P0136 Legacy 2.0 125

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
BartekT
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: z prowincji
Auto: Legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

P0136 Legacy 2.0 125

Post 13 sie 2010, o 01:16

Ledwo zdążyłem wymienić knock sensor, a tu mnie legaś uraczył nowym błędem:

P0136 Oxygen Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)

odczytane przez elm327 i EasyObdII. Google oferuje teorie od uszkodzonego kabelka, samą sondę po katalizator do wymiany.

Zrobiłem głupi test: silnik ciepły, skasowałem błąd i maltretowałem wiązkę przewodów czy aby faktycznie w tym nie tkwi usterka. Nic się nie działo, więc postanowiłem wywołać stuprocentowe "circuit malfunction" i rozpiąłem wtyczki na kilka sekund - nie pojawił się żaden błąd. :? Domyślam się, że podobnie jak wcześniej knock sensor, tak teraz sonda oznajmia początek swojego końca.



sixkiller
0 gwiazdek
Lokalizacja: WLKP.
Auto: Legacy III Kombi 2.0 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: P0136 Legacy 2.0 125

Post 19 lut 2012, o 21:50

Temat "odgrzebany" po jakimś czasie. Otóż w moim Legacy ten sam problem.

Czy orientuje się ktoś czy rozwiązanie przedstawione tutaj jest skuteczne?

freediver
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: P0136 Legacy 2.0 125

Post 20 lut 2012, o 11:32

Ja dziś jadę znowu na odczyt błędu :wall: Miałem raptem miesiąc spokoju od wymiany czujnika przepustnicy i znowu coś jest nie tak! Tym razem zero jakichkolwiek objawów poza świecącym check, silnik pracuje poprawnie, obroty w normie, temperatura w normie, wszystko OK a świeci.
Czy wam również tak często samochody robią takie numery? Czy to specyfika Subaru? Coraz częściej myślę żeby zmienić samochód bo mnie ten Check Engine do szału doprowadza :-/

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: P0136 Legacy 2.0 125

Post 20 lut 2012, o 12:37

11 letni samochód jak dobrze widzę w Twoim profilu. Młodszy się nie robi.

freediver
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: P0136 Legacy 2.0 125

Post 20 lut 2012, o 16:18

Masz rację ale irytujące jest jak ciągle coś się psuje a Subaru mają opinię bezawaryjnych :roll:
OK, był błąd - zakłócenia w działaniu 2 sondy. Brudna woda, sól, błoto, itp? Wystarczy wysuszyć i wyczyścić auto od spodu czy trzeba odkręcić i wyczyścić sondę?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: P0136 Legacy 2.0 125

Post 20 lut 2012, o 16:43

Zgaduj zgadula. Zwykle po prostu umiera sonda, ale może być przewód, kostka, wiązka. Jak się będzie powtarzać to trzeba zdiagnozować co jest winne.

Nic co jest projektowane na 5 lat nie jest w pełnie bezawaryjne po 11.

sixkiller
0 gwiazdek
Lokalizacja: WLKP.
Auto: Legacy III Kombi 2.0 N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: P0136 Legacy 2.0 125

Post 21 lut 2012, o 19:18

A czy ktoś testował rozwiązanie z podanego przeze mnie link'a? Może to jest rozwiązanie dla naszych 11-letnich pojazdów?

BartekT
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: z prowincji
Auto: Legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: P0136 Legacy 2.0 125

Post 24 lut 2012, o 14:59

Czteroprzewodowa sonda uniwersalna działa. To i tak jest sonda za katalizatorem, taki ekoterrorysta jeśli dobrze rozumiem. :x Jak wykręciłem starą, to po prostu coś wewnątrz grzechotało. A do odczytywania błędów trzeba zakupić kabelek usb (albo bluetooth) z elm327.

ODPOWIEDZ