sixkiller pisze:
jeżeli sonda nie będzie odpowiednio odsadzona ze strumienia spalin to niestety za chwilę ponownie ulegnie uszkodzeniu i pojawi się kontrolka.
Nic nie ulegnie uszkodzeniu, po prostu ECU zgłosi błąd P0420, albo P0421. Odsadzenie służy niewyświetlaniu tego błędu, w modelach remapowalnych Subaru łatwiej wyłączyć po prostu wyświetlanie tego błędu.
mamgx pisze:
Nowoczesne silniki i układy wydechowe projektuje się "pod katalizatory". Modyfikacja we własnym zakresie może wiele popsuć.
Sonda nie będzie działać poprawnie i auto będzie zalewać. Spalanie 15 litrów na 100 :)
Druga sonda w układzie służy wyłącznie kontroli poprawności działania układu katalitycznego. Nawet przy wyświetlonym błędzie nie ma żadnych efektów opisanych powyżej.
Odrębną kwestią jest funkcjonowanie układu wydechowego. W modelach wolnossących można rzeczywiście popsuć wydajność układu, w turbo mogą wystąpić problemy z przeładowywaniem jeśli się nie wystroi elektroniki.