WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 8 paź 2011, o 22:27

no i kwestia zabawy. Jak już nawet skatujesz skrzynkę w WRX to nabędziesz drugą tanio. Teraz kup 6MT za tyle - też może paść, toż to nie będzie nówka sztuka ;-)
Ja jestem zdania, że najważniejsze są parametry wkładki mięsnej. Jakoś Jarmajowi nie przeszkadzała przyczepność, ponoć też do tej pory nie wie co to znaczy podsterowność.



owoc666
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: było STi '05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 8 paź 2011, o 22:34

Ale 6mt można wyremontować, a 5mt się nie opłaca :)
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 8 paź 2011, o 22:44

owoc666 pisze: Ale 6mt można wyremontować
za grosze :mrgreen:

Arti
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Nordkappværing
Auto: GT Rally Car & STI GH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 8 paź 2011, o 22:54

Ja żem remontował 5mt.
Obrazek

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 8 paź 2011, o 23:04

Arti pisze: Ja żem remontował 5mt.
też żem robił remont w Żabsku. No ale wtedy to trochę koztowało ;-)

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 8 paź 2011, o 23:18

Gregski,
myślę, że warto zwrócić jeszcze uwagę na jeden aspekt przemawiający za Imprezą (czy szerzej za jakimś zaturbionym Subaru), jako nową "zabawką" dla Ciebie.
Wyraźnie w ciągu ostatnich lat zwiększyła się ilość używanych aut na rynku, poprawił się dostęp do części (i nowych i używanych) oraz poszerzyła się oferta różnych elementów performansowych dedykowanych do Subaru.
Jest dużo więcej ludzi/warsztatów w Polsce, gdzie potrafią coś ciekawego zrobić.
To wszystko przemawia za...
:whistle:


PS
chciałem Ci wprawdzie zwrócić uwagę na to ogłoszenie:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1850202213
ale nie zwrócę, bo pamiętam, że miało być srebrne.
:roll:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 8 paź 2011, o 23:28

Bez jaj.... :wall:

Na taką moc sam silnik będzie kosztowałby 2x tyle co ten samochód. I z seryjnego nic by w nim nie było. A tu na seryjnym motorze :lol:

Kogoś fantazja poniosła

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 8 paź 2011, o 23:35

jarmaj pisze:Kogoś fantazja poniosła
a może po prostu wrócił człowiek zza oceanu i się jeszcze w lokalnych cenach nie zorientował...

ale, tak jak napisałem wcześnieniej... i tak nie ten kolor.
;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 8 paź 2011, o 23:44

Z ogłoszenia wynika że sinik jest seryjny. Ta moc na seryjnym silniku to piramidalna bzdura.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 8 paź 2011, o 23:47

jarmaj pisze: Ta moc na seryjnym silniku to piramidalna bzdura.
która może przerodzić się w opary absurdu :mrgreen:

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 8 paź 2011, o 23:54

jarmaj pisze:Z ogłoszenia wynika że sinik jest seryjny. Ta moc na seryjnym silniku to piramidalna bzdura.
ja w tym roku żadnego auta nie kupuję....
ale gdybym miał zamiar, to bym to tego gościa chociaż zadzwonił.
Napisał, że "silnik wzmocniony". Może siedzą tam jakieś mocniejsze graty? Może po prostu nie jest ekspertem...
Dopytać się nie zaszkodziłoby, myślę.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 9 paź 2011, o 02:03

gregski pisze: AZ, napisz kilka slow uzasadniajacych Twoj wybor...
widziales sporo posypanych wrxow? sti duzo wytrzymalszy?

1. WRX ma skrzynię która jest dość delikatna
2. prowadzi się znacznie gorzej poza limitem prędkości, mniej funu z zabawy, ślizgania się bokami itp. (brak szper)
3. prędzej czy później każdy chce go wzmacniać a to bez sensu, lepiej kupić auto od razu mocniejsze
4. nie ma hamulców
5. ma wyraźnie słabsze zawieszenie

Poza tym są różnice w zależności od tego o jakim roczniku mówimy.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 9 paź 2011, o 02:05

Лукашэнка, dla laika jak (bez urazy) Gregski każde mocno zmodyfikowane auto to proszenie się o duże koszty i kłopoty, nie ważne czy dobrze czy źle zrobione.

owoc666
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: było STi '05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 9 paź 2011, o 02:19

Rozwiń proszę.
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm

mały 5150
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: WWA
Auto: Czarne Zło
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 9 paź 2011, o 10:05

Azrael pisze: 1. WRX ma skrzynię która jest dość delikatna
2. prowadzi się znacznie gorzej poza limitem prędkości, mniej funu z zabawy, ślizgania się bokami itp. (brak szper)
3. prędzej czy później każdy chce go wzmacniać a to bez sensu, lepiej kupić auto od razu mocniejsze
4. nie ma hamulców
5. ma wyraźnie słabsze zawieszenie
1. 100% racji
2. No nie wiem :roll: ;-)
3. Niestety tak :mrgreen:
4. Tutaj ja już wszystko powiedziałem zgadzam się 8-)
5. Porównując obydwa seryjne powiedziałbym, że i jedno i drugie jest do dupy
Kiedyś miałem żonę... teraz mam Subaru :-d

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 9 paź 2011, o 11:16

owoc666 pisze:Rozwiń proszę.
1. Auto mocno modyfikowane zawsze wymaga innych reżimów eksploatacyjnych, oraz eksploatacji z głową (choćby po to, żeby czegoś nie poukręcać), częstsza wymiana oliwy, rytuały rozgrzewania, chłodzenia, trzeba pamiętać, że nie zawsze da się iść pełną pytą przez dłuższy czas (autostrady!), trzeba pamiętać, że zimny hamulec nie hamuje tak dobrze, że semi-slick na mokro może być zdradliwy, itp, etc.
2. Zawsze coś się spieprzy lub będzie do poprawki. A to modyfikujący o czymś zapomniał, a to mapper nie uwzględnił jakiejś sytuacji, a to się coś spieprzyło, wymieniasz na coś innego/lepszego i np. znów trzeba poprawiać mapowanie.
3. Auto mocno wysilone będzie się zużywać szybciej. Zresztą nie zostało pomyślane, jako pojazd do trzaskania dziesiątek czy setek tysięcy kilometrów. Zakuty silnik nie jest mistrzem milionowych przebiegów, choć zniesie większą chłostę od zwykłego. Duży hamulec, choć kosztuje bardzo dużo, nie jest po to, by wystarczył na długo, tylko żeby dobrze hamował; podobnie opony, które znikają momentalnie (szczególnie jak masz jadowite negatywy).
4. Czy wspominałem już, że łatwo coś ukręcić? A poza tym czasem trzeba coś poskręcać na nowo, bo wibracje...
5. Policja, przeglądy... Popytaj chłopaków z IRE, po ile razy jeżdżą robić NCT ;) W DE pewnie jeszcze dochodzi konieczność posiadania homologacji czy innych świadectw chujumuju na każdą pierdołę, którą wkładasz do auta. A to stanowczo podnosi koszty.
6. Męczące jest: głośne, twarde, wibruje, trzeba go pilnować, a czasem wręcz walczyć, gdy byle pierdoła wytrąca je z równowagi (cóż, to że łatwo skręca nie bierze się z nikąd).

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 9 paź 2011, o 11:44

mały 5150 pisze: 1. 100% racji
2. No nie wiem
3. Niestety tak
4. Tutaj ja już wszystko powiedziałem zgadzam się
5. Porównując obydwa seryjne powiedziałbym, że i jedno i drugie jest do dupy


Ad.2
Wystarczy że ja wiem ;) Zrobiłem wystarczająco dużo kilometrów bokiem oboma modelami żeby wiedzieć.


Ad.5
Moim zdaniem się nie znasz - mały - całkiem bez urazy ale ktoś kto chce jak najbardziej obniżyć auto chyba nie czuje tematu zawieszeń kompletnie :) To z resztą nie grzech, po prostu tak jest. STI seryjnie to bardzo dobrze wymierzony kompromis jak na cywilne auto. Da się trochę poprawić w prosty sposób pod katem asfaltów, ale jest bardzo skuteczne, przy czym nadal daje radę na szutrach, śniegu itp. Wszystko co zmienimy pod kątem asfaltów psuje zachowanie na luźniejszym. Oczywiście każde STI GD ma stukające tylne amory które są jakąś bezsensowną porażką FHI.

barbie
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: OOOO
Polubił: 34 razy
Polubione posty: 87 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 9 paź 2011, o 11:50

Azrael pisze: 1. WRX ma skrzynię która jest dość delikatna
2. prowadzi się znacznie gorzej poza limitem prędkości, mniej funu z zabawy, ślizgania się bokami itp. (brak szper)
3. prędzej czy później każdy chce go wzmacniać a to bez sensu, lepiej kupić auto od razu mocniejsze
4. nie ma hamulców
5. ma wyraźnie słabsze zawieszenie
Z pkt 3. się nie zgadzam, a na reszcie się nie znam :mrgreen:

owoc666
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: było STi '05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 9 paź 2011, o 12:12

ky pisze:

1. Auto mocno modyfikowane zawsze wymaga innych reżimów eksploatacyjnych, oraz eksploatacji z głową (choćby po to, żeby czegoś nie poukręcać), częstsza wymiana oliwy, rytuały rozgrzewania, chłodzenia, trzeba pamiętać, że nie zawsze da się iść pełną pytą przez dłuższy czas (autostrady!), trzeba pamiętać, że zimny hamulec nie hamuje tak dobrze, że semi-slick na mokro może być zdradliwy, itp, etc.
2. Zawsze coś się spieprzy lub będzie do poprawki. A to modyfikujący o czymś zapomniał, a to mapper nie uwzględnił jakiejś sytuacji, a to się coś spieprzyło, wymieniasz na coś innego/lepszego i np. znów trzeba poprawiać mapowanie.
3. Auto mocno wysilone będzie się zużywać szybciej. Zresztą nie zostało pomyślane, jako pojazd do trzaskania dziesiątek czy setek tysięcy kilometrów. Zakuty silnik nie jest mistrzem milionowych przebiegów, choć zniesie większą chłostę od zwykłego. Duży hamulec, choć kosztuje bardzo dużo, nie jest po to, by wystarczył na długo, tylko żeby dobrze hamował; podobnie opony, które znikają momentalnie (szczególnie jak masz jadowite negatywy).
4. Czy wspominałem już, że łatwo coś ukręcić? A poza tym czasem trzeba coś poskręcać na nowo, bo wibracje...
5. Policja, przeglądy... Popytaj chłopaków z IRE, po ile razy jeżdżą robić NCT ;) W DE pewnie jeszcze dochodzi konieczność posiadania homologacji czy innych świadectw chujumuju na każdą pierdołę, którą wkładasz do auta. A to stanowczo podnosi koszty.
6. Męczące jest: głośne, twarde, wibruje, trzeba go pilnować, a czasem wręcz walczyć, gdy byle pierdoła wytrąca je z równowagi (cóż, to że łatwo skręca nie bierze się z nikąd).


Ale to wszystko też dotyczy STi po remapie, z lekko poprawionym zawieszeniem i hamulcami.
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 9 paź 2011, o 12:47

jarmaj pisze: Na taką moc sam silnik będzie kosztowałby 2x tyle co ten samochód.
jeśli ktoś nie chce na tym nie wiadomo ile zarobić, ani nie zna do końca cen to... Weźcie pod uwagę, że znakomita większość gratów do silnika w USA jest WIELOKROTNIE tańsza, niż u nas, przez co koszt modów silnika będzie tam dużo niższy, niż w PL... Nie wiadomo też, na ile to jest z głową porobione, bo niestety sporo firm w chameryce robi to kompletnie z tyłka, tam od razu na dzień dobry wpieprzają FMIC i większe turbo, żeby być lepszym na ćwiartkę, mało kogo interesuje, jaką to ma kulturę pracy i przebieg momentu, zobaczcie sobie na ich forach, jakich fur większość dominuje... Tak czy siak, może to być niezły kanał.. ;-)
A nikt nie zauważył pięknego rodzynka, jaki ja wkleiłem kilka stron temu... bezwypadkowy wrx sti z 2001r, który tak naprawdę jest tylko wrxem, ale dziwnym trafem, jak na brak wypadku, ma przód z modelu 2006 :giggle:

przypominam ogłoszenie enjoy :thumb:
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 9 paź 2011, o 13:09

owoc666 pisze: Ale to wszystko też dotyczy STi po remapie, z lekko poprawionym zawieszeniem i hamulcami.

Kwestia stopnia.

mały 5150
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: WWA
Auto: Czarne Zło
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 9 paź 2011, o 18:40

Azrael pisze: Moim zdaniem się nie znasz - mały - całkiem bez urazy ale ktoś kto chce jak najbardziej obniżyć auto chyba nie czuje tematu zawieszeń kompletnie :)
Az, ale ja nigdy nie chciałem obiżać auta. Nikt mi nie powiedział, że jak kupię Tein'a to jego założenie na samochód według instrukcji producenta tak obniży auto. I tak jak to zobaczyłem poprosiłem o podniesienie o ok. 1-1,5 cm do góry. Więcej nie mogłem ponieważ według ASO Nivette coś tam się mogło niedobrego dziać ze sprężynami.

- dlaczego kupiłem zawieszenie, bo uważam, że firmowe zawieszenie WRX'a jest do bani. Było za miękkie jak dla mnie i w ciągu 20 tys. wymienione zostały tylne amortyzatory 2 razy - wtedy jeszcze ASO wymieniało mi to na gwarancji, teraz już podobno tak dobrze nie ma.
- dlaczego kupiłem Tein'a - nie wiem :roll: Zanim kupiłem rozmawiałem z ludźmi, którzy mieli i byli zadowoleni - Przemeq i jarmaj. Teraz bym nie kupił, bo według mnie jest to typowo szosowe zawieszenie, drogie, mało wytrzymałe, ładnie wyglądające gówienko przynajmniej seria SuperStreet.
Także chyba nie jest tak, że się całkiem nie znam ;-)
Kiedyś miałem żonę... teraz mam Subaru :-d

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 9 paź 2011, o 20:08

Dalej sobie bardzo ten zawias chwalę ;-)


Tylko ja mam ustawiony prawie maksymalnie wysoko, tak w przeszło 3/4 wysokości i twardsze od kitowych sprężyny z przodu.
Ostatnio zmieniony 9 paź 2011, o 20:09 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 9 paź 2011, o 20:08

jarmaj, ale to dlatego, że Ty się nie znasz. :giggle:

mały 5150
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: WWA
Auto: Czarne Zło
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: WRX czy STI ???? Potrzebuję wsparcia... informacji ;-)

Post 9 paź 2011, o 20:09

jarmaj ale Ty nie miałeś z nim tyle przejść co ja :mrgreen:
Kiedyś miałem żonę... teraz mam Subaru :-d

ODPOWIEDZ