Witajcie,
Jakoże rozpoczynam powoli swoją przygodę z Subaru na poczatek chcialbym zdobyc kilka ważnych dla nowego nabywcy uwag.
Mianowicie co technologicznie należy wymienic w trakcie wymiany paska rozrządu?
Wymiana co 100kkm?
Czy do wymiany paska rozrządu nalezy wyjmowac silnik?
O czym warto pomyslec kiedy silnik jest na wierzchu? Co poddac dodatkowej weryfikacji i na co zwrócic uwagę?
Za info z góry dziekuję!
Pozdro Adam
Wymiana rozrządu w Subaru!
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Wymiana rozrządu w Subaru!
Hejka!
Ja wymieniłem cały kompletny rozrząd-pasek,rolki,napinacz i koniecznie pompę wody,sprawdzić termostat. Silnika nie wyciagasz !!! proponuję odrazu wymienić olej,filtr oleju,sprawdzić swiece,uszczelki świec,luz zaworowy. Zrobisz to i będziesz spokojnie jeździć. Może ktoś jeszcze coś podpowie
acha - jak masz 100tys. to już koniecznie wymieniaj rozrząd
pozdrawiam
Ja wymieniłem cały kompletny rozrząd-pasek,rolki,napinacz i koniecznie pompę wody,sprawdzić termostat. Silnika nie wyciagasz !!! proponuję odrazu wymienić olej,filtr oleju,sprawdzić swiece,uszczelki świec,luz zaworowy. Zrobisz to i będziesz spokojnie jeździć. Może ktoś jeszcze coś podpowie
acha - jak masz 100tys. to już koniecznie wymieniaj rozrząd
pozdrawiam
Re: Wymiana rozrządu w Subaru!
Na pewno wszystkie rolki.adamus85 pisze: Mianowicie co technologicznie należy wymienic w trakcie wymiany paska rozrządu?
Napinacz gdy cieknie lub nie trzyma parametrów lub wedle uznania.
Pompę wody po 200.000 km lub wedle uznania.
Uszczelki na osłonach rozrządu też według uznania, podobnie uszczelniacze na wale i wałkach.
I pamiętaj o przestrzeganiu momentów dokręcania!
Przydało też by się nam dowiedzieć co to za samochód

Re: Wymiana rozrządu w Subaru!
Tak jak napisałem, na razie zbieram informacje!
Aktualnie przemieszczem sie Audi A4 Avant Quattro z 1,8T pod maską, ale powiedziałem, że to pierwszy i ostatni niemiec w moich rękach. Wcześniej jeździłem Hondą Civic Coupe z 95 roku.
Zastanawiam się poważnie nad Foresterem do rocznika 2000, z silnikiem 2,0T. W tym przypadku wiem, że luz zaworowy jest regulowany dopiero po wyjęciu silnika ponieważ wchodzi pomiędzy dwie podłużnice i nie ma miejsca żeby się brac za regulacje.
Co do mojego pytania - lubie byc przygotowany na to co mnie czeka kiedy chodzi o pojazd marki której jeszcze nie użytkowałem.
Aktualnie przemieszczem sie Audi A4 Avant Quattro z 1,8T pod maską, ale powiedziałem, że to pierwszy i ostatni niemiec w moich rękach. Wcześniej jeździłem Hondą Civic Coupe z 95 roku.
Zastanawiam się poważnie nad Foresterem do rocznika 2000, z silnikiem 2,0T. W tym przypadku wiem, że luz zaworowy jest regulowany dopiero po wyjęciu silnika ponieważ wchodzi pomiędzy dwie podłużnice i nie ma miejsca żeby się brac za regulacje.
Co do mojego pytania - lubie byc przygotowany na to co mnie czeka kiedy chodzi o pojazd marki której jeszcze nie użytkowałem.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wymiana rozrządu w Subaru!
adamus85 pisze: W tym przypadku wiem, że luz zaworowy jest regulowany dopiero po wyjęciu silnika ponieważ wchodzi pomiędzy dwie podłużnice i nie ma miejsca żeby się brac za regulacje.
Można również bez wyjmowania silnika, tak przynajmniej niektórzy magicy sądzą. Ale ja im nie wierzę, ponieważ twierdzą również, że potrafią wymienić panewki bez wyjmowania silnika i rozpoławiania bloku



Niestety w silnikach Subarakowych, zwłaszcza tych z głowicami z dwoma wałkami na głowicę pewne czynności, nawet eksploatacyjne, są mocno utrudnione.
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: Wymiana rozrządu w Subaru!
Można i na wodzie, a nie na paliwie jeździc ale tego nikt nie widział na oczyGrzesiek_67 pisze:adamus85 pisze: W tym przypadku wiem, że luz zaworowy jest regulowany dopiero po wyjęciu silnika ponieważ wchodzi pomiędzy dwie podłużnice i nie ma miejsca żeby się brac za regulacje.
Można również bez wyjmowania silnika, tak przynajmniej niektórzy magicy sądzą. Ale ja im nie wierzę, ponieważ twierdzą również, że potrafią wymienić panewki bez wyjmowania silnika i rozpoławiania bloku![]()
![]()
![]()
Niestety w silnikach Subarakowych, zwłaszcza tych z głowicami z dwoma wałkami na głowicę pewne czynności, nawet eksploatacyjne, są mocno utrudnione.
Pozdrawiam
Grzegorz


Ale regulacja luzu zaworowego należy wykonywac raz na 40 kkm?Bo takie informację wyszukałem w internecie, co ile należy regulowac zawory przy Subaru zasilanym LPG?Bo ta kwestia też mnie interesuje!
Re: Wymiana rozrządu w Subaru!
Do regulacji zaworów wyjmuje zbiorniczek spryskiwacza i puszkę dolotu powietrza .Dostęp jest wystarczający 

- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wymiana rozrządu w Subaru!
felek pisze: Do regulacji zaworów wyjmuje zbiorniczek spryskiwacza i puszkę dolotu powietrza .Dostęp jest wystarczający
W SOHC tak, z DOHC to naprawdę gimnastyka małpy.
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.