Przekładka RHD-kompendium

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 22 kwie 2011, o 23:11

Jakos nie dostrzegam tego problemu i robienie "lustrzanych odbic" byloby zbedna komplikacja moim skromnym zdaniem, jako uzytkownika samochodow z kierownica za rowno po lewej, jak i po prawej stronie samochodu.


Jacek "AMI" Rudowski

SPRUCH
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Limerick/Bydgoszcz
Auto: Subaru Impreza/Fiat CCTurbo/Mb 190E
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 22 kwie 2011, o 23:12

kons6, jakies glupoty gadasz przyjedz na wyspy pojezdzij troche to przekonasz sie ze wszytko jest bardzo normalne a ruch wcale nie jest dziwny :-p
pozatym auto bylo projektowane pod RHD a nie dziwny LHD :whistle:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 23 kwie 2011, o 04:13

kons6 pisze: (ciekawe czy były/są takie auta?)

Były auta RHD z drążkiem z prawej.

kons6
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 23 kwie 2011, o 07:42

SPRUCH pisze: przyjedz na wyspy pojezdzij troche to przekonasz sie ze wszytko jest bardzo normalne a ruch wcale nie jest dziwny
mam takie auto, jeździłem w UK, ruch lewostronny na ulicach jest ok, ale ruch drążka powoduje, że na próbach przy szybkich zmianach 2-3 parę razy skrzynia zgrzytnęła, a nie próbowałem wbić złego biegu, po prostu ten ruch jest bardziej skomplikowany
SPRUCH pisze: pozatym auto bylo projektowane pod RHD a nie dziwny LHD
ciekawe dlaczego Collin McRae jeździł w rajdach tyloma LHD, a chyba nie od razu rajdówki miały automaty z łopatkami?

poniżej auta angielskich producentów / zespołów

http://atspeedimages.com/image.php/1943 ... ockpit.jpg

http://images.loqu.com/photos/127/584/lotus-cockpit.jpg

http://atspeedimages.com/image.php/19d8 ... ockpit.jpg
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2011, o 11:26 przez kons6, łącznie zmieniany 1 raz.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 23 kwie 2011, o 09:26

SPRUCH pisze:pozatym auto bylo projektowane pod RHD a nie dziwny LHD :whistle:
Nie sądzę.
Już na etapie założeń projektowych określa się, czy będą obie wersje, czy nie. I wymogi obu są wtedy od początku brane pod uwagę.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 23 kwie 2011, o 13:33

W ogóle wielu wycznowych kierowców z UK uważa że LHD to jedyna naturalna wersja do ścigania, ale np. wiele prototypów ma kierownicę z prawej ze względu na wsiadanie/wysiadanie, to nie zmienia tego ze np. w C-grupie w której siedziałem lewarek był z prawej.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 23 kwie 2011, o 13:47

Azrael pisze:C-grupie w której siedziałem lewarek był z prawej.
GT-40 też tak miał.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

kons6
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 23 kwie 2011, o 17:10

wracając do tematu, opisuję moje plany:
- ściana grodziowa: otwory do dopasowania
- przekładnia kierownicza: wymiana na LHD, szukam modelu, z którego wziąć
- kolumna kierownicza: zostaje, do dopasowania
- deska rozdzielcza - wymiana na LHD, szukam modelu, z którego wziąć
- zegary - zostają
- przełączniki różne (np.natrysk na intercooler) - doprowadzenie przewodów w nowe miejsca
- dźwignie na kolumnie kierowniczej: wymiana na LHD, zamiana kierunkowskazów z wycieraczkami
- szkielet z rurek pod deską rozdzielczą - nie wiem czy trzeba dostosować ani jak
- pedały: hamulec i sprzęgło z LHD, gaz - nie wiem czy trzeba dostosować
- wiązka elektryczna - nie wiem jeszcze co zrobić
- sterowanie szybami el. - zostaje bez zmian
- wycieraczki - zostają bez zmian
- światła przednie - zostają bez zmian
- otwieranie maski - zostaje bez zmian
- otwieranie bagażnika i wlewu paliwa - zostaje bez zmian

jeżeli o czymś zapomniałem lub planuję coś bezsensownie, to prośba o wskazówki

fitush
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: down under
Auto: wrx 01 tuned by MRT/S&J , rex gt'96 jdm
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 23 kwie 2011, o 18:21

kons6 pisze:
jeżeli o czymś zapomniałem lub planuję coś bezsensownie, to prośba o wskazówki
sie przeprowadz do uk bedzie taniej i szybciej ...
btw..co do zmiany biegow lhd rhd to ja nie rozumiem bo nie ma zadnej roznicy . przynajmniej dla mnie,
ale to trzeba ogarniac :-p
" A REX THAT CAN PULL JESUS OFF THE CROSS" (c) T.H.

kons6
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 23 kwie 2011, o 18:32

fitush pisze: btw..co do zmiany biegow lhd rhd to ja nie rozumiem bo nie ma zadnej roznicy . przynajmniej dla mnie,
ale to trzeba ogarniac :-p
tutaj wyjątkowo polecam 1/4 mili albo test przyspieszenia z iphonem np.
gdyby nie wyszły różnice, to dohamowanie do zakrętu z dokręconej piątki do dwójki, zerwanie przyczepności przed zakrętem i zakręt na poślizgu 4 kół

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 23 kwie 2011, o 19:18

kons6, zapominasz o jednej rzeczy. Może i dla nas jest to nienaturalne (przynajmniej na początku), ale taki angielski kierowca robi to od zawsze i dla niego jest to normalne. Lewa ręka jest tak nauczona. A to tylko o to wyćwiczenie chodzi. Dokładnie to samo jest z LFB.
kons6 pisze: do zakrętu z dokręconej piątki do dwójki
nie pamiętam, kiedy ostatnio przepinałem bezpośrednio z 5 do 2. To jest dla mnie bardzo nienaturalne... i "psuje" hamulce ;-)

kons6
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 23 kwie 2011, o 19:33

remek pisze:
kons6 pisze: do zakrętu z dokręconej piątki do dwójki
nie pamiętam, kiedy ostatnio przepinałem bezpośrednio z 5 do 2. To jest dla mnie bardzo nienaturalne... i "psuje" hamulce ;-)
tu właśnie chodzi o to, że nie bezpośrednio tylko 3 zmiany biegów 5->4->3->2 :-)
poza tym psucie hamulców byłoby w tym przypadku niczym w porównaniu do zagrożenia dla skrzyni

fitush
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: down under
Auto: wrx 01 tuned by MRT/S&J , rex gt'96 jdm
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 23 kwie 2011, o 19:37

kons6 pisze:
tu właśnie chodzi o to, że nie bezpośrednio tylko 3 zmiany biegów 5->4->3->2 :-)
dalej jakos nie widze w tym problemu ...chyba za czesto tak robie :whistle:
" A REX THAT CAN PULL JESUS OFF THE CROSS" (c) T.H.

SPRUCH
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Limerick/Bydgoszcz
Auto: Subaru Impreza/Fiat CCTurbo/Mb 190E
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 23 kwie 2011, o 21:08

fitush pisze:
kons6 pisze:
tu właśnie chodzi o to, że nie bezpośrednio tylko 3 zmiany biegów 5->4->3->2 :-)
dalej jakos nie widze w tym problemu ...chyba za czesto tak robie :whistle:

ja tez nie ale jak to wyzej wspomniano to kwestia wycwiczenia i przyzwyczajenia
druga rzecza, dla mnie ciekawa i intrygujaca ;-) jest to ze wiele osób myli strony po powrocie do europy
(mi zdarza sie to za kazdym razem gdy jestem w polsce) a w na wyspach tych pomylek brak

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 23 kwie 2011, o 23:34

SPRUCH pisze: jest to ze wiele osób myli strony po powrocie do europy
(mi zdarza sie to za kazdym razem gdy jestem w polsce) a w na wyspach tych pomylek brak
ze strachu ;-) tam się jeździ inaczej więc z automatu 2x bardziej uważasz, tutaj mniej, bo przecież zawsze tu jeździsz - i chwilka przyzwyczajenia robi psikusy.
kons6 pisze: w porównaniu do zagrożenia dla skrzyni
żadnego niebezpieczeństwa w przypadku redukcji z 5 na 2 nie ma, pod warunkiem, że umiemy obsługiwać auto ;-) pewno 90% ludzi tak jeździ - to zupełnie co innego jak to na co się powołujesz (jakoby RHD niszczyło skrzynię) ;-)

kons6
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przekładka RHD-kompendium

Post 31 gru 2011, o 00:22

kons6 pisze: wg mnie w RHD ruch lewarka powinien być lustrzanym odbiciem tego w LHD (ciekawe czy były/są takie auta?)

zmiany 1-2-1 znacznie wygodniej jest robić przyciągając lewarek niż odpychając
największa różnica jest przy zmianach 2-3 i 3-2 i tu najłatwiej zniszczyć skrzynię, zmiana 2-3 w LHD to zwykle odpechnięcie drążka od siebie, w RHD ruch dziwny, 3-2 to bardzo nienaturalne odpychanie drążka w tył

przy zwykłej jeździe mocno to nie przeszkadza, przy zmianach biegów rozpoczynanych przy 7,5-8 tys obrotów i turbo bez podtrzymania jest bardzo trudne i wcale nie z powodu obsługi lewą ręką
doszedłem do prostego sposobu na redukcję 3->2 w RHD, przed zmianą biegu trzeba łokieć lewej ręki wysunąć na maxa w bok (jakby trochę do przodu), wtedy ruch ręki do tyłu wprowadza lewarek w odpowiednie miejsce i nie kończy się na luzie :-), nawet gdy zmiana jest bardzo szybka

ODPOWIEDZ