OBK H6 vs 2.5 (II gen) MY00-MY04

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 9 lut 2012, o 10:31

jak trzeba to i do 20 dojdzie ;-)
norma to 15, w trasie do 13 zejdzie. I to są spalania juz mniejsze niż na początku, bo po wymianie tłumika na nieoryginalny spalanie spadło o ok 1ltr na setke :thumb:
auto regulowane u Jako już dwukrotnie - i trzyma te parametry, więc przyjmijmy to za normę dla jazdy spokojnej. Jak podeptam trochę bardziej, to pod 17 w mieście, 14-15 w trasie
powyższe oczywiście w junkersie


"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 9 lut 2012, o 10:34

Takie spalaniue jak najbardziej mi pasuje :-)
THX OBK!

Jakbyscie gdzies widzieli fajne H6 w okolicy 25k to prosze o info! ;-)
Pozdrawiam,
galtom

Artur
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Goleniów
Auto: Outback 2,5 MY 03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 9 lut 2012, o 21:07

To moje 2,5 jednak znacznie mniej :whistle:
Norma to 12-13 zależnie od pory roku, w trasie przy norweskich prędkościach kilka razy udało mi się zejść do ok 9 - 9,5.
to również dane z junkersa , danych PB nie podam bo nie znam :mrgreen:

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 9 lut 2012, o 22:50

to ile może zużyć 2.5 w trasie, przy spokojnej jeździe :cofee:
oczywiście rocznik '07, normalna jazda miasto na co dzień wychodzi 10.5-11.5
Obrazek
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 9 lut 2012, o 22:53

gebolp pisze: to ile może zużyć 2.5 w trasie, przy spokojnej jeździe

no to bardzo spokojna ta jazda, poniżej 100km/h i bez wyprzedzania chyba

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 9 lut 2012, o 23:37

esilon pisze: no to bardzo spokojna ta jazda, poniżej 100km/h i bez wyprzedzania chyba
powiedzmy, że płynna poniżej 105km/h, nigdy nie powtórzyłem tego
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 10 lut 2012, o 08:02

Generalnie, ten watek zalozylem na wszelki wypadek liczac, ze byc moze bedzie duzo roznych argumenow dlaczego H6 nie a wer. 2.5l tak.
Na szczescie nie jest zle i moge sie skupic na poszukiwaniach OBK 3.0 ;-)

Dzieki Panowie!
Pozdrawiam,
galtom

subuk
0 gwiazdek
Auto: MY23 OBK 2.5 wcześniej MY07 OBK 2.5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Odp: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 14 lut 2012, o 00:21

Ja w moim MY07 2.5A/T zszedłem raz jedyny do książkowej wartości 6.8l/100 na trasie Bielsko-Biała - Radom :-)

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 16 lut 2012, o 10:16

Jeszcze dwa pytania w kwesti techniczenj i komfortu.

1. Czy odradzanie polaczenia H6 z LPG wynika z faktu nizszej jakosci glowic, gniaz zaworowych ktore za z miększego materiału niż w 2.5l i stad większa szansa na uszkodzenia czy tylko z samego faktu konieczności regulacji?

2. H6 automat (to chyba jedyna wersja z silnikiem 3.0 i jednym standardem wyposazenia) - czego bedzie brakowac w 2.5l... i jakie wresje wyposazeniowe byly z tymi autami... (same litegrki typu GL mi nie wiele mowia i chcialbym wiedzec, ktore oznaczaja wyzsza wersja, a kotre nizsza).

3. W II generacji... silnik 2,5l - ile ma faktycznie KM?

4. Skrzynia automatyczna jest w obu autach ta sama?

Czy w wyposazeniu cała różnica sprowadzała sie do zwykłej lub automatycznej klimatyzacji oraz gorszego "radia" w 2.5l?

5. http://s3.amazonaws.com/diigo/thumbnail ... M5L7FyM%3D Przy lewarku na tym zdjeciu sa dwa przyciski (ao akurat zwykle Legacy... nie outback) te wyzej to zmiana trybu pracy skrzyni (Power/Normal/Snow), tak?

CO dokladnie w Legacy i Outbacku robi tryb Snow?

Co robi ten drugi knefel? :-)

6. Tempomat w OBK - czy uruchamia sie go przyciskiem na konsoli Cruise czy w samym "joysticku" jest wlacznik on/off (tak mam w Previi - calym tempomatem, szybciej, wolniej, kasuj/wroc i oczywiscie wlacz/wylacz - steruje sie z samego joysticka przy kierownicy)?
Pozdrawiam,
galtom

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 16 lut 2012, o 11:04

galtom pisze: W II generacji... silnik 2,5l - ile ma faktycznie KM?
156 KM. W wersjach US'spec podawana jest moc 165HP, ale to wynika raczej z innej normy pomiaru.

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 16 lut 2012, o 11:16

Ok... czyli roznica jednak spora... ale silnik H6 ciut mniej wyslilony (ilosc KM na 1 cylinder) - naprawde ma gorsza glowice, z miekszego materialu?
Pozdrawiam,
galtom

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 16 lut 2012, o 12:14

Ta strona zawiera sporo informacji:
http://www.cars101.com/

Tylko, jest mocno US-centryczna.

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 16 lut 2012, o 12:19

Jakos nie potrafie sie polapac w tym co oni tam podaja - straszny balagan ;-)
Pozdrawiam,
galtom

Artur
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Goleniów
Auto: Outback 2,5 MY 03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 16 lut 2012, o 23:55

galtom pisze: (ilosc KM na 1 cylinder)
Mocy nie przelicza się na liczbę cylindrów :cofee:

Artur
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Goleniów
Auto: Outback 2,5 MY 03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 16 lut 2012, o 23:58

galtom pisze: 6. Tempomat w OBK
Włączasz przyciskiem "cruise" , sterujesz joystickiem :whistle:

Artur
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Goleniów
Auto: Outback 2,5 MY 03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 17 lut 2012, o 00:01

galtom pisze: CO dokladnie w Legacy i Outbacku robi tryb Snow?
Skrzynia pracę zaczyna od drugiego biegu, na koła kierowany jest wtedy mniejszy moment obrotowy i trudniej o poślizg. Dodam od siebie,że to faktycznie działa.

Artur
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Goleniów
Auto: Outback 2,5 MY 03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 17 lut 2012, o 00:08

galtom pisze: Czy w wyposazeniu cała różnica sprowadzała sie do zwykłej lub automatycznej klimatyzacji oraz gorszego "radia" w 2.5l?
Z tego co udało mi się podpatrzyć to w H6 fotel kierowcy regulowany jest elektrycznie. :thumb:

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 17 lut 2012, o 07:48

Artur pisze:
galtom pisze: CO dokladnie w Legacy i Outbacku robi tryb Snow?
Skrzynia pracę zaczyna od drugiego biegu, na koła kierowany jest wtedy mniejszy moment obrotowy i trudniej o poślizg. Dodam od siebie,że to faktycznie działa.
Rozumiem też, że H6 w II generacji mial stsrem VDC (Vehicle Dynamics Control) czyli polaczenie ABS, kontroli trakcji i ESP.
Jak sie to satem ma w stosunku do tego SNOW?

Zakladam, ze majac kontrole trakcji, jak wcisne gaz do deski to system ten i tak da na kola tylkotyle mocy ile mozna, żeby nie zaczelu buksowac...
Wydaje sie wiec, ze dodatkowe wlaczenie snow przez kierowce nie ma wiekszego znaczenia...?

Drugie pytanie o ten system.
Mialem takie cos w Avensis I (PWR tez tam bylo). Po uaktywnienie SNOW skrzynia dzialala tak jak mowisz, ale gdy auto jechalo szybciej niz (chyba 40km/h) system sam sie wylaczal - w OBK tez sie sam wylacza?
Artur pisze:
galtom pisze: 6. Tempomat w OBK
Włączasz przyciskiem "cruise" , sterujesz joystickiem :whistle:
Jaka jest minimalna predkośc przy której działa? W obecnej Previi min. trzeba jechac 40 km/h....
Pozdrawiam,
galtom

Artur
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Goleniów
Auto: Outback 2,5 MY 03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 17 lut 2012, o 22:53

galtom pisze: Rozumiem też, że H6 w II generacji mial stsrem VDC
Obawiam się że nie :-(
galtom pisze: Drugie pytanie o ten system
Nie wiem w jakim sęsie się może wyłączyć....Zakładając że skrzynia ruszy z dwójki, załączy kolejne biegi a później znów zatrzymasz samochód to kolejny start pójdzie z dwójki i tak do momentu "ręcznego" wyłączenia trybu snow.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 17 lut 2012, o 23:31

Artur pisze: Obawiam się że nie
To chyba dobrze :-)

sheki
2 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Subaru legacy III
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 17 lut 2012, o 23:34

Witam!


VDC...system stabilizacji toru jazdy,działa cały czas,w końcowych modelach tej seri był dopiero wyłacznik VDC.Ustawienie owego przełącznika(o którym dyskutujemy) w obojętnie jaki tryb nic nie wnosi do działania VDC,bo z założenia stabilizacja toru jazdy jest z domysłu jego twórców montowana jako zwiększająca bezpieczeństwo podróżnych,więc to,że AT rusza z dwójki nie ma najmniejszego znaczenia.Szczerze mówiąc,nigdy nie używam tego trybu,bo jest zbędny i producent chyba się pomylił montując go w wydaniu z VDC,bo gdyby podczas bardzo dynamicznego startu po śniegu koła zabuksowały,to system stabilizacji toru jazdy,czyli VDC działa takze jako układ przeciwpoślizgowy i w razie gdy auto grząźnie,np...w kopnym śniegu,to jego ingerecja jest w układ hamulcowy,w wyniku jego działania są przychomowywane koła,coś na zasadzie modnych ostatnio elektronicznych blokad,jedno jest pewne,to działa i auto z tym systemem pojedzie nawet na jednym kole,gdy 3 koła są w powietrzu,przetestowane ;-)



Pozdrawiam.

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 17 lut 2012, o 23:40

Jstescie pewni? Nie tylko na Wiki ale jeszcze w kilku zrodlach widzialem info o VDC dla II generacji Outbacka.
W pierwszych rocznikach bez mozliwosci recznego wylaczenia ukladu (tylko bezpiecznikiem) a potem pojawil sie dedykowany knefel na desce (chyba od 2002). Nie wiem czy w obu wersjach ale wydaje mi sie, ze dla H6 na pewno.

Tym bardziej, ze wczesniejsza (duzo prostsza wersja) podobnego ustrojstwa (VTD) byla w I generacji OBK

"Second generation (2000–2004):

[...]The six-cylinder was also available as the VDC, with Subaru's VDC (Vehicle Dynamics Control) system, which integrated stability control with traction control. The system was also mated to a previously used Japanese-market AWD system, called VTD, in which power was split 45/55 front-to-rear in normal conditions. When wheel spin is detected, the system cuts power to the spinning wheel and directs power to those that aren't. Only when necessary do the brakes slow the affected wheels, when the vehicle detects excessive oversteer or understeer.[...]"

[...]VDC is Vehicle Dynamics Control, Subaru's electronic stability control system with traction control. VDC is also the name of an Outback Limited model from 2001-2004. The components of the VDC system are:
Direction: uses brakes to slow down wheels to reduce spin and help control vehicle direction.
Skidding: yaw and steering wheel sensors use brakes to slow down spinning wheels and re-direct power to the wheel(s) with the best traction to re-gain control.
Engine power: controls engine output to slow spinning by reducing spark to cylinders to cut back power and help re-gain control.[...]


Opisy sa co prawa dla wersji US ale H6 w Europie chyba tez to mial, tym bardziej, ze da sie to chyba wylaczyc bezpiecznikiem. Kolega OBK ma 2001 wiec bedzie wiedzial dokladnie co i jak w tej kwestii.

sheki pisze:Witam!
VDC...system stabilizacji toru jazdy,działa cały czas,w końcowych modelach tej seri był dopiero wyłacznik VDC.Ustawienie owego przełącznika(o którym dyskutujemy) w obojętnie jaki tryb nic nie wnosi do działania VDC,bo z założenia stabilizacja toru jazdy jest z domysłu jego twórców montowana jako zwiększająca bezpieczeństwo podróżnych,więc to,że AT rusza z dwójki nie ma najmniejszego znaczenia.Szczerze mówiąc,nigdy nie używam tego trybu,bo jest zbędny i producent chyba się pomylił montując go w wydaniu z VDC,bo gdyby podczas bardzo dynamicznego startu po śniegu koła zabuksowały,to system stabilizacji toru jazdy,czyli VDC działa takze jako układ przeciwpoślizgowy i w razie gdy auto grząźnie,np...w kopnym śniegu,to jego ingerecja jest w układ hamulcowy,w wyniku jego działania są przychomowywane koła,coś na zasadzie modnych ostatnio elektronicznych blokad,jedno jest pewne,to działa i auto z tym systemem pojedzie nawet na jednym kole,gdy 3 koła są w powietrzu,przetestowane ;-)
Dokladnie to samo mialem na mysli i z ust mi to kolega wyjal... skoro jest VDC to po cholere snow? :-)
I tak jak pisalem... OBK (H6) II generacja ma juz VDC.

@Artur: zrob jutro tes, czy 2,5l (wersja) tez to ma, a chyba tak. Nie wlaczaj snow, ale przy ruszaniu daj klepe i napisz co sie wydarzylo ;-) (na wszelki wypadek nie rob tego tub przed murem, plotem, drzewem, itp :giggle:
Artur pisze:
galtom pisze: Drugie pytanie o ten system
Nie wiem w jakim sęsie się może wyłączyć....Zakładając że skrzynia ruszy z dwójki, załączy kolejne biegi a później znów zatrzymasz samochód to kolejny start pójdzie z dwójki i tak do momentu "ręcznego" wyłączenia trybu snow.
W sensie takim, ze w Ave jak wciskale SNOW to nie knefel nie zostawal wgdnieciony (wracal do pozycji wyjsciowej), jak sie jechalo szybciej to system sam sie wylaczal i przy kolejnym ruszeniu juz byl nie aktywny.
Widac japonce zalozyli, ze jak naprawde potrzebujesz snow to szalec nie bedziesz i sie bez powodu nie wylaczy... a jak juz jedziesz szybciej tzn. ze sie oddalasz od miejsca ze sniegiem... :giggle: ... i tam gdzie znow staniesz juz bedzie cieplo :-)
Pozdrawiam,
galtom

sheki
2 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Subaru legacy III
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 17 lut 2012, o 23:50

VTD i VDC było montowane tylko i wyłącznie razem i było montowane dopiero w skrzyniach Phase II i te skrzynie,włacznie z tymi systemami były takze montowane w konfiguracji z silnikiem 2,5l,niemniej jednak AT Phase II nie koniecznie musi posiadać VTD i VDC,wszystko zależy od konfiguracji pojazdu.Więc,teorię o montowaniu VTD w I generacji,to chyba bym obalił,bo I generacja posiadała zwykłe 4EAT.
A co włacznika,czy on jest,czy nie,to jest bez znaczenia,bo można sobie to bez bólu dołożyć.

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 18 lut 2012, o 00:03

Moja pomylka :wall: :oops: - faktycznie VTD dotyczy wlacznie tego jak skrzynia przkazuje moce (przod/tyl) miedzy osiami, i jak jest to kontrolowane.

Z ciekawosci... czy OBK w tej generacji (wersja Europejska) miał LSD?

Oraz pytanie do wyjadaczy... poza oczywostosciami kontrola, itd... w czym manualne 4x4 bedzie lepsze od automatycznego 4x4 w OBK?

Czy dobrze rozumiem, ze 4x4 w OBk polaczone z automatem to dalej co innego niz systemy , ktore sa montowane w Audi, Volvo, Toyotach...itd... (nie mowie o typowo terenowych autach typu LandCruiser) ale uterenowionych Allroad, XC, Higlander, RX, CRV...Scenic 4x4 :giggle: , itp...
Pozdrawiam,
galtom

Artur
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Goleniów
Auto: Outback 2,5 MY 03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 18 lut 2012, o 00:10

galtom pisze: Artur: zrob jutro tes, czy 2,5l (wersja) tez to ma, a chyba tak. Nie wlaczaj snow, ale przy ruszaniu daj klepe i napisz co sie wydarzylo
Nie muszę nic jutro testować. Mam u siebie pod dostatkiem śniegu i lodu i lubię sie poślizgać. Żaden układ mi w tym nie przeszkadza, co z resztą bardzo mnie cieszy.

ODPOWIEDZ