Baza pod "rajdówke"

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Baza pod "rajdówke"

Post 17 lis 2011, o 23:56

Witam
Panowie krótkie pytanie :P Jaki silnik lub jaką wersje imprezy do upalania KJSów itp. Czy lepiej postawić na zwykłego GTka do którego w razie problemów jest sporo części czy lepiej warto pobawić się w Sti japońskie i przełożyć kierownice bo widziałem kilka takich egzempalrzy na allegro nawet. Czy różnice w obu autach są duże jakie plusy i minusy, chodzi też o ewentualne koszta naprawy czy nawet dostępność częsci ;) Do tej pory śmigam Clio Sportem ale brat kupił WRXa 03' no i sami wiecie ;d



Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 00:05

To zależy czy wkładka mięsna ogarnia, czy nie.
Hint: W zeszłym tygodniu na kjsie Tico miało taki sam czas co Lancer Evo.

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 00:31

spoko dajemy rade chyba http://poczwardowski-rally.pl/index.php?id=osiagniecia No ale co do samochodu to jak ;d

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 11:03

Przekładka, o ile ma być zrobiona porządnie, jest bardzo kosztowna.

Jeżeli auto ma być tylko do zawodów, to zostaw kierę po prawej stronie.

Różnica między GT a estijajami jest spora i na pewno ten drugi będzie o niebo lepszy. Tylko pamiętać trzeba, że są to bardzo wiekowe auta, z reguły lekkiego życia nie miały i paść w każdej chwili może tam wszystko. Na remont silnika najlepiej z góry się nastawić.

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 11:21

jarmaj pisze: Na remont silnika najlepiej z góry się nastawić.

Swiete slowa. Lepiej miec potem mila niespodzianke, jak sie nie zepsuje, niz niemila, ze sie zepsul ;)
Jacek "AMI" Rudowski

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 11:27

na kropce było ogłoszenie Czwartka z chyba odpowiednim egzemplarzem GTka
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 11:59

a tak w ogóle, to podobno evo taniej wychodzi...

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 12:42

damaz pisze: a tak w ogóle, to podobno evo taniej wychodzi...
a taniej to by było jeszcze justynę zdłubać...
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

zofija
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice/Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 15:01

No, a jeszcze taniej jest w ogóle nie startować w rajdach :razz:
Tylko nie o to było pytanie ;-)
Czarownica prawdę Ci powie :D

lukwol
3 gwiazdki
Auto: WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 15:25

jedynie słuszna droga jest RA to dobra baza
troszke mniej słuszną ale równie prawdziwą jest właśnie japońskie STI

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 16:42

Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 19:10

hmm podejrzewam, że i GTeki też lekkiego życia nie miaeły bo nikt nie kupuje takiego auta, żeby sie przejechać w niedziele z rodzina ;d Hmmm droga sprawa przekładka? mi do rajdów wystarczy tylko maglownica i deska z wiązką :P boczki nie potrzebne fotele nie potrzebne poduchy nie potrzebne ;) taniej troche wyjdzie?

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 19:25

poszukaj postów usera jano86, zrobił ładną dokumentację z przekładki. generalnie to nie takie proste bo części trudno dostępne a przez to nie tanie. jeszcze pedały, belka pod kierownicą, wycieraczki też by się przydały z właściwej strony itd.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 19:30

Normalnie na przekładkę trzeba by przeznaczyć pewnie koło 10tyś.
Faktycznie na rajdówkę wyjdzie sporo taniej, bo nie potrzebujesz całego wnętrza z LHD.
Najwięcej roboty będzie pewnie z wiązką.

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 19:37

jest do wzięcia ewentualnie buda z WRX 02 powypadkowa ale nie taka ponoć zła, z polskimi papierami za 2k, bez przekładki.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 20:36

jarmaj pisze: na rajdówkę wyjdzie sporo taniej, bo nie potrzebujesz całego wnętrza z LHD.
Eeeee. Wyjdzie sporo taniej przez brak wykładziny i szyb/lusterek elektrycznych? No cóż Pan opowiada, Panie Jarmaju!
Bez deski rozdzielczej nie przejdzie BK.

zofija
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice/Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 20:52

Bergen, ale tak jak goralsim pisał, nie potrzebuje całej tapicerki i innych dupereli poza samą deską.
Fotele odpadają, poduchy odpadają, cała reszta też.

Tak na prawdę, do przekładki to można by kupić jakiegoś rozbitego złoma (byle był turbo) za małe pieniądze i mieć dawcę na deskę, wiązkę, pedały i ew. coś jeszcze. Dodatkowo jeszcze pewnie kilka innych części z takiego auta zostanie "na zapas". Dlatego mogłoby wyjść sporo taniej, jeśli nie ma być to auto funkcjonalne do jazdy na codzień do pracy, albo w trasy, tylko rajdówka.
Czarownica prawdę Ci powie :D

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 21:19

zofija pisze: nie potrzebuje całej tapicerki i innych dupereli poza samą deską.
Fotele odpadają, poduchy odpadają, cała reszta też.
Co wciąż nie czyni interesu "sporo tańszego", sorry :razz:
Główne koszty to robocizna i to, co sprawia że auto przejdzie przegląd, jakieś tam układy hamulcowe, kierownicze, spawanie, borowanie otworów, babranie się w kolorowych kabelkach...
Przekładka foteli czy tapicerki to godzinka dwie i dwa piwka, promil całkowitych kosztów.

agrupa
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: wymarzone :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 21:53

Niestety ale błądzicie z tą przekładką :)
Cały pic w tej zabawie to wiązka elektryczna która nawiasem mówiąc średnio pasuje z wersji EU Turbo, Oczywiście da się to dopasować ale potrzebna ingerencja elektryka/elektronika. W takim przypadku na równi stoi przeróbka wersji JDM RHD na JDM LHD czy przeróbka instalacji GT LHD na JDM LHD :)
Reszta roboty przy przekładce to pikuś i ogranie to średnio rozgarnięty mechanik (zrobi to lepiej lub gorzej na pewno będzie działać, w najgorszym razie odbije się to na estetyce auta)
Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że strupa gc8 do przekładki da się kupić od 2kzł + 500-800zł pedały + krótki magiel (od 1,5kzł) reszta pasuje z tzw. strupa :). W przypadku rajdówki nie ma problemu z kolorem deski rozdzielczej (wersje wolnossące gc8 zazwyczaj miały szare) bo można flokować i będzie profi ;) Tak więc odpowiadając na pytanie założyciela wątku - najlepiej RHD bo będzie tanio (jakaś fajna wetrsja) a i tak na dzień dobry takie auto nadaje się do remontu (jeżeli ktokolwiek myśli o ściganiu się) a jak już się remontuje to jaki problem zrobić przekładkę :)

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 18 lis 2011, o 22:06

W sumie droga Artiego jest dobra, kupić zdrową budę a do niej graty z JDMa
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 19 lis 2011, o 00:46

goralsim pisze:Jaki silnik lub jaką wersje imprezy do upalania KJSów itp. Czy lepiej postawić na zwykłego GTka do którego w razie problemów jest sporo części czy lepiej warto pobawić się w Sti japońskie i przełożyć kierownice[...]
Buda dowolna, graty STI, dobre szpery, dobry zawias, dobry hamulec, krótka skrzynia.
Najlepiej od razu Type-R/RA z DCCD, który będzie uniwersalny na różne warunki...

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 19 lis 2011, o 03:32

Ostatnio rozmawiałem na temat przekładek GC8 w dobrym warsztacie. "Na rajdówkę" jest sporo taniej, ale liczyć trzeba się z tym, że nie będzie to piękne i czasami coś może niezadziałać. W 5-6k powinno dać radę.
Ostatecznie wyszło mi, że chyba najlepiej znaleźć auto przełożone ze znaną historią przekładki - z tym akurat nie trudno, bo ilość znanych warsztatów gdzie nie zrobią druta jest dość mała.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 20 lis 2011, o 19:06

Ja bym policzył tak: jeśli koszt auta plus koszt przekładki plus czas poświęcony na robotę plus koszt sezonu-dwóch sumuje się w okolicy buga, to bym się nie pieprzył w żadne przekładki. Poczekać, dozbierać, ewentualnie nadmiar wolnego czasu przeznaczyć na jakieś fuchy, które przybliżą zakup.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

goralsim
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX '03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 20 lis 2011, o 20:06

więc widze chłopaki, że to nie taka prosta sprawa jak myślałem ;/ także nie ma co sie napalać i chyba lepiej for fun pośmigac europejskim GTekiem niż się bawić w dodatkowe 80 koni za 15 tys zł.... bo wrx własnie od buga w góre to chyba ma nieciekawe skrzynie i średnio się nadaje do jazdy troszke wyycznowej?? przynajmniej jak u brata w wrx 03' wbijam jedynke to normalnie czuje jak się zapina bieg aż się boje pomyśleć co by się stało przy 20 albo 30km/h jakby z 2 wbił ;d

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Baza pod "rajdówke"

Post 20 lis 2011, o 20:11

goralsim, kup jakąś imprezkę wolnego ssaka jak Arti( za jakieś 3k niezmęczona ładna buda co przy wszelakich turbach już jest różnie :whistle: ) ,potem poszukaj graty z angielskiego newage`a sti i wsadź do tej budy coraz bardziej do mnie przemawia taka droga
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

ODPOWIEDZ