SI MY00 GT - wymiana hamulcow

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: SI MY00 GT - wymiana hamulcow

Post 2 sie 2011, o 19:00

mizoo pisze: Czemu wspomaganie jest nieefektywne przy duzych hamulcach z serwem?

Bo blokujesz ciągle koła.
mizoo pisze: Przy klasycznej pompie z regulacja tylu musze z gory zalozyc, ze tyl bedzie mocniejszy niz chce, bo reguluje sile hamowania tylko w dol? Czy wtedy tez zmieniam uklad z diagonalnego na przod/tyl?

Możesz nie zmieniać układu.

Dlatego że reguluje się tylko w dół zwykle wywala się wtedy fabryczne korektory. Chociaż np. grupy N obecnie mają homologowane rozwiązanie z zostawionymi seryjnymi korektorami - co ma sens, bo na slicku tył hamuje na asfaltach zbyt mocno.
mizoo pisze: I co z tym tanim zestawem z Taiwanu? W sensie, ze cena oznacza jakosc, czy sa jakies konkretne testy np. D2 albo K-sport (bo to w sumie to samo) porownane z AP Racing (na ktorym sie bazuja)?

Chodzi mi tylko o to że skoro nie inwestujesz w drogie profesjonalne rozwiązanie samego hamulca to tym bardziej nie widzę uzasadnienia drogiego profesjonalnego rozwiązania nim sterowania.
mizoo pisze: Czyli w grupie N, do niedawna, przy seryjnych ukladach hamulcowych, regulowano balans hamowania niebezposrednio poprzez odpowiednie tarcze i klocki?

Dokładnie tak. Konkretnie klocki bo tarcze musiały być gładkie.



ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: SI MY00 GT - wymiana hamulcow

Post 3 sie 2011, o 09:42

Na promień zataczania ma wpływ offset felgi. I tak, jak pójdziesz w dodatni, to ogólnie układ się zrobi niestabilny przy hamowaniu czy pojawieniu się siły bocznej. Taki lajf.

http://en.wikipedia.org/wiki/Scrub_radius
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

mzy
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Gdańsk
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: SI MY00 GT - wymiana hamulcow

Post 3 sie 2011, o 15:49

mizoo pisze:mzy, czyli tak jakbys mial roklad hamowania w proporcjach 75/25%.
Jak Ci sie jezdzi z takim ustawieniem? Probowales porownac dohamowania w zakretach przy roznych predkosciach na starym i nowym zestawie? Nie za slabe masz hamulce na tyle?
Jakie masz klocki na przodzie/tyle i jakie tarcze z tylu?
No mogłoby tak być, że rozkład jest 75/25. Nie mam żadnych zastrzeżeń do hamowania, ale przez 99% czasu jeżdżę po ulicach, więc nie testuję szczegółowo efektywności dohamowywania w zakrętach. Nie mam zbytnio porównania do innego setupu, bo seryjnymi WRXami znajomych przejechałem może ze 30km w sumie. Z przodu mam tarcze K-sport+DS2500, z tyłu aktualnie wszystko TRW.

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: SI MY00 GT - wymiana hamulcow

Post 3 sie 2011, o 16:31

Azrael pisze: mizoo napisał(a): Czemu wspomaganie jest nieefektywne przy duzych hamulcach z serwem?

Bo blokujesz ciągle koła.
O widzisz, i to jest bardzo cenna wskazowka. :-)

mzy, tak czy inaczej dzieki za podzielenie sie spostrzezeniami

ky, nie brne narazie dalej w temat geometrii, bo juz mnie od niej glowa boli :P zostawiam to na kiedy indziej :D
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: SI MY00 GT - wymiana hamulcow

Post 3 sie 2011, o 16:38

mizoo pisze: O widzisz, i to jest bardzo cenna wskazowka.

Generalnie mam wrażenie że próbujesz wywalić z kopniaka drzwi które są uchylone ;)

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: SI MY00 GT - wymiana hamulcow

Post 3 sie 2011, o 17:48

Azrael, skadze znowu. Nic na sile, wszystko mlotkiem! :D

Ok, kawa na lawe, postaram sie nakreslic to i owo... W koncu "jasne sytuacje czynia przyjaciol." ;-D

Domyslam sie, ze pytania i moj tok rozumowania sa dla Ciebie conajmniej dziwne, ale tak to jest jak sie posiada bardzo ograniczona wiedze i probuje dyskutowac z osoba, ktora profesjonalnie siedzi w temacie od lat. Nie wiem czy to mozna nazwac nawet akademicka dyskusja. ;) Chcialbym tez tutaj znaznaczyc, ze doceniam Twoja cierpliwosc i fakt ze nie napisales mi nigdzie jeszcze - idz sie schowaj synek, z czym do ludzi ;-D - oraz, ze tak jak wiele innych osob na forum, probujesz pomoc.

Ja mam takie swoje "widzimisie" - chce poznac temat budowy aut sportowych, uzywanych konfiguracji, know-how z dziedziny rajdow czy wyscigow. Od czasu do czasu chce takze przelozyc troche tej teorii na swoje auto, nawet uzywajac pozostawiajacych wiele do zyczenia konfiguracji, w ktorych nie uwzglednie drogich, profesjonalnych zastosowan od gory do dolu. A jak sie sparze to bede mial zawsze o jedno doswiadczenie wiecej.
A wszystko ot tak, narazie bez konkretnych planow.

Skoro juz wszedlem na temat przygotowywania aut do sportu. Macie jakies pozycje, z literatury fachowej, ktorymi warto sie zainteresowac, linki do stron z ciekawymi materialami? Moze jakies e-booki, ktorymi mozecie sie podzielic? Przyjme wszystko w kazdej ilosci i formie. Moge udostepnic takze miejsce na ftp, zeby ulatwic przeslanie plikow. Jestem w tym momencie jak ciasteczkowy potwor, a ciasteczka to techniczne info dot. sportu samochodowego....

Obrazek
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: SI MY00 GT - wymiana hamulcow

Post 3 sie 2011, o 17:56

Książki branżowe są zajebiście drogie i za free nie napotkałem.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: SI MY00 GT - wymiana hamulcow

Post 3 sie 2011, o 18:42

Azrael, myślę, że może zacząć od załącznika J. ;-)

http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... orm&lang=a
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: SI MY00 GT - wymiana hamulcow

Post 3 sie 2011, o 20:13

Myślę, że jeżeli auto nie ma startować w oficjalnych imprezach PZM i FIA, to załącznik J jest tylko przeszkodą w budowaniu auta, utrudniając bardzo sprawę i drastycznie podnosząc koszty.
Raczej nie tędy droga. ;-)

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: SI MY00 GT - wymiana hamulcow

Post 3 sie 2011, o 20:28

Nie wiem jeszcze czy auto skonczy w PL, czy w UK. Moze w UK sporo imprez wymaga zgodnosci z zalacznikiem FIA. Musze to sprawdzic, bo to jednak rzutuje na wszelkie przyszle plany z modami w aucie...
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

ODPOWIEDZ