barbie pisze:Arno pisze:Za to - powstaje pytanie - tu zwacam się do redaktorki barbie - czy dziś, kiedy sama fabryka każe zmieniać bieg przy 2000 czeka nas za chwilę remont? Nie wiem, tak rzucam myśl a wy go łapcie.
Nie wiem czy za chwilę. Wiem, że w ten sposób jeździ moja mama i po 2 latach używania w ten sposób Opla Astry z silnika wydobywały się takie łomoty, że całe szczęście że auto było służbowe i poszło do wymiany. Te dźwięki mnie fizycznie bolały.
Samochód prowadzony w ten sposób nie jedzie, chyba wszyscy się z tym zgadzamy. A gdyby taka technika jazdy była wskazana i zdrowa dla silnika, to odcięcie byłoby robione na 3 tysiącach a nie 6-7. Nie mam pojęcia czemu fabryka może sugerować takie operowanie biegami, ale może tam gdzieś jest dopisane dlaczego (właśnie dla ekodrajwingu może, a nie optymalnego przemieszczania się).
barbie,
to co piszesz to prawda, ale odnosi się to do silników benzynowych starej konstrukcji.
Bez obrazy, ale to dotyczy zarówno tego silnika w Astrze, jak i silników w Subaru, które konstrukcyjnie są już bardzo leciwe.
Żeby zilustrować to o czym piszę:
- silnik 2.5 Imprezy WRX MY2006, o mocy 230KM, osiąga maksymalny moment obrotowy 320Nm dopiero przy 3600 obrotów,
- tymczasem, silnik turbobenzynowy 2.0 w mojej rodzinnej fordzince, o mocy zaledwie 203KM, osiąga niewiele niższy niż w WRX maksymalny moment obrotowy 300Nm, ale już przy 1750 obrotów, i jest on równomiernie dostępny aż do 4500 obrotów. Żebyś jednak nie myślala, że to jest jakiś silnik niskoobrotowy (jak nie daj Boże jakiś diesel

), to moc maksymalną ten silnik osiąga przy 6000 obrotów, czyli ładnie wysoko się kręci.
To są zupełnie inne światy jeśli chodzi o konstrukcję.
Tego typu nowoczesny silnik pięknie się zbiera już od 1500 obrotów i jazda w zakresie obrotów 1500-2000 odbywa się bardzo płynnie i bez szkody dla silnika. A jeśli ktoś ma ochotę, to może wkręcać do około 6500 obrotów - wolna wola!
Dobry news jest , że jak pogłoski głoszą, tęgie konstruktorskie głowy w FHI też już pracują nad nową generacją silników turbobenzynowych.
