Możliwe że w innym malowaniu będzie lepiej. Poczekamy, zobaczymy, ocenimy.
Subaru Impreza XV | Premiera
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
To prawda, nawet peerelowskofiatowski yellowbahama (vel "ciemnosraczkowaty") był lepszy
Możliwe że w innym malowaniu będzie lepiej. Poczekamy, zobaczymy, ocenimy.
Możliwe że w innym malowaniu będzie lepiej. Poczekamy, zobaczymy, ocenimy.
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
Właśnie latego nie mogą zaproponować aż tak atrakcyjnych cen.esilon pisze:gdyby diesel były po 70-80k to zapewne zamówienia wielokrotnie przywyzszałyby mozliwości produkcyjne
A mówiąc serio, w Toyota Motor Poland właśnie doszli do wniosku, że zaoferowanie rozsądnie skonfigurowanych modeli w rozsądnych cenach dla indywidualnych nabywców (nieflotowych), jest szansą na zahamowanie spadku sprzedaży Toyoty w Polsce:
http://www.samar.pl/__/47/i/67569/t/1/D ... cale=pl_PL
Kto wie, może SIP też pójdzie tą drogą?
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
Лукашэнка pisze: Kto wie, może SIP też pójdzie tą drogą?
i STI będzie po 99kpln ?
jak jeszcze szukałem "nowego" pojazdu to zaskakujące było że przyzwoicie doposażona wersja jakiegokolwiek kompaktu oscylowała 70-80
no, wyjątek stanowił Leon FR(1,4tsi) po wielkim upuście ale to chyba dlatego że model odchodzący
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
po 199kpln...esilon pisze:Лукашэнка pisze: Kto wie, może SIP też pójdzie tą drogą?
i STI będzie po 99kpln ?![]()
to juz bylaby duza przecena.
;)
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
Dzisiaj miałem okazję obejrzeć nie tylko tego tragicznie pomarańczowego, ale też srebrnego i czarnego.WiS pisze:To prawda, nawet peerelowskofiatowski yellowbahama (vel "ciemnosraczkowaty") był lepszy![]()
Możliwe że w innym malowaniu będzie lepiej. Poczekamy, zobaczymy, ocenimy.
Z pośród tych trzech kolorów - czarny wygląda całkiem całkiem.
Szkoda, że oferta w zakresie mocy silników kończy się na 150KM.
Gdyby włożyli mu pod maskę jakiś silnik z ikrą (a do tego jeszcze dodali jakieś stosowne hamulce) - to nawet...
kto wie.
A tak poza tym, spośród takich "babskich" brzydali - małych crossoverów, mamy do wyboru na przykład podobnie wyposażone, ale wyraźnie różniące się osiągami:
Subaru XV New Comfort 2,0i (150KM) CVT Lineartronic - za 125 kPLN
albo
Nissan Juke 4x4 SHIRO 1,6DIG-T (190KM) M-CVT - za 104 kPLN
No cóż...
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
tyle że w przypadku tego auta akurat dopłacają żeby to szkaradztwo wziąć.Лукашэнка pisze: Nissan Juke 4x4 SHIRO 1,6DIG-T (190KM) M-CVT - za 104 kPLN
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
Oczywiście to wszystko kwestia gustu ale to auto dla mnie jest po prostu paskudne ,Alan, Alan, Alan! pisze: yle że w przypadku tego auta akurat dopłacają żeby to szkaradztwo wziąć.
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
Лукашэнка pisze: Subaru XV New Comfort 2,0i (150KM) CVT Lineartronic - za 125 kPLN
albo
Nissan Juke 4x4 SHIRO 1,6DIG-T (190KM) M-CVT - za 104 kPLN
Po pierwsze ten Nissan to za 101 100 zł
Po drugie to chyba nie ten sam segment. Juke jest sporo mniejszy, cięższy, ma mniejszy prześwit, więcej pali, ma niewentylowane hamulce z przodu, zwykłe światła, brak sterowania z kierownicy, pewnie coś by się jeszcze znalazło. Do XV porównaj raczej Kaszankaja, większy samochód niż Juke a te same pieniądze (103400 za wersję Tekna z silnikiem 2.0 140 KM i CVT), też podobny poziom wyposażenia.
Po trzecie, XV jest zdecydowanie za drogi, kosztuje praktycznie tyle co Forester (Comfort 2.0 z automatem jest nawet tańszy, 124 951 zł - całe 685 zł zaoszczędzone).
Po czwarte, Juke to chyba model dla niewidomych, nie wiem co musiałoby mnie zmusić do kupienia tego... odrzutu z pracowni projektowej Ssangyonga
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
No na czymś Ojciec Dyrektor musi zarobić.
Wysypu subarek w nowych budach jakoś na drogach nie widać...
Wysypu subarek w nowych budach jakoś na drogach nie widać...
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
No jak nie jak tak.FUX pisze:No na czymś Ojciec Dyrektor musi zarobić.
A no nie widać. Ja tam najczęściej na drogach to widuję te starsze budy Subarynek no oprócz jednego Forka co miał już nową budęFUX pisze:Wysypu subarek w nowych budach jakoś na drogach nie widać...
W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
Podałem cenę Juke z doliczonym lakierem metalic.Konto usunięte pisze:Po pierwsze ten Nissan to za 101 100 zł
Dla mnie to ten sam segment. Małe crossovery, oryginalne dizajnersko, czyli marketingowo skierowane do "młodych, wykształconych, z większych ośrodków".Konto usunięte pisze:[Po drugie to chyba nie ten sam segment.
Juke oferuje porównywalną wygodę dla kierowcy i pasażerów, choć faktycznie ma o kilka centymetów mniej tu i tam, i faktycznie jest cięższy o całe 25kg.Konto usunięte pisze:Juke jest sporo mniejszy, cięższy, ma mniejszy prześwit,
To zrozumiałe, że ceną za znacznie lepszą dynamikę (ponad 2 sek. mniej do 100km/h), jest wyższe zużycie paliwa.Konto usunięte pisze:więcej pali,
Chociaż, jak to wygląda w praktyce, to niestety nie mieliśmy się okazji przekonać.
Takich różnic w specyfikacji znaleźlibyśmy więcej.Konto usunięte pisze:ma niewentylowane hamulce z przodu
Dla przeciwwagi Juke ma system wspomagania gwałtownego hamowania, a XV - nie.
Jak to się przekłada na realia, to inna sprawa, o której nic nie wiemy.
Dobry punkt.Konto usunięte pisze:zwykłe światła,
Cena 125 kPLN jaką podałem za Subaru XV również obejmuje tylko halogenowe światła.
Za wersję w ksenonami przeba zapłacić: 138 kPLN.
Dodatkowo do tego za skórzaną tapicerkę w XV (która już jest w Juke), trzeba by dopłacić: 6,5 kPLN.
No tak. Juke nie ma również elektrycznego sterowania fotela kierowcy i jeszcze kilku innych udogodnień tego typu.Konto usunięte pisze:brak sterowania z kierownicy
Jak najbardziej.Konto usunięte pisze:pewnie coś by się jeszcze znalazło.
Qashqai ma bardziej konserwatywny dizajn. Dlatego nie wziąłem go do tego porównania. Ale faktycznie można by.Konto usunięte pisze:Do XV porównaj raczej Kaszankaja, większy samochód niż Juke a te same pieniądze (103400 za wersję Tekna z silnikiem 2.0 140 KM i CVT), też podobny poziom wyposażenia.
"XV jest zdecydowanie za drogi" - to również moja konkluzja.Konto usunięte pisze:Po trzecie, XV jest zdecydowanie za drogi, kosztuje praktycznie tyle co Forester (Comfort 2.0 z automatem jest nawet tańszy, 124 951 zł - całe 685 zł zaoszczędzone).
Co do "brzydoty" - zgoda.Konto usunięte pisze:Po czwarte, Juke to chyba model dla niewidomych, nie wiem co musiałoby mnie zmusić do kupienia tego... odrzutu z pracowni projektowej Ssangyonga
Tyle, że ta "brzydota" może być zarówno plusem jak i minusem.
Niektórzy potencjalni nabywcy samochodów lubią wychodzić poza schemat.
No i tak poza wszystkim, gdyby ten egzemplarz Juke-R, który ma trafić do Polski, chciał by się znaleźć w moim garażu, to naprawdę bym go przygarnął z otwartymi ramionami:
http://autokult.pl/2012/05/16/nissan-ju ... -do-polski
Link: http://www.youtube.com/watch?v=jx2MnKZNmwM
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 86 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
Abstrahując od tych dwóch aut, to to jest jedno z największych gówien, jakie do aut są obecnie pakowane.Лукашэнка pisze: ma system wspomagania gwałtownego hamowania
Charakterystyka działania hamulca przestaje być liniowa, przy trochę mocniejszym hamowaniu jego siła gwałtownie rośnie, przez co praktycznie niemożliwe jest tu wyczucie go i odpowiednie dozowanie siły hamowania.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
jarmaj pisze: Charakterystyka działania hamulca przestaje być liniowa, przy trochę mocniejszym hamowaniu jego siła gwałtownie rośnie, przez co praktycznie niemożliwe jest tu wyczucie go i odpowiednie dozowanie siły hamowania.
Myślę, że dążymy do modelu jaki zadomowił się w lotnictwie cywilnym. Czyli komputer wie lepiej, co zrobić niż człowiek.
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
Nie spodziewałem się innej oceny tego z Twojej strony.jarmaj pisze:Abstrahując od tych dwóch aut, to to jest jedno z największych gówien, jakie do aut są obecnie pakowane.Лукашэнка pisze: ma system wspomagania gwałtownego hamowania![]()
Charakterystyka działania hamulca przestaje być liniowa, przy trochę mocniejszym hamowaniu jego siła gwałtownie rośnie, przez co praktycznie niemożliwe jest tu wyczucie go i odpowiednie dozowanie siły hamowania.
Podzielam to zdanie.
Z jednym "ale", jednak:
Kandydatów na kierowców nie szkoli się w ogóle (przynajmniej w Polsce, gdzie indziej zapewne też nie) z techniki awaryjnego hamowania samochodem wyposażonym w ABS.
Zwykle ludzie uczą się tego (z różnym efektem) dopiero na kursach doszkalających organizowanych m.in. przez SJS czy AL.
No a jaki w ogóle procent kierowców kiedykolwiek w życiu wziął udział w tego typu kursie?
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
Лукашэнка, brałem specyfikację wersji comfort i tam są ksenony - ale wszystko jedno. Jakieś tam różnice w specyfikacji są, ale nie o to chodzi.
XV to nie jest - moim zdaniem - małe gówno przeznaczone do lansu na bulwarze. W zasadzie to nie wiem, co to tak do końca jest, ale do Juke'a mi nie pasuje. Juke to powiedzmy Kia Soul i inne tego typu wynalazki. Napęd 4x4 w Juke'u nie przyda się do czegoś więcej niż pomoc przy wyjeździe z garażu podziemnego. W XV można oczekiwać czegoś więcej. Ale XV to taki samochód który tych "młodych, wykształconych, z większych ośrodków" nie zainteresuje, bo dla nich liczą się jakieś świecidełka, a nie parametry techniczne (no, może z wyjątkiem przyspieszenia 0-100). XV i Juke to dla mnie nie ten sam segment. XV to bardziej Sportage, GV, Yeti. Juke to ... no właśnie nie wiem. ASX?
Przy mnie w salonie XV kupowała jakaś rodzina z dzieckiem, a na pytanie czemu nie Forester powiedzieli, że "taki duży samochód im niepotrzebny". Nie wiem jaka jest grupa docelowa nabywców XV, ale nie są to chyba przepłacani menedżerowie, którzy nie mają co zrobić z pieniędzmi.
Subaru zawsze chciało się postrzegać jako techniczna marka ze sportowymi aspiracjami, co prawda ostatnio strasznie słabo im to wychodzi, a i chyba niezawodność już też nie ta, ale (jakkolwiek śmiesznie by to nie zabrzmiało) to jest marka dla koneserów, zwykły człowiek nawet się nie zainteresuje. Z różnych przyczyn - auta są drogie (co z tego, że dobrze wyposażone), mają nieciekawy design, słabe silniki, teraz to ani auta dla domorosłych sportowców, ani dla tzw.mainstreamu. Fakt, że jeżdżą fenomenalnie i są mało awaryjne, ale ludzie wolą kupować Volkswageny, chociaż sypią się na potęgę (wiem, bo mam 3 w firmie; gdyby VW na poprawę jakości wydawał połowę tego co na reklamę, to miałby pewnie najmniej awaryjne auta na świecie).
Może dla kogoś brzydota = oryginalność (w końcu marketingowcy potrafią wszystko wcisnąć), ale do mnie nie trafia, nawet w wersji Juke-R.
Nie zgadzam się też, że kaszankaj ma bardziej konserwatywny wygląd, ten XV nie jest taki znów odjechany. Typowa japońska stylistyka
Gdyby nie ten pomarańczowy kolor i specjalny wzór felg, to niczym by się nie wyróżniał.
Лукашэнка pisze: Małe crossovery, oryginalne dizajnersko, czyli marketingowo skierowane do "młodych, wykształconych, z większych ośrodków".
XV to nie jest - moim zdaniem - małe gówno przeznaczone do lansu na bulwarze. W zasadzie to nie wiem, co to tak do końca jest, ale do Juke'a mi nie pasuje. Juke to powiedzmy Kia Soul i inne tego typu wynalazki. Napęd 4x4 w Juke'u nie przyda się do czegoś więcej niż pomoc przy wyjeździe z garażu podziemnego. W XV można oczekiwać czegoś więcej. Ale XV to taki samochód który tych "młodych, wykształconych, z większych ośrodków" nie zainteresuje, bo dla nich liczą się jakieś świecidełka, a nie parametry techniczne (no, może z wyjątkiem przyspieszenia 0-100). XV i Juke to dla mnie nie ten sam segment. XV to bardziej Sportage, GV, Yeti. Juke to ... no właśnie nie wiem. ASX?
Przy mnie w salonie XV kupowała jakaś rodzina z dzieckiem, a na pytanie czemu nie Forester powiedzieli, że "taki duży samochód im niepotrzebny". Nie wiem jaka jest grupa docelowa nabywców XV, ale nie są to chyba przepłacani menedżerowie, którzy nie mają co zrobić z pieniędzmi.
Może dla kogoś brzydota = oryginalność (w końcu marketingowcy potrafią wszystko wcisnąć), ale do mnie nie trafia, nawet w wersji Juke-R.
Nie zgadzam się też, że kaszankaj ma bardziej konserwatywny wygląd, ten XV nie jest taki znów odjechany. Typowa japońska stylistyka
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
Zajrzałem do specyfikacji opublikowanej przez importera. Masz rację:Konto usunięte pisze:Лукашэнка, brałem specyfikację wersji comfort i tam są ksenony - ale wszystko jedno.
http://www.subaru.pl/datasheet/2012xv.pdf
Ja się opierałem w tym porównaniu na specyfikacjach dostępnych w EFL:
http://autoefl.pl/cardetail.asp?idp=47863
http://autoefl.pl/cardetail.asp?idp=47866
Całkiem możliwe, że błąd pojawił się w EFL, ale też SIP powinien miać kogoś kto dba aby dane ich aut w porównywarkach w portalach Samar, EFL, itd.. były prawidłowe.
Moim zdaniem, Subaru mogło być postrzegane w Europie jako "techniczna marka ze sportowymi aspiracjami" w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, gdy oferowali tu Imprezę GT i wprowadzili "rodzinnego" Forestera S-Turbo. Również w następnej dekadzie, gdy pojawiły się kolejne generacje WRX i WRX STi, oraz Forester 2.5XT (230KM), to były samochody, które nadal pozytywnie wyróżniały się zarówno technicznie jak i w zakresie osiągów na tle większości konkurencji.Konto usunięte pisze:Przy mnie w salonie XV kupowała jakaś rodzina z dzieckiem, a na pytanie czemu nie Forester powiedzieli, że "taki duży samochód im niepotrzebny". Nie wiem jaka jest grupa docelowa nabywców XV, ale nie są to chyba przepłacani menedżerowie, którzy nie mają co zrobić z pieniędzmi.Subaru zawsze chciało się postrzegać jako techniczna marka ze sportowymi aspiracjami, co prawda ostatnio strasznie słabo im to wychodzi, a i chyba niezawodność już też nie ta, ale (jakkolwiek śmiesznie by to nie zabrzmiało) to jest marka dla koneserów, zwykły człowiek nawet się nie zainteresuje. Z różnych przyczyn - auta są drogie (co z tego, że dobrze wyposażone), mają nieciekawy design, słabe silniki, teraz to ani auta dla domorosłych sportowców, ani dla tzw.mainstreamu. Fakt, że jeżdżą fenomenalnie i są mało awaryjne, ale ludzie wolą kupować Volkswageny, chociaż sypią się na potęgę (wiem, bo mam 3 w firmie; gdyby VW na poprawę jakości wydawał połowę tego co na reklamę, to miałby pewnie najmniej awaryjne auta na świecie).
Dzisiaj?
To w dużej mierze przeszłość.
Czyli dzisiaj te samochody są wybierane najczęściej przez ludzi, którzy swoich dzisiejszych wyborów dokonują na podstawie informacji/opinii dotyczących przeszłości.
Myśle, że stąd bierze się często wyjątkowo duże rozczarowanie. Chodzi mi o te "afery" związane ze sprzągłami w dieslach, itp...
Mam na myśli, że jesli ktoś mimo zasłyszanych opinii, że Ford albo VW to marna jakość, decyduje się na zakup takiego auta, to w przypadku faktycznych kłopotów ze swoim nabytkiem nie jest tak zaskoczony jak pechowy nabywca jednego ze współczesnych modeli Subaru.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
Лукашэнка pisze: SIP powinien miać kogoś kto dba aby dane ich aut w porównywarkach
Daj spokój chłopie
Z drugiej strony, na samarze dalej nie ma wyposażenia nowej BMW 3, więc z aktualnością specyfikacji XV nie jest tak najgorzej. Wydaje mi się, że każdy wprowadza dane modeli sam i na oko, bo rzeczywiście na EFL te listy wyposażenia są, hmmm, "przykładowe". Chyba żaden importer nie prowadzi takiego monitoringu, więc nie ma co psów na SIPie tu wieszać, choć oczywiście byłoby miło gdyby dział marketingu czymś pożytecznym się zajął (nie mam na myśli akurat działu marketingu w SIP, tylko ogólnopolską średnią).
Лукашэнка pisze: Dzisiaj?
To w dużej mierze przeszłość.
Pełna zgoda.
Лукашэнка pisze: Czyli dzisiaj te samochody są wybierane najczęściej przez ludzi, którzy swoich dzisiejszych wyborów dokonują na podstawie informacji/opinii dotyczących przeszłości.
Hm, chyba nie do końca. Wiele osób kupuje Subaru na podstawie opinii znajomych i po krótkiej demonstracji. Albo na podstawie własnych doświadczeń
Лукашэнка pisze: Myśle, że stąd bierze się często wyjątkowo duże rozczarowanie. Chodzi mi o te "afery" związane ze sprzągłami w dieslach, itp...
"Afery" by nie było, gdyby SIP reagował prawidłowo. W Niemczech potulnie wymieniali sprzęgła, do czasu aż ktoś uznał że to się nie opłaca i przyjrzał się istocie problemu. Opracowali nowy soft i wszystko gra. A SIP wmawiał ludziom, ze nie umieją jeździć (to zresztą nie tylko kwestia diesla, bo pamiętam jak na kropce Koper beształ jakiegoś użytkownika, że jego żona spaliła sprzęgło po 30.000 km bo nie umie jeździć, bo do tej pory jeździła Corollą, a Subaru to przecież zupełnie inny samochód. Może i tak, ale w BMW czy innym Mercedesie albo Skodzie ludzie jakoś sprzęgieł nie palą.). Moim zdaniem to nie jest kreatywne podejście - mówić ludziom, że muszą przejść kurs nauki jazdy jakimś wolnossącym Foresterem. To nie STi, gdzie rzeczywiście warto pokazać nabywcy jak ogarnąć samochód, żeby nie wylądował na pierwszej latarni za salonem, chociaż uważam że w tych "kursach jazdy" jest więcej marketingu niż rzeczywistej potrzeby.
Z praktyki SIP biorą się właśnie problemy, jak to nazwałeś, "pechowych nabywców", bo kiedy pojawia się rzeczywisty problem, to okazuje się, że gwarancji na to nie ma, albo wina użytkownika, i trzeba płacić z własnej kieszeni. Po to jest gwarancja, żeby użytkownik nie płacił za błędy techniczne. A bodajże Grzesiek67 sześć razy SLSy wymieniał. Ja ze swoimi nie mam problemu, ale jak amortyzator pada średnio co 4 miesiące, to chyba jest kwestia kiepskiej jakości, a nie niewłaściwego użytkowania.
Wracając do tej przeszłości, jakoś nie kupuję historii zasłyszanej w sieci dealerskiej, że trzeba rezygnować z mocnych silników ze względu na normy emisji. Konkurencji jakoś te normy nie przeszkadzają. Poza tym, jeżeli można sprzedawać WRXa, to można i Forka turbo. Ciekawe, gdzie jest pies pogrzebany.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Subaru Impreza XV | Premiera
A tak z innej beczki, jaka jest szerokość XV z lusterkami? Wszędzie podają szerokość bez lusterek.