Wloty na masce GT.... Po co ?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Wloty na masce GT.... Po co ?
Hej
Tak wczoraj sobie dłubałem przy GT-ku i zapatrzyłem się... we wloty na masce!
O ile sprawa dużego kurnika do IC jest dla mnie krystaliczna, to mam takie jedno małe pytanko:
- jaką rolę spełniają te małe wloty na masce? (oczywiście poza walorami estetycznymi)
Nurtuje mnie to ponieważ, owe wloty szczelnie zaślepione od spodu...?
Więc po co ?
Tak wczoraj sobie dłubałem przy GT-ku i zapatrzyłem się... we wloty na masce!
O ile sprawa dużego kurnika do IC jest dla mnie krystaliczna, to mam takie jedno małe pytanko:
- jaką rolę spełniają te małe wloty na masce? (oczywiście poza walorami estetycznymi)
Nurtuje mnie to ponieważ, owe wloty szczelnie zaślepione od spodu...?
Więc po co ?
Re: Wloty na masce GT.... Po co ?
Nasuwa się kolejne pytanie. Po co w A-grupie te wloty był ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Wloty na masce GT.... Po co ?
To się podczepię pod pytania...
tak się domyślałem że to są wyloty, ale zastanawiało mnie zawsze co daje montowanie małych kurników na nich, wtedy pełnią role wlotu.
Czy to jest nieporozumienie czy faktycznie coś to zmienia?
tak się domyślałem że to są wyloty, ale zastanawiało mnie zawsze co daje montowanie małych kurników na nich, wtedy pełnią role wlotu.
Czy to jest nieporozumienie czy faktycznie coś to zmienia?
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
Re: Wloty na masce GT.... Po co ?
Wizje tuningowców. Niektórzy mają stożek pod wlotem po stronie pasażera i chcą żeby tam powietrze wpadało.
Re: Wloty na masce GT.... Po co ?
czyli technicznie rzecz biorąc (nie mając stożka) nie warto robić z wylotów wlotów powietrza
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
Re: Wloty na masce GT.... Po co ?
Ja zawsze we wszystkich autach usuwałem tylko zaślepki żeby obniżyć temperaturę pod maską.
- lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wloty na masce GT.... Po co ?
W takim przypadku trzeba pamiętać o zabezpieczeniu akumulatora bo znajduje się bezpośrednio pod lewym wlotem i deczczówka może go niepotrzebnie zalewać,pozdro.Azrael pisze: a zawsze we wszystkich autach usuwałem tylko zaślepki żeby obniżyć temperaturę pod maską.
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
Re: Wloty na masce GT.... Po co ?
No dzięki chłopaki - moje wątpliwości zostały już rozwiane.
Teraz jestem z kolei ciekaw ile ciepła są w stanie te "wyloty" realnie odprowadzić? I czy warto je "odślepić"
A druga sprawa przy okazji wlotów/wylotów/dolotów:
W moim GT jest zainstalowany stożek
(Gt '98) Średnio jest mi on potrzebny do szczęścia więc z miłą chęcią wrzuciłbym tam ori. dolocik.
Tylko, że jest to "remapowany" GTek i zastanawiam się czy po wrzuceniu tam normalnego dolotu trzeba będzie go na nowo stroić? Czy czujniczki i sondy same sobie poradzą ?
Nie wiem kto go remapował i stroił zanim Gtuniek trafił w moje łapy, więc dlatego "trochę"boję się tego ruszać żeby nie uziemić sobie autka.
Jakieś sugestie?
Teraz jestem z kolei ciekaw ile ciepła są w stanie te "wyloty" realnie odprowadzić? I czy warto je "odślepić"
A druga sprawa przy okazji wlotów/wylotów/dolotów:
W moim GT jest zainstalowany stożek

Tylko, że jest to "remapowany" GTek i zastanawiam się czy po wrzuceniu tam normalnego dolotu trzeba będzie go na nowo stroić? Czy czujniczki i sondy same sobie poradzą ?
Nie wiem kto go remapował i stroił zanim Gtuniek trafił w moje łapy, więc dlatego "trochę"boję się tego ruszać żeby nie uziemić sobie autka.
Jakieś sugestie?
Re: Wloty na masce GT.... Po co ?
Średnio mi się chce wierzyć że GT98 jest remapowany bo tych ECU się nie da remapować.
Re: Wloty na masce GT.... Po co ?
Dlatego napisałem "remapowany" w cudzysłowiu, gdyż nie znam "fachowego" określenia no to co zostało w tym GTku zrobione.Azrael pisze:Średnio mi się chce wierzyć że GT98 jest remapowany bo tych ECU się nie da remapować.
Rzekomo podłubane jest coś jeszcze w Belgii skąd fura przyjechała (i rzeczywiście jest mocniejszy niż seria)
Chciałbym pozbyć się stooożka - ale zastanawiam się czym to negatywnie nie wpłynie na ogólen zestrojenie autka.
Re: Wloty na masce GT.... Po co ?
Proponuję sprawdzić profesjonalnie co jest zrobione, jak i jak silnik pracuje tak na początek. Wywalenie stożka raczej nic nie popsuje, jak nie poprawi.
Re: Wloty na masce GT.... Po co ?
1. sprawdź czy zamiast sondy lambda nie siedzi rezystorb.j. pisze: Jakieś sugestie?

2.
a) wyjmij zatrzaski mocujące nadproże przy siedzeniu pasażera
b) wyjmij zatrzaski mocujące przedłużenie nadproża do deski rozdzielczej
c) zdejmij nadproże
d) wyjmij kołki mocujące wykładzinę pod nogami pasażera do podłogi
e) odczep wykładzinę z długiego plastikowego zatrzasku na nadprożu
f) maksymalnie odegnij wykładzinę żeby zobaczyć blachę zabezpieczającą ECU
g) odkręć blachę, pokaże się ECU
h) zrób zdjęcie oznaczeń na ECU - wklej na forum
i) odłącz ECU od wiązki
j) rozkręć obudowę ECU
k) zrób zdjęcie wnętrza - wklej na forum
l) złóż wszystko w odwrotnej kolejności
Jeśli w którymś momencie ukaże Ci się napis "Megasquirt".... PROFIT!!!!!
Po odłączeniu od wiązki, ECU Ci się zresetuje - potem będzie musiało się jakiś czas (czasami do 1000 km nawet) uczyć wolnych obrotów - normalna sprawa.
Uważaj też na elektryczność statyczną - np. nie rób ww. czynności w swetrze


Re: Wloty na masce GT.... Po co ?
Mogąbyć też napisy: Unichip, albo Dastek, albo jeszcze różne inne... widziałem tez resystory wlutowane w wiązkę...