FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
black_onyks
- 0 gwiazdek
- Auto: może Forester
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
Witam wszystkich miłośników marki. Od jakiegoś czasu bardzo intensywnie myślę o zakupie SUBARU i w związku z tym zacząłem sporo czytać o opiniach, jednak nie mogę tak do końca wszystkiego zebrać do kupy i dlatego zwracam się o pomoc. Chodzi mi po głowie Forester albo Outback (2003-2005) i do tego na pewno zamotuje LPG. Już zdążyłem wyczytać że najlepsze do gazu będą silniki 2.0 lub 2.5, nie ma dla mnie dużego znaczenia czy automat czy manual, a więc mam parę pytań
- czy w tych modelach była montowana dwumasa? jeżeli tak to czy też jest tak awaryjna jak w nowych wersjach? i co ile trzeba ją wymieniać + koszt?
- czy 2.5 165KM były tylko montowane w USA?, chodzi mi o forestera i outbacka i czy części z europejskich modeli pasują do USA?
- w jakich modelach były montowane samoregulujące amorki i czy później można założyć zwykłe?
- jak wygląda sytuacja z trwałością sprzęgła w manualu?
Jak możecie się podzielić jeszcze swoimi uwagami do tych modeli to będzie fajnie, gdyż szukam jakiegoś trochę wyższego 4x4, a o SUBARU zawsze marzyłem i nie chcę od razu zaliczyć jakiejś poważnej wtopy. pozdrawiam i czekam na odpowiedzi użytkowników SUBARU
- czy w tych modelach była montowana dwumasa? jeżeli tak to czy też jest tak awaryjna jak w nowych wersjach? i co ile trzeba ją wymieniać + koszt?
- czy 2.5 165KM były tylko montowane w USA?, chodzi mi o forestera i outbacka i czy części z europejskich modeli pasują do USA?
- w jakich modelach były montowane samoregulujące amorki i czy później można założyć zwykłe?
- jak wygląda sytuacja z trwałością sprzęgła w manualu?
Jak możecie się podzielić jeszcze swoimi uwagami do tych modeli to będzie fajnie, gdyż szukam jakiegoś trochę wyższego 4x4, a o SUBARU zawsze marzyłem i nie chcę od razu zaliczyć jakiejś poważnej wtopy. pozdrawiam i czekam na odpowiedzi użytkowników SUBARU
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
1. nie wiem, 2.5 to dosc oszczedny silnik, moj w miescie (Krakow) pali 11-12l, w trasie 8l/100km ja bym go nie "psul"black_onyks pisze: - że najlepsze do gazu będą silniki 2.0 lub 2.5, nie ma dla mnie dużego znaczenia czy automat czy manual, a więc mam parę pytań
- czy w tych modelach była montowana dwumasa? jeżeli tak to czy też jest tak awaryjna jak w nowych wersjach? i co ile trzeba ją wymieniać + koszt?
- czy 2.5 165KM były tylko montowane w USA?, chodzi mi o forestera i outbacka i czy części z europejskich modeli pasują do USA?
- w jakich modelach były montowane samoregulujące amorki i czy później można założyć zwykłe?
- jak wygląda sytuacja z trwałością sprzęgła w manualu?

2. w OBKu tak, jest to paskudztwo, ale mozesz wymienic na jednomase + nowe sprzeglo, albo kupic juz przekonwertowanego. Co do kosztow to zerknij yu http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=9370
3. jak w USA to nie wiem, ja mam z salon Polska
4. to pewnie zalezy od tego jak jezdzisz, samo sprzeglo, nawet w ASO, nie jest jakos specjalnie drogie
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
black_onyks, jeśli już koniecznie musisz zrobić z niego gazówke to lepiej wybierz wolnego ssaka. Lepiej znoszą lpg niż turbo.
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
ee tam gadanie



Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
Marlena, pewnie będzie chodził do samego końca ,co nie ma raczej znaczenia na czym ,jak masz zarżnięty motor albo pecha (lub sam jesteś dorzynaczem
) to choć byś lała mu najświętszy olej , modliła się przed każdym odpaleniem i zgaszeniem ,tańczyła nago w świetle księżyca by odgonić złe duchy pukającej panewki to i tak zdechnie i tak nie ma na to rady i gaz (dobrze zamontowany
) ma tu niewiele do gadania. Znam wiele Subaraków bez gazu które się skończyły i z gazem które jeżdżą cały czas ,nie tylko moja i co ?? i nic 



Ostatnio zmieniony 17 gru 2012, o 15:37 przez burat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

-
skokus_2006
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Niepołomice
- Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
Burat, oj tam gadanie, że taniec nie pomaga, a sprawdzałeś?
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
2,0 na automacie nie jedzie. 2.5 w miarę, ale radochy więcej da manual. Automat za to nie ma dwumasy i wiskozy - to na plus.
Sliska droga, złapane pobocze - awd w automacie zawsze jest na czas. W hondzie, czy holzwagenie z poprzecznym silnikiem wychodzi to średnio.
Sliska droga, złapane pobocze - awd w automacie zawsze jest na czas. W hondzie, czy holzwagenie z poprzecznym silnikiem wychodzi to średnio.
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
Nie wiem, jak ta generacja, ale poprzedni 1999-2003 outback miał wszystkie części blacharskie inne. Brak chłodnicy oleju, programów skrzyni biegów. Reszta mechaniki taka sama.
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Ja silniki 2.5 odradzam, bo wiele o nich słyszałam. Są trochę awaryjne i na gaz się nie nadają - podobno wypalają się tłoki lub zawory. Najlepiej to 2.0, 2.2 i możesz robić gaz, ale podejrzewam, że wolnyssak lepiej by zniósł gaz niż turbo, ale w turbo chyba nic by się nie stało jeżeli chodzi o gaz. Sprzęgło trzyma długo, wiem po moim.
W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
-
black_onyks
- 0 gwiazdek
- Auto: może Forester
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
a czym się różni silnik 2.5 z Forestera 173Km a 2.5 w Outbacku 165KM, który silnik lepiej znosi LPG? jak ktoś użytkuje to proszę o jakieś raporty spalania
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
Przecież Outback dosyć znacznie rózni się od Forestera. Skąd mamy wiedzieć czego potrzebujesz? Jak szukasz budżetowego auta to starszawe Subaru nie jest dobrym rozwiązaniem.
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
a jakieś konkrety na potwierdzenie tej tezyBoombastic pisze: Jak szukasz budżetowego auta to starszawe Subaru nie jest dobrym rozwiązaniem.


Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

-
black_onyks
- 0 gwiazdek
- Auto: może Forester
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
generalnie i Forek i Outback spełniają moje oczekiwania, interesuje mnie poprostu dobre auto z napędem na 4 koła z trochę wyższym i miększym zawieszeniem niż w typowych osobówkach. Auto byłoby wykorzystywane głownie w mieście, gdzie nie ma dużych korków oraz na wsi. Od czasu do czasu przyczepka lekka i jak będzie potrzeba to nawet laweta, a oprócz tego w zimę jakiś wypad w góry na narty
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
black_onyks, no to weź taki który trafi się w lepszym stanie za daną kasę i tyle 

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
Forester na pewno nie ma miękkiego zawieszenia, jest mniejszy ale i zwrotniejszy w mieście. A słaby silnik jakiego szukasz lepiej napędzi Forka. Obstawiam że Outback jest bardziej komfortowy, jest sporo dłuższy i ma więcej miejsca na taki wypad na narty.black_onyks pisze:generalnie i Forek i Outback spełniają moje oczekiwania, interesuje mnie poprostu dobre auto z napędem na 4 koła z trochę wyższym i miększym zawieszeniem niż w typowych osobówkach. Auto byłoby wykorzystywane głownie w mieście, gdzie nie ma dużych korków oraz na wsi. Od czasu do czasu przyczepka lekka i jak będzie potrzeba to nawet laweta, a oprócz tego w zimę jakiś wypad w góry na narty
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
Mądra rada.burat pisze: black_onyks, no to weź taki który trafi się w lepszym stanie za daną kasę i tyle
Iiitam, różnice w masie i przełożeniach wcale nie są znaczne.Boombastic pisze: słaby silnik jakiego szukasz lepiej napędzi Forka
Forester jest natomiast faktycznie nieco krótszy i ma o jakieś 10% mniejszy promień skretu - dla niektorych i w niektórych sytuacjach to może mieć znaczenie. OBK - lepsza aerodynamika i więcej komfortu na trasie, więcej miejsca za linią przednich oparć. Nieco większe zwisy i rozstaw osi powodują minimalnie szybsze powieszenie na bardzo krzywym, niż Forestera. No i "na oko" OBK mniej przypomina SUVa, co dla jednych będzie wada, dla innych zaletą, natomiast w gruncie rzeczy nie ma znaczenia

Jesli budżet jest napiety, faktycznie lepiej odpuścić silniki turbo.
Z wolnossących - 2.0 (Forester) ma dobrą opinię pod względem trwałości, ale uwaga - młodsze i mocniejsze wersje (150+ koni, po 2005) są bardziej upierdliwe w konstrukcji niż te strasze, 125 KM. Zdaje się, że to dotyczy także czegoś związanego z instalacją gazu, ale nie znam się na paliwie do zapalniczek, więc proszę nie pytać mnie o szczegóły

Silniki 2.5 (dostępne w OBK i w amerykańskich Foresterach) mają większy moment obrotowy przy nieco niższych obrotach niż 2.0, więc pewnie jedzie się tym nieco łatwiej (jak ktoś nie lubi częstych redukcji latwiej pojedzie "z dołu"). Ale dwulitrowką też się da, spokojnie - tylko trzeba bardziej poprosić, żeby jechało dynamicznie (no i spalanie wzrasta).
Dwumas - OBK tak, Forester nie.
Amory samopoziomujące w obu, są zamienniki niesamopoziomujące (ale wymagają też wymiany spręzyn - jest o tym sporo na forum).
Wolnossące Forestery - 2.0 Europa, 2.5 USA. EU z reduktorem, amerykańskie bez (dotyczy manulanej skrzyni). Wszystkie z produkcji japońskiej.
OBK - 2.5, na rynek EU z japonii (reduktor), na rynek US z US (bez reduktora).
Wszystkie automaty mają nieco inny system napędu AWD (też jest sporo w odpowiednich watkach).
Wszystkie wymienione to dobre auta.
Co do trwałości sprzęgła - jesli się mu nie robi krzywdy, tzn. nie manewruje na półsprzęgle przy jednoczesnym podkręcaniu obrotów, to nie powinno być źle. Acz - oczywiście, zużywa się

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
Jeśli szukasz miękiego zawieszenia to w forku go nie znajdziesz 

- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
Miękkie niezbyt, ale ze skokiem większym niż w zwykłej osobówce - i pewnie o to w gruncie rzeczy chodzi.
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
Nie ja kupuję ani nie ty, więc tak naprawdę nie wiadomo czy o to chodzi. Jak ktoś szuka komfortu to na pewno nie w Foresterze z tych roczników.WiS pisze:Miękkie niezbyt, ale ze skokiem większym niż w zwykłej osobówce - i pewnie o to w gruncie rzeczy chodzi.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
Boombastic pisze: Jak ktoś szuka komfortu to na pewno nie w Foresterze z tych roczników.
Racja, racja

-
black_onyks
- 0 gwiazdek
- Auto: może Forester
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
dzięki za pomoc, myślę że zdecyduje się na Outbacka 2.5 165KM automat, tylko jeszcze muszę się zorientować jak z instalacją do takiego modelu. a ma ktoś może forka 2,5 z USA? jak z dostępnością części? te z EU też pasują?, chodzi mi o rocznik (2003-2005)
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
Toteż napisałem asekuracyjnie - a kupujący może przeczytać, przemysleć i sam zdecydować, na czym mu zalezy.Boombastic pisze: tak naprawdę nie wiadomo czy o to chodzi
Oj, kwestia potrzeb i punktu odniesienia.Boombastic pisze: Jak ktoś szuka komfortu to na pewno nie w Foresterze z tych roczników.
Ja np. do Forka turbo 2004 przesiadłem się z Yarisa TS, a zdarzało mi się też w tym okresie często jeździć w trasie np. Corollą 2006 i Suzuki SX 2007. I stwierdzam, że od YTSa i SXa Forek jest w trasie duzo bardziej komfortowy, a z Rolką pewnie porównywalny - jesli idzie o tłumienie nierówności.
Co do foteli i ogólnie pozycji za kierownicą - ma stanowczo najlepsze z w/w (czemu trudno się dziwić, biorąc pod uwagę róznice klas i ceny).
Hałas - tu wygrywa Corolla.
Ale komfort to też czynniki dynamiczne - lepiej się jedzie autem, które skręca, jak trzeba, hamuje i przyspiesza. Pewność w zakretach i przy gwałtownym przyspieszaniu - tu z Forkiem XT może się równać tylko YTS, wygrywający przy tym o niebo lepszymi hamulcami.
Z rzeczy "komfortogennych" - dla mnie plusem Forestera jest ogromny szklany dach, to doświetlenie wnętrza znakomicie poprawia nastrój w pochmurne dni, a w gwiaździste/burzowe noce też daje fajne wrażenia w podrózy.
Resume - zdarzyło mi machnąć Foresterem po kilkaset kilometrów bez odpoczynku, i nie mialem powodow do narzekan.
Forestera wolnossącego dotyczy wszystko powyżej, z wyjątkiem przyspieszania.
Ale rozumiem, że jesli ktoś porównuje z mercem E-klasse, czy nawet Superbem, to Forester przegra.

- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
Kojarzę na tym forum chyba tylko jedną sztukę, a i Forumowicz coś ostatnio mało aktywny...black_onyks pisze: ma ktoś może forka 2,5 z USA?
W wiekszości powinny - teoretycznie - w końcu Forki EU i US to auta z tej samej linii produkcyjnej... ale w praktyceblack_onyks pisze: jak z dostępnością części? te z EU też pasują?,

Z pewnością wybór będziesz mial znacznie wiekszy niż Foresterów 2.5.black_onyks pisze: myślę że zdecyduje się na Outbacka 2.5 165KM automat,
Tylko, dla jasności - ten automat to stara konstrukcja (z jednej strony zaleta - sprawdzona i pancerna, z drugiej wada - zmienia biegi nieeechętnie, pooowoooli, no i ma ich tylko cztery).
-
skokus_2006
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Niepołomice
- Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?
Ja mam 2,5 impreza usa. SOHC czyli regulacja zaworow na śrubki. Przy gazie nie bez znaczenia. Mozna to zrobic na parkingu, wiem, bo sam robilem. Z tego co czytalem, większość 2.0 ma szklanki, czyli wyciąganie silnika przy regulacji zaworów.