Przekładka RHD-kompendium
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Przekładka RHD-kompendium
Jakos nie dostrzegam tego problemu i robienie "lustrzanych odbic" byloby zbedna komplikacja moim skromnym zdaniem, jako uzytkownika samochodow z kierownica za rowno po lewej, jak i po prawej stronie samochodu.
Jacek "AMI" Rudowski
- SPRUCH
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Limerick/Bydgoszcz
- Auto: Subaru Impreza/Fiat CCTurbo/Mb 190E
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przekładka RHD-kompendium
kons6, jakies glupoty gadasz przyjedz na wyspy pojezdzij troche to przekonasz sie ze wszytko jest bardzo normalne a ruch wcale nie jest dziwny
pozatym auto bylo projektowane pod RHD a nie dziwny LHD

pozatym auto bylo projektowane pod RHD a nie dziwny LHD

Re: Przekładka RHD-kompendium
kons6 pisze: (ciekawe czy były/są takie auta?)
Były auta RHD z drążkiem z prawej.
Re: Przekładka RHD-kompendium
mam takie auto, jeździłem w UK, ruch lewostronny na ulicach jest ok, ale ruch drążka powoduje, że na próbach przy szybkich zmianach 2-3 parę razy skrzynia zgrzytnęła, a nie próbowałem wbić złego biegu, po prostu ten ruch jest bardziej skomplikowanySPRUCH pisze: przyjedz na wyspy pojezdzij troche to przekonasz sie ze wszytko jest bardzo normalne a ruch wcale nie jest dziwny
ciekawe dlaczego Collin McRae jeździł w rajdach tyloma LHD, a chyba nie od razu rajdówki miały automaty z łopatkami?SPRUCH pisze: pozatym auto bylo projektowane pod RHD a nie dziwny LHD
poniżej auta angielskich producentów / zespołów
http://atspeedimages.com/image.php/1943 ... ockpit.jpg
http://images.loqu.com/photos/127/584/lotus-cockpit.jpg
http://atspeedimages.com/image.php/19d8 ... ockpit.jpg
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2011, o 11:26 przez kons6, łącznie zmieniany 1 raz.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Przekładka RHD-kompendium
Nie sądzę.SPRUCH pisze:pozatym auto bylo projektowane pod RHD a nie dziwny LHD
Już na etapie założeń projektowych określa się, czy będą obie wersje, czy nie. I wymogi obu są wtedy od początku brane pod uwagę.
Re: Przekładka RHD-kompendium
W ogóle wielu wycznowych kierowców z UK uważa że LHD to jedyna naturalna wersja do ścigania, ale np. wiele prototypów ma kierownicę z prawej ze względu na wsiadanie/wysiadanie, to nie zmienia tego ze np. w C-grupie w której siedziałem lewarek był z prawej.
Re: Re: Przekładka RHD-kompendium
GT-40 też tak miał.Azrael pisze:C-grupie w której siedziałem lewarek był z prawej.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Przekładka RHD-kompendium
wracając do tematu, opisuję moje plany:
- ściana grodziowa: otwory do dopasowania
- przekładnia kierownicza: wymiana na LHD, szukam modelu, z którego wziąć
- kolumna kierownicza: zostaje, do dopasowania
- deska rozdzielcza - wymiana na LHD, szukam modelu, z którego wziąć
- zegary - zostają
- przełączniki różne (np.natrysk na intercooler) - doprowadzenie przewodów w nowe miejsca
- dźwignie na kolumnie kierowniczej: wymiana na LHD, zamiana kierunkowskazów z wycieraczkami
- szkielet z rurek pod deską rozdzielczą - nie wiem czy trzeba dostosować ani jak
- pedały: hamulec i sprzęgło z LHD, gaz - nie wiem czy trzeba dostosować
- wiązka elektryczna - nie wiem jeszcze co zrobić
- sterowanie szybami el. - zostaje bez zmian
- wycieraczki - zostają bez zmian
- światła przednie - zostają bez zmian
- otwieranie maski - zostaje bez zmian
- otwieranie bagażnika i wlewu paliwa - zostaje bez zmian
jeżeli o czymś zapomniałem lub planuję coś bezsensownie, to prośba o wskazówki
- ściana grodziowa: otwory do dopasowania
- przekładnia kierownicza: wymiana na LHD, szukam modelu, z którego wziąć
- kolumna kierownicza: zostaje, do dopasowania
- deska rozdzielcza - wymiana na LHD, szukam modelu, z którego wziąć
- zegary - zostają
- przełączniki różne (np.natrysk na intercooler) - doprowadzenie przewodów w nowe miejsca
- dźwignie na kolumnie kierowniczej: wymiana na LHD, zamiana kierunkowskazów z wycieraczkami
- szkielet z rurek pod deską rozdzielczą - nie wiem czy trzeba dostosować ani jak
- pedały: hamulec i sprzęgło z LHD, gaz - nie wiem czy trzeba dostosować
- wiązka elektryczna - nie wiem jeszcze co zrobić
- sterowanie szybami el. - zostaje bez zmian
- wycieraczki - zostają bez zmian
- światła przednie - zostają bez zmian
- otwieranie maski - zostaje bez zmian
- otwieranie bagażnika i wlewu paliwa - zostaje bez zmian
jeżeli o czymś zapomniałem lub planuję coś bezsensownie, to prośba o wskazówki
- fitush
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: down under
- Auto: wrx 01 tuned by MRT/S&J , rex gt'96 jdm
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przekładka RHD-kompendium
sie przeprowadz do uk bedzie taniej i szybciej ...kons6 pisze:
jeżeli o czymś zapomniałem lub planuję coś bezsensownie, to prośba o wskazówki
btw..co do zmiany biegow lhd rhd to ja nie rozumiem bo nie ma zadnej roznicy . przynajmniej dla mnie,
ale to trzeba ogarniac

" A REX THAT CAN PULL JESUS OFF THE CROSS" (c) T.H.
Re: Przekładka RHD-kompendium
tutaj wyjątkowo polecam 1/4 mili albo test przyspieszenia z iphonem np.fitush pisze: btw..co do zmiany biegow lhd rhd to ja nie rozumiem bo nie ma zadnej roznicy . przynajmniej dla mnie,
ale to trzeba ogarniac
gdyby nie wyszły różnice, to dohamowanie do zakrętu z dokręconej piątki do dwójki, zerwanie przyczepności przed zakrętem i zakręt na poślizgu 4 kół
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Przekładka RHD-kompendium
kons6, zapominasz o jednej rzeczy. Może i dla nas jest to nienaturalne (przynajmniej na początku), ale taki angielski kierowca robi to od zawsze i dla niego jest to normalne. Lewa ręka jest tak nauczona. A to tylko o to wyćwiczenie chodzi. Dokładnie to samo jest z LFB.

nie pamiętam, kiedy ostatnio przepinałem bezpośrednio z 5 do 2. To jest dla mnie bardzo nienaturalne... i "psuje" hamulcekons6 pisze: do zakrętu z dokręconej piątki do dwójki

Re: Przekładka RHD-kompendium
tu właśnie chodzi o to, że nie bezpośrednio tylko 3 zmiany biegów 5->4->3->2remek pisze:nie pamiętam, kiedy ostatnio przepinałem bezpośrednio z 5 do 2. To jest dla mnie bardzo nienaturalne... i "psuje" hamulcekons6 pisze: do zakrętu z dokręconej piątki do dwójki

poza tym psucie hamulców byłoby w tym przypadku niczym w porównaniu do zagrożenia dla skrzyni
- fitush
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: down under
- Auto: wrx 01 tuned by MRT/S&J , rex gt'96 jdm
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przekładka RHD-kompendium
dalej jakos nie widze w tym problemu ...chyba za czesto tak robiekons6 pisze:
tu właśnie chodzi o to, że nie bezpośrednio tylko 3 zmiany biegów 5->4->3->2![]()

" A REX THAT CAN PULL JESUS OFF THE CROSS" (c) T.H.
- SPRUCH
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Limerick/Bydgoszcz
- Auto: Subaru Impreza/Fiat CCTurbo/Mb 190E
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przekładka RHD-kompendium
fitush pisze:dalej jakos nie widze w tym problemu ...chyba za czesto tak robiekons6 pisze:
tu właśnie chodzi o to, że nie bezpośrednio tylko 3 zmiany biegów 5->4->3->2![]()
ja tez nie ale jak to wyzej wspomniano to kwestia wycwiczenia i przyzwyczajenia
druga rzecza, dla mnie ciekawa i intrygujaca

(mi zdarza sie to za kazdym razem gdy jestem w polsce) a w na wyspach tych pomylek brak
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Przekładka RHD-kompendium
ze strachuSPRUCH pisze: jest to ze wiele osób myli strony po powrocie do europy
(mi zdarza sie to za kazdym razem gdy jestem w polsce) a w na wyspach tych pomylek brak

żadnego niebezpieczeństwa w przypadku redukcji z 5 na 2 nie ma, pod warunkiem, że umiemy obsługiwać autokons6 pisze: w porównaniu do zagrożenia dla skrzyni


Re: Przekładka RHD-kompendium
doszedłem do prostego sposobu na redukcję 3->2 w RHD, przed zmianą biegu trzeba łokieć lewej ręki wysunąć na maxa w bok (jakby trochę do przodu), wtedy ruch ręki do tyłu wprowadza lewarek w odpowiednie miejsce i nie kończy się na luziekons6 pisze: wg mnie w RHD ruch lewarka powinien być lustrzanym odbiciem tego w LHD (ciekawe czy były/są takie auta?)
zmiany 1-2-1 znacznie wygodniej jest robić przyciągając lewarek niż odpychając
największa różnica jest przy zmianach 2-3 i 3-2 i tu najłatwiej zniszczyć skrzynię, zmiana 2-3 w LHD to zwykle odpechnięcie drążka od siebie, w RHD ruch dziwny, 3-2 to bardzo nienaturalne odpychanie drążka w tył
przy zwykłej jeździe mocno to nie przeszkadza, przy zmianach biegów rozpoczynanych przy 7,5-8 tys obrotów i turbo bez podtrzymania jest bardzo trudne i wcale nie z powodu obsługi lewą ręką
