Zawieszenie - Poliuretany

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
grape.crash
2 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester S-Turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 31 paź 2013, o 19:42

grape.crash pisze:Jeśli auto jest "cywilne" to czerwone będą wystarczające.



mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 31 paź 2013, o 22:49

ok. to wezme 85 :)

w Deuterze wszystkie sa czerowne :)

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

Swierzy
2 gwiazdki
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 1 lis 2013, o 07:54

mcc pisze:
w Deuterze wszystkie sa czerowne :)

MCC
Mi zrobili czarne :)

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 1 lis 2013, o 09:23

Swierzy pisze:
mcc pisze:
w Deuterze wszystkie sa czerowne :)

MCC
Mi zrobili czarne :)
ile ShA? Jaki woz? Jaka zmiana vs gumy?

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 4 lis 2013, o 11:55

Swierzy pisze:Ja u siebie wstawiłem zestaw Prothane (stabilizatory, wahacze przednie, wahacze tylne wzdłużne) i do wahaczy poprzecznych tuleje z Deutera (twardość bodajże 80) - porównując twardość obu produktów powiem tak - tulei Prothane nie mogłem ścisnąć oburącz, Deuterowskie gięły się i to bez problemu.
Pytanie co chcesz osiągnąć? Jadąc teraz po lekkich nierównościach czuję zdecydowany dyskomfort - wszystko skacze, ale na równej powierzchni i w zakrętach jest super.
Z tego co piszesz wynika, ze to za twarde elementy z prothane? Rozumiem, ze Deuter 80ShA za miekkie? Moze wziac 85? Nie chce przegiac w szczegolnosci w strone miekkosci. Szczerze nie znosze tego pokladania na lukach w WRXie, ale z drugiej strony (duzo) bardziej twardo na nierownosciach tez bym nie chcial (aczkolwiek jesli bedzie troche twardziej i tak jest ok - pasuje mi).

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

Swierzy
2 gwiazdki
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 4 lis 2013, o 18:10

Ciężko mi się wypowiedzieć - nie miałem w rękach innych wyrobów Deutera - imho poliuretan nie powinien się giąć jak zwykła guma - więc 85 to dla mnie minimum ;)

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 4 lis 2013, o 18:37

Stronflex mowi:
90ShA - do STI
80ShA - do WRXa

z tego co piszesz Deuter ma te wyroby delikatniejsze - dlatego zastanawiam sie nad 85ShA.

Best regards,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 6 lis 2013, o 09:20

wrx wsadz mieksze, wymiana samych tulei na "betonowe" nie zmieni az tak bardzo prowadzenia(bedzie twardsze co nie znaczy ze cokolwiek poprawisz trakcje robiav tylko "kawalek" roboty) a tylko tluc sie bedziesz niemilosiernie... aby miec efekt to i amory trza lepsze i sprezynki... poli sa ok, choc ja do lodowki wsadzan poprostu febest, ctr, wytrzymują jakoś. na codzień jezdze normalnie to po co mi czuc w tylku kazde pekniecie asfaltu? no chyba ze planujesz upgrade fury ogolny:-) potwierdzam jedno na 100% nie laduj poli w mocowania dyfra itd-kazda zmiana biegu, ruch sprzegla bedzie walil w bude i dup... dodatkowo "katujac" elementy przeniesienia napedu.
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 6 lis 2013, o 10:21

Dzieki. Bede celowal w 80ShA, zeby nie przegiac i nie naprawiac zawiasu co chwila.

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

Streetracer
0 gwiazdek
Auto: Subaru Impreza Sti
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 6 lis 2013, o 23:29

Poliuretany przenasza duzo halasu i drgan z drogi do kabiny - jest uciazliwe po pewnym czasie

Jezeli uzywasz auta na codzien to wybral bym gumy , a jezeli upalasz na torze to poliuretany

Uchwyty stabilizatorow warto wymienic na poliuterany

Przemas
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: PUŁAWY lubelskie
Auto: Forester XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 3 gru 2014, o 18:52

Streetracer pisze:Poliuretany przenasza duzo halasu i drgan z drogi do kabiny - jest uciazliwe po pewnym czasie
Drgania owszem ale tylko na "nalewkach asfaltowych" (zalewane pęknięcia w jezdni), na nierównościach nie zauważyłem, hałasu większego nie ma, ale zdecydowanie czuć lepiej auto na plecach :lol: , usztywnienie znaczące. Na pewno przewijało się tu nie raz temat smarowania, smarować obficie to fakt. Lepiej zabezpieczyć się przed przedwczesnym skrzypieniem zawiasu. U mnie cisza i niech tak zostanie :thumb:
Załączniki
2014-07-24 16.38.39.jpg
Cały zestaw do Forester XT 2003r.

Bober71
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 4 gru 2014, o 22:41

Na zdjęciu brakuje łączników i bardzo ważnej obejmy magla :)

Przemas
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: PUŁAWY lubelskie
Auto: Forester XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 5 gru 2014, o 16:53

Bober71 pisze:Na zdjęciu brakuje łączników i bardzo ważnej obejmy magla :)
To dlaczego nie dostałem tych części w komplecie :?:
Skoro mówicie że jest to kompletny zestaw zawieszenia, najwidoczniej taki nie jest :!:
http://static.strongflex.eu/2040-thickb ... -sport.jpg

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 5 gru 2014, o 17:17

Przemas pisze:Skoro mówicie że jest to kompletny zestaw zawieszenia, najwidoczniej taki nie jest :!:
A od kiedy magiel jest elementem zawieszenia ;-)

Kupiłeś zestaw tulei zawieszenia. A łącznik stabilizatora to nie tuleja, tylko osobna część. Zresztą moim zdaniem nie warta wymieniania.

Przemas
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: PUŁAWY lubelskie
Auto: Forester XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 5 gru 2014, o 17:45

Boberowi zapewne chodziło o "obejmę" magla a nie o całą maglownicę, a z łącznikami zażartowałem ze sloganu "Zestaw poliuretanowy kompletny" Cyt.Bober71"brakuje łączników i bardzo ważnej obejmy magla". Idąc tym tropem, w zestawie powinno być o wiele więcej części, wspomniane łączniki, sworznie, śruby zwrotnic i regulacji zawieszenia, których na zdjęciu nie ma, ale zostały rzecz jasna wymienione na nowe przeze mnie, grzechem byłoby tego niezrobienie :lol:
Tylko wtedy byłby to zestaw poliuretanowo-zawieszeniowy :lol:
A tak przy okazji pytanie do Bober71, dlaczego Tuleje przekładni kierowniczej nie są w zestawie :?:
Zdaję sobie sprawę że to nie dotyczy już zawieszenia, ale czy są odczuwalne doznania po ich wymianie z oryginalnych :?:
Nie kupowałem ich bo ori. wyglądają że są w dobrym stanie. :oops:
Pozdrawiam ekipę Stongflexa

rederyk
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: lubelskie
Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 5 gru 2014, o 23:14

Przemas pisze: Tuleje przekładni kierowniczej nie są w zestawie
Zdaję sobie sprawę że to nie dotyczy już zawieszenia, ale czy są odczuwalne doznania po ich wymianie z oryginalnych
Tak, auto o wiele lepiej się prowadzi. Oryginalne tuleje są miękkie i pozwalają maglownicy na lekkie ruchy na boki. Różnica jest wyraźnie odczuwalna.

Bober71
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re:

Post 8 gru 2014, o 14:41

Przemas pisze:A tak przy okazji pytanie do Bober71, dlaczego Tuleje przekładni kierowniczej nie są w zestawie :?:
Bo jak były w zestawie to klienci mieli pretensje że chcieli tuleje do zawieszenia a my wciskamy im coś co nie należy do zawieszenia. Nie da się wszystkim dogodzić. Jak otwieramy kategorie danego modelu to wyświetla się cała oferta. Jeśli chodzi o odczucia to poprawia się pewność prowadzenia i auto szybciej reaguje na ruchy kierownicą, guma po kilkunastu latach często już nie wygląda najlepiej

Przemas
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: PUŁAWY lubelskie
Auto: Forester XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Re:

Post 8 gru 2014, o 17:17

Bober71 pisze:
Przemas pisze:A tak przy okazji pytanie do Bober71, dlaczego Tuleje przekładni kierowniczej nie są w zestawie :?:
Bo jak były w zestawie to klienci mieli pretensje że chcieli tuleje do zawieszenia a my wciskamy im coś co nie należy do zawieszenia.
:lol: od dobrobytu głowa ich pewnie bolała
No nic, zabiłeś ćwieka i chyba będzie trzeba się ukłonić do was na wiosnę :giggle:

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Zawieszenie - Poliuretany

Post 12 gru 2014, o 00:07

zaloz strong flex czerwone i bedzie poprawa wlasciwosci jezdnych a pozostana jakies resztki komfortu
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

ODPOWIEDZ