Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
					Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
	Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Matiz, w poradniku jest dobrze i w scoobypedii jest dobrze.
Krótkie mrugnięcia to jednostki, długie mrugnięcia to dziesiątki.
Dziesiątki wymrugiwane są jako pierwsze, jednostki jako drugie.
U Ciebie pierwszy kod to 12, drugi 22.
			
									
						Krótkie mrugnięcia to jednostki, długie mrugnięcia to dziesiątki.
Dziesiątki wymrugiwane są jako pierwsze, jednostki jako drugie.
U Ciebie pierwszy kod to 12, drugi 22.
- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
dzieki  Bergen,  Już mnie Pablonas oświecił na Kropce ,bo 22 nie widziałem    
 
Martwi mnie ten 22, nie wiesz czy chceck z tego miejsca wskazuje na spalanie stukowe, czy po prostu usterke czujnika? Czytałem też ,że hałasy osłon itp mogą mieć na niego wpływ ,a u mnie jest troche tych dzięwków. M in własnie osłony (lub cos innego ale podobnego) no i wszystkie łozyska w sprzegle Sęk w tym że chceck pojawia sie bez zasady na jakies 2 do 10 sekund, czasem nawet już w okolicy odpowiedniej temperatury silnika (wiec hałasy wynikające z zimnego silnika mozna by wykluczyć)
 Sęk w tym że chceck pojawia sie bez zasady na jakies 2 do 10 sekund, czasem nawet już w okolicy odpowiedniej temperatury silnika (wiec hałasy wynikające z zimnego silnika mozna by wykluczyć)
			
									
						 
 Martwi mnie ten 22, nie wiesz czy chceck z tego miejsca wskazuje na spalanie stukowe, czy po prostu usterke czujnika? Czytałem też ,że hałasy osłon itp mogą mieć na niego wpływ ,a u mnie jest troche tych dzięwków. M in własnie osłony (lub cos innego ale podobnego) no i wszystkie łozyska w sprzegle
 Sęk w tym że chceck pojawia sie bez zasady na jakies 2 do 10 sekund, czasem nawet już w okolicy odpowiedniej temperatury silnika (wiec hałasy wynikające z zimnego silnika mozna by wykluczyć)
 Sęk w tym że chceck pojawia sie bez zasady na jakies 2 do 10 sekund, czasem nawet już w okolicy odpowiedniej temperatury silnika (wiec hałasy wynikające z zimnego silnika mozna by wykluczyć)
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Matiz,  ja nie mogę znaleźć w swoich rzeczach, może będziesz miał więcej szczęścia - poszukaj/popytaj ile omów powinien mieć sprawny czujnik spalania stukowego (raczej mało) a jak znajdziesz - sprawdź u siebie.
			
									
						Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Mam pytanko odnośnie poduszek powietrznych... czy można jakoś kasować błędy czy zasada podobna jak z checkiem - usuwasz usterkę to samo gaśnie? :)
Chodzi konkretnie o MY97
			
									
						Chodzi konkretnie o MY97
 Mój trabancik na FB https://www.facebook.com/TrabantDyzka?r ... page_panel
 Mój trabancik na FB https://www.facebook.com/TrabantDyzka?r ... page_panelFOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Hej hej hej Bergen, Zielone wtyczki sa do airabagów?
zanim zaczerpnałem lektury to spiałem ,zamiast zielonej z czarną, dwie zielone. Objawiło sie to cykaniem przekaźnika pompy (jak mniemam,chyba wiecie o który cyk mi chodzi) i załaczniem sie wentylatora chłodnicy.
Edit: danke
			
													zanim zaczerpnałem lektury to spiałem ,zamiast zielonej z czarną, dwie zielone. Objawiło sie to cykaniem przekaźnika pompy (jak mniemam,chyba wiecie o który cyk mi chodzi) i załaczniem sie wentylatora chłodnicy.
Edit: danke

					Ostatnio zmieniony 15 kwie 2012, o 21:52 przez Matiz, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Bergen,  dzięki... ale chyba coś ze mną nie tak...
Z 2 schematu nie kumam nic a co do pierwszego mam pytanie... co to DIAG. terminal "A" / "B" tylko się nie śmiej proszę ;)
Wiem, że odczyt błędów to połączenie z masą pinu nr 1.
Jutro upewnię się czy aby napewno mam taki wtyk i pewnie będę próbować. Zdam relację jeśli by ktoś kiedys potrzebował.
Matiz, u mnie jest jedna większa zółto/pomarańczowa... i to chyba to jest od airbagów.
			
									
						Z 2 schematu nie kumam nic a co do pierwszego mam pytanie... co to DIAG. terminal "A" / "B" tylko się nie śmiej proszę ;)
Wiem, że odczyt błędów to połączenie z masą pinu nr 1.
Jutro upewnię się czy aby napewno mam taki wtyk i pewnie będę próbować. Zdam relację jeśli by ktoś kiedys potrzebował.
Matiz, u mnie jest jedna większa zółto/pomarańczowa... i to chyba to jest od airbagów.
 Mój trabancik na FB https://www.facebook.com/TrabantDyzka?r ... page_panel
 Mój trabancik na FB https://www.facebook.com/TrabantDyzka?r ... page_panelFOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Dyziek,  nigdy tego nie robiłem, bo nie potrzebowałem, ale obok żeńskiej wtyczki diagnostycznej ze schematu 2 (w kształcie litery E) powinieneś mieć jeszcze jakieś dwa dyndające męskie terminale/styki/złączki. Jeden z tych terminali to DIAG A, drugi - DIAG B. Zgaduję, że oba są "z drugiej strony" połączone z masą, więc jak ich nie znajdziesz, to zrób sobie po prostu dwa przewody złączone z masą. Albo, jak na Prawdziwego Mężczyznę przystało, użyj dwóch wyprostowanych spinaczy biurowych  
			
									
						
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
O to toBergen pisze: Albo, jak na Prawdziwego Mężczyznę przystało, użyj dwóch wyprostowanych spinaczy biurowych
 wjechałeś mi na ambicję i nawet jak znajdę te DIAGi to i tak użyję spinaczy ;) Niestety ciężko z czasem puki co, więc nie wiem kiedy się za to wezmę... rok już tak jeżdżę to się przyzwyczaiłem (pozdrawiam partaczy z Zalesia k. Piaseczna
  wjechałeś mi na ambicję i nawet jak znajdę te DIAGi to i tak użyję spinaczy ;) Niestety ciężko z czasem puki co, więc nie wiem kiedy się za to wezmę... rok już tak jeżdżę to się przyzwyczaiłem (pozdrawiam partaczy z Zalesia k. Piaseczna  robię im antyreklamę na każdym kroku
  robię im antyreklamę na każdym kroku   )
 ) Mój trabancik na FB https://www.facebook.com/TrabantDyzka?r ... page_panel
 Mój trabancik na FB https://www.facebook.com/TrabantDyzka?r ... page_panelFOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Pacjent to Impreza GT MY99, produkcja grudzien 98.
Mam problem z zlokalizowaniem samotnej złączki ABS.
Z wiązki w której idą złączki diagnostyczne, w oczy rzucają się dwa czarne kable które dziwnym trafem robią nawrót i wracają do źródła. To taki subarowy standard, czy moje przypuszczenia są słuszne ze ktos zlaczke po chamsku obcial i tak zostawil zakleil?
Zanim zaczne rozpruwac zeby sie dowiedziec czy faktycznie koncowki sa luzne i zwierac cokolwiek z masa, wole sie upewnic :)


			
									
						Mam problem z zlokalizowaniem samotnej złączki ABS.
Z wiązki w której idą złączki diagnostyczne, w oczy rzucają się dwa czarne kable które dziwnym trafem robią nawrót i wracają do źródła. To taki subarowy standard, czy moje przypuszczenia są słuszne ze ktos zlaczke po chamsku obcial i tak zostawil zakleil?
Zanim zaczne rozpruwac zeby sie dowiedziec czy faktycznie koncowki sa luzne i zwierac cokolwiek z masa, wole sie upewnic :)

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Masz "nie firmowy" autoalarm"? Bo takie kable wyglądają na nie wykorzystaną pętlę któregoś z obwodów autoalarmu/immo.ember pisze: Z wiązki w której idą złączki diagnostyczne, w oczy rzucają się dwa czarne kable które dziwnym trafem robią nawrót i wracają do źródła.
A złączka ABS, jak to złączka abs. Mała, czarna, żeńska, pojedyncza z dwoma stykami. Trudno zauważyć wśród innych kabli.
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
U mnie nie ma czarnych wtyczek, są tylko dwie zielone. Może tak być?Bergen pisze:Dwie pojedyncze zielone i czarne są do diagnostyki silnika.
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
dwie zielone są do trybu serwisowego. muszą być dwie czarne, nie ma bata.
			
									
						Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Mam wyprutą całą instalacje z samochodu i poza zielonymi nie ma czarnych.. może ktoś je upierdzielił wcześniej.
Czy włączając tryb diagnostyczny da radę odczytać błędy ecu. Gdzieś czytałem, że trzeba zielone wtyczki złączyć i przejechać trochę /ok 1 km/ z małą prędkością /do 20km/h / i check engine wypika błędy. Działa to tak?
Czy przy braku czarnych wtyczek zostaje mi tylko złącze diagnostyczne w kompie?
			
									
						Czy włączając tryb diagnostyczny da radę odczytać błędy ecu. Gdzieś czytałem, że trzeba zielone wtyczki złączyć i przejechać trochę /ok 1 km/ z małą prędkością /do 20km/h / i check engine wypika błędy. Działa to tak?
Czy przy braku czarnych wtyczek zostaje mi tylko złącze diagnostyczne w kompie?
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Bez złączonych czarnych nie wypika Ci błędu, pozostaje złącze LUB dojście po schemacie które piny w ECU spina się złączając czarne.
			
									
						Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
czyli to co przeczytałem o tych zielonych wtyczkach to szarlataństwo   ?
 ?
Mam więc prośbę może ktoś ma albo skąd wziąć schemat podłączenia kompa w tym konkretnym modelu i roczniku. Subaru legacy 2,0 DL 4WD rok 93 115 km
Uprzedzam odpowiedzi w stylu - POSZUKAJ W GOOGLE itp.
Szukałem i znalazłem sporo ale albo wersja silnika inna albo rocznik nie ten. Sami wiecie, że jak się grzebie w kompie to lepiej robić to z właściwym schematem
			
									
						 ?
 ?Mam więc prośbę może ktoś ma albo skąd wziąć schemat podłączenia kompa w tym konkretnym modelu i roczniku. Subaru legacy 2,0 DL 4WD rok 93 115 km
Uprzedzam odpowiedzi w stylu - POSZUKAJ W GOOGLE itp.
Szukałem i znalazłem sporo ale albo wersja silnika inna albo rocznik nie ten. Sami wiecie, że jak się grzebie w kompie to lepiej robić to z właściwym schematem
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
łodświeżam wątek
Impreza MY 99' Wolny ssak
wyskakuje mi błąd pod tytułem 53 przeczytałem w błędach ecu że może to być pompa paliwa
Czy może być to powodem nierównej pracy silnika na biegu jałowym i gaśnięcia przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na nie do końca rozgrzanym silniku?
Bo mechanicy stwierdziły że może być to siłownik wolnych obrotów (cokolwiek to znaczy )
 )
			
									
						Impreza MY 99' Wolny ssak
wyskakuje mi błąd pod tytułem 53 przeczytałem w błędach ecu że może to być pompa paliwa
Czy może być to powodem nierównej pracy silnika na biegu jałowym i gaśnięcia przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na nie do końca rozgrzanym silniku?
Bo mechanicy stwierdziły że może być to siłownik wolnych obrotów (cokolwiek to znaczy
 )
 )Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
						
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Jesteś pewien tego 53? Bo taki błąd to jest w autach do 88 roku....
			
									
						- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
dało 5 długich i 3 krótkie. Jutro jeszcze raz zobaczę, bo byłem trochę zmęczony i może coś pokręciłemAzrael pisze:Jesteś pewien tego 53? Bo taki błąd to jest w autach do 88 roku....

Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
						
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
NOT!Azrael pisze: Bo taki błąd to jest w autach do 88
 
 W samochodach powyżej 88 z wtryskiem "53" to immobiliser lub pompa paliwa. Już był temat na forum.
Silnik krokowy, a nie siłownik.dzixd pisze: Czy może być to powodem nierównej pracy silnika na biegu jałowym i gaśnięcia przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na nie do końca rozgrzanym silniku?
Bo mechanicy stwierdziły że może być to siłownik wolnych obrotów (cokolwiek to znaczy)
Ale silnik krokowy jest czymś sterowany - a może to być wsyćko.
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Bergen,  masz gdzieś jakąś mądrzejszą listę błędów do staruchów? :) 
Ja zwykle patrzę tutaj:
http://www.troublecodes.net/Subaru/
Mówię o tych do których nie ma manuali w systemiue elektronicznym czyli przed 99 generalnie.
			
									
						Ja zwykle patrzę tutaj:
http://www.troublecodes.net/Subaru/
Mówię o tych do których nie ma manuali w systemiue elektronicznym czyli przed 99 generalnie.
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Azrael pisze: Bergen, masz gdzieś jakąś mądrzejszą listę błędów do staruchów? :)
Kubik1 pisze: Odczytałem błąd w legacu (26) gdzie znajdę odpowiedź ?
 http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=949
 http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=949Zebrane z kilku źródeł








