ekodriving

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 20:37

ehhh automatyzujący ekstremiści. Napisane jest, że Pan Bóg dnia 7. stworzył stopniową skrzynię biegów. To takie coś co pozwala np. swobodnie ruszyć z 800rpm.

A teraz, kto ma sprawdzi, jak silnik czuje się przyśpieszając 3/4 gazu przy 1.8krpm na jedynce, a jak na dwójce lub trójce.
Jak zrozumiecie grzech, to na tacę zbieram po 0.5l ;-)

a jak nie zrozumiecie, to nie ma znaczenia czy jeździcie autem 60km czy 380km. I tak nie poczujecie. :mrgreen:



Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 20:40

Jeszcze jedno, czy wy też zauważyliście, że ostatnio młodzi jeżdżą jak ostatnie pierdoły? I to głównie "faceci"? osoby w wieku 18=24? Już nawet pomijam prędkość, ale ruszanie, wykorzystywanie sytuacji w mieście, zmienianie pasa, przeciskanie się przez wąskie miejsca, szybkie reagowanie na sytuacje w mieście (np. wyminąć kogoś, kto nagle postanowił skręcać w lewo)... masakryczna masakra. Kompletnie sobie z tym nie radzą. Jakoś mam wrażenie, że kiedyś młodzi może jeździli za szybko, ale lepiej sobie w takich sytuacjach radzili. Nie bali się własnego cienia na drodze. I to widać, bo jak ktoś jedzie szybciej to jest to najczęściej pokolenie, które teraz jest po 30 lub drugie, w okolicach 50. Jeśli ktoś młody jedzie dynamicznie to jest to najczęściej dziewczyna.

Macie podobne spostrzeżenia?

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 20:49

Witek, a czym jechałeś?
Witek pisze: Zdążyłem jeszcze przed Gliwicami wyprzedzić auta, które mijałem kawałek za Wrocławiem.
Rozumiem, że charakterystyczne, puste lory STS do Gliwic po Ople jechały... :thumb:
Dolce far niente ;-)

Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 20:52

FUX pisze: Rozumiem, że puste lory do Gliwic po Ople jechały... :thumb:

Nie. Osobówki. Lory ani jednej. Najszybciej jadącymi autam poza mną był jakiś dostawczak...

WitAce
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Eire
Auto: komis
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 21:03

Witek, Jak mi sie chce spac to ide do lozka, a nie siadam za kolkiem. Simples

Arno
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Spa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 21:13

O Obrotach biegów kiepskich
Ciekawe - auto mojej małżonki, benzynowa ALFA 170km pokazuje na wyświetlaczu - zmień bieg przy maksimum 2000.
Dokładnie tak samo na oko ( na oko dokładnie) pokazuje mój mercedes.
Ja bym chyba zwariował jakbym tak zmieniał.

Za to - powstaje pytanie - tu zwacam się do redaktorki barbie - czy dziś, kiedy sama fabryka każe zmieniać bieg przy 2000 czeka nas za chwilę remont? Nie wiem, tak rzucam myśl a wy go łapcie. Ja jestem za smarowaniem dobrym - obroty.
Pociągnę tę laskę dalej - taksówkarze: każden z nas wie, jak państwo złótówy jeżdżą i jakie mają obroty. A mimo to robią setki tysięcy kilosów.
To ja się pytam, gdzież leży pies pogrzebany.
Tak samo mną miota system Start and Stop. Czy to rozawala auto czy nie. One, w tych salonach mówią, że nie.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 21:14

WitAce, strzelam ze sprzęgła przy 3 kRPM. :razz:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 21:16

WitAce pisze: Witek, Jak mi sie chce spac to ide do lozka, a nie siadam za kolkiem. Simples

znowu kompletnie nie zrozumiałeś... ale nic dziwnego. Ekofaszyści, chcący upalać A8 wielu podstawowych rzeczy nie rozumieją. :-p

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 21:17

Arno pisze: Tak samo mną miota system Start and Stop. Czy to rozawala auto czy nie. One, w tych salonach mówią, że nie.
W czasie obowiązywania gwarancji nic nie powinno się stać ;-)

WitAce
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Eire
Auto: komis
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 21:20

Witek, Zabawy na sniegu nazywasz upalaniem? Czy jazde w zimowkach przy +15? Wez mnie oswiec. :-p

Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 21:30

So What! pisze:
Arno pisze: Tak samo mną miota system Start and Stop. Czy to rozawala auto czy nie. One, w tych salonach mówią, że nie.
W czasie obowiązywania gwarancji nic nie powinno się stać ;-)

No nie wiem. Jeśli będziesz chciał szubko ruszyć, a silnik Ci się wyłączy to może dojść do nieciekawej sytuacji. Ja tak miałem na jeździe próbnej w Abarthie Punto EVO - na szczęście nie było niebezpiecznie, a wkurzając. Od razu po zatrzymaniu na światłach chciałem ruszyć (te poznańskie światła...), a auto nie chciało, bo postanowiło silnik wyłączyć i nie chciało włączyć, bo żeby się włączyć, to trzeba zdjąć nogę ze sprzęgła i wcisnąć jeszcze raz...
Turbina jest już inaczej chłodzona w silnikach z tym systemem, ale co z resztą silnika? Spieszy się komuś bardzo, gierkówka (tak wiem, że teraz są remonty), światła i z 200+ nagle silnik się wyłącza? Już pomijam zabawy na torze. Mnie to nie przekonuje, ale może to dobre rozwiązanie. Auto jest bardziej eko i serwisy na naprawach zarobią. :whistle:

barbie
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: OOOO
Polubił: 34 razy
Polubione posty: 87 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 21:32

Arno pisze:Za to - powstaje pytanie - tu zwacam się do redaktorki barbie - czy dziś, kiedy sama fabryka każe zmieniać bieg przy 2000 czeka nas za chwilę remont? Nie wiem, tak rzucam myśl a wy go łapcie.
Nie wiem czy za chwilę. Wiem, że w ten sposób jeździ moja mama i po 2 latach używania w ten sposób Opla Astry z silnika wydobywały się takie łomoty, że całe szczęście że auto było służbowe i poszło do wymiany. Te dźwięki mnie fizycznie bolały.
Samochód prowadzony w ten sposób nie jedzie, chyba wszyscy się z tym zgadzamy. A gdyby taka technika jazdy była wskazana i zdrowa dla silnika, to odcięcie byłoby robione na 3 tysiącach a nie 6-7. Nie mam pojęcia czemu fabryka może sugerować takie operowanie biegami, ale może tam gdzieś jest dopisane dlaczego (właśnie dla ekodrajwingu może, a nie optymalnego przemieszczania się).
Ile razy trafiam za takim ekodrajwerem na światła, tyle razy mam ochotę wysiąść, podejść i dać w pysk. Ja jeszcze jestem na jedynce, światła są już żółte, a on ma 30kmh i czwarty bieg. Taksówkarze przodują w takich manewrach :wall:

barbie
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: OOOO
Polubił: 34 razy
Polubione posty: 87 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 21:32

Witek, a tego systemu się nie da wyłączyć?

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 21:35

barbie pisze:
Witek, a tego systemu się nie da wyłączyć?
Raczej się da, ale nie na stałe. Aktywuje się po każdym restarcie samochodu (w każdym razie tak jest np. w BMW).
Ostatnio zmieniony 3 lis 2011, o 21:36 przez So What!, łącznie zmieniany 1 raz.

Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 21:35

barbie, da, ale musisz to zrobić każdorazowo przy przekręceniu kluczyka. Dodatkowe 5 czy 10 sekund trzymania przycisku przy odpalaniu auta jest bezsensowne i irytujące. Np. Abartha Evo nie da się kupić bez tego badziewia. :wall:

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 21:44

Arno pisze: czy dziś, kiedy sama fabryka każe zmieniać bieg przy 2000 czeka nas za chwilę remont?
Twoje ulubione eko ;-) Musi takie brednie pisać, bo wtedy jest cacy. Jakby to było dobre, to w benz by maksymalnie obniżali moment obrotowy - a z jakiegoś powodu nikt tego nie robi.
Arno pisze: Pociągnę tę laskę dalej - taksówkarze: każden z nas wie, jak państwo złótówy jeżdżą i jakie mają obroty. A mimo to robią setki tysięcy kilosów.
Taksiarze robią odrobinę co innego. Oni nie przyśpieszają w ogóle ;-)
W ekotymczymś mówią żeby _dynamicznie_cisnąć_ na 3/4 to 2.5krpm - i to jest najbardziej szkodliwe. To _dynamiczne_cisnąć_.

Bo ja tam sobie pyrkam 2krpm po osiedlu, ale też nie udaję, że przyśpieszam ;-)

WitAce
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Eire
Auto: komis
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 21:53

W przypadku systemow start stop najlepsza jest hybryda. Maly silnik elektryczny do poruszania sie w zolwiastych korkach i porzadna turbodoladowana benzyna do przyjemnej jazdy we wszystkich pozostalych przypadkach. Taka konfiguracje ma np. nowe Porsche Cayenne z 3.0 V6 silnikiem (+ sprezarka) i 50KM elektrycznym silnikiem. Tylko niestety waga prawie 3 tony dyskwalifikuje to auto jak dla mnie. Ale tam system start stop nie wkurza bo samochod startuje na silniku elektrycznym i po przekroczeniu 18km/h wlacza sie mocne V6 i jazda. Dziala to calkiem plynnie.

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 23:21

barbie pisze:
Arno pisze:Za to - powstaje pytanie - tu zwacam się do redaktorki barbie - czy dziś, kiedy sama fabryka każe zmieniać bieg przy 2000 czeka nas za chwilę remont? Nie wiem, tak rzucam myśl a wy go łapcie.
Nie wiem czy za chwilę. Wiem, że w ten sposób jeździ moja mama i po 2 latach używania w ten sposób Opla Astry z silnika wydobywały się takie łomoty, że całe szczęście że auto było służbowe i poszło do wymiany. Te dźwięki mnie fizycznie bolały.
Samochód prowadzony w ten sposób nie jedzie, chyba wszyscy się z tym zgadzamy. A gdyby taka technika jazdy była wskazana i zdrowa dla silnika, to odcięcie byłoby robione na 3 tysiącach a nie 6-7. Nie mam pojęcia czemu fabryka może sugerować takie operowanie biegami, ale może tam gdzieś jest dopisane dlaczego (właśnie dla ekodrajwingu może, a nie optymalnego przemieszczania się).
barbie,
to co piszesz to prawda, ale odnosi się to do silników benzynowych starej konstrukcji.
Bez obrazy, ale to dotyczy zarówno tego silnika w Astrze, jak i silników w Subaru, które konstrukcyjnie są już bardzo leciwe.

Żeby zilustrować to o czym piszę:

- silnik 2.5 Imprezy WRX MY2006, o mocy 230KM, osiąga maksymalny moment obrotowy 320Nm dopiero przy 3600 obrotów,

- tymczasem, silnik turbobenzynowy 2.0 w mojej rodzinnej fordzince, o mocy zaledwie 203KM, osiąga niewiele niższy niż w WRX maksymalny moment obrotowy 300Nm, ale już przy 1750 obrotów, i jest on równomiernie dostępny aż do 4500 obrotów. Żebyś jednak nie myślala, że to jest jakiś silnik niskoobrotowy (jak nie daj Boże jakiś diesel ;-) ), to moc maksymalną ten silnik osiąga przy 6000 obrotów, czyli ładnie wysoko się kręci.

To są zupełnie inne światy jeśli chodzi o konstrukcję.
Tego typu nowoczesny silnik pięknie się zbiera już od 1500 obrotów i jazda w zakresie obrotów 1500-2000 odbywa się bardzo płynnie i bez szkody dla silnika. A jeśli ktoś ma ochotę, to może wkręcać do około 6500 obrotów - wolna wola! :-)

Dobry news jest , że jak pogłoski głoszą, tęgie konstruktorskie głowy w FHI też już pracują nad nową generacją silników turbobenzynowych. :cofee:

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 23:30

Лукашэнка, tylko, że to o czym piszemy jest tylko częściowo związane z momentem obrotowym. Istotne są prędkości względne powierzchni panewki i wału. Nie słyszałem o rewolucji w tym temacie ;-)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 23:35

Chloru,
no dobra, to dam znać gdy nabiję fordzinką 200 tys. km. Rozbebeszymy wtedy silnik i komisyjnie zbadamy stan panewek i ich przyległości...
:mrgreen:

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 23:38

Лукашэнка, przy jeździe do 2 kRPM prędziej umrzesz z nudów :razz: :mrgreen:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 23:48

Arno pisze: Tak samo mną miota system Start and Stop. Czy to rozawala auto czy nie.
Rozrusznik na pewno happy nie jest ;-)

Wizja przyszłości motoryzacji dla petrolhead'ów zbyt piękna nie jest. Już nie długo (jak nawet nie teraz) po zakupie nowego auta najlepiej będzie od razu udać się do jakiegoś magika z laptopem żeby wykastrował auto z wszelkich ESP, Start&Stop, wszelkich brzęczyków i innych pierdół...Uff jak dobrze, że u mnie wystarczy wyjąć bezpiecznik żeby pozbyć się ABS, a system Start&Stop mam w wersji on demand z kluczyka...

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: ekodriving

Post 3 lis 2011, o 23:48

Chloru pisze:Лукашэнка, przy jeździe do 2 kRPM prędziej umrzesz z nudów :razz: :mrgreen:
No co Ty?
Nie mówiłem Ci, że wybrałem lepszą wersję instalacji audio?
Właśnie po to, żeby mnie ratowała przed taką śmiercią...
:razz: :mrgreen:

Arno
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Spa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ekodriving

Post 4 lis 2011, o 00:04

Witek, oświecę cię.
SS - też dobre - nie włącza się, kiedy komputer nie pozwala - za zimny silnik, za gorąco na dworze a chodzi klimatyzacja, pewnie wie żeś leciał 200km/h przez ostatnie dwie godziny i też nie wyłączy. napisane w instrukcji:muszą być spełnione warunki.
WRC FAN - rozrusznik jest inny - ma wytrzymać.
Ja tego nie znoszę, wyłączam u żony - ale nie trwa to 5 sekund. tylko jedno krótkie naciśnięcie. Ale ludność się przyzwyczaja i jeździ z tym. Żona moja przywykła i jej już nie gaśnie. Bo ja Ciebie Witek pytam, po co masz wciśnięte sprzęgło skoro stoisz na luzie? Bo ten SS tak działa, stoisz na luzie i w momencie kiedy zaczynasz naciskać sprzęgło to się włącza. A jak chcesz szybko ruszyć i dać popalić innym wysatrczy zamiast się wnerwiać nacisnąć wcześniej sprzęgło.

Wmawiają nam, że jesteśmy złęm dla Ziemi. Że nie ma ropy - a okazuje się że ropy coraz więcej i wcale nie z rozpadu i gnicia roślin tylko ze środka ziemi, ropa prymordialna, pod ciśńienie woda, metan... MASA tego jest.
Ale już wszyscy uwierzyli, że muszą jeździć wolno, oszcędzać... auta reklamują teraz głownie wydzielinami CO2.
W wielu krajach firmy kupują badziewne silniki, bo podatek od emisji niższy. U nasz w oddziale Francuskim CO2 ma być poniżej 120 czy 110...

Raj. Nie narzekajmy, Jak ja byłem młody to auto szło do remontu co 60tys a psuło się co miesiąc.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ekodriving

Post 4 lis 2011, o 00:08

Лукашэнка pisze: tymczasem, silnik turbobenzynowy 2.0 w mojej rodzinnej fordzince, o mocy zaledwie 203KM, osiąga niewiele niższy niż w WRX maksymalny moment obrotowy 300Nm, ale już przy 1750 obrotów, i jest on równomiernie dostępny aż do 4500 obrotów.
A co powiesz na maks moment w zakresie 1400-3700 i stałą moc w zakresie 3800-6200? ;)

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

ODPOWIEDZ