w moim aucie sti my99 przy redukcjach 2->1 przy prędkościach > 40km/h zgrzyta i drży
jeździć z tym da radę, ale myślę, że szczególnie te drgania stopniowo niszczą skrzynię (kółka zębate, zęby zakleszczające biegi, łożyska) i chciałbym to usunąć
czy ktoś ma/zna auto ze skrzynią 5MT (GT, WRX), w którym można redukować 2->1 przy prędkościach 50-60 km/h (podwójne wysprzęglanie nie jest rozwiązaniem)
poprawnie działająca skrzynia 5MT
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: poprawnie działająca skrzynia 5MT
kons6 pisze: redukować 2->1 przy prędkościach 50-60 km/h
miałem auto z taką skrzynia 5MT, międzygaz pomagał przy takich "trudnych" redukcjach
ale na dłuższą mete ta skrzynia chyba tego nie wytrzyma
Re: poprawnie działająca skrzynia 5MT
na schematach widać, że 5MT z roku 2005 miała zmienioną synchronizację 1-ki i to znacznie; może ktoś ma auto z taką skrzynią?
http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... ion_shaft/
http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... ion_shaft/
Re: poprawnie działająca skrzynia 5MT
Nie, ale bylem foresterem na torze i redukcja z 2na1 wymagala duzo uwagi nawet przy 20km/h jezeli nie mialo byc "na chama" :)Лукашэнка pisze:Esilon,
przy 50-60 redukowales z 2 na 1?
Re: poprawnie działająca skrzynia 5MT
U mnie nie ma większych problemów. Tak jak napisał esilon wymaga mocnego miedzygazu i dluższego czasu na spięcie synchronizatorów z 2 na 1.
Re: poprawnie działająca skrzynia 5MT
Panowie, a w którym momencie ten międzygaz?
ja redukuję biegi tak: 2-ka, hamowanie, wciskam sprzęgło, 2->1, gaz (międzygaz), puszczam sprzęgło
problem występuje przy 2->1, więc jeszcze przed dodaniem gazu
ja redukuję biegi tak: 2-ka, hamowanie, wciskam sprzęgło, 2->1, gaz (międzygaz), puszczam sprzęgło
problem występuje przy 2->1, więc jeszcze przed dodaniem gazu
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: poprawnie działająca skrzynia 5MT
sprzęgło (i hamulec), 2 > luz, "kopiesz" gaz, luz > 1, i dalej normalniekons6 pisze: ja redukuję biegi tak: 2-ka, hamowanie, wciskam sprzęgło, 2->1, gaz (międzygaz), puszczam sprzęgło

do sprawnego wykonania najlepiej użyć h&t lub wygodnej dla Ciebie odmiany.
Re: poprawnie działająca skrzynia 5MT
Miedzygaz mocny przed włożeniem z luzu 1ki,a nie dopiero w trakcie wkladania...