Jstescie pewni? Nie tylko na Wiki ale jeszcze w kilku zrodlach widzialem info o VDC dla II generacji Outbacka.
W pierwszych rocznikach bez mozliwosci recznego wylaczenia ukladu (tylko bezpiecznikiem) a potem pojawil sie dedykowany knefel na desce (chyba od 2002). Nie wiem czy w obu wersjach ale wydaje mi sie, ze dla H6 na pewno.
Tym bardziej, ze wczesniejsza (duzo prostsza wersja) podobnego ustrojstwa (VTD) byla w I generacji OBK
"Second generation (2000–2004):
[...]The six-cylinder was also available as the VDC, with Subaru's VDC (Vehicle Dynamics Control) system, which integrated stability control with traction control. The system was also mated to a previously used Japanese-market AWD system, called VTD, in which power was split 45/55 front-to-rear in normal conditions. When wheel spin is detected, the system cuts power to the spinning wheel and directs power to those that aren't. Only when necessary do the brakes slow the affected wheels, when the vehicle detects excessive oversteer or understeer.[...]"
[...]VDC is Vehicle Dynamics Control, Subaru's electronic stability control system with traction control. VDC is also the name of an Outback Limited model from 2001-2004. The components of the VDC system are:
Direction: uses brakes to slow down wheels to reduce spin and help control vehicle direction.
Skidding: yaw and steering wheel sensors use brakes to slow down spinning wheels and re-direct power to the wheel(s) with the best traction to re-gain control.
Engine power: controls engine output to slow spinning by reducing spark to cylinders to cut back power and help re-gain control.[...]
Opisy sa co prawa dla wersji US ale H6 w Europie chyba tez to mial, tym bardziej, ze da sie to chyba wylaczyc bezpiecznikiem. Kolega OBK ma 2001 wiec bedzie wiedzial dokladnie co i jak w tej kwestii.
sheki pisze:Witam!
VDC...system stabilizacji toru jazdy,działa cały czas,w końcowych modelach tej seri był dopiero wyłacznik VDC.Ustawienie owego przełącznika(o którym dyskutujemy) w obojętnie jaki tryb nic nie wnosi do działania VDC,bo z założenia stabilizacja toru jazdy jest z domysłu jego twórców montowana jako zwiększająca bezpieczeństwo podróżnych,więc to,że AT rusza z dwójki nie ma najmniejszego znaczenia.Szczerze mówiąc,nigdy nie używam tego trybu,bo jest zbędny i producent chyba się pomylił montując go w wydaniu z VDC,bo gdyby podczas bardzo dynamicznego startu po śniegu koła zabuksowały,to system stabilizacji toru jazdy,czyli VDC działa takze jako układ przeciwpoślizgowy i w razie gdy auto grząźnie,np...w kopnym śniegu,to jego ingerecja jest w układ hamulcowy,w wyniku jego działania są przychomowywane koła,coś na zasadzie modnych ostatnio elektronicznych blokad,jedno jest pewne,to działa i auto z tym systemem pojedzie nawet na jednym kole,gdy 3 koła są w powietrzu,przetestowane
Dokladnie to samo mialem na mysli i z ust mi to kolega wyjal... skoro jest VDC to po cholere snow?

I tak jak pisalem... OBK (H6) II generacja ma juz VDC.
@Artur: zrob jutro tes, czy 2,5l (wersja) tez to ma, a chyba tak. Nie wlaczaj snow, ale przy ruszaniu daj klepe i napisz co sie wydarzylo

(na wszelki wypadek nie rob tego tub przed murem, plotem, drzewem, itp
Artur pisze:galtom pisze:
Drugie pytanie o ten system
Nie wiem w jakim sęsie się może wyłączyć....Zakładając że skrzynia ruszy z dwójki, załączy kolejne biegi a później znów zatrzymasz samochód to kolejny start pójdzie z dwójki i tak do momentu "ręcznego" wyłączenia trybu snow.
W sensie takim, ze w Ave jak wciskale SNOW to nie knefel nie zostawal wgdnieciony (wracal do pozycji wyjsciowej), jak sie jechalo szybciej to system sam sie wylaczal i przy kolejnym ruszeniu juz byl nie aktywny.
Widac japonce zalozyli, ze jak naprawde potrzebujesz snow to szalec nie bedziesz i sie bez powodu nie wylaczy... a jak juz jedziesz szybciej tzn. ze sie oddalasz od miejsca ze sniegiem...

... i tam gdzie znow staniesz juz bedzie cieplo
