Impreza 2012

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: Impreza 2012

Post 27 lip 2011, o 12:27

ky pisze: Ta sama śpiewka co kilka lat :)
ky, myślę ,że nie :idea: . Firma nie ma pomysłu i nie może znaleźć jakiejś indywidualności w rynku samochodów , wszystko takie bez wyrazu .
Za jakiś czas toya zmarginalizuje subaru do poddostawcy napędów i silników :idea: .



jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Impreza 2012

Post 27 lip 2011, o 13:21

A czy poza brakiem ramek "zwykłe" Imprezy kiedykolwiek czymś się wyróżniały na tle innych aut z tego okresu?


Czy tu jest indywidualność i drapieżność GT-ka? ;-)

Obrazek




Przyzwyczailiśmy się do wyglądu GT/WRX/STi. Ale reszta nie była w żaden sposób charakterystyczna. Raczej bym powiedział że wyglądały jak każdy dupowóz z tych lat.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2012

Post 27 lip 2011, o 13:28

Co Ty mi tu za Corollę wklejasz? ;))

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 07:46

Лукашэнка pisze: Tak się czasem zastanawiam, skąd to zainteresowanie coraz bardziej nudnymi japończykami, skoro my w Europie rozwijamy i produkujemy tyle bardzo ciekawych samochodów?
Z przyzwyczajenia? Kiedyś Impreza Turbo była "tania" a oferowała tyle samo o ile nie więcej od dużo droższych niemieckich "szybkich" rywali.
Dzisiaj różnica w cenie się trochę zatarła ale takie STI to nadal okrutnie szybkie auto, a że nie bez wad? Nie ma auta które nie ma wad.
jarmaj pisze: Czy tu jest indywidualność i drapieżność GT-ka? ;-)
Otóż to. Jeśli prześledzić wygląd Imprezy od jej debiutu to widzimy, że była bardzo podobna do ówczesnych klasowych rywali - Corolla, jakieś Daihatsu i pewnie jeszcze coś. Czyli w tej kwestii nic się nie zmieniło :) a tu jakieś wielkie halo :razz: A że ogólny trend "dizajnu" w motoryzacji jest taki, a nie inny to i Subaru próbuje za nim nadążyć. A, że jakiejś garstce ekstremistów z forum jednego czy drugiego w Polsce się to nie podoba to trudno :-p Firma motoryzacyjna na "ekstremistach" daleko nie zajedzie. Trzeba robić auta dla "Kowalskich".

P.S. Ja też bym chciał żeby nadal sprzedawali GC8 :mrgreen:

eddie_gt4
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilno
Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 09:24

pablonas pisze: (...) P.S. Ja też bym chciał żeby nadal sprzedawali GC8 :mrgreen:
moge sie zalozyc o gruba kase, ze gdyby FHI wypuscilo, np. w A.D. 2013 (z okazji 20-lecia debiutu IMPREZY), limitowana serie aut w klasycznej skorupie GC/GF i z nowoczesnymi wnetrznosciami - 2.0T twin-scroll + 6MT DCCD + jakis porzadny (niestukajacy :mrgreen: ) zawias i hamulce - to te auta rozeszlyby sie jak swieze buleczki... :giggle:

o cos takiego :-)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie :mrgreen:

pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 09:38

eddie_gt4 pisze: o cos takiego :-)
Bleeee.

To już lepiej GC8 8-) Ale bebechy z new age`a mogły być :)

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 09:39

eddie_gt4 pisze: te auta rozeszlyby sie jak swieze buleczki... :giggle:
A zarobiłyby na siebie, czy FHI musiałoby zarobić na nie, sprzedając kilkanaście tysięcy zwykłych Imprez? ;)

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

eddie_gt4
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilno
Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 09:41

ky pisze:
eddie_gt4 pisze: te auta rozeszlyby sie jak swieze buleczki... :giggle:
A zarobiłyby na siebie, czy FHI musiałoby zarobić na nie, sprzedając kilkanaście tysięcy zwykłych Imprez? ;)

r.
wszystko zalezy (-by) od ceny...
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie :mrgreen:

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 09:42

Taka krótka seria kosztowałaby krocie. Być może znalazłoby się fafnastu maniaków, gotowych zapłacić np. pięć zer za Imprezę... (taki Z-Tune kosztował około $200k)

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

eddie_gt4
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilno
Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 09:48

ky pisze:Taka krótka seria kosztowałaby krocie. Być może znalazłoby się fafnastu maniaków, gotowych zapłacić np. pięć zer za Imprezę...

r.
mysle ze nie sadze... :lol:
przeciez chodzi nie o produkcje NOWEGO auta, tylko o reaktywacje starego modelu... linie produkcyjne pewnie gdzies jeszcze sa... przeciez w starych SUBARU jak w LEGO - wszystko pasuje do wszystkiego... bierzesz karoserie klasyka i wnetrznosci od new-age, skladasz do kupy, homologujesz (czy jak to sie nazywa :mrgreen: ) i prosze, masz limitowana serie :-p
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie :mrgreen:

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 09:57

pablonas pisze:
Лукашэнка pisze: Tak się czasem zastanawiam, skąd to zainteresowanie coraz bardziej nudnymi japończykami, skoro my w Europie rozwijamy i produkujemy tyle bardzo ciekawych samochodów?
Z przyzwyczajenia? Kiedyś Impreza Turbo była "tania" a oferowała tyle samo o ile nie więcej od dużo droższych niemieckich "szybkich" rywali.
Dzisiaj różnica w cenie się trochę zatarła ale takie STI to nadal okrutnie szybkie auto, a że nie bez wad? Nie ma auta które nie ma wad. [/quote]W latach 90-tych sytuacja była zupełnie inna niż obecnie. Samochody produkowane w Japonii były wówczas bardziej precyzyjnie wykonywane, mniej awaryjne. Ni i faktycznie takie sportowe wersje jak Impreza GT, były znacznie tańsze od jakiś europejskich konkurentów. Gdy się pojawił Forester S-Turbo, a potem 2.0 XT, to w Europie nie było w zasadzie bezpośrednich konkurentów.

W tej chwili krajobraz jest zupełnie inny.
Europejscy producenci mają o wiele bogatszą, bardzo ciekawą, ofertę. Jakość poprawiła się, a jednocześnie ceny stały się konkurencyjne wobec marek japońskich.

W zakresie technologicznym japońscy konkurenci zostali w tyle. Zostali za to już w dużej mierze dogonieni przez korańczyków.

W tej chwili Japończycy i Koreańczycy mają swoje eldorado w USA, gdzie ze względu na kryzys ekonomiczny (i zacofanie technologicze rodzimych producentów) właśnie japońce i koreańce odnotowują największe sukcesy, wśród mniej lub średnio zamożnych Amerykanów.

Drugi rynek, w który teraz dużo inwestują to Chiny.

Europa im ucieka. Szczególnie widać to na przykładzie Subaru.
A w tej chwili doszedł problem skutków wiosennego trzęsienia ziemi.
Do tej pory japońska produkcja Subaru to jest tylko 60-70 % produkcji sprzed roku.
W innych jakońskich firmach jest podobnie.
To też się przyczyni do utraty przez nich udziałów w rynkach europejskich.

OK. Sti, to jest Sti. To jest samochód, który nadal jest warty uwagi.
Ale inne, "cywilne" wersje modeli Subaru?

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 09:58

pablonas pisze:
Лукашэнка pisze: Tak się czasem zastanawiam, skąd to zainteresowanie coraz bardziej nudnymi japończykami, skoro my w Europie rozwijamy i produkujemy tyle bardzo ciekawych samochodów?
Z przyzwyczajenia? Kiedyś Impreza Turbo była "tania" a oferowała tyle samo o ile nie więcej od dużo droższych niemieckich "szybkich" rywali.
Dzisiaj różnica w cenie się trochę zatarła ale takie STI to nadal okrutnie szybkie auto, a że nie bez wad? Nie ma auta które nie ma wad.
W latach 90-tych sytuacja była zupełnie inna niż obecnie. Samochody produkowane w Japonii były wówczas bardziej precyzyjnie wykonywane, mniej awaryjne. No i faktycznie takie "sportowe" wersje osobówek jak Impreza GT, były znacznie tańsze od jakiś europejskich konkurentów. Gdy się pojawił Forester S-Turbo, a potem 2.0 XT, to w Europie nie miał w zasadzie bezpośrednich konkurentów.

W tej chwili krajobraz jest zupełnie inny.
Europejscy producenci mają o wiele bogatszą, bardzo ciekawą, ofertę. Jakość poprawiła się, a jednocześnie ceny stały się konkurencyjne wobec marek japońskich.

W zakresie technologicznym japońscy konkurenci zostali w tyle. Zostali już w dużej mierze dogonieni przez korańczyków.

W tej chwili Japończycy i Koreańczycy mają swoje eldorado w USA, gdzie ze względu na kryzys ekonomiczny (i zacofanie technologicze rodzimych producentów) właśnie japońskie i koreańskie marki odnotowują największe sukcesy, wśród mniej lub średnio zamożnych Amerykanów.

Drugi rynek, w który teraz dużo inwestują to Chiny.

Europa im ucieka. Szczególnie widać to na przykładzie Subaru.
A w tej chwili doszedł problem skutków wiosennego trzęsienia ziemi.
Do tej pory japońska produkcja Subaru to jest tylko 60-70 % produkcji sprzed roku.
W innych jakońskich firmach jest podobnie.
To też się przyczyni do utraty przez nich udziałów w rynkach europejskich.

OK. Sti, to jest Sti. To jest samochód, który nadal jest warty uwagi.
Ale inne, "cywilne" wersje modeli Subaru?

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 10:30

eddie_gt4 pisze: mysle ze nie sadze... :lol:
przeciez chodzi nie o produkcje NOWEGO auta, tylko o reaktywacje starego modelu... linie produkcyjne pewnie gdzies jeszcze sa...
Myślę, że nie masz pojęcia, o czym mówisz. Nie uważałeś na lekach prof. Al Dżarmadża Myturibin Izburnin, wróć do materiałów z poprzednich zajęć, zapoznaj się z nimi, przemyśl i wróć bronić swoją szaloną tezę.
przeciez w starych SUBARU jak w LEGO - wszystko pasuje do wszystkiego... bierzesz karoserie klasyka i wnetrznosci od new-age, skladasz do kupy,
Zakładając nawet, że rzecz odbędzie się w setkach egzemplarzy (w końcu seria ma być limitowana, a i nadwozia skądś trzeba pozyskać), to się kwalifikuje najwyżej pod montaż gniazdowy. Te nadwozia trzeba powzmacniać, uzbroić w elementy poprawiające bezpieczeństwo, być może dodać system podnoszenia maski, żeby auto miało szansę dostać homologację.

Do tego trzeba jeszcze zbudować którą serię wiązek i innych pierdafonów.
homologujesz (czy jak to sie nazywa :mrgreen: )
I tu po raz kolejny popłynąłeś na grubą kasę. Jeśli w ogóle da się takie auto homologować.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

eddie_gt4
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilno
Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 12:14

ky, czas od czasu, profilaktycznie ( :mrgreen: ) polecam odwiedzac :arrow: http://www.updateyoursenseofhumor.com :wall: :thumb:

:whistle:
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie :mrgreen:

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 12:16

eddie_gt4, ky ma poczucie humoru, tylko nie ma Twojego poczucia humoru :mrgreen:

Nowe GC8, w rozsądnej cenie, mogłoby pójść. :evilgrin:

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 13:49

jarmaj pisze: czy poza brakiem ramek "zwykłe" Imprezy kiedykolwiek czymś się wyróżniały na tle innych aut z tego okresu?
Poza szpanerskim brakiem ramek oraz drugą równie względną zaletą, czyli odgłosem boxera, takze jeszcze paroma innymi, bardziej praktycznymi rzeczami:
- AWD (i to porządnym), co w latach 90/00 było jednak rzadkoscią wśród osobówek;
- reduktorem (tylko niektóre, i symbolicznym, ale jednak),
- fajnie zestrojonym zawieszeniem, jak w sam raz na wiejskie drogi, a nie tylko na gładką autostradę,
- ponadprzeciętną jakością i solidnością wykonania.

Dziś szpan szlag trafił, bo ramki wyrosły a bokser przycichł.
AWD z redukcją i zawias pozostały, ale konkurencja się poszerzyła - masz na rynku przynajmniej kilkanaście aut do codziennego użytku dla kapelusznika, czyli przyzwoicie jeżdżących po koleinach i dziurach, z dopędzanym/napędzanym tyłem i przodem, wspomaganych gdzie trzeba elektroniką... a wiele z nich jest niestety lepiej wyposażonych i tańszych w eksploatacji, a w dodatku ładnych (wiem, względne...).
Róznica jakości i bezawaryjnosci, kiedyś bardzo ważna przewaga Subaru, też już chyba się poszła paść.
W dodatku, te 10 czy 15 lat temu, kapelusznik w wolnossącej Imprezie czy Legacu cieszyl się, że ma auto "prawie takie jak Mc Rae"... a dziś, co? dziś to skodziarze i citroenowcy mają "prawie rajdówki" 8-) :oops:
No, może jeszcze posiadacze Mitsu Outlanderów też :cofee: :cofee:

Reasumując: pewnie i tak w końcu sobie kupię to Subaru :evilgrin:

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 13:52

ja też jestem zdania ,że taka wersja imprezy (np. w specyfikacji RA 8-) ) była by niezłym pomysłem :-d
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 13:54

WiS pisze: Reasumując: pewnie i tak w końcu sobie kupię to Subaru

lubie to :mrgreen:

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Impreza 2012

Post 28 lip 2011, o 15:24

esilon pisze: lubie to
Byłoby mi zdecydowanie łątwiej podjąć tę decyzję, gdyby FHI raczylo wyprodukować jakiś model dla mnie....
burat pisze: taka wersja imprezy (np. w specyfikacji RA ) była by niezłym pomysłem
To jak już zakladamy Kącik Złotej Rybki, to ja wobec tego poproszę:
- OBK poprzedniej generacji,
- ale z H6 i MT6,
- ...i może jeszcze w skróconej wersji nadwozia, 3d, bo na groma mi wozić za sobą tyle pustego powietrza :whistle:

Wtedy jestem gotów nawet się zapozyczyć i kupić nówkie-sztukie z salonu :-d

No, nie polskiego, rzecz jasna ;-)

Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2012

Post 29 lip 2011, o 21:42

Obrazek

pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2012

Post 30 lip 2011, o 10:36

Matiz pisze: http://speedhunters.com/archive/2011/07 ... za-ts.aspx
Wygląd bajka :oops: Wstyd się przyznać ale napompowane sedany mi się coraz bardziej podobają.

Pytanie brzmi: Co to za skrzynia? Był jakiś model Subaru z pięciobiegowym automatem czy to coś nowego?

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 198 razy

Re: Impreza 2012

Post 30 lip 2011, o 10:44

pablonas pisze: Co to za skrzynia? Był jakiś model Subaru z pięciobiegowym automatem czy to coś nowego?

"Udoskonalona" stara 5EAT (stosowana od dawna w H6), czyli raczej lipa.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Impreza 2012

Post 30 lip 2011, o 17:34

pablonas pisze:
Matiz pisze: http://speedhunters.com/archive/2011/07 ... za-ts.aspx
Wygląd bajka :oops:

Bez skrzydła na klapie wygląda jak pół d...py zza krzka :razz:





:mrgreen:

Arno
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Spa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2012

Post 30 lip 2011, o 20:40

Wedlug mnie to wygląda okropnie, jak jakiś brzydki i kiepawy samochód po znośnym wiejskim tuningu.
No nie oszukujmy się, miłość was zaślepia. Poszli estetycznie w Lanosy i nie uciekniecie przed tą koreańską prawdą.
I nie zapominajcie, że się na Lanosy STI już opatrzyły i BLEEEEH factor nieco osłabł.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Impreza 2012

Post 30 lip 2011, o 20:43

Arno, a co po C-Klasse? :mrgreen:
Dolce far niente ;-)

ODPOWIEDZ