Wloty na masce GT.... Po co ?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
b.j.
1 gwiazdka
Lokalizacja: Podbeskidzie
Auto: GT '98
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 13 lip 2011, o 08:10

Hej

Tak wczoraj sobie dłubałem przy GT-ku i zapatrzyłem się... we wloty na masce!
O ile sprawa dużego kurnika do IC jest dla mnie krystaliczna, to mam takie jedno małe pytanko:
- jaką rolę spełniają te małe wloty na masce? (oczywiście poza walorami estetycznymi)

Nurtuje mnie to ponieważ, owe wloty szczelnie zaślepione od spodu...?

Więc po co ?



Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 13 lip 2011, o 09:04

Potrzebne były do homologacji samochodu A-grupowego.

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 13 lip 2011, o 09:42

Nasuwa się kolejne pytanie. Po co w A-grupie te wloty był ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Post 13 lip 2011, o 09:51

Chyba raczej były to wyloty, dla lepszego przepływu powietrza przez chłodnicę.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 13 lip 2011, o 09:51

Do obniżenia temperatury pod maską. To są wyloty, nie wloty.

Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 13 lip 2011, o 09:58

To się podczepię pod pytania...
tak się domyślałem że to są wyloty, ale zastanawiało mnie zawsze co daje montowanie małych kurników na nich, wtedy pełnią role wlotu.
Czy to jest nieporozumienie czy faktycznie coś to zmienia?
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 13 lip 2011, o 10:11

Wizje tuningowców. Niektórzy mają stożek pod wlotem po stronie pasażera i chcą żeby tam powietrze wpadało.

Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 13 lip 2011, o 11:47

czyli technicznie rzecz biorąc (nie mając stożka) nie warto robić z wylotów wlotów powietrza
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Post 13 lip 2011, o 11:49

No raczej poza (wątpliwą) estetyką tego, nie ma to kompletnie sensu.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 13 lip 2011, o 13:15

Ja zawsze we wszystkich autach usuwałem tylko zaślepki żeby obniżyć temperaturę pod maską.

lucza
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
Auto: babcie ra 95 i 96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 13 lip 2011, o 18:37

Azrael pisze: a zawsze we wszystkich autach usuwałem tylko zaślepki żeby obniżyć temperaturę pod maską.
W takim przypadku trzeba pamiętać o zabezpieczeniu akumulatora bo znajduje się bezpośrednio pod lewym wlotem i deczczówka może go niepotrzebnie zalewać,pozdro.
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 13 lip 2011, o 18:42

Jak masz zaślepione tak samo leje się na akumulator.

b.j.
1 gwiazdka
Lokalizacja: Podbeskidzie
Auto: GT '98
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 14 lip 2011, o 11:43

No dzięki chłopaki - moje wątpliwości zostały już rozwiane.
Teraz jestem z kolei ciekaw ile ciepła są w stanie te "wyloty" realnie odprowadzić? I czy warto je "odślepić"

A druga sprawa przy okazji wlotów/wylotów/dolotów:
W moim GT jest zainstalowany stożek :oops: (Gt '98) Średnio jest mi on potrzebny do szczęścia więc z miłą chęcią wrzuciłbym tam ori. dolocik.

Tylko, że jest to "remapowany" GTek i zastanawiam się czy po wrzuceniu tam normalnego dolotu trzeba będzie go na nowo stroić? Czy czujniczki i sondy same sobie poradzą ?
Nie wiem kto go remapował i stroił zanim Gtuniek trafił w moje łapy, więc dlatego "trochę"boję się tego ruszać żeby nie uziemić sobie autka.

Jakieś sugestie?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 14 lip 2011, o 11:53

Średnio mi się chce wierzyć że GT98 jest remapowany bo tych ECU się nie da remapować.

b.j.
1 gwiazdka
Lokalizacja: Podbeskidzie
Auto: GT '98
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 14 lip 2011, o 12:23

Azrael pisze:Średnio mi się chce wierzyć że GT98 jest remapowany bo tych ECU się nie da remapować.
Dlatego napisałem "remapowany" w cudzysłowiu, gdyż nie znam "fachowego" określenia no to co zostało w tym GTku zrobione.
Rzekomo podłubane jest coś jeszcze w Belgii skąd fura przyjechała (i rzeczywiście jest mocniejszy niż seria)

Chciałbym pozbyć się stooożka - ale zastanawiam się czym to negatywnie nie wpłynie na ogólen zestrojenie autka.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 14 lip 2011, o 12:41

Proponuję sprawdzić profesjonalnie co jest zrobione, jak i jak silnik pracuje tak na początek. Wywalenie stożka raczej nic nie popsuje, jak nie poprawi.

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 14 lip 2011, o 13:09

b.j. pisze: Jakieś sugestie?
1. sprawdź czy zamiast sondy lambda nie siedzi rezystor :mrgreen:

2.
a) wyjmij zatrzaski mocujące nadproże przy siedzeniu pasażera
b) wyjmij zatrzaski mocujące przedłużenie nadproża do deski rozdzielczej
c) zdejmij nadproże
d) wyjmij kołki mocujące wykładzinę pod nogami pasażera do podłogi
e) odczep wykładzinę z długiego plastikowego zatrzasku na nadprożu
f) maksymalnie odegnij wykładzinę żeby zobaczyć blachę zabezpieczającą ECU
g) odkręć blachę, pokaże się ECU
h) zrób zdjęcie oznaczeń na ECU - wklej na forum
i) odłącz ECU od wiązki
j) rozkręć obudowę ECU
k) zrób zdjęcie wnętrza - wklej na forum
l) złóż wszystko w odwrotnej kolejności

Jeśli w którymś momencie ukaże Ci się napis "Megasquirt".... PROFIT!!!!!

Po odłączeniu od wiązki, ECU Ci się zresetuje - potem będzie musiało się jakiś czas (czasami do 1000 km nawet) uczyć wolnych obrotów - normalna sprawa.
Uważaj też na elektryczność statyczną - np. nie rób ww. czynności w swetrze ;-)

:mrgreen:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wloty na masce GT.... Po co ?

Post 14 lip 2011, o 13:17

Mogąbyć też napisy: Unichip, albo Dastek, albo jeszcze różne inne... widziałem tez resystory wlutowane w wiązkę...

ODPOWIEDZ