Pomoc przy zakupie forestera, proszę o porade.
Pomoc przy zakupie forestera, proszę o porade.
Witam, jestem tu nowy ale obyty z napędami na cztery koła tylko że nie w Subaru Forester.
Myślę o zakupie autka w roczniku około 2005. Mieszkam w terenie górzystym i w zimie mam problem z dojazdem do domu. Jako że w większości będzie używała go moja żona w dojazdach do pracy na krótkich odcinkach chciałbym kupić coś w miarę oszczędnego.Myślę także że manualna skrzynia będzie najlepsza.Podoba mi się ten silnik 125 koni a później zwiększono moc do 156 koników, jak jest z tą jednostką, jest ok? Słyszałem że w tym modelu jak stoisz pod górkę to ma jakiś system że go nie cofa??? I dlaczego w tym modelu jest "drugi" lewarek, coś jak reduktor, szpere ma może ??? Wiem e w modelu turbo 177 koni jest szpera tylnego mostu ale czy ten model dla kobiety która uczy się jeździć nie jest za mocny? O mocniejszych jednostkach nie myśle bo nie wykorzystam....
Pomoże mi ktoś wyjaśnić moje wątpliwości?
Myślę o zakupie autka w roczniku około 2005. Mieszkam w terenie górzystym i w zimie mam problem z dojazdem do domu. Jako że w większości będzie używała go moja żona w dojazdach do pracy na krótkich odcinkach chciałbym kupić coś w miarę oszczędnego.Myślę także że manualna skrzynia będzie najlepsza.Podoba mi się ten silnik 125 koni a później zwiększono moc do 156 koników, jak jest z tą jednostką, jest ok? Słyszałem że w tym modelu jak stoisz pod górkę to ma jakiś system że go nie cofa??? I dlaczego w tym modelu jest "drugi" lewarek, coś jak reduktor, szpere ma może ??? Wiem e w modelu turbo 177 koni jest szpera tylnego mostu ale czy ten model dla kobiety która uczy się jeździć nie jest za mocny? O mocniejszych jednostkach nie myśle bo nie wykorzystam....
Pomoże mi ktoś wyjaśnić moje wątpliwości?
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Pomoc przy zakupie forestera, proszę o porade.
158 KM było w Forku od MY'06 - można znaleźć rok produkcji 2005, MY'06. Jednostki są jak najbardziej ok z tym, że wolałbym wersję 158 KM - jest spora różnica w dynamice.jacck1 pisze: Podoba mi się ten silnik 125 koni a później zwiększono moc do 156 koników, jak jest z tą jednostką, jest ok?
Tak. Nazywa się to Hill Holder. Bardzo przydatne urządzenie.jacck1 pisze: Słyszałem że w tym modelu jak stoisz pod górkę to ma jakiś system że go nie cofa???
Reduktor.jacck1 pisze: dlaczego w tym modelu jest "drugi" lewarek, coś jak reduktor,
Są "blokady" wiskotyczne centralnego i tylnego dyferencjału. Ta ostatnia jest dość słaba, ale jest.jacck1 pisze: szpere ma może ???
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Pomoc przy zakupie forestera, proszę o porade.
jacck1, bierz forka dla żony. Dziewczynom bardzo w nim do twarzy. Zresztą same go sobie wybrały na najlepszy samochód
http://lesbianlife.about.com/od/otherfu ... anCars.htm

Ten warunek ma niewielki sens. Przy krótkich odcinkach nie jest istotne czy sobie kupisz 2,5XT, czy wolnossące 2.0. Ekonomiczny nie będzie żaden z nich.Jako że w większości będzie używała go moja żona w dojazdach do pracy na krótkich odcinkach chciałbym kupić coś w miarę oszczędnego.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Pomoc przy zakupie forestera, proszę o porade.
Sugerujesz, że jacck1 jest kobietą i ma partnerkęKonto usunięte pisze: jacck1, bierz forka dla żony. Dziewczynom bardzo w nim do twarzy. Zresztą same go sobie wybrały na najlepszy samochódhttp://lesbianlife.about.com/od/otherfu ... anCars.htm

-
Grzegorz
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: wsi wielkopolskiej
- Auto: Leon
- Polubił: 21 razy
- Polubione posty: 35 razy
Re: Pomoc przy zakupie forestera, proszę o porade.
Jeśli krótkie odcinki (ok 1-2 km) i zimą i Forester z turbiną to.. moja żona używała w takiej konfiguracji Forestera S-turbo i spalał ok 20l. Dlatego został niestety sprzedany. Ten sam w trasie potrafił zejść do 8,5-9 l.
pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
Re: Pomoc przy zakupie forestera, proszę o porade.
Dziękuję bardzo za szybkie i wyczerpujące odpowiedzi! Prawie potwierdziliście mój wybór ale jeszcze jedno jak jest z tym reduktorem...bez włączonego ma napęd 4x2??? Jeżeli mogę prosić o naświetlenie sprawy reduktora. I jeszcze pytanko o amortyzatory bo coś słyszałem o tym że forester "stabilizuje" się na nierównościach??? Autko mi się podoba, piszecie o słabej ekonomice silnika na krótkich dystansach....hmmm, zagazować LPG???
Dzięki za odpowiedzi!
Dzięki za odpowiedzi!
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Pomoc przy zakupie forestera, proszę o porade.
jacck1, bez włączonego reduktora to ma dalej takie samo S-AWD jak z włączonym. Zmienia się tylko przełożenie.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Pomoc przy zakupie forestera, proszę o porade.
SURE !! ja wprawdzie mam tylko 10kkm przejechane na LPG, ale najsampierw naczytałem się wieeeeeeeeelu opinii,jacck1 pisze: Autko mi się podoba, piszecie o słabej ekonomice silnika na krótkich dystansach....hmmm, zagazować LPG???
2.0 N/A (czyli bez turbo) świetnie sobie radzą z gazem
koszt instalacji to ~3000PLN
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Pomoc przy zakupie forestera, proszę o porade.
Tylne amortyzatory mają samopoziomowanie. Bardzo wygodna rzecz. Dość droga niestety w przypadku awarii. O ile pamiętam komplet na tył kosztuje ok. 3 kzł. W przypadki wymiany amortyzatorów samopoziomujących na "zwykłe" trzeba wymienić również sprężyny.jacck1 pisze: I jeszcze pytanko o amortyzatory bo coś słyszałem o tym że forester "stabilizuje" się na nierównościach???
Wymiana amortyzatorów: http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=5560
Re: Pomoc przy zakupie forestera, proszę o porade.
Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI, prawie wszystkie wątpliwości zostały "rozwiane" i w zasadzie potwierdzony wybór. Zaczynam na poważnie szukać czegoś dla siebie, choć się nim nie najeżdżę bo ma być dla żony! Czyli podsumowując,rocznik 2005-2007, silnik 125 lub 158 najwyżej zagazuje jak będzie tragedia z ekonomiką. Widzę często dach szklany dość duży, właśnie jak jest z nim zimą nie skrapla się na nim woda i kapie? I najważniejsze jak się kupuje na co patrzeć żeby zakup miał sens. Amory,reduktor można od "oka" jakoś sprawdzić, wydechy są dość drogie jak słyszałem ale mam nadzieje że w tym roczniku będą ok, i co jeszcze jest drogie a może być padnięte? Może lepiej do jakiegoś serwisu podjechać? Poradźcie jak jeszcze możecie....
Pozdrawiam Wszystkich!
Pozdrawiam Wszystkich!
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Pomoc przy zakupie forestera, proszę o porade.
W ciągu pięciu lat eksploatacji Forka nie miałem z nim najmniejszych problemów.jacck1 pisze: Widzę często dach szklany dość duży, właśnie jak jest z nim zimą nie skrapla się na nim woda i kapie?
Przede wszystkich sprawdź, czy nie był bity. Forki z tego rocznika to wyjątkowo trwałe samochody. Problemy mogą się przede wszystkim pojawić w związku z niefachową naprawą. Oprócz tego warto sprawdzić, czy coś nie jest uszkodzone np. w związku z jazdą w terenie. Warto sprawdzić wiskozy, amorki i wszystko to, co sprawdza się przy zakupie każdego używanego samochodu. Niewątpliwie warto dokonać oględzin w serwisie specjalizującym się w Subaru.jacck1 pisze: Amory,reduktor można od "oka" jakoś sprawdzić, wydechy są dość drogie jak słyszałem ale mam nadzieje że w tym roczniku będą ok, i co jeszcze jest drogie a może być padnięte? Może lepiej do jakiegoś serwisu podjechać? Poradźcie jak jeszcze możecie....
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Pomoc przy zakupie forestera, proszę o porade.
Najdroższe mogą być tylne amorki (sprawdź czy nie mokre i czy nie wisi dupa - nad oponę w nadkole powinna wejść pięść), wiskoza (rozgrzej napędy a potem na placu posłuchaj jadąc powoli przy maksymalnym skręcie, czy nie strzela) i rozrząd. Jak do tego dodasz bezwypadkowość, to z takim autem warto jechać do serwisu. Jeśli nie był ekstremalnie eksploatowany to powinno być ok.