Baza pod "rajdówke"
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Baza pod "rajdówke"
Witam
Panowie krótkie pytanie :P Jaki silnik lub jaką wersje imprezy do upalania KJSów itp. Czy lepiej postawić na zwykłego GTka do którego w razie problemów jest sporo części czy lepiej warto pobawić się w Sti japońskie i przełożyć kierownice bo widziałem kilka takich egzempalrzy na allegro nawet. Czy różnice w obu autach są duże jakie plusy i minusy, chodzi też o ewentualne koszta naprawy czy nawet dostępność częsci ;) Do tej pory śmigam Clio Sportem ale brat kupił WRXa 03' no i sami wiecie ;d
Panowie krótkie pytanie :P Jaki silnik lub jaką wersje imprezy do upalania KJSów itp. Czy lepiej postawić na zwykłego GTka do którego w razie problemów jest sporo części czy lepiej warto pobawić się w Sti japońskie i przełożyć kierownice bo widziałem kilka takich egzempalrzy na allegro nawet. Czy różnice w obu autach są duże jakie plusy i minusy, chodzi też o ewentualne koszta naprawy czy nawet dostępność częsci ;) Do tej pory śmigam Clio Sportem ale brat kupił WRXa 03' no i sami wiecie ;d
Re: Baza pod "rajdówke"
To zależy czy wkładka mięsna ogarnia, czy nie.
Hint: W zeszłym tygodniu na kjsie Tico miało taki sam czas co Lancer Evo.
Hint: W zeszłym tygodniu na kjsie Tico miało taki sam czas co Lancer Evo.
Re: Baza pod "rajdówke"
spoko dajemy rade chyba http://poczwardowski-rally.pl/index.php?id=osiagniecia No ale co do samochodu to jak ;d
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Baza pod "rajdówke"
Przekładka, o ile ma być zrobiona porządnie, jest bardzo kosztowna.
Jeżeli auto ma być tylko do zawodów, to zostaw kierę po prawej stronie.
Różnica między GT a estijajami jest spora i na pewno ten drugi będzie o niebo lepszy. Tylko pamiętać trzeba, że są to bardzo wiekowe auta, z reguły lekkiego życia nie miały i paść w każdej chwili może tam wszystko. Na remont silnika najlepiej z góry się nastawić.
Jeżeli auto ma być tylko do zawodów, to zostaw kierę po prawej stronie.
Różnica między GT a estijajami jest spora i na pewno ten drugi będzie o niebo lepszy. Tylko pamiętać trzeba, że są to bardzo wiekowe auta, z reguły lekkiego życia nie miały i paść w każdej chwili może tam wszystko. Na remont silnika najlepiej z góry się nastawić.
Re: Baza pod "rajdówke"
jarmaj pisze: Na remont silnika najlepiej z góry się nastawić.
Swiete slowa. Lepiej miec potem mila niespodzianke, jak sie nie zepsuje, niz niemila, ze sie zepsul ;)
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Baza pod "rajdówke"
na kropce było ogłoszenie Czwartka z chyba odpowiednim egzemplarzem GTka
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: Baza pod "rajdówke"
a taniej to by było jeszcze justynę zdłubać...damaz pisze: a tak w ogóle, to podobno evo taniej wychodzi...
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: Baza pod "rajdówke"
No, a jeszcze taniej jest w ogóle nie startować w rajdach
Tylko nie o to było pytanie

Tylko nie o to było pytanie

Czarownica prawdę Ci powie :D
Re: Baza pod "rajdówke"
jedynie słuszna droga jest RA to dobra baza
troszke mniej słuszną ale równie prawdziwą jest właśnie japońskie STI
troszke mniej słuszną ale równie prawdziwą jest właśnie japońskie STI
Re: Baza pod "rajdówke"
to to ogłoszenie http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?f= ... ead#unread
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: Baza pod "rajdówke"
hmm podejrzewam, że i GTeki też lekkiego życia nie miaeły bo nikt nie kupuje takiego auta, żeby sie przejechać w niedziele z rodzina ;d Hmmm droga sprawa przekładka? mi do rajdów wystarczy tylko maglownica i deska z wiązką :P boczki nie potrzebne fotele nie potrzebne poduchy nie potrzebne ;) taniej troche wyjdzie?
Re: Baza pod "rajdówke"
poszukaj postów usera jano86, zrobił ładną dokumentację z przekładki. generalnie to nie takie proste bo części trudno dostępne a przez to nie tanie. jeszcze pedały, belka pod kierownicą, wycieraczki też by się przydały z właściwej strony itd.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Baza pod "rajdówke"
Normalnie na przekładkę trzeba by przeznaczyć pewnie koło 10tyś.
Faktycznie na rajdówkę wyjdzie sporo taniej, bo nie potrzebujesz całego wnętrza z LHD.
Najwięcej roboty będzie pewnie z wiązką.
Faktycznie na rajdówkę wyjdzie sporo taniej, bo nie potrzebujesz całego wnętrza z LHD.
Najwięcej roboty będzie pewnie z wiązką.
Re: Baza pod "rajdówke"
jest do wzięcia ewentualnie buda z WRX 02 powypadkowa ale nie taka ponoć zła, z polskimi papierami za 2k, bez przekładki.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: Baza pod "rajdówke"
Eeeee. Wyjdzie sporo taniej przez brak wykładziny i szyb/lusterek elektrycznych? No cóż Pan opowiada, Panie Jarmaju!jarmaj pisze: na rajdówkę wyjdzie sporo taniej, bo nie potrzebujesz całego wnętrza z LHD.
Bez deski rozdzielczej nie przejdzie BK.
Re: Baza pod "rajdówke"
Bergen, ale tak jak goralsim pisał, nie potrzebuje całej tapicerki i innych dupereli poza samą deską.
Fotele odpadają, poduchy odpadają, cała reszta też.
Tak na prawdę, do przekładki to można by kupić jakiegoś rozbitego złoma (byle był turbo) za małe pieniądze i mieć dawcę na deskę, wiązkę, pedały i ew. coś jeszcze. Dodatkowo jeszcze pewnie kilka innych części z takiego auta zostanie "na zapas". Dlatego mogłoby wyjść sporo taniej, jeśli nie ma być to auto funkcjonalne do jazdy na codzień do pracy, albo w trasy, tylko rajdówka.
Fotele odpadają, poduchy odpadają, cała reszta też.
Tak na prawdę, do przekładki to można by kupić jakiegoś rozbitego złoma (byle był turbo) za małe pieniądze i mieć dawcę na deskę, wiązkę, pedały i ew. coś jeszcze. Dodatkowo jeszcze pewnie kilka innych części z takiego auta zostanie "na zapas". Dlatego mogłoby wyjść sporo taniej, jeśli nie ma być to auto funkcjonalne do jazdy na codzień do pracy, albo w trasy, tylko rajdówka.
Czarownica prawdę Ci powie :D
Re: Baza pod "rajdówke"
Co wciąż nie czyni interesu "sporo tańszego", sorryzofija pisze: nie potrzebuje całej tapicerki i innych dupereli poza samą deską.
Fotele odpadają, poduchy odpadają, cała reszta też.

Główne koszty to robocizna i to, co sprawia że auto przejdzie przegląd, jakieś tam układy hamulcowe, kierownicze, spawanie, borowanie otworów, babranie się w kolorowych kabelkach...
Przekładka foteli czy tapicerki to godzinka dwie i dwa piwka, promil całkowitych kosztów.
Re: Baza pod "rajdówke"
Niestety ale błądzicie z tą przekładką :)
Cały pic w tej zabawie to wiązka elektryczna która nawiasem mówiąc średnio pasuje z wersji EU Turbo, Oczywiście da się to dopasować ale potrzebna ingerencja elektryka/elektronika. W takim przypadku na równi stoi przeróbka wersji JDM RHD na JDM LHD czy przeróbka instalacji GT LHD na JDM LHD :)
Reszta roboty przy przekładce to pikuś i ogranie to średnio rozgarnięty mechanik (zrobi to lepiej lub gorzej na pewno będzie działać, w najgorszym razie odbije się to na estetyce auta)
Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że strupa gc8 do przekładki da się kupić od 2kzł + 500-800zł pedały + krótki magiel (od 1,5kzł) reszta pasuje z tzw. strupa :). W przypadku rajdówki nie ma problemu z kolorem deski rozdzielczej (wersje wolnossące gc8 zazwyczaj miały szare) bo można flokować i będzie profi ;) Tak więc odpowiadając na pytanie założyciela wątku - najlepiej RHD bo będzie tanio (jakaś fajna wetrsja) a i tak na dzień dobry takie auto nadaje się do remontu (jeżeli ktokolwiek myśli o ściganiu się) a jak już się remontuje to jaki problem zrobić przekładkę :)
Cały pic w tej zabawie to wiązka elektryczna która nawiasem mówiąc średnio pasuje z wersji EU Turbo, Oczywiście da się to dopasować ale potrzebna ingerencja elektryka/elektronika. W takim przypadku na równi stoi przeróbka wersji JDM RHD na JDM LHD czy przeróbka instalacji GT LHD na JDM LHD :)
Reszta roboty przy przekładce to pikuś i ogranie to średnio rozgarnięty mechanik (zrobi to lepiej lub gorzej na pewno będzie działać, w najgorszym razie odbije się to na estetyce auta)
Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że strupa gc8 do przekładki da się kupić od 2kzł + 500-800zł pedały + krótki magiel (od 1,5kzł) reszta pasuje z tzw. strupa :). W przypadku rajdówki nie ma problemu z kolorem deski rozdzielczej (wersje wolnossące gc8 zazwyczaj miały szare) bo można flokować i będzie profi ;) Tak więc odpowiadając na pytanie założyciela wątku - najlepiej RHD bo będzie tanio (jakaś fajna wetrsja) a i tak na dzień dobry takie auto nadaje się do remontu (jeżeli ktokolwiek myśli o ściganiu się) a jak już się remontuje to jaki problem zrobić przekładkę :)
Re: Baza pod "rajdówke"
W sumie droga Artiego jest dobra, kupić zdrową budę a do niej graty z JDMa
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: Baza pod "rajdówke"
Buda dowolna, graty STI, dobre szpery, dobry zawias, dobry hamulec, krótka skrzynia.goralsim pisze:Jaki silnik lub jaką wersje imprezy do upalania KJSów itp. Czy lepiej postawić na zwykłego GTka do którego w razie problemów jest sporo części czy lepiej warto pobawić się w Sti japońskie i przełożyć kierownice[...]
Najlepiej od razu Type-R/RA z DCCD, który będzie uniwersalny na różne warunki...
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Baza pod "rajdówke"
Ostatnio rozmawiałem na temat przekładek GC8 w dobrym warsztacie. "Na rajdówkę" jest sporo taniej, ale liczyć trzeba się z tym, że nie będzie to piękne i czasami coś może niezadziałać. W 5-6k powinno dać radę.
Ostatecznie wyszło mi, że chyba najlepiej znaleźć auto przełożone ze znaną historią przekładki - z tym akurat nie trudno, bo ilość znanych warsztatów gdzie nie zrobią druta jest dość mała.
Ostatecznie wyszło mi, że chyba najlepiej znaleźć auto przełożone ze znaną historią przekładki - z tym akurat nie trudno, bo ilość znanych warsztatów gdzie nie zrobią druta jest dość mała.
Re: Baza pod "rajdówke"
Ja bym policzył tak: jeśli koszt auta plus koszt przekładki plus czas poświęcony na robotę plus koszt sezonu-dwóch sumuje się w okolicy buga, to bym się nie pieprzył w żadne przekładki. Poczekać, dozbierać, ewentualnie nadmiar wolnego czasu przeznaczyć na jakieś fuchy, które przybliżą zakup.
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Baza pod "rajdówke"
więc widze chłopaki, że to nie taka prosta sprawa jak myślałem ;/ także nie ma co sie napalać i chyba lepiej for fun pośmigac europejskim GTekiem niż się bawić w dodatkowe 80 koni za 15 tys zł.... bo wrx własnie od buga w góre to chyba ma nieciekawe skrzynie i średnio się nadaje do jazdy troszke wyycznowej?? przynajmniej jak u brata w wrx 03' wbijam jedynke to normalnie czuje jak się zapina bieg aż się boje pomyśleć co by się stało przy 20 albo 30km/h jakby z 2 wbił ;d
Re: Baza pod "rajdówke"
goralsim, kup jakąś imprezkę wolnego ssaka jak Arti( za jakieś 3k niezmęczona ładna buda co przy wszelakich turbach już jest różnie
) ,potem poszukaj graty z angielskiego newage`a sti i wsadź do tej budy coraz bardziej do mnie przemawia taka droga

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 
