Idzie, tylko trzeba mu jakieś gumy założyć na felgi. Hankooki na przykład.Azrael pisze: nie idzie bokiem.
Forek bokiem ale dlaczego tak bardzo ?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Forek bokiem ale dlaczego tak bardzo ?
- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forek bokiem ale dlaczego tak bardzo ?
Nie wiem jaka u Ciebie jest skrzynia, ja mam poczciwego 4EAT. Nie powiem, jest różnica pomiędzy leniuchem i manualem, ale troche wyczucia i można normalnie śmigać, np tak:
Link: http://www.youtube.com/watch?v=IBEiW3_E398
:)
Jechałem na zapiętej 1 żeby za bardzo nie mieszał biegami przy poślizgu, nie wiem czy na innych biegach słuchałby się tak samo. Cały czas zbieram się na zrobienie sterowania w/g tego poradnika. Po tym na każdym biegu powinien ładnie jechać. Mam już polutowane rezystory, ale to albo nie ma czasu albo miejsca. Może jutro to ogarne i zdam relacje.
Link: http://www.youtube.com/watch?v=IBEiW3_E398
:)
Jechałem na zapiętej 1 żeby za bardzo nie mieszał biegami przy poślizgu, nie wiem czy na innych biegach słuchałby się tak samo. Cały czas zbieram się na zrobienie sterowania w/g tego poradnika. Po tym na każdym biegu powinien ładnie jechać. Mam już polutowane rezystory, ale to albo nie ma czasu albo miejsca. Może jutro to ogarne i zdam relacje.
- eror
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forek bokiem ale dlaczego tak bardzo ?
Ale to mniej więcej tak wyglądało. Tylko przy mniejszej prędkości. Tobie też przód ucieka bardziej na zewnątrz zakrętu niż Poldkowi.
To może jednak za wolno jeżdżę
?
To może jednak za wolno jeżdżę

- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forek bokiem ale dlaczego tak bardzo ?
Wiadomo, że nie jest to RWD i całe auto wyrywa do przodu. Chyba o to chodzi w AWD...Na śliskim można się bardziej pobawić, tyłek chętniej zalatuje, ale jak trzeba to się słucha. Wszystko zależy od kierowcy, od tego jak mocno wciśniesz gaz i jak kręcisz kierownicą.
Re: Forek bokiem ale dlaczego tak bardzo ?
u mnie jest tak samo chyba jednak Manuale trochę inaczej jada. ale spoko idzie się przyzwyczaić jak już trochę pojeździsz to będziesz go czuć inaczej. ja już powoli się wyćwiczyłem a w sumie moim forkiem jeżdżę bardzo mało(niestety). Ale na początku też byłem ciut zawiedziony choć przypomniałem sobie jak "latałem " bokami polonezem za łebka
- eror
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forek bokiem ale dlaczego tak bardzo ?
Czyli wychodzi na to, że skręca gorzej niż FWD, albo ja skręcać nie umiem, co jest prawdopodobne.
Byłem dzisiaj na geometrii. Nie wyznaję się na tym ale fachowiec powiedział, że nie jest tak źle.
Mimo wszystko pokręcił tym i owym. Na dowód wydrukował to:
http://img135.imageshack.us/img135/2781/geometria1.jpg

Byłem dzisiaj na geometrii. Nie wyznaję się na tym ale fachowiec powiedział, że nie jest tak źle.
Mimo wszystko pokręcił tym i owym. Na dowód wydrukował to:
http://img135.imageshack.us/img135/2781/geometria1.jpg
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Forek bokiem ale dlaczego tak bardzo ?
eror pisze:Czyli wychodzi na to, że skręca gorzej niż FWD, albo ja skręcać nie umiem, co jest prawdopodobne.
Nie, nie skręca gorzej niż FWD, więc...... należy odwiedzić coś w tym rodzaju


I zaraz zacznie skręcać jak należy.


Re: Forek bokiem ale dlaczego tak bardzo ?
eror, pisałem już, że po dwóch latach w Imprezie z manualną skrzynią i dwóch kolejnych w Imprezie z 4EAT wciąż nie widzę specjalnej różnicy w prowadzeniu. I nie myślę o rajdowaniu, ale o normalnej/spokojnej jeździe po ośnieżonych drogach - gdzie od czasu do czasu odrobinę wypluje, a trochę zawinie pupcią. Czy przedostawaniu się przez błota (to dzisiaj
), czy zaspy. Ale ja spokojnie jeżdżę.
(Teraz też się powtarzam) W A/T na 1. biegu dużo chętniej zawija tyłkiem na śliskim, niż kiedyś w manualu - i muszę uważać, bo mogę zająć jeden pas za dużo, jak przedobrzę. W zakręty (na śliskim) wchodzę bez gazu, albo z lekko odjętym, bo przód lubi wypluć - na mokrym też. Tutaj też nie widzę różnicy co do manuala, którym jeździłem (choć ALK i dobre opony letnie pomogły dużo
).
Napisałeś, że po odpuszczeniu gazu auto dalej pluje. Spróbuj na tym parkingu pojechać w kółko na wymuszonym 1. biegu - najlepiej teraz na mokrym, rozpędzaj się, jak zacznie pluć odpuść gaz zupełnie. Dalej pluło? A może tył Cię chciał wyprzedzić? U mnie, przy takim teście na mokrym, po odpuszczeniu przód powinien wrócić na prawidłowy tor jazdy, a tył czasami wtedy wyjeżdża, jak wyjeżdża to depnięcie w pedał gazu z lekką kontrą powoduje, że całe auto idzie bokiem. Wiem, że żadna nowość
, ale może będziesz mógł porównać zachowanie swojego auta - jak będziesz miał gdzie sprawdzić. Bo nie chce mi się wierzyć w takie niegrzeczne zachowanie Forka. 

(Teraz też się powtarzam) W A/T na 1. biegu dużo chętniej zawija tyłkiem na śliskim, niż kiedyś w manualu - i muszę uważać, bo mogę zająć jeden pas za dużo, jak przedobrzę. W zakręty (na śliskim) wchodzę bez gazu, albo z lekko odjętym, bo przód lubi wypluć - na mokrym też. Tutaj też nie widzę różnicy co do manuala, którym jeździłem (choć ALK i dobre opony letnie pomogły dużo

Napisałeś, że po odpuszczeniu gazu auto dalej pluje. Spróbuj na tym parkingu pojechać w kółko na wymuszonym 1. biegu - najlepiej teraz na mokrym, rozpędzaj się, jak zacznie pluć odpuść gaz zupełnie. Dalej pluło? A może tył Cię chciał wyprzedzić? U mnie, przy takim teście na mokrym, po odpuszczeniu przód powinien wrócić na prawidłowy tor jazdy, a tył czasami wtedy wyjeżdża, jak wyjeżdża to depnięcie w pedał gazu z lekką kontrą powoduje, że całe auto idzie bokiem. Wiem, że żadna nowość


- eror
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forek bokiem ale dlaczego tak bardzo ?
Dziękuję wszystkim za rady.
Cóż, dzieje się mniej więcej jak citan piszesz. Byłem trochę spanikowany, bo on cały wyszedł z tego zakrętu a odpuszczenie nie pomogło.
Depnięcie dopiero wyprowadziło bo wtedy dupka zrobiła się nadsterowna i zacieśnił łuk.
Chętnie bym sprawdził ale jak, gdy na dworze +10 ?
Dzisiaj to ja muszę na myjkę zabrać auto, bo cały obłocony. Wczoraj wracałem do domu "na skróty"
A co z tą geometrią ? Faktycznie jest O.K. ?
http://img135.imageshack.us/img135/2781/geometria1.jpg
Cóż, dzieje się mniej więcej jak citan piszesz. Byłem trochę spanikowany, bo on cały wyszedł z tego zakrętu a odpuszczenie nie pomogło.
Depnięcie dopiero wyprowadziło bo wtedy dupka zrobiła się nadsterowna i zacieśnił łuk.
Chętnie bym sprawdził ale jak, gdy na dworze +10 ?
Dzisiaj to ja muszę na myjkę zabrać auto, bo cały obłocony. Wczoraj wracałem do domu "na skróty"

A co z tą geometrią ? Faktycznie jest O.K. ?
http://img135.imageshack.us/img135/2781/geometria1.jpg
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Forek bokiem ale dlaczego tak bardzo ?
eror, masz jeszcze jedną opcję, żeby się uspokoić, albo wręcz przeciwnie. Umów się z kimś, kto ma taki sam automat jak Ty (tu w Wawce jest przynajmniej dwóch szczęśliwców z forum) i po prostu porównaj.
Co do geometrii to się nie znam ;)
Co do geometrii to się nie znam ;)
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 67 razy
- Polubione posty: 74 razy
Re: Forek bokiem ale dlaczego tak bardzo ?
w Jankach na parkingu jak ładnie sypło przetestowałem forka i 1/2 baku
odpowiedz jest następująca- jak wpadamy na łuk majac tzw.D na wyświetlaczu tył zaczyna uciekac po 2-3 sek wraca normalność (patrz to nieszczęsne 10-90, i uj nie napęd na 4 koła)
zaś jak wpadamy w ten sam zakręt na 1,2 lub 3 forek inaczej reaguje
trzymie się łuku ładnie i łatwiej potem jest go wprowadzić w tzw"hołkowanie"
ruszanie z 1 i mocno w palnik oraz skręcone koła dają efekt hołkowania natychmiast
lekko zamiata forek tylem przy 50-60 km/h ale trzeba to wyczuć, zas przy 20-30 idzie ładnie jak po szynach
nie wiem czy pomogłem czy jeszcze bardziej zagmatwałem
ps:
za rok dwa przesiadam sie na manuala i chyba z turbo
ps2:
przycisk POWER w forkach leniuchach to jak dla mnie ściema
bez kitu czy jadę 80 czy 130 czy 180 ten przycisk ch.. daje

odpowiedz jest następująca- jak wpadamy na łuk majac tzw.D na wyświetlaczu tył zaczyna uciekac po 2-3 sek wraca normalność (patrz to nieszczęsne 10-90, i uj nie napęd na 4 koła)
zaś jak wpadamy w ten sam zakręt na 1,2 lub 3 forek inaczej reaguje
trzymie się łuku ładnie i łatwiej potem jest go wprowadzić w tzw"hołkowanie"
ruszanie z 1 i mocno w palnik oraz skręcone koła dają efekt hołkowania natychmiast

lekko zamiata forek tylem przy 50-60 km/h ale trzeba to wyczuć, zas przy 20-30 idzie ładnie jak po szynach
nie wiem czy pomogłem czy jeszcze bardziej zagmatwałem


ps:
za rok dwa przesiadam sie na manuala i chyba z turbo

ps2:
przycisk POWER w forkach leniuchach to jak dla mnie ściema

bez kitu czy jadę 80 czy 130 czy 180 ten przycisk ch.. daje

Re: Forek bokiem ale dlaczego tak bardzo ?
co nie???Konto usunięte pisze: za rok dwa przesiadam sie na manuala i chyba z turbo

ja pitole, jakby nie mogli robić tylko turbawek, człowiek miałby od razu to co chce

Re: Forek bokiem ale dlaczego tak bardzo ?
ja mam wrażenie jakby było zupełnie na odwrót w sensie rozkładu napędu 10:90 bo mi tyłem daje tak jak prawie w Polonezie 

Re: Forek bokiem ale dlaczego tak bardzo ?
QbaM, bo obaj macie racje, może być więcej na przodzie, albo na tyle... a nawet po równo jak się uda. 
