WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
STi ma ok 2,7 a WRX chyba 3,5. Trochę krótszą niż seryjne STi ma spec C.
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
Tak, mnie to nie przeraża - to nie wymiana ściany grodziowej, naciąłem się swego czasu blach i naspawałem, mam nadzieje że chociaż miejsca na to są fabrycznie oznaczone po lewej. Chyba najbardziej mnie martwi wiązka i jak ją przedłużyć, mam w głowie taką koncepcje:Azrael pisze:jaron pisze: to z tego co wiem to nic nie trzeba ciąć, nadwozia są fabrycznie przystosowane do obu wersji LHD i RHD, jakby trzeba było wycinać np. ściane grodziową to w życiu bym się na to nie zdecydował
Mocowania pedałów, kolumny kierowniczej, otwory pod wiązki, kolumnę itp.
Tniemy przewody w pewnej odległości od wtyku (pytanie tylko czy jest tam wtyk i możliwość rozpięcia instalacji która idzie do deski rozdzielczej) oznaczając dokładnie każdy kabelek, w miejsce przeciętej wiązki montujemy gniazdo i wtyk a przewody od oryginalnego wtyku wymieniamy na odpowiednio dłuższe i podpinamy pod wcześniej wstawiony wtyk-gniazdo. Nie wiem też, czy stosuje się do przedłużenia wiązki oryginalne gniazda-wtyki z subaru czy może jakieś uniwersalne o odpowiedniej ilości pinów ?
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
No racja, namieszałem z tymi przekładniami, ale już wszystko wiadomo - jarmajAzrael pisze:1,5 to ma WRC
Też bym nie chciał wkładać przekładni z WRX ale jak mi ma auto stać 2-3 miechy bo nie ma z Sti to wole pojeździć na dłuższej chwile, potem oczywiście oryginał.
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
Jasne, dzięki, dam znać.eMTi pisze: daj znać, jak się będziesz wybierał, coś pomyślimy![]()
Tak, zdaje sobie sprawe, tunele, boczki,itd. szczerze powiem że nawet wersja typu: lekkie boczki, goła blacha, brak plastików, bez klimy i zbędnych pierdół, dedykowany kokpit, klatka; by mi chyba jeszcze bardziej odpowiadała ale auto ma służyć na co dzień więc np.klatka odpada ale inne mody można przemyśleć, ma być max fun, żadnej wygody -> Addrenaline FriendlyeMTi pisze: ak to ktoś kiedyś ładnie, obrazowo powiedział w duużym uproszczeniu- WRX to taki usportowiony cywil, a STi to taka ucywilizowana rajdówka
Co do przekładki, to Azrael już Ci wspomniał.. bez cięcia/spawania się chyba raczej nie obejdzie... Tak więc tak jak mówiłem, ja w przypadku kilkuletniej fury bym się na to nie decydował.Weź pod uwagę, że fura jest w lepszym stanie, jak jest pierwotnie złożona w fabryce, a nie rozkręcona i skręcona raz jeszcze. To kolejny argument, dla jakiego bym się nie zdecydował na przekładkę w relatywnie młodej furze, która występowała w wersji LHD... Co innego, jak byś szukał jakiegoś rodzynka, który był tylko RHD. Poza tym zapominasz np. że do zmiany też jest trochę innych pierdółek, jak tunel środkowy (wycięcie na ręczny z innej strony), boczki drzwi (sterowanie szybami), czy same fotele (fotel kierowcy ma regulację wysokości).. no chyba, że zrezygnujesz z regulacji wysokości, albo pogodzisz się z regulacją fotela wciskając łapę między fotel a tunel.. Tak więc jeśli byś chciał przełożyć wszystko, to zabulisz za to więcej, niż napisałeś, bo te wszystkie części w dobrym stanie nie są tanie, bo są relatywnie nowe.... No a jeśli byś się zdecydował na te wszelkie niedogodności, to wg mnie trochę to nie jest warte świeczki, bo wydasz bądź co bądź nie małą kasę, a będziesz miał upośledzoną furę zrobioną trochę półśrodkami.. No ale to jest moja opinia..
To by było bardziej wiarygodne ale info miałem z tego telefonu do MTSeMTi pisze: coś tu chyba jest nie tak... Standardowa STi nie ma 1,5 obrotu... Różnica jest chbya 2,75 vs 2,5, czy jakoś tak..

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
aaaa... no to trzeba tak było od razu mówić, to totalnie zmienia postać rzeczy, jeśli chodzi o dłubanie w furze.jaron pisze: ma być max fun, żadnej wygody -> Addrenaline Friendly


"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
Kopnij się do zoologicznego...eMTi pisze: zaklatkować i mieć zabawkowóz..

Dolce far niente 

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
hahah jak to nazwać nie wiem, ale plastiki to naprawde ostatnia rzecz która mnie interesuje, nawet jak bede jeździł bez tunelu przez pół roku nie przeszkadza mi to, z czasem dopadne pewnie, dlatego nie martwie się o boczki i plastiki, bedzie okazja to się dokupi. Liczy się dla mnie buda, silnik, napędy, ma to być dobrze złożone, chodzić sprawnie, latać bokami, łeb urywać, może być głośno, nie mam wymagań co do komfortu, muszę czuć duszę auta, w pełni tego słowa znaczeniu, nie potrzeba mi w nim DVD, PS3, JVC, itd. to zbędny balasteMTi pisze:aaaa... no to trzeba tak było od razu mówić, to totalnie zmienia postać rzeczy, jeśli chodzi o dłubanie w furze.jaron pisze: ma być max fun, żadnej wygody -> Addrenaline FriendlySam kiedyś chciałbym poskładać drugą furę, zaklatkować i mieć zabawkowóz..


aaaa no i po bułki też nim będę jeździł, auto na co dzień


- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
po skórzaną tapicerkę?FUX pisze: Kopnij się do zoologicznego...

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
remek,
nieważne, jaką; ważne, że tapicerkę....
nieważne, jaką; ważne, że tapicerkę....

Dolce far niente 

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
Powiedzcie mi jak się ma sprawa odpalania (WRX, STi) w warunkach zimowych ?, coś jak teraz
, u jednych -5 u drugich -18 


Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
mój niestety stoi póki co na dworze (ale już niedługo
) i przy -28 (a było tak raz) palił bez problemu.. Ja jest dobry akumulator i nie masz w zimie oleju 15w50, to nie powinno być problemów nawet przy bardzo dużych mrozach... Czemu w ogóle o to pytasz? To fury sprzed 20 kilku lat mogły mieć z tym problem... Nawet mój excivic, który ma obecnie 19 lat pali bez probemu przy minus 20 kilku... 


"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 102 razy
- Polubione posty: 168 razy
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
Mój leciwy Gt-ek dzisiaj rano przy -18 chwilę się zastanawiał ,ale się namyślił i potem bez problemujaron pisze:Powiedzcie mi jak się ma sprawa odpalania (WRX, STi) w warunkach zimowych ?, coś jak teraz, u jednych -5 u drugich -18
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
W Szwecji, jak byliśmy na rajdzie zimowym, odpalał bez problemu. A rano było coś koło -30.
A, i olej był wtedy 10w60. Ale to akurat nie było najszczęśliwsze rozwiązanie
A, i olej był wtedy 10w60. Ale to akurat nie było najszczęśliwsze rozwiązanie

- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 102 razy
- Polubione posty: 168 razy
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
jarmaj, eMTi,
Taki mały offtop jak już jesteśmy przy olejach . Czy jest duża różnica pomiędzy 5w30 a 5w40 i co byłoby lepsze do Gt (sporadyczne szaleństwa) 176k przebiegu. Z góry dziekuję
Taki mały offtop jak już jesteśmy przy olejach . Czy jest duża różnica pomiędzy 5w30 a 5w40 i co byłoby lepsze do Gt (sporadyczne szaleństwa) 176k przebiegu. Z góry dziekuję
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
Xw30 nadaje się się dla fanatyków ekologii, lub fanatyków jeżdżenia stylem cioty drogowej. Chociaż w sumie to dokładnie to samo....
Ja uważam, że Xw40 to minimum. A jak korzystasz z możliwości, jakie ma Twoje auto, to powinieneś lać coś Xw50/60.

Ja uważam, że Xw40 to minimum. A jak korzystasz z możliwości, jakie ma Twoje auto, to powinieneś lać coś Xw50/60.
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
lepsze w takim układzie 5w40 - ma wyższą temperaturę maksymalną pracy, więc przy sporadycznych szaleństwach pociągnie więcej, niż 5w30
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 102 razy
- Polubione posty: 168 razy
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
fanatykiem ekologii nie jestem ,ciotą drogową chyba też nie
. Dzięki

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
ja leję motula 300v power 5w40 i nigdy nie miałem problemów, nawet przy ostrych jazdach na torze w lecie.. temperatura nie przekraczała 110 stopni z tego, co pamiętam..
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
Ja też.eMTi pisze:ja leję motula 300v power 5w40
Ale tylko na zimę.

- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 102 razy
- Polubione posty: 168 razy
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
300 v jakoś istotnie różni się od serii 8100 czy to tylko jakieś marketingowy bełkot ?eMTi pisze:ja leję motula 300v power 5w40 i nigdy nie miałem problemów, nawet przy ostrych jazdach na torze w lecie.. temperatura nie przekraczała 110 stopni z tego, co pamiętam..
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
seria 300v to zupełnie inne oleje, stosowane w motorsporcie. Mają dużo lepsze parametry użytkowe. Ale szczegółów technicznych nie jestem Ci w stanie podać..
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 102 razy
- Polubione posty: 168 razy
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
Ech.. człowiek spokojnie jeździł dieslem zero kłopotów, przegląd i do przodu bez kombinowania
.To teraz sobie sprawił zabawkę i trzeba wiecznie kombinowac olej taki ,klocki takie a może inne ,tarcze ,zawieszenie itp...




Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
danikl pisze: trzeba wiecznie kombinowac olej taki ,klocki takie a może inne ,tarcze ,zawieszenie itp.
ciekawe ciekawe...........

- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 102 razy
- Polubione posty: 168 razy
Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)
Ale jak wsiądę za kółko to wiem dlaczego go kupiłemesilon pisze:
ciekawe ciekawe...........
