pierwsze ślady korozji :(
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
pierwsze ślady korozji :(
Parę dni temu przyuważyłem ślady korozji na lewym tylnym błotniku. Jak to zabezpieczyć żeby nie szło dalej do momentu naprawy lakierniczej ?
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: pierwsze ślady korozji :(
polecam kupić hammerite w sprayu, osłonić resztę i delikatnie spryskać, generalnie dziwne że się pojawiła korozja bo z tego co wiem to Subaru mają ocynkowane blachy i generalnie raczej nie rdzewieją 

pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: pierwsze ślady korozji :(
Musiał być tam robiony bo innej możliwości nie widzę. Ja po moim dzwonie 2 miesiące temu, robiłem tylko lampy i zderzaki z prac blacharskich, najwyraźniej ktoś już wcześniej grzebał. Z resztą kto sprowadza auta w idealnym stanie, nawet ze Szwajcarii?..
Ale przed tym Hameraitem coś przetrzeć czy dać to bezpośrednio na rdzawe plamki?
Ale przed tym Hameraitem coś przetrzeć czy dać to bezpośrednio na rdzawe plamki?
Re: pierwsze ślady korozji :(
PITER35 KLIENT DO CIEBIE !!!!!!freediver pisze: Z resztą kto sprowadza auta w idealnym stanie, nawet ze Szwajcarii?..

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: pierwsze ślady korozji :(
ale masz pierwsze purchle, czy żywa rdza ci już wyszła? jak lakier nie popękał to lepiej nie ruszać, nie wiadomo co tam masz pod spodem (pod szpachlą np)
Re: pierwsze ślady korozji :(
Kurcze w zyciu nie uzywajcie hammerite co to za naprawa!
Najlepiej pojezdzic a pozniej to profesjonalnie naprawic!
Uprzedzajac lakierika zeby po naprawie blacharskiej uzyl najpierw dobrej
marki wash primer(czyli podklad wytrawiajacy) potem szpachle itp.
lub podklad epoksydowy oczywiscie na miejsca odsloniete odczyszczone pokorozyjne!
Najlepiej pojezdzic a pozniej to profesjonalnie naprawic!
Uprzedzajac lakierika zeby po naprawie blacharskiej uzyl najpierw dobrej
marki wash primer(czyli podklad wytrawiajacy) potem szpachle itp.
lub podklad epoksydowy oczywiscie na miejsca odsloniete odczyszczone pokorozyjne!
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: pierwsze ślady korozji :(
"ale masz pierwsze purchle, czy żywa rdza ci już wyszła? jak lakier nie popękał to lepiej nie ruszać, nie wiadomo co tam masz pod spodem (pod szpachlą np)''
Są 2 małe purchle i 2 miejsca (ok 0,5cm) gdzie lakier już odszedł, jest tam delikatne zardzawienie na gołej blasze, żadnej szpachli tam nie widać.
Nie chodziło mi o sposób na naprawę docelową bo jedyna opcja to dobry lakiernik, ale o zabezpieczenie przed dalszą korozją do momentu naprawy a będę to robił dopiero w Lutym może nawet w Marcu.
Czyli Hamerait odpada, to w takim razie co?
Są 2 małe purchle i 2 miejsca (ok 0,5cm) gdzie lakier już odszedł, jest tam delikatne zardzawienie na gołej blasze, żadnej szpachli tam nie widać.
Nie chodziło mi o sposób na naprawę docelową bo jedyna opcja to dobry lakiernik, ale o zabezpieczenie przed dalszą korozją do momentu naprawy a będę to robił dopiero w Lutym może nawet w Marcu.
Czyli Hamerait odpada, to w takim razie co?
Re: pierwsze ślady korozji :(
Poprosic w mieszalni np: DuPont cz jaka tam macie byle szanowana o setke podkadu epoksydowego najlepiej w kolorze (niech Ci zabarwia pod kolor auta) oczywiscie nie bedzie to metalik oczyscic wszystko punktowo zmyc zmywaczem osuszyc nalozyc podklad dwie warstwy w odstepie 15 minut tylko delikatnie pedzelkiem no i dobrze wysuszyc min temp 15stopni. i zaczekac na naprawe blacharska.
Koszt 100ml to ok 2o zl komplet z utwardzaczem.
Koszt 100ml to ok 2o zl komplet z utwardzaczem.
Re: pierwsze ślady korozji :(
Jeżeli pojawiła się korozja powinno się zabezpieczyć preparatem na bazie wody np Super Rost Killer (Loctite Teroson). Nanosisz go na oczyszczoną blachę i po sezonowaniu (w tym przypadku 24 godz) nakładać powłokę z podkładu antykorozyjnego. Dalsze prace to w zależności od potrzeb (wypełnienie, lakier).
Hammerite nie nadaje się na blachy samochodowe.
Hammerite nie nadaje się na blachy samochodowe.
- 12fasola12
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester '98 2.0 122KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: pierwsze ślady korozji :(
Poszukuję dobrego blacharza we Wrocławiu lub okolicy. Rdza wsuwa mi auto i mlaskanie słychać 

Re: pierwsze ślady korozji :(
Lepiej zapobiegać niż leczyć, czyli zabezpieczenie antykorozyjne by się przydało. No ale jak już korozja się pojawiła, to nie ma co czekać tylko do lakiernika gnać. ze swojej strony mogę w Wawie polecić Naprawy-Nadwozi - solidnie, a szybko i co ważne bez kręcenia.
- hemi112
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: a ze z Bolesławca
- Auto: Były: Justy, szutrowy killer GF, jest perełeczka GC
- Polubił: 0
- Polubione posty: 13 razy
Re: pierwsze ślady korozji :(
delikatnie coś zaczyna żreć na brzegach drzwi,ale to powierzchowne-co polecacie
Foty sytuacyjne wrzuce jutro..

Foty sytuacyjne wrzuce jutro..
kiedy człowiek naprawdę chce żyć,to medycyna jest bezsilna:)
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: pierwsze ślady korozji :(
A jak cenowo?Avatar pisze:Lepiej zapobiegać niż leczyć, czyli zabezpieczenie antykorozyjne by się przydało. No ale jak już korozja się pojawiła, to nie ma co czekać tylko do lakiernika gnać. ze swojej strony mogę w Wawie polecić Naprawy-Nadwozi - solidnie, a szybko i co ważne bez kręcenia.
Re: pierwsze ślady korozji :(
hemi112 jeżeli jesteś pewien, że to tylko powierzchniowo to poszukaj pęknięć na lakierze lub masie (tzw. wałku) przy zagięciach blachy na drzwiach. Później trzeba oczyścić, zabezpieczyć washprimer lub epoksydem, uzupełnić braki i jakiś czas powinno być ok. Jest jeszcze ewentualność, że masz coś nie tak z odprowadzaniem wilgoci ze środka drzwi, lub też ubytki w konserwacji profili zamkniętych.
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: pierwsze ślady korozji :(
No to jestem w szoku bo naprawa blacharsko-lakiernicza w polecanym zakładzie została wyceniona następująco :
Oba błotniki należy wymienić - choćby w postaci reparaturek, koszt
2000zł netto za stronę plus koszt części.
Z poważaniem,
_________________
Naprawy-Nadwozi.pl
ponad 4000 netto za naprawę i polakierowanie 2 elementów?!!
grubo, bardzo grubo
Jest paskudnie ale nie aż tak żebym musiał błotniki wymieniać..
Oba błotniki należy wymienić - choćby w postaci reparaturek, koszt
2000zł netto za stronę plus koszt części.
Z poważaniem,
_________________
Naprawy-Nadwozi.pl
ponad 4000 netto za naprawę i polakierowanie 2 elementów?!!


Jest paskudnie ale nie aż tak żebym musiał błotniki wymieniać..
Re: pierwsze ślady korozji :(
freediver pisze: Jest paskudnie ale nie aż tak żebym musiał błotniki wymieniać.
Pod spodem, z lewej, już dużo nie ma.

Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- hemi112
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: a ze z Bolesławca
- Auto: Były: Justy, szutrowy killer GF, jest perełeczka GC
- Polubił: 0
- Polubione posty: 13 razy
Re: pierwsze ślady korozji :(
dobra ,a powiedzcie mi czym takiego początkującego rudzielca potraktować? chodzi mi o domowo-warsztatowy sposób/specyfiki ,a nie zostawienie 1000zł w warsztacie 

kiedy człowiek naprawdę chce żyć,to medycyna jest bezsilna:)
- hemi112
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: a ze z Bolesławca
- Auto: Były: Justy, szutrowy killer GF, jest perełeczka GC
- Polubił: 0
- Polubione posty: 13 razy
- hemi112
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: a ze z Bolesławca
- Auto: Były: Justy, szutrowy killer GF, jest perełeczka GC
- Polubił: 0
- Polubione posty: 13 razy
Re: pierwsze ślady korozji :(
błonek pisze:hemi112 jeżeli jesteś pewien, że to tylko powierzchniowo to poszukaj pęknięć na lakierze lub masie (tzw. wałku) przy zagięciach blachy na drzwiach. Później trzeba oczyścić, zabezpieczyć washprimer lub epoksydem, uzupełnić braki i jakiś czas powinno być ok. Jest jeszcze ewentualność, że masz coś nie tak z odprowadzaniem wilgoci ze środka drzwi, lub też ubytki w konserwacji profili zamkniętych.
są fotki.Twój sposób nada się na tego ryżego,czy trzeba głębiej i drastyczniej??
kiedy człowiek naprawdę chce żyć,to medycyna jest bezsilna:)
Re: pierwsze ślady korozji :(
freediver, widzę ostro już wyłazi ruda... Też tak miałem :/ Przy okazji przyjrzyj się kielichom amorów - u mnie były miejscami przeżarte i tamtędy się lała woda do środka...
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: pierwsze ślady korozji :(
Jak to powiedział znajomy blacharz (sam miał GTka, robił mojego buga): zabezpieczenie antykorozyjne subaraków to dramat...