gdzies tam ociera?
-
Merkantylista
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Legacy 2.0 My 06 automat
A czuć drganie tez na pedale hamulca w rytm tego klekotania? bo u mnie jak mam na D i nacisnietym hamulcu drganie rozchodzi sie po hamulcuesilon pisze:Merkantylista pisze: A druga sprawa, która tez nie wpływa na jakość jazdy to jest dzwięk klekotania jakiegoś wiatraczka na wolnych obrotach. Na poczatku problem wystepował na zimnym silniku. teraz niestety jest to też słyszalne na rozgrzanym. Jak lekko dodamy gazu to juz tego nie słychac. Podobna sytuacja jest jak automatycznie podniosa sie lekko obroty to dzwięk ustaje.
to samo w moim, od nowości ,
a problem z likwidacją taki, że w ASO nie słychać ( bo to faktycznie słabo słyszalne ale jednak jest)
Re: Legacy 2.0 My 06 automat
na moje, to tam będzie jakiś elektromagnes.Merkantylista pisze: To może zapadka urwana i gdzies tam ociera?
Może jarmaj bedzie wiedzial, co się tam montuje przez analogię innej marki.
Nie mam pomyslu...Merkantylista pisze: bo u mnie jak mam na D i nacisnietym hamulcu drganie rozchodzi sie po hamulcu
Może być jakaś poduszka. Nie przeleciales po jakiś dziurach?
Dolce far niente 

- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: Legacy 2.0 My 06 automat
Dokładnie, kiedyś były rozwiązania czysto mechaniczne, a teraz bez prądu ani rusz. Spróbuj wrzucić N, aby przepchnąć samochód gdy Ci akumulator na amen padnieFUX pisze: na moje, to tam będzie jakiś elektromagnes.

"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Legacy 2.0 My 06 automat
rrosiak pisze: Dokładnie, kiedyś były rozwiązania czysto mechaniczne, a teraz bez prądu ani rusz. Spróbuj wrzucić N, aby przepchnąć samochód gdy Ci akumulator na amen padnie W niektórych autach widziałem opcję ręcznego zwolnienia blokady, ale FHI chyba o tym nie pomyślało.
W Civiku też miałem takie cyknięcie. Ale w przypadku braku prądu byla szczelina przy dźwigni gdzie wkładało się kluczyk i blokada puszczała. Pewnie w Subaru też jest coś podobnego,tylko niekoniecznie na wierzchu.
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: Legacy 2.0 My 06 automat
Boombastic pisze: Pewnie w Subaru też jest coś podobnego,tylko niekoniecznie na wierzchu.
Zajrzałem do instrukcji i faktycznie, trzeba zdjąć ramkę (pokonując cztery zatrzaski) i posłużyc się śrubokrętem. W sytuacji awaryjnej raczej niemożliwe aby na to wpaść.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

-
Merkantylista
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Legacy 2.0 My 06 automat
Zdejmowałem ramke i nic ciekawego tam nie widziałem. Na szczescie wszystko działa dobrze ale pewnie do czasurrosiak pisze:Boombastic pisze: Pewnie w Subaru też jest coś podobnego,tylko niekoniecznie na wierzchu.
Zajrzałem do instrukcji i faktycznie, trzeba zdjąć ramkę (pokonując cztery zatrzaski) i posłużyc się śrubokrętem. W sytuacji awaryjnej raczej niemożliwe aby na to wpaść.
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: Legacy 2.0 My 06 automat
Merkantylista pisze: Zdejmowałem ramke i nic ciekawego tam nie widziałem
Bo tam nic nie widzać, dostępna staje sie tylko dziura w którą wkładasz wkrętak i zwalniasz blokadę.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
