Proszę o porady.
- [email protected]
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Impreza
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Proszę o porady.
Przepraszam że zakładam nowy temat ale nie za bardzo wiem gdzie napisać coś takiego. Zamierzam zakupić Subaru Imprezę Wrx. Mój budżet to 40000 pln. Chciałbym się dowiedzieć przede wszystkim czy jest w ogóle sens szukać w takiej cenie model z 2006r,+ tzn "Hawkeye". Podoba mi się jego sylwetka, ale nie wiem czy nie jest to za mało, jak na ten model. Nie mam wystarczającej ilości postów więc nie mogę napisać na forum w zakładce "kupię", a nie chce szukać na allegro gdyż mija się to z celem. Ewentualnie mógłby być to model starszy tzn ten 2003+ (niebieski, sedan wyłącznie) Może zna ktoś jakieś godne polecenia auto lub może pokierować mnie gdzie mogę szukać. Z góry dzięki za podpowiedzi.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Proszę o porady.
[email protected], poza tym te roczniki różnią się silnikami: 2.0
2.5.
Każdy z nich ma swoje wady i zalety. I każdy ma swoich entuzjastów, którzy nie zamienili by się na ten drugi.
Sam musisz sobie odpowiedzieć, który bardziej Ci pasuje.

Każdy z nich ma swoje wady i zalety. I każdy ma swoich entuzjastów, którzy nie zamienili by się na ten drugi.
Sam musisz sobie odpowiedzieć, który bardziej Ci pasuje.
- [email protected]
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Impreza
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Proszę o porady.
Przepraszam, oczywiście zapomniałem się sprecyzować. ; ) Chodzi mi tylko i wyłącznie o silnik 2.5T (230 hp). Ten Rs (160 hp) mnie nie interesuje. Dlatego zastanawiam się czy w takiej konfiguracji z tym silnikiem czy ta cena nie jest za niska .
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Proszę o porady.
W WRX nie było silnika 2.0 160 bhp. Były 2.0 i 2.5 turbo o mocach AFAIR 225 i 230 KM.
Popatrz sobie na 4impreza.pl.
Popatrz sobie na 4impreza.pl.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Proszę o porady.
RS 160 KM to wolnossący. Wersje turbo przed 2006 rokiem były dwulitrowe - zwiększenie pojemnosci dało lepszy "dół", ale też te silniki są (bywają?) bardziej awaryjne (najogólniej, problemy z uszczelkami - jest o tym sporo w necie, także tutaj). natomiast starszy 2.0 turbo, w róznych wersjach mocy (WRX 2003-05 - 225 KM), miał opinię silnika raczej nie do zabicia, chyba, że ktoś się bardzo starał. No, niektórym moze panewka się przekręcała[email protected] pisze: 2.5T (230 hp). Ten Rs (160 hp) mnie nie interesuje.

Mając 40 tysięcy, szukałbym auta za jakieś 25-30 (czyli stanowczo MY 03), a resztę kasy trzymal w odwodzie, żeby się nie stresować na wypadek, jakby-co-nie-daj-Boze.
Kupno nieco nowszego nie daje żadnej gwarancji, że się coś nie wykrzaczy, natomiast rezerwę finansową szlag trafi.
Re: Proszę o porady.
WiS pisze: Wersje turbo przed 2006 rokiem były dwulitrowe - zwiększenie pojemnosci dało lepszy "dół"
ale bardziej awaryjną górę.

Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Proszę o porady.
I 218 KMChloru pisze:W WRX nie było silnika 2.0 160 bhp. Były 2.0 i 2.5 turbo o mocach AFAIR 225 i 230 KM.
Popatrz sobie na 4impreza.pl.
WRX był tylko z doładowanym silnikiem. Wolnossące nie mają wiele z WRXem wspólnego.[email protected] pisze:Ten Rs (160 hp) mnie nie interesuje.
A przed 2006 nie było w ogóle 2.5 litrowych WRX'ów. Więc kupując auto starsze będziesz miał 2.0 (moim zdaniem znacznie lepszy, ale jak pisałem wcześniej, zdania są tu podzielone)
- [email protected]
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Impreza
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Proszę o porady.
Dzięki Panowie za sugestie, a co do oferty wyżej, to właśnie oglądałem już wcześniej, ale martwi mnie ten swap silnika. Nie wiem dlaczego ale jakoś nie jestem przekonany do przekładania silnika nawet jeśli było to robione profesjonalnie i dokładnie do tego modelu do którego jest dedykowany. Ale dzięki i jak będziecie mieli jeszcze coś ciekawego to podrzucajcie, będę wdzięczny i wszystko rozpatrzę. Pozdro
Re: Proszę o porady.
[email protected], Błąd bo jest kilka firm do których można mieć zaufanie . Uwierz mi że czasami po naprawie silnik jest trwalszy niż przed , bo ma wymienione newralgiczne części np lepsza uszczelke i do tego szpilki
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Proszę o porady.
za 40 koła raczej 2003-2005.
Jeżeli te pieniądze masz na styk, to lepiej kupić trochę starszy.
Pamiętaj, żeby to auto obejrzeć w dobrym subarowym warsztacie. Może (ale nie musi) oszczędzić niemiłych, kosztownych niespodzianek.
Jeżeli te pieniądze masz na styk, to lepiej kupić trochę starszy.
Pamiętaj, żeby to auto obejrzeć w dobrym subarowym warsztacie. Może (ale nie musi) oszczędzić niemiłych, kosztownych niespodzianek.
jeżeli zrobione profi to nie powinno być problemu, a niekiedy zalety - bądź to lekkie usprawnienia, albo mniejszy przebieg. Ale! jak masz wewnętrzne fuj, to może nie, zgodnie z prawami Murphy'ego możesz trafić źle[email protected] pisze: nie jestem przekonany do przekładania silnika

Re: Proszę o porady.
Bo jak wiadomo jest "wewnętrzne KI" i "wewnętrzne FUJ"... Dwie siły od wieków toczące zażartą walkę o nasze dusze...Bergen pisze:dobre, muszę zapamiętaćAlan, Alan, Alan! pisze: wewnętrzne fuj

Death ain't nothin' but a heartbeat away...
- [email protected]
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Impreza
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Proszę o porady.
Dzięki za podpowiedzi, chyba rzeczywiście jednak będę szukał, modelu 2003-2005. Tak więc jeśli ktoś znajdzie jakąś fajną ofertę to proszę o podrzucenie. Będę wdzięczny. Pozdro !
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Proszę o porady.
[email protected], ja bym na Twoim miejscu złożył zamówienie u Pitera 35
niejednemu już na tym forum radość sprawił 


- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Proszę o porady.
Konto usunięte pisze: zamówienie u Pitera 35niejednemu już na tym forum radość sprawił



Ostatnio zmieniony 22 mar 2013, o 17:47 przez WiS, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Proszę o porady.
Cześć koledzy jestem nowy i podepnę się pod temat kolegi, myślę że się nie obrazi :)
Mam zamiar kupić Subaru Impreza STI 2.5 wersja europejska rok 2007, martwi mnie ponoć awaryjny silniki, ale znalazłem sztukę z kutymi tłokami, pierwszy właściciel, na wszystko są FV, bezwypadkowy, no wydaje się perełka :) co wy na to?
Jest się czym martwić? czy kupić i się cieszyć? :)
Czy po wymianie tłoków na kute problem znika? Zakuty był przy koło 30kkm a teraz ma 100kkm
Jest jeszcze jedna sprawa z zewnątrz nie wygląda na STI, żadnego znaczka ani spojlerów z tyłu, choć w serwisie subaru w B-B potwierdzili po VIN-ie że to STI :) podobno wersja na Niemiecki rynek, słyszeliście o takich wersjach? W środku licznik i kierownica STI i no całe bebechy silnik skrzynia itp.
dzięki za odp
pzdr
Mam zamiar kupić Subaru Impreza STI 2.5 wersja europejska rok 2007, martwi mnie ponoć awaryjny silniki, ale znalazłem sztukę z kutymi tłokami, pierwszy właściciel, na wszystko są FV, bezwypadkowy, no wydaje się perełka :) co wy na to?
Jest się czym martwić? czy kupić i się cieszyć? :)
Czy po wymianie tłoków na kute problem znika? Zakuty był przy koło 30kkm a teraz ma 100kkm
Jest jeszcze jedna sprawa z zewnątrz nie wygląda na STI, żadnego znaczka ani spojlerów z tyłu, choć w serwisie subaru w B-B potwierdzili po VIN-ie że to STI :) podobno wersja na Niemiecki rynek, słyszeliście o takich wersjach? W środku licznik i kierownica STI i no całe bebechy silnik skrzynia itp.
dzięki za odp
pzdr
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Proszę o porady.
Słowo "kute" nie jest lekarstwem na całe zło - wręcz przeciwnie. Najczęściej to nie jest przeróbka na duże przebiegi.
Zależy jakie tłoki, jak pasowane (żeby nie brał beczki oleju na kilometr
), jak poskładany silnik, itp.
Zależy jakie tłoki, jak pasowane (żeby nie brał beczki oleju na kilometr

- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Proszę o porady.
Były takie cichociemne, nie tylko w Niemczech.SpAx pisze: podobno wersja na Niemiecki rynek,
Wydaje nam się, że jednak mamy mało danych, żeby coś radzićSpAx pisze: no wydaje się perełka :) co wy na to?

IMO, sama wymiana tłoków na kute nie rozwiazuje problemu silnika 2.5 turbo. Pytanie, co zrobiono przy okazji temu silniku, jak już go rozebrano.
Re: Proszę o porady.
Z tego co mówi właściciel jeszcze jak był na gwarancji wydmuchało mu uszczelkę pod głowicą też niby wada tych silników, pewno poskładali na oryginałach bo po gwaranci znów się to stało, i wtedy chyba wymienił szpilki czy śruby i przy okazji tłoki (z powodu wiadomej wady) tłoki firmy Mahle, szczegóły będę wiedział jutro bo wybieram się test.
Na FV z zakucia są jeszcze panewki wału, czy to normalne? czy oznaka że silnik był zatarty?
Na co popatrzeć i o co dopytać?
Na FV z zakucia są jeszcze panewki wału, czy to normalne? czy oznaka że silnik był zatarty?
Na co popatrzeć i o co dopytać?
Re: Proszę o porady.
To o niczym nie świadczySpAx pisze: Na FV z zakucia są jeszcze panewki wału, czy to normalne? czy oznaka że silnik był zatarty?
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Proszę o porady.
SpAx, to nie musi nic oznaczać. Pamiętaj, że żeby zmienić tłoki i tak rozpoławiasz cały silnik więc sama wymiana panewek na lepsze to chwila nieuwagi.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Proszę o porady.
SpAx, odłóż z dychę na remont silnika i bedzie dobrze
A tak poważnie to trzeba sie z tym liczyć , ale biorąc pod uwagę ceny remontów innych marek to wcale nie jest tak drogo

A tak poważnie to trzeba sie z tym liczyć , ale biorąc pod uwagę ceny remontów innych marek to wcale nie jest tak drogo

https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa