
OBK H6 vs 2.5 (II gen) MY00-MY04
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Na ile dobrze 4x4 jest opisane tu (bo sa przyklady modeli
: http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7257958,4 ... emnic.html

Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Jak na mój gust niektóre opisy są tu nieprecyzyjne oraz nie zgadzam się z częścią wniosków.galtom pisze:Na ile dobrze 4x4 jest opisane tu (bo sa przyklady modeli : http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7257958,4 ... emnic.html
Czyli - średnio dobrze.

- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 310 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Bo w Imprezie MT masz centralny mechanizm różnicowy, a w OBK II H6 już nie - jest tam montowana 4-biegowa skrzynia automatyczna.galtom pisze: Oooo... tego wlasnie nie kumam - dlaczego AWD w Imprezie (manual) jest "prawdziwe" a OBK nie?![]()
W OBK III H6 jest 5-biegowy automat z centralnym mechanizmem różnicowym - prawdziwe AWD.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
So What,So What! pisze:Bo w Imprezie MT masz centralny mechanizm różnicowy, a w OBK II H6 już nie - jest tam montowana 4-biegowa skrzynia automatyczna.galtom pisze: Oooo... tego wlasnie nie kumam - dlaczego AWD w Imprezie (manual) jest "prawdziwe" a OBK nie?![]()
W OBK III H6 jest 5-biegowy automat z centralnym mechanizmem różnicowym - prawdziwe AWD.
trochę wcześniej w tym wątku wbijano mi do głowy, że w OBK II H6 była montowana taka udoskonalona skrzynia 4-biegowa, która już miała centralny mechanizm różnicowy (w języku FHI: 4EAT with VTD).
Mniejsza jednak o to - bo to nie stanowi w żadnej "prawdziwości" AWD. To po prostu inne rozwiązanie techniczne w zakresie AWD Subaru.

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
To jak w koncu i co w OBK H6 II rozdziela naped na obie osie? Mechanizm roznicowy... czy nie? 

Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
serwis manuale - masz nawet skrzynię rozebraną na części
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Le ... back/2002/
w skrzyni jest centralny dyfer + dwa dyfry na osiach
Nie ma możliwości na sztywno blokowania, także ciężki teren odpada, ale po polach i śniegu - daje radę.
Odłaczanie VDC, wbrew pozorom się przydaje, bo są sytuacje kiedy elektronika się gubi i tylko przeszkadza
Link: http://www.youtube.com/watch?v=d1PG3m0DwcE
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Le ... back/2002/
w skrzyni jest centralny dyfer + dwa dyfry na osiach
Nie ma możliwości na sztywno blokowania, także ciężki teren odpada, ale po polach i śniegu - daje radę.
Odłaczanie VDC, wbrew pozorom się przydaje, bo są sytuacje kiedy elektronika się gubi i tylko przeszkadza
Link: http://www.youtube.com/watch?v=d1PG3m0DwcE
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
No, ta sytuacja jest wtedy, kiedy chcemy autem jeździć.OBK H6 pisze:bo są sytuacje kiedy elektronika się gubi i tylko przeszkadza
Jak stoi na parkingu, to żadna elektronika nie przeszkadza.

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

ale może galtom chcieć załaczyć elektronicznego pastucha, gdy teściową do kościoła będzie wiózł

powiem Ci zresztą jarmaju, że za dużych śniegów w poz, jadąc wąskimi uliczkami między samochodami wolałem mieć vdc włączone, łatwiej się "celowało" między auta
ale już start spod świateł to oczywiście bez

"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
galtom,
Bardzo jestem ciekaw co w końcu kupisz a jeszcze bardziej czy jeżdżąc tym wybrańcem będziesz w kółko myślał i kontrolował co własnie się włączyło, która wiskoza zadziałała i czy na pewno wszystkie koła były pod parą......
Bardzo jestem ciekaw co w końcu kupisz a jeszcze bardziej czy jeżdżąc tym wybrańcem będziesz w kółko myślał i kontrolował co własnie się włączyło, która wiskoza zadziałała i czy na pewno wszystkie koła były pod parą......

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Jestem po prostu ciekaw. 
A z tego co juz wiem, to jesli znajde fajnego OBK to w gre wchodzi tylko opcja H6 - za 2,5l juz sie nawet nie rozgladam.
Na obecna chwile, poza ciut mniejszym spalaniem nie widze, zadnej przewagi tej opcji na H6.

A z tego co juz wiem, to jesli znajde fajnego OBK to w gre wchodzi tylko opcja H6 - za 2,5l juz sie nawet nie rozgladam.
Na obecna chwile, poza ciut mniejszym spalaniem nie widze, zadnej przewagi tej opcji na H6.
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
galtom,
Mam nadzieję, że po jakimś czasie opiszesz swoje spostrzeżenia
Mam nadzieję, że po jakimś czasie opiszesz swoje spostrzeżenia

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Oooo, jesli kupie OBK a nie skonczy sie na Avensis to mozesz byc pewien, ze zagoszcze tu na troche
.

Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
galtom,galtom pisze:Jestem po prostu ciekaw.
A z tego co juz wiem, to jesli znajde fajnego OBK to w gre wchodzi tylko opcja H6 - za 2,5l juz sie nawet nie rozgladam.
Na obecna chwile, poza ciut mniejszym spalaniem nie widze, zadnej przewagi tej opcji na H6.
właśnie to jest najważniejsze, żebyś znalazł jakiś w miarę zadbany egzemplarz, kupił go i po prostu nim pojeździł.
A jak to auto będzie jeździło w różnych warunkach to sprawdzisz już w praktyce.
Takie własne praktyczne doświadczenia i wnioski z nich wynikające, są o wiele cenniejsze niż jakiekolwiek teoretyzowania.

- kruque
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: festung breslau
- Auto: ex obk 2.5i BP9, forek 2.0i SJ5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
zgadzam się z przedmówcą. wszystkie te teorie o braku jedynego słusznego rozwiązania AWD w OBK z automatem przyprawiłyby mnie pewnie o siwe włosy gdybym nie pojeździł sobie po błocie, kopnym śniegu, polnych drogach. teraz nawet nie chce mi się szukać i sprawdzać które trzyliterowe skróty mój pojazd ma wbudowane, bo po prostu daje radę :)
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Mam podobne spostrzeżenia, nie jest tak źle. I nieidealny AWD nie jest tutaj problemem, może być (a mam porównanie z manualnem z centralnym dyfrem i sprawną wiskozą), za to nad skrzynią można trochę polamentować.kruque pisze: zgadzam się z przedmówcą. wszystkie te teorie o braku jedynego słusznego rozwiązania AWD w OBK z automatem przyprawiłyby mnie pewnie o siwe włosy gdybym nie pojeździł sobie po błocie, kopnym śniegu, polnych drogach. teraz nawet nie chce mi się szukać i sprawdzać które trzyliterowe skróty mój pojazd ma wbudowane, bo po prostu daje radę :)

- kruque
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: festung breslau
- Auto: ex obk 2.5i BP9, forek 2.0i SJ5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
z tego co widzę skrzynia porównywana będzie z podobną (previa ma chyba 4eat) więc raczej dramatu nie będzie.
ja jeździłem wcześniej galantem rocznik 94 z 4eat - działanie skrzyni subarowej jest porównywalne. szału nie ma, ale na moje potrzeby jest ok. tryb +/- też ułatwia życie (w galancie tego nie miałem).
ja jeździłem wcześniej galantem rocznik 94 z 4eat - działanie skrzyni subarowej jest porównywalne. szału nie ma, ale na moje potrzeby jest ok. tryb +/- też ułatwia życie (w galancie tego nie miałem).
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
W OBK +/- (w II Generacji) tez nie ma 
Osobiscie wolabym aby automat w OBK dzialal jak automat, ktory mialem w Avensis 2.0 z 1998 roku (zupelnie idealeni na moje potrzeby) niz skrzynia w Previi.. ta jest mometami wkurzajaca
.
Np. wciskamy lekko gaz, auto rozpedza sie do 70-80km/h...i tyle. W Ave przy takim delikatniejszym rozpedzaniu szkrzynia jak tylko sie dalo zrzucala na 4 bieg, w Previi niestety trzyma skrzynie na trojce dopoki sie lekko gazu nie odejmie... jak czlowiek nie zauwazy to bedzie na tej trojce pilowal, i pilowal... (i tak maja wszystkie, ktorymi jezdzilem
).

Osobiscie wolabym aby automat w OBK dzialal jak automat, ktory mialem w Avensis 2.0 z 1998 roku (zupelnie idealeni na moje potrzeby) niz skrzynia w Previi.. ta jest mometami wkurzajaca

Np. wciskamy lekko gaz, auto rozpedza sie do 70-80km/h...i tyle. W Ave przy takim delikatniejszym rozpedzaniu szkrzynia jak tylko sie dalo zrzucala na 4 bieg, w Previi niestety trzyma skrzynie na trojce dopoki sie lekko gazu nie odejmie... jak czlowiek nie zauwazy to bedzie na tej trojce pilowal, i pilowal... (i tak maja wszystkie, ktorymi jezdzilem

Pozdrawiam,
galtom
galtom
- kruque
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: festung breslau
- Auto: ex obk 2.5i BP9, forek 2.0i SJ5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
tak źle nie jest. 4kę wrzuca bez kombinowania gazem.galtom pisze:Np. wciskamy lekko gaz, auto rozpedza sie do 70-80km/h...i tyle. W Ave przy takim delikatniejszym rozpedzaniu szkrzynia jak tylko sie dalo zrzucala na 4 bieg, w Previi niestety trzyma skrzynie na trojce dopoki sie lekko gazu nie odejmie... jak czlowiek nie zauwazy to bedzie na tej trojce pilowal, i pilowal... (i tak maja wszystkie, ktorymi jezdzilem).
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Bosko - tyle mi wystarczy 
Rozumiem, ze majac wlaczone VDC i stojac na swiatlach, to gdy zrobi sie zielone i wcisne gaz do deski to w obecnych warunkach (slisko, snieg, itd) nie bedzie ryku silnika i buksowaniu kol tylko auto zacznie sie rozpedzac najszybciej jak moze bez utraty przyczepnosci?
Z kolei jak juz bedzie ladnie i cieplukto... w maju to ruszajac obok auta o podobnej mocy ale z napedem na jedna os (np. obok ST200/220) powinienem sie szybciej rozpedzac z powodu przkazania mocy do kol 4 a nie dwoch, ktore moga zaczac buksowac (nie wiem tylko jak tu moze wypasc taki Mondek bo ma manualna skrzynie... ale operowanie gazem i sprzglem w momecie dynamicznego startu latwe nie jest).
Ale to takie rozwazania teoretycznie bo nie sadze abym probowal takich sztuk

Rozumiem, ze majac wlaczone VDC i stojac na swiatlach, to gdy zrobi sie zielone i wcisne gaz do deski to w obecnych warunkach (slisko, snieg, itd) nie bedzie ryku silnika i buksowaniu kol tylko auto zacznie sie rozpedzac najszybciej jak moze bez utraty przyczepnosci?
Z kolei jak juz bedzie ladnie i cieplukto... w maju to ruszajac obok auta o podobnej mocy ale z napedem na jedna os (np. obok ST200/220) powinienem sie szybciej rozpedzac z powodu przkazania mocy do kol 4 a nie dwoch, ktore moga zaczac buksowac (nie wiem tylko jak tu moze wypasc taki Mondek bo ma manualna skrzynie... ale operowanie gazem i sprzglem w momecie dynamicznego startu latwe nie jest).
Ale to takie rozwazania teoretycznie bo nie sadze abym probowal takich sztuk

Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
Ta skrzynia w Galancie to prawie identyczna konstrukcja do tej w Subaru, obie firmy Jatco, skonstruowane w końcu lat 80-tych. Ta wersja do Subaru jest jedynie zmodyfikowana przez Jatko aby uwzględnić specyfikę konstrukcyjną subaru (silnik boxer, napęd S-AWD).kruque pisze:z tego co widzę skrzynia porównywana będzie z podobną (previa ma chyba 4eat) więc raczej dramatu nie będzie.
ja jeździłem wcześniej galantem rocznik 94 z 4eat - działanie skrzyni subarowej jest porównywalne. szału nie ma, ale na moje potrzeby jest ok. tryb +/- też ułatwia życie (w galancie tego nie miałem).
Potem jeszcze Jatco opracowało dla Subaru 5EAT, która była wkładana do droższych wersji Legacy, OBK, potem do Tribeki.
Ze względów marketingowych Subaru chciało utrzymać swoją "topową" skrzynię 5AET, to topowych wersji, a do pozostałych (w tym wszystkich wersji Imprezy i Forestera) wkładano do tej pory tylko 4EAT.
Dopiero bardzo niedawno złamali tą zasadę i zastosowali 5EAT w najmocniejszych:
- Imprezie Sti na rynek japoński
- Foresterze S-Edition na wybrane rynki, m.in. Australii, Rosji.
Tryb +/- to późniejsza modyfikacja skrzyni, zdaje się, że zrobiła to dla Subaru firma Prodrive.
W późniejszych latach Jatco opracowało również skrzynie 6-, a ostatnio nawet 7-biegowe pasujące do różnych modeli róznych marek (bo zaopatruja w skrzynie automatyczne bardzo dużo producentów samochodów).
Ale znowu specyficzna konstrukcja Subaru wymagałaby opracowania przez Jatco nowej wersji skrzyni tylko dla Subaru.
A na to Subaru najwyraźniej nie ma (albo inaczej mówiąc - nie chce wydać) pieniędzy.
Więc w efekcie mamy do dzisiaj w Subaru dosyć już staroświeckie hydrauliczne skrzynie automatyczne.
Za to w niektórych wersjach Subaru wprowadzono ostatnio modne bezstopniowe przekładnie CVT (też konstrukcja Jatco).
Ostatnio zmieniony 21 lut 2012, o 12:21 przez Gootek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
taki tryb mamy w 4eat z 2001, w kierownicy i dźwigni.Лукашэнка pisze: Tryb +/- to późniejsza modyfikacja skrzyni
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
No tak, ale sama skrzynia jest końca lat 80-tych.Alan, Alan, Alan! pisze:taki tryb mamy w 4eat z 2001, w kierownicy i dźwigni.Лукашэнка pisze: Tryb +/- to późniejsza modyfikacja skrzyni
Czyli trochę czasu zajęło zanim wprowadzono tą modyfikację.
Kiedyś gdzieś czytałem, że skonstruowali to w Prodrive na zlecenie Subaru. Ale nie pamiętam dokładnie, gdzie o tym czytałem.
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
No to jak... jest mowlisows recznego wyboru biegu w H6 II generacji... czy nie ma?
Przy lewarku na 100% nic nie widzialem... przy kierownicy jest za to tempomat... ale to chyba nie nim sie cos zmienia (w sensie wybiera bieg)?
Przy lewarku na 100% nic nie widzialem... przy kierownicy jest za to tempomat... ale to chyba nie nim sie cos zmienia (w sensie wybiera bieg)?
Pozdrawiam,
galtom
galtom
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)
galtom, może to zależeć od tylu czynników, że ciężko stwierdzić, ale przyjmij, że nie ma. W europie pojawiło się to zdaje się w nast. gen.