GT III pisze:
Czyli co radzicie wybrać?
1) 300V 5w40 - zostać przy tym co mam i wymieniać co 8000km
2) 300V 5w30 - zmienić na mniej lepki i wymieniać co 8000km
3) Z zalecanych przez Motula i zmieniać w cyklu rocznym czyli 10000-12000km
a)Best 8100 Eco-clean 5W-30 (b) - w tym przypadku nie wiem co oznacza literka (b) i którego oleju się dotyczy 8100 Eco-clean 5W30 czy 8100 Eco-clean+ 5W30
b)Better 8100 Eco-nergy 5W-30
c)Good 8100 X-clean 5W-30
Hej,
ASO może gwarancję uwalić na podstawie jednej prostej informacji, a w zasadzie jej braku na butelce 300V: specyfikacje ACEA i API ("above existing standards"). Ostatnio mój Klient, który upala czasem nowe audi A4 2.0 TFSI na torze, skarżył się na branie oleju (Castrol Edge 5w30 VW 504/507), zaleciłem mu XFS 5w40 (VW 502/505), ale nie zaleciłem na gwarancji CFS-a, bo nie ma wypisanych norm VW.
Nie wiem, jaki masz katalizator w aucie, i czy zniesie on oleje full SAPS?
Jeśli tak, to po gwarancji, jeśli Cię stać zalewać 300V i częściej zmieniać i użytkujesz auto jak piszesz - to 300V 5w40 krzywdy nie zrobi, jest nieznacznie gęstszy od zalecanego przez Motula X-Cleana 5w30 w temperaturze ok. 90 stopni. Ogólnie oleje 300V, czy CFS Millersa mają dość niską lepkość w swojej klasie lepkości SAE (np. 5w40) na tle olejów cywilnych.
Na pewno przy holowaniu przyczepy na trójce darowałbym sobie oleje z niskim HTHS, a więc w Motulu z "Eco" w nazwie.
I na pewno nie Eco-clean+, który ma baardzo niskie popioły (ACEA C1). Literka b oznacza alternatywne lepkości w zależności od temperatury użytkowania.
Nie mam czasu teraz wkleić, ale można sobie narysować wykres, aby porównać do 4 olejów, jak zachowują się np. na mrozie, albo podczas upalania:
http://www.widman.biz/uploads/calc-graph.html
Wartości dla Twoich olejów to (niższa wartośc to lepkośc w 100 st.):
Motul Eco-nergy 5w30 10, 57
Motul Eco-clean 5w30 10.4, 57.9
Motul 300V 5w40 13.1, 74.2
Motul X-Clean 5w30 12, 70.8,