Który olej wybrać?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Który olej wybrać?

Post 3 paź 2013, o 08:30

pivko pisze: A słyszałem też że najlepiej jest zmieniać filtr dwukrotnie w stosunku do wymiany oleju tzn. wymiana oleju z filtrem po 5kkm wymiana samego filtra i po 10 znowu olej z filtrem sam tego nie stosowałem ale tak polecali na forum mojej poprzedniej marki.

Ludzie! Nie wpadajmy w paranoję. Filtr co 5 koła i olej co 10 koła w starym i nie wysilonym silniku? I jeszcze zalewać drogimi olejami? Ja bym wlał Valvo przeznaczony do silników z dużym przebiegiem. Oni mieli kilka lat temu taki produkt i zmieniał go zgodnie z zaleceniami producenta i po kłopocie. Ostawiam również że nawet Lotos świetnies obie poradzi, bo to nie czasy Hipola i Selectola.



Duniek
2 gwiazdki
Auto: tak brzydkie, że aż ładne
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Który olej wybrać?

Post 3 paź 2013, o 23:15

W moim nabytku podobno w skrzyni i w moście Hipol. :o
Dobra wypróbuję Valvo.
Dzięki za odpowiedzi.

alex71
1 gwiazdka
Lokalizacja: D.śląsk
Auto: Subaru Impreza n\a 118kw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Który olej wybrać?

Post 6 paź 2013, o 14:57

To jaki olej wybrać 10w40 czy 10w60? :o

Duniek
2 gwiazdki
Auto: tak brzydkie, że aż ładne
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Który olej wybrać?

Post 6 paź 2013, o 16:38

Do swojego Antyka kupię 10w/40 :-)

bambo31
0 gwiazdek
Lokalizacja: Roztocze
Auto: OBK II 2.5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Który olej wybrać?

Post 6 paź 2013, o 21:30

Duniek, w jednym z poprzednich autek (Audi 2.3E) przez głupotę zalałem go minerałem i po 15tyś musiałem przejść na pół-syntetyk (szklanki popękane) bo mechanik powiedział że na mineralu to ten silnik długo nie pojeździ i mogę dodać od siebie tyle, że najgorsze zło jakie robi minerał w silniku to nagary - czarny szorstki nalot na wszystkim co o siebie nie ociera. Grubość nagaru zależy od samego oleju jak i przebiegu na mineralu, są też oleje o właściwościach mineralnego które tego nagaru nie odkładają, nie wiem jaki jest ten Lotos. Jak zalejesz pół-syntetyk, ten nalot będzie się powoli rozpuszczał, więc warto sprawdzić czy ten nagar jest - wystarczy ściągnąć dekiel głowicy i rzut okiem kogoś kto wie jak powinno to wyglądać.
U mnie ten nagar był i warto wtedy na pół-syntetyku początkowo częściej wymieniać olej z filtrem, zgodnie z sugestiami mechanika, ja na swoim pierwszą zmianę zrobiłem po 1000, drugą po 3000, trzecią po 7000 km, późnij już normalnie. Po przejściu na pół-syntetyk w przebiegu 3000 -15000 po zmianie silnik zaczął żreć olej, nawet do litra na 2000 km, gdy myślałem o remoncie, po 20 tyś wszystko się unormowało.
Mechanior nie zalecał mi płukanki, mówił że lepiej jak to się wypłucze powoli z częstszą wymianą, aby rozpuszczone nagary nie zatkały kanałów olejowych i chyba miał rację

Duniek
2 gwiazdki
Auto: tak brzydkie, że aż ładne
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Który olej wybrać?

Post 8 paź 2013, o 12:57

Za to mój mechanik powiedział: "eee z takim przebiegiem to lej mineral i to z tańszych?
Więc przestałem do niego jeździć.
Tak czy inaczej zmieniam na Valvo 10w/40 i sam zobaczę co z tego wyjdzie.

lukasz_rider
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Który olej wybrać?

Post 8 paź 2013, o 23:23

Dobrze zrobiłeś nie jeżdżąc tam więcej :-)

ODPOWIEDZ