Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Matiz, w poradniku jest dobrze i w scoobypedii jest dobrze.
Krótkie mrugnięcia to jednostki, długie mrugnięcia to dziesiątki.
Dziesiątki wymrugiwane są jako pierwsze, jednostki jako drugie.
U Ciebie pierwszy kod to 12, drugi 22.
Krótkie mrugnięcia to jednostki, długie mrugnięcia to dziesiątki.
Dziesiątki wymrugiwane są jako pierwsze, jednostki jako drugie.
U Ciebie pierwszy kod to 12, drugi 22.
- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
dzieki Bergen, Już mnie Pablonas oświecił na Kropce ,bo 22 nie widziałem
Martwi mnie ten 22, nie wiesz czy chceck z tego miejsca wskazuje na spalanie stukowe, czy po prostu usterke czujnika? Czytałem też ,że hałasy osłon itp mogą mieć na niego wpływ ,a u mnie jest troche tych dzięwków. M in własnie osłony (lub cos innego ale podobnego) no i wszystkie łozyska w sprzegle
Sęk w tym że chceck pojawia sie bez zasady na jakies 2 do 10 sekund, czasem nawet już w okolicy odpowiedniej temperatury silnika (wiec hałasy wynikające z zimnego silnika mozna by wykluczyć)

Martwi mnie ten 22, nie wiesz czy chceck z tego miejsca wskazuje na spalanie stukowe, czy po prostu usterke czujnika? Czytałem też ,że hałasy osłon itp mogą mieć na niego wpływ ,a u mnie jest troche tych dzięwków. M in własnie osłony (lub cos innego ale podobnego) no i wszystkie łozyska w sprzegle


Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Matiz, ja nie mogę znaleźć w swoich rzeczach, może będziesz miał więcej szczęścia - poszukaj/popytaj ile omów powinien mieć sprawny czujnik spalania stukowego (raczej mało) a jak znajdziesz - sprawdź u siebie.
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Mam pytanko odnośnie poduszek powietrznych... czy można jakoś kasować błędy czy zasada podobna jak z checkiem - usuwasz usterkę to samo gaśnie? :)
Chodzi konkretnie o MY97
Chodzi konkretnie o MY97

FOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Hej hej hej Bergen, Zielone wtyczki sa do airabagów?
zanim zaczerpnałem lektury to spiałem ,zamiast zielonej z czarną, dwie zielone. Objawiło sie to cykaniem przekaźnika pompy (jak mniemam,chyba wiecie o który cyk mi chodzi) i załaczniem sie wentylatora chłodnicy.
Edit: danke
zanim zaczerpnałem lektury to spiałem ,zamiast zielonej z czarną, dwie zielone. Objawiło sie to cykaniem przekaźnika pompy (jak mniemam,chyba wiecie o który cyk mi chodzi) i załaczniem sie wentylatora chłodnicy.
Edit: danke

Ostatnio zmieniony 15 kwie 2012, o 21:52 przez Matiz, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Bergen, dzięki... ale chyba coś ze mną nie tak...
Z 2 schematu nie kumam nic a co do pierwszego mam pytanie... co to DIAG. terminal "A" / "B" tylko się nie śmiej proszę ;)
Wiem, że odczyt błędów to połączenie z masą pinu nr 1.
Jutro upewnię się czy aby napewno mam taki wtyk i pewnie będę próbować. Zdam relację jeśli by ktoś kiedys potrzebował.
Matiz, u mnie jest jedna większa zółto/pomarańczowa... i to chyba to jest od airbagów.
Z 2 schematu nie kumam nic a co do pierwszego mam pytanie... co to DIAG. terminal "A" / "B" tylko się nie śmiej proszę ;)
Wiem, że odczyt błędów to połączenie z masą pinu nr 1.
Jutro upewnię się czy aby napewno mam taki wtyk i pewnie będę próbować. Zdam relację jeśli by ktoś kiedys potrzebował.
Matiz, u mnie jest jedna większa zółto/pomarańczowa... i to chyba to jest od airbagów.

FOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Dyziek, nigdy tego nie robiłem, bo nie potrzebowałem, ale obok żeńskiej wtyczki diagnostycznej ze schematu 2 (w kształcie litery E) powinieneś mieć jeszcze jakieś dwa dyndające męskie terminale/styki/złączki. Jeden z tych terminali to DIAG A, drugi - DIAG B. Zgaduję, że oba są "z drugiej strony" połączone z masą, więc jak ich nie znajdziesz, to zrób sobie po prostu dwa przewody złączone z masą. Albo, jak na Prawdziwego Mężczyznę przystało, użyj dwóch wyprostowanych spinaczy biurowych 

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
O to toBergen pisze: Albo, jak na Prawdziwego Mężczyznę przystało, użyj dwóch wyprostowanych spinaczy biurowych




FOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Pacjent to Impreza GT MY99, produkcja grudzien 98.
Mam problem z zlokalizowaniem samotnej złączki ABS.
Z wiązki w której idą złączki diagnostyczne, w oczy rzucają się dwa czarne kable które dziwnym trafem robią nawrót i wracają do źródła. To taki subarowy standard, czy moje przypuszczenia są słuszne ze ktos zlaczke po chamsku obcial i tak zostawil zakleil?
Zanim zaczne rozpruwac zeby sie dowiedziec czy faktycznie koncowki sa luzne i zwierac cokolwiek z masa, wole sie upewnic :)


Mam problem z zlokalizowaniem samotnej złączki ABS.
Z wiązki w której idą złączki diagnostyczne, w oczy rzucają się dwa czarne kable które dziwnym trafem robią nawrót i wracają do źródła. To taki subarowy standard, czy moje przypuszczenia są słuszne ze ktos zlaczke po chamsku obcial i tak zostawil zakleil?
Zanim zaczne rozpruwac zeby sie dowiedziec czy faktycznie koncowki sa luzne i zwierac cokolwiek z masa, wole sie upewnic :)

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Masz "nie firmowy" autoalarm"? Bo takie kable wyglądają na nie wykorzystaną pętlę któregoś z obwodów autoalarmu/immo.ember pisze: Z wiązki w której idą złączki diagnostyczne, w oczy rzucają się dwa czarne kable które dziwnym trafem robią nawrót i wracają do źródła.
A złączka ABS, jak to złączka abs. Mała, czarna, żeńska, pojedyncza z dwoma stykami. Trudno zauważyć wśród innych kabli.
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
U mnie nie ma czarnych wtyczek, są tylko dwie zielone. Może tak być?Bergen pisze:Dwie pojedyncze zielone i czarne są do diagnostyki silnika.
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
dwie zielone są do trybu serwisowego. muszą być dwie czarne, nie ma bata.
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Mam wyprutą całą instalacje z samochodu i poza zielonymi nie ma czarnych.. może ktoś je upierdzielił wcześniej.
Czy włączając tryb diagnostyczny da radę odczytać błędy ecu. Gdzieś czytałem, że trzeba zielone wtyczki złączyć i przejechać trochę /ok 1 km/ z małą prędkością /do 20km/h / i check engine wypika błędy. Działa to tak?
Czy przy braku czarnych wtyczek zostaje mi tylko złącze diagnostyczne w kompie?
Czy włączając tryb diagnostyczny da radę odczytać błędy ecu. Gdzieś czytałem, że trzeba zielone wtyczki złączyć i przejechać trochę /ok 1 km/ z małą prędkością /do 20km/h / i check engine wypika błędy. Działa to tak?
Czy przy braku czarnych wtyczek zostaje mi tylko złącze diagnostyczne w kompie?
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Bez złączonych czarnych nie wypika Ci błędu, pozostaje złącze LUB dojście po schemacie które piny w ECU spina się złączając czarne.
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
czyli to co przeczytałem o tych zielonych wtyczkach to szarlataństwo
?
Mam więc prośbę może ktoś ma albo skąd wziąć schemat podłączenia kompa w tym konkretnym modelu i roczniku. Subaru legacy 2,0 DL 4WD rok 93 115 km
Uprzedzam odpowiedzi w stylu - POSZUKAJ W GOOGLE itp.
Szukałem i znalazłem sporo ale albo wersja silnika inna albo rocznik nie ten. Sami wiecie, że jak się grzebie w kompie to lepiej robić to z właściwym schematem

Mam więc prośbę może ktoś ma albo skąd wziąć schemat podłączenia kompa w tym konkretnym modelu i roczniku. Subaru legacy 2,0 DL 4WD rok 93 115 km
Uprzedzam odpowiedzi w stylu - POSZUKAJ W GOOGLE itp.
Szukałem i znalazłem sporo ale albo wersja silnika inna albo rocznik nie ten. Sami wiecie, że jak się grzebie w kompie to lepiej robić to z właściwym schematem
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
łodświeżam wątek
Impreza MY 99' Wolny ssak
wyskakuje mi błąd pod tytułem 53 przeczytałem w błędach ecu że może to być pompa paliwa
Czy może być to powodem nierównej pracy silnika na biegu jałowym i gaśnięcia przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na nie do końca rozgrzanym silniku?
Bo mechanicy stwierdziły że może być to siłownik wolnych obrotów (cokolwiek to znaczy
)
Impreza MY 99' Wolny ssak
wyskakuje mi błąd pod tytułem 53 przeczytałem w błędach ecu że może to być pompa paliwa
Czy może być to powodem nierównej pracy silnika na biegu jałowym i gaśnięcia przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na nie do końca rozgrzanym silniku?
Bo mechanicy stwierdziły że może być to siłownik wolnych obrotów (cokolwiek to znaczy

Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Jesteś pewien tego 53? Bo taki błąd to jest w autach do 88 roku....
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
dało 5 długich i 3 krótkie. Jutro jeszcze raz zobaczę, bo byłem trochę zmęczony i może coś pokręciłemAzrael pisze:Jesteś pewien tego 53? Bo taki błąd to jest w autach do 88 roku....

Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
NOT!Azrael pisze: Bo taki błąd to jest w autach do 88

W samochodach powyżej 88 z wtryskiem "53" to immobiliser lub pompa paliwa. Już był temat na forum.
Silnik krokowy, a nie siłownik.dzixd pisze: Czy może być to powodem nierównej pracy silnika na biegu jałowym i gaśnięcia przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na nie do końca rozgrzanym silniku?
Bo mechanicy stwierdziły że może być to siłownik wolnych obrotów (cokolwiek to znaczy)
Ale silnik krokowy jest czymś sterowany - a może to być wsyćko.
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Bergen, masz gdzieś jakąś mądrzejszą listę błędów do staruchów? :)
Ja zwykle patrzę tutaj:
http://www.troublecodes.net/Subaru/
Mówię o tych do których nie ma manuali w systemiue elektronicznym czyli przed 99 generalnie.
Ja zwykle patrzę tutaj:
http://www.troublecodes.net/Subaru/
Mówię o tych do których nie ma manuali w systemiue elektronicznym czyli przed 99 generalnie.
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Azrael pisze: Bergen, masz gdzieś jakąś mądrzejszą listę błędów do staruchów? :)
Kubik1 pisze: Odczytałem błąd w legacu (26) gdzie znajdę odpowiedź ?

Zebrane z kilku źródeł
