mizoo pisze: Czemu wspomaganie jest nieefektywne przy duzych hamulcach z serwem?
Bo blokujesz ciągle koła.
mizoo pisze: Przy klasycznej pompie z regulacja tylu musze z gory zalozyc, ze tyl bedzie mocniejszy niz chce, bo reguluje sile hamowania tylko w dol? Czy wtedy tez zmieniam uklad z diagonalnego na przod/tyl?
Możesz nie zmieniać układu.
Dlatego że reguluje się tylko w dół zwykle wywala się wtedy fabryczne korektory. Chociaż np. grupy N obecnie mają homologowane rozwiązanie z zostawionymi seryjnymi korektorami - co ma sens, bo na slicku tył hamuje na asfaltach zbyt mocno.
mizoo pisze: I co z tym tanim zestawem z Taiwanu? W sensie, ze cena oznacza jakosc, czy sa jakies konkretne testy np. D2 albo K-sport (bo to w sumie to samo) porownane z AP Racing (na ktorym sie bazuja)?
Chodzi mi tylko o to że skoro nie inwestujesz w drogie profesjonalne rozwiązanie samego hamulca to tym bardziej nie widzę uzasadnienia drogiego profesjonalnego rozwiązania nim sterowania.
mizoo pisze: Czyli w grupie N, do niedawna, przy seryjnych ukladach hamulcowych, regulowano balans hamowania niebezposrednio poprzez odpowiednie tarcze i klocki?
Dokładnie tak. Konkretnie klocki bo tarcze musiały być gładkie.