czy kierowca wie, że silnik po zakupie trzeba dotrzeć?WRC fan pisze: BRZ@gymkhana:
Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
??? 
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
a może zamiast turbo burbo, taki swap'ik:
Link: http://vimeo.com/39460579
Swoją drogą to bardzo fajnie gada :) Silnik V8 z Lexusa IS-F (2UR-GSE)
Link: http://vimeo.com/39460579
Swoją drogą to bardzo fajnie gada :) Silnik V8 z Lexusa IS-F (2UR-GSE)
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
burat pisze: No widzisz bo każdy powinien kupywać te auto jakie mu jest potrzebne ,a nie auta starały się być wszystkie takie same i być dla wszystkich. Tribeca to jest typowo auto dla fana marki
No nie wiem, bo koleżanka która nie jest fanem niczego kupiłaby ją na pniu. Po prostu to jest właśnie auto jakiego potrzebuje.
W ogóle nie rozumiem tego biadolenia, że nie ma co wziąć teraz z salonu, że w OBK jest plastik. A to kiedyś nie było plastiku? Fakt, że brakuje trochę mocniejszych silników, ale w końcu zawsze można sobie Forka turbo z USA sprowadzić, a w salonach stoją estijaje.
Natomiast obecne modele Forka i OBK uważam za bardzo udane, jeśli chodzi o wnętrze. Co do wyglądu zewnętrznego to szału nie ma, ale ja zawsze twierdziłem, że na zewnątrz nie jeżdżę, w związku z czym mało mnie to obchodzi jak samochód wygląda. To tylko opakowanie. Za to w środku jest bardzo wygodnie, wszystko jest pod ręką i są to naprawdę udane samochody (może tylko z wyjątkiem tego dziwacznego podłokietnika z dziurą w Forku).
Ten BRZ może być fajną zabawką, która pozwoli FHI zarobić trochę kasy i opracować na bazie tej konstrukcji modele na kolejne 20 lat
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
Konto usunięte, mi chodziło o odchodzenie od jakichś tam symboli marki i upodabnianie się do szarej masy (typu po cholerę nam 4x4 co by było lepsze spalanie i za jakiś czas pewnie okaże się ,że silnik też może byc rzędowy bo opracowanie nowego boxera jest drogie ) 
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
burat, no jeśli pójdą tą drogą to utoną. Póki co Subaru wygrywa właściwościami jezdnymi i wyposażeniem. Może i wnętrze jest koszmarnie plastikowe, ale lista wyposażenia jest bardzo przyzwoita, brakuje tylko może czujników parkowania które dla mnie nie mają większego znaczenia (chociaż pewnie w OBK by się przydały, zamiast tego jest kamera), ale dla wielu osób jest to znaczący parametr z zakresu wygody.
Z drugiej strony, FHI to nie jest jakaś super bogata firma, więc BRZ jest zapewne wynikiem jakiegoś układu z Toyotą, który pozwoli na wprowadzenie z czasem nowego modelu (nowa płyta, transfer technologii, itepe). Ile można tłuc praktycznie jeden model w różnych konfiguracjach?
Może zakombinują jakieś 4x4 za pewien czas - zobaczymy. Silnik rzędowy? No może - w końcu BMW w M-kach ma podobno V6 montować... pieniądze jakie trzeba wydać na opracowanie nowych modeli przy coraz bardziej wyśrubowanych normach dla aut sprawiają, że firmy zaczynają się rozglądać za kompromisami. Najlepszym przykładem są normy emisji CO2, które prowadzą do opracowywania samochodów dajacych coraz mniejszy fun z jazdy.
So What!, Piter35 kazał mi raz na dwa tygodnie coś napisać
Z drugiej strony, FHI to nie jest jakaś super bogata firma, więc BRZ jest zapewne wynikiem jakiegoś układu z Toyotą, który pozwoli na wprowadzenie z czasem nowego modelu (nowa płyta, transfer technologii, itepe). Ile można tłuc praktycznie jeden model w różnych konfiguracjach?
Może zakombinują jakieś 4x4 za pewien czas - zobaczymy. Silnik rzędowy? No może - w końcu BMW w M-kach ma podobno V6 montować... pieniądze jakie trzeba wydać na opracowanie nowych modeli przy coraz bardziej wyśrubowanych normach dla aut sprawiają, że firmy zaczynają się rozglądać za kompromisami. Najlepszym przykładem są normy emisji CO2, które prowadzą do opracowywania samochodów dajacych coraz mniejszy fun z jazdy.
So What!, Piter35 kazał mi raz na dwa tygodnie coś napisać
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
Konto usunięte pisze: So What!, Piter35 kazał mi raz na dwa tygodnie coś napisać
Dolce far niente 
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
Bardzo słusznie zrobiłKonto usunięte pisze: So What!, Piter35 kazał mi raz na dwa tygodnie coś napisać
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
Konto usunięte, witaj po długaśniej......................... przerwie 
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
albo z BiałorusiKonto usunięte pisze:w końcu zawsze można sobie Forka turbo z USA sprowadzić
- raz, że bliżej
- dwa, że dostępna lepsza wersja niz w Stanach
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
Лукашэнка, przyznam, że nie rozpatrywałem tego kierunku jako opcji
Ale z ciekawości wszedłem na http://minsk.subaru.ru/lineup/forester/spec/spec
Ten S-edition rzeczywiście niezły, 263 konie i 6.5 sek do setki, no i jest automat!
Co dla pokaźnej części tego forum będzie niezłym powodem do hejtów
Ale cena nie powala, 1 741 900 RUR za MY 2012 to drogo, ze stanów będzie jednak taniej.
Ale z ciekawości wszedłem na http://minsk.subaru.ru/lineup/forester/spec/spec
Ten S-edition rzeczywiście niezły, 263 konie i 6.5 sek do setki, no i jest automat!
Ale cena nie powala, 1 741 900 RUR za MY 2012 to drogo, ze stanów będzie jednak taniej.
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
Proponowałbym dokładnie policzyć koszty zakupu i sprowadzenia fabrycznie nowego Forestera 2.5XT z USAKonto usunięte pisze:Ale cena nie powala, 1 741 900 RUR za MY 2012 to drogo, ze stanów będzie jednak taniej.
i następnie porównać końcowy koszt z kosztami zakupu i sprowadzenia S-Edition (RU-Spec) z Mińska czy innego Królewca.
Biorąc przy tym pod uwagę odliczenie VAT w Rosji lub Białorusi .
Jak również fakt, że w tym przypadku odpadną jakiekolwiek przeróbki techniczne samochodu.
Mimo wszystko, koszt ruskiego auta będzie trochę wyższy.
Ale z drugiej strony ruski Forester S-Edition to jest pod wieloma względami fajniejsza specyfikacja od amerykańskiego topowego XT.
Czyli pozostaje po prostu rozważyć, co ważniejsze: żeby było taniej czy żeby było lepiej?
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
Konto usunięte, mamma-mia... widać, że święta idą!!
Kopę lat! 
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
Лукашэнка, czy to jest jakaś wersja na Rosję/WNP?
Na początku myślałem, że to jakiś dealerski tuning, ale jest na oficjalnej stronie globalnej:
http://www.subaru-global.com/12forester_sedition.html
W sumie - fajna zabawka...
eMTi, esilon,
Na początku myślałem, że to jakiś dealerski tuning, ale jest na oficjalnej stronie globalnej:
http://www.subaru-global.com/12forester_sedition.html
W sumie - fajna zabawka...
eMTi, esilon,
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
Konto usunięte,
Siema Rychu, no żesz dałeś na siebie poczekać, oj dałeś. A mówią, że to ja fochliwy jestem
Fajnie, że żeś back, teraz to już chyba będziesz na dłużej, dużo dłużej, prawda ?
Pozdrawiam
Grzegorz
PS. Klocki hamulcowe wciąż dla Ciebie mam...
Siema Rychu, no żesz dałeś na siebie poczekać, oj dałeś. A mówią, że to ja fochliwy jestem
Fajnie, że żeś back, teraz to już chyba będziesz na dłużej, dużo dłużej, prawda ?
Pozdrawiam
Grzegorz
PS. Klocki hamulcowe wciąż dla Ciebie mam...
Brak podpisu.
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
Konto usunięte,Konto usunięte pisze:Лукашэнка, czy to jest jakaś wersja na Rosję/WNP?
Na początku myślałem, że to jakiś dealerski tuning, ale jest na oficjalnej stronie globalnej:
http://www.subaru-global.com/12forester_sedition.html
W sumie - fajna zabawka...
S-Edition to jest topowa wersja Forestera, oferowana na niektórych z wazniejszych dla Subaru rynków.
Z geagraficznie nam bliższych to właśnie Rosja/WNP, a z dalszych np. Australia.
Zmiany w zakresie jednostki napędowej (AVCS), zestrojenia zawieszenia, skrzynia E-5AT, z łopatkami przy kierownicy i z najnowszą wersją softu (ACT, VTD), smaczki designerskie na zewnątrz (felgi Sti, przemodelowane zderzaki, spojler, itd...), w środku: fotele skóra + niebieska alkantara, zegary ala Sti, niebieskie podświetlenie wnętrza, itd...
Naprawdę ciekawy setup.
Oczywiście nadal nie wytrzymuje porównania z konkurentami z kategorii premium.
Ale dla miłośników marki i technologii Subaru, to ciekawa propozycja, IMHO.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
Grzesiek_67, to się umówmy w końcu na te klocki - akurat mam w planach wizytę na sprejowanie wahaczy, to mogą mi przy okazji klocki podmienić...
Лукашэнка, naprawdę fajna furka!
Znaczy w sensie pluszu i retuszu? Czy chodzi o właściwości jezdne
Лукашэнка, naprawdę fajna furka!
Лукашэнка pisze: nie wytrzymuje porównania z konkurentami z kategorii premium
Znaczy w sensie pluszu i retuszu? Czy chodzi o właściwości jezdne
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
W każdym sensie.Konto usunięte pisze:Znaczy w sensie pluszu i retuszu? Czy chodzi o właściwości jezdneЛукашэнка pisze: nie wytrzymuje porównania z konkurentami z kategorii premium
Jeździłeś Foresterem trzeciej generacji?
Twoim zdaniem on wyróżnia się "właściwościami jezdnymi" na tle takich samochodów jak BMW X3, Mercedes GLK, Audi Q5 czy choćby RR Evoque?
Bo moim zdaniem, nie.
S-Edition ma twardziej zestrojone zawieszenie.
Może jest lepiej. Ale nie wiem, nie jeździłem.
Mnie też się bardzo podoba ta wersja Forestera. Ale to w porównaniu z innymi współcześnie oferowanymi wersjami.
Bo w porównaniu z innymi obecnymi modelami innych marek, to już nie koniecznie.
Jeśli chciałbyś zobaczyć jakiś test tej wersji, to proszę bardzo:
Link: http://www.youtube.com/watch?v=5QVvUbVJ6hM
- piotruś
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Auto: Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance / Ioniq 6 / był Forester 2,5XT
- Polubił: 320 razy
- Polubione posty: 202 razy
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
Ciekawe, że mimo większej mocy (o 35 kM), do setki rozpędza się wolniej o 0,5 sekundy od starego 2,5XT
Cięższy, czy inne przełożenia skrzyni 
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
piotruś,
stary 2,5 XT (230KM) ze skrzynią automatyczną miał podawane 7,6 sek, a nie 6,0 sek.
stary 2,5 XT (230KM) ze skrzynią automatyczną miał podawane 7,6 sek, a nie 6,0 sek.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
No to mamy odpowiedź - zamulony przez automat.Лукашэнка pisze:
stary 2,5 XT (230KM) ze skrzynią automatyczną miał podawane 7,6 sek, a nie 6,0 sek.
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
Dopiero automaty 2-sprzęgłowe potrafią zmieniać biegi szybciej od kierowcy.So What! pisze:No to mamy odpowiedź - zamulony przez automat.Лукашэнка pisze:
stary 2,5 XT (230KM) ze skrzynią automatyczną miał podawane 7,6 sek, a nie 6,0 sek.
Tradycyjne, rzeczywiscie robią to trochę wolniej.
Ale to niewielka wada wobec faktu, że odpadają wymiany sprzęgieł i innych dwumasów...
EDIT
A tak, żeby trochę nawiązać do tematu wątku, to aż jedna trzecia kupujących BRZ wybiera automat....
W przypadku takiego samochodu i rynku japońskiego to jest trochę zadziwiające.
A jednak prawdziwe.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Owoc :) Toyoty -Subaru oto mamy
Bo to są zautomatyzowane skrzynie manualne. A zmieniają szybciej tylko w górę (większość z nich).Лукашэнка pisze: opiero automaty 2-sprzęgłowe potrafią zmieniać biegi szybciej od kierowcy.
Słabsze przyspieszenie 0-100 km/h wynika w skrzyni AT w znacznej części z braku możliwości "strzału ze sprzęgła" .Лукашэнка pisze: Tradycyjne, rzeczywiscie robią to trochę wolniej.
