WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 21 lut 2011, o 18:07

STi ma ok 2,7 a WRX chyba 3,5. Trochę krótszą niż seryjne STi ma spec C.



Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 21 lut 2011, o 18:12

1,5 to ma WRC

jaron
0 gwiazdek
Lokalizacja: dolnyśląsk
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 21 lut 2011, o 18:19

Azrael pisze:
jaron pisze: to z tego co wiem to nic nie trzeba ciąć, nadwozia są fabrycznie przystosowane do obu wersji LHD i RHD, jakby trzeba było wycinać np. ściane grodziową to w życiu bym się na to nie zdecydował

Mocowania pedałów, kolumny kierowniczej, otwory pod wiązki, kolumnę itp.
Tak, mnie to nie przeraża - to nie wymiana ściany grodziowej, naciąłem się swego czasu blach i naspawałem, mam nadzieje że chociaż miejsca na to są fabrycznie oznaczone po lewej. Chyba najbardziej mnie martwi wiązka i jak ją przedłużyć, mam w głowie taką koncepcje:
Tniemy przewody w pewnej odległości od wtyku (pytanie tylko czy jest tam wtyk i możliwość rozpięcia instalacji która idzie do deski rozdzielczej) oznaczając dokładnie każdy kabelek, w miejsce przeciętej wiązki montujemy gniazdo i wtyk a przewody od oryginalnego wtyku wymieniamy na odpowiednio dłuższe i podpinamy pod wcześniej wstawiony wtyk-gniazdo. Nie wiem też, czy stosuje się do przedłużenia wiązki oryginalne gniazda-wtyki z subaru czy może jakieś uniwersalne o odpowiedniej ilości pinów ?

jaron
0 gwiazdek
Lokalizacja: dolnyśląsk
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 21 lut 2011, o 18:23

Azrael pisze:1,5 to ma WRC
No racja, namieszałem z tymi przekładniami, ale już wszystko wiadomo - jarmaj
Też bym nie chciał wkładać przekładni z WRX ale jak mi ma auto stać 2-3 miechy bo nie ma z Sti to wole pojeździć na dłuższej chwile, potem oczywiście oryginał.

jaron
0 gwiazdek
Lokalizacja: dolnyśląsk
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 21 lut 2011, o 18:44

eMTi pisze: daj znać, jak się będziesz wybierał, coś pomyślimy :-)
Jasne, dzięki, dam znać.
eMTi pisze: ak to ktoś kiedyś ładnie, obrazowo powiedział w duużym uproszczeniu- WRX to taki usportowiony cywil, a STi to taka ucywilizowana rajdówka ;-)
Co do przekładki, to Azrael już Ci wspomniał.. bez cięcia/spawania się chyba raczej nie obejdzie... Tak więc tak jak mówiłem, ja w przypadku kilkuletniej fury bym się na to nie decydował.Weź pod uwagę, że fura jest w lepszym stanie, jak jest pierwotnie złożona w fabryce, a nie rozkręcona i skręcona raz jeszcze. To kolejny argument, dla jakiego bym się nie zdecydował na przekładkę w relatywnie młodej furze, która występowała w wersji LHD... Co innego, jak byś szukał jakiegoś rodzynka, który był tylko RHD. Poza tym zapominasz np. że do zmiany też jest trochę innych pierdółek, jak tunel środkowy (wycięcie na ręczny z innej strony), boczki drzwi (sterowanie szybami), czy same fotele (fotel kierowcy ma regulację wysokości).. no chyba, że zrezygnujesz z regulacji wysokości, albo pogodzisz się z regulacją fotela wciskając łapę między fotel a tunel.. Tak więc jeśli byś chciał przełożyć wszystko, to zabulisz za to więcej, niż napisałeś, bo te wszystkie części w dobrym stanie nie są tanie, bo są relatywnie nowe.... No a jeśli byś się zdecydował na te wszelkie niedogodności, to wg mnie trochę to nie jest warte świeczki, bo wydasz bądź co bądź nie małą kasę, a będziesz miał upośledzoną furę zrobioną trochę półśrodkami.. No ale to jest moja opinia..
Tak, zdaje sobie sprawe, tunele, boczki,itd. szczerze powiem że nawet wersja typu: lekkie boczki, goła blacha, brak plastików, bez klimy i zbędnych pierdół, dedykowany kokpit, klatka; by mi chyba jeszcze bardziej odpowiadała ale auto ma służyć na co dzień więc np.klatka odpada ale inne mody można przemyśleć, ma być max fun, żadnej wygody -> Addrenaline Friendly
eMTi pisze: coś tu chyba jest nie tak... Standardowa STi nie ma 1,5 obrotu... Różnica jest chbya 2,75 vs 2,5, czy jakoś tak..
To by było bardziej wiarygodne ale info miałem z tego telefonu do MTS :oops:

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 21 lut 2011, o 20:01

jaron pisze: ma być max fun, żadnej wygody -> Addrenaline Friendly
aaaa... no to trzeba tak było od razu mówić, to totalnie zmienia postać rzeczy, jeśli chodzi o dłubanie w furze. :thumb: Sam kiedyś chciałbym poskładać drugą furę, zaklatkować i mieć zabawkowóz.. 8-)
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 21 lut 2011, o 20:36

eMTi pisze: zaklatkować i mieć zabawkowóz..
Kopnij się do zoologicznego... :evilgrin:
Dolce far niente ;-)

jaron
0 gwiazdek
Lokalizacja: dolnyśląsk
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 21 lut 2011, o 20:57

eMTi pisze:
jaron pisze: ma być max fun, żadnej wygody -> Addrenaline Friendly
aaaa... no to trzeba tak było od razu mówić, to totalnie zmienia postać rzeczy, jeśli chodzi o dłubanie w furze. :thumb: Sam kiedyś chciałbym poskładać drugą furę, zaklatkować i mieć zabawkowóz.. 8-)
hahah jak to nazwać nie wiem, ale plastiki to naprawde ostatnia rzecz która mnie interesuje, nawet jak bede jeździł bez tunelu przez pół roku nie przeszkadza mi to, z czasem dopadne pewnie, dlatego nie martwie się o boczki i plastiki, bedzie okazja to się dokupi. Liczy się dla mnie buda, silnik, napędy, ma to być dobrze złożone, chodzić sprawnie, latać bokami, łeb urywać, może być głośno, nie mam wymagań co do komfortu, muszę czuć duszę auta, w pełni tego słowa znaczeniu, nie potrzeba mi w nim DVD, PS3, JVC, itd. to zbędny balast ;-) Wiem to już chyba hardcore ale jak tu ktoś już napisał z forumowiczów na tym wątku "gdzieś przecież trzeba przeginać" :-)

aaaa no i po bułki też nim będę jeździł, auto na co dzień :mrgreen: będę wybierał najdalej położony w mieście supermarket albo jeździł drogą okrężną, przyjemność z jazdy przede wszystkim ;-)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 21 lut 2011, o 21:36

FUX pisze: Kopnij się do zoologicznego...
po skórzaną tapicerkę? :evilgrin:

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 21 lut 2011, o 21:42

remek,
nieważne, jaką; ważne, że tapicerkę.... :evilgrin:
Dolce far niente ;-)

jaron
0 gwiazdek
Lokalizacja: dolnyśląsk
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 22 lut 2011, o 18:36

Powiedzcie mi jak się ma sprawa odpalania (WRX, STi) w warunkach zimowych ?, coś jak teraz :-) , u jednych -5 u drugich -18 :o

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 22 lut 2011, o 18:46

mój niestety stoi póki co na dworze (ale już niedługo :evilgrin: ) i przy -28 (a było tak raz) palił bez problemu.. Ja jest dobry akumulator i nie masz w zimie oleju 15w50, to nie powinno być problemów nawet przy bardzo dużych mrozach... Czemu w ogóle o to pytasz? To fury sprzed 20 kilku lat mogły mieć z tym problem... Nawet mój excivic, który ma obecnie 19 lat pali bez probemu przy minus 20 kilku... :roll:
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 102 razy
Polubione posty: 168 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 22 lut 2011, o 18:47

jaron pisze:Powiedzcie mi jak się ma sprawa odpalania (WRX, STi) w warunkach zimowych ?, coś jak teraz :-) , u jednych -5 u drugich -18 :o
Mój leciwy Gt-ek dzisiaj rano przy -18 chwilę się zastanawiał ,ale się namyślił i potem bez problemu

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 22 lut 2011, o 18:52

W Szwecji, jak byliśmy na rajdzie zimowym, odpalał bez problemu. A rano było coś koło -30.


A, i olej był wtedy 10w60. Ale to akurat nie było najszczęśliwsze rozwiązanie ;-)

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 102 razy
Polubione posty: 168 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 22 lut 2011, o 18:58

jarmaj, eMTi,
Taki mały offtop jak już jesteśmy przy olejach . Czy jest duża różnica pomiędzy 5w30 a 5w40 i co byłoby lepsze do Gt (sporadyczne szaleństwa) 176k przebiegu. Z góry dziekuję

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 22 lut 2011, o 19:02

Xw30 nadaje się się dla fanatyków ekologii, lub fanatyków jeżdżenia stylem cioty drogowej. Chociaż w sumie to dokładnie to samo.... ;-)

Ja uważam, że Xw40 to minimum. A jak korzystasz z możliwości, jakie ma Twoje auto, to powinieneś lać coś Xw50/60.

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 22 lut 2011, o 19:05

lepsze w takim układzie 5w40 - ma wyższą temperaturę maksymalną pracy, więc przy sporadycznych szaleństwach pociągnie więcej, niż 5w30
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 102 razy
Polubione posty: 168 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 22 lut 2011, o 19:09

fanatykiem ekologii nie jestem ,ciotą drogową chyba też nie :mrgreen: . Dzięki

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 22 lut 2011, o 19:11

ja leję motula 300v power 5w40 i nigdy nie miałem problemów, nawet przy ostrych jazdach na torze w lecie.. temperatura nie przekraczała 110 stopni z tego, co pamiętam..
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 22 lut 2011, o 19:14

eMTi pisze:ja leję motula 300v power 5w40
Ja też.

Ale tylko na zimę. ;-)

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 102 razy
Polubione posty: 168 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 22 lut 2011, o 19:15

eMTi pisze:ja leję motula 300v power 5w40 i nigdy nie miałem problemów, nawet przy ostrych jazdach na torze w lecie.. temperatura nie przekraczała 110 stopni z tego, co pamiętam..
300 v jakoś istotnie różni się od serii 8100 czy to tylko jakieś marketingowy bełkot ?

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 22 lut 2011, o 19:22

seria 300v to zupełnie inne oleje, stosowane w motorsporcie. Mają dużo lepsze parametry użytkowe. Ale szczegółów technicznych nie jestem Ci w stanie podać..
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 102 razy
Polubione posty: 168 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 22 lut 2011, o 19:32

Ech.. człowiek spokojnie jeździł dieslem zero kłopotów, przegląd i do przodu bez kombinowania :whistle: .To teraz sobie sprawił zabawkę i trzeba wiecznie kombinowac olej taki ,klocki takie a może inne ,tarcze ,zawieszenie itp... ;-) :thumb:

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 22 lut 2011, o 19:40

danikl pisze: trzeba wiecznie kombinowac olej taki ,klocki takie a może inne ,tarcze ,zawieszenie itp.

ciekawe ciekawe........... :giggle:

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 102 razy
Polubione posty: 168 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 22 lut 2011, o 19:56

esilon pisze:


ciekawe ciekawe........... :giggle:
Ale jak wsiądę za kółko to wiem dlaczego go kupiłem :-)

ODPOWIEDZ