Leśnik do of road-u

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Lonek
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: okolice śląska
Auto: Forek 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Leśnik do of road-u

Post 8 gru 2013, o 01:03

Proszę się nie dziwić mojej ciekawości odnośnie tematu bo w końcu jak się popatrzy na lans made in ferma
http://offroadsubarus.com/showthread.php?t=967&page=6
to wizualnie wszystko gra ale od strony praktyki i sensowności takich udoskonaleń forysiów to okazuje się to porażką choć wygląda imponująco. Dziękuję za porady i wyjaśnienie spraw od strony technicznej. Jak się to mówi kto pyta nie błądzi. Więc powiem tak dla Waszej spokojności i mojej oczywiście że temu forkowi
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=10&t=12623 nie zrobię takiej krzywdy i pozostanę jedynie przy ironmenach. :->



Sławek
3 gwiazdki
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Leśnik do of road-u

Post 8 gru 2013, o 22:27

I tak trzymać. :-)

steckiewicz
1 gwiazdka
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Legacy '93 , Forester
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Leśnik do of road-u

Post 13 gru 2013, o 18:50

Ja mam Legacy "off road " i już go topiłem po dach i przejeżdża wiele ciężkiego terenu . Da się , ale wszystko ze zdrowym rozsądkiem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Leśnik do of road-u

Post 15 gru 2013, o 22:33

a mocno zmodyfikowałeś legasia "off-road" żeby jeździć w takim "ciężkim terenie" ze zdjęć?

bo w tym wątku bardziej chodzi o to, żeby przekonać Lonka do nie psucia samochodu przeróbkami, które prowadzą do nikad, niż o to, żeby pokazywać kto gdzie samochodem wjechał.

steckiewicz
1 gwiazdka
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Legacy '93 , Forester
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Leśnik do of road-u

Post 19 gru 2013, o 20:12

Zmiany niewielkie : zawias Ironman + dystanse 3cm . Osłony pod silnik i dyfer i starczy. Daje radę naprawdę w niesamowitym terenie. I to wszystko tylko możliwości AWD Subaru :P
A jak ktoś chce iść tą drogą to jego wybór ;-)

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Leśnik do of road-u

Post 21 gru 2013, o 00:19

jako forest powiem Ci to co mi sie wydaje/co wiem:
forek jako auto bez blokad dyfrow, auto konstrukcji samonosnej z zalozenia nie nadaje sie do zadnego off roadu w sensie przeprawowym. Jesli chcesz za dosc male pieniadze polepszy troche wlasciwosci terenowe tak aby byle blotko nie zatrzymalo Ci auta to tak:
1. opony-owszem blotniaki spoko ale bez blokad g.. zdzialasz... starcza np general graber uhp- jak je zakopiesz to bez blokad i tak bys nie poszedl nawet na mega terenowych oponach... ogolnie kapcie dla Ciebie musza sie "same czyscic" z blotka i byc odporniejsze od asfaltuwek na otarcia ostrzejsze kamienie itd... moze "nalewajki" ???
2.zawiecha-generalnie sprezyny irona drogie... za "grosze" masz produkt "serwice parts" o zwiekszonej sztywnosci. wysokosci za duzo nie podniesiesz a marnujesz kase-i tak patrolem forek nie bedzie...
doloz amory i po problemie.
3. Owszem zabezpieczenie przed zalaniem-snorkele itd... w forku dla mnie przerost formy nad trescia... zabezpiecz instalacje el silnika zeby byle chlapanie blotkiem spod kol nie zrobilo szkod, dyfer skrzynia- oslona owszem, mozna jadac 2kmh zaj... i cos uszkodzic choc w forku najnizszym elementem auta jest wydech... (ale plyta sie przydaje-jakies galezie, kamienie itd przynajmniej niczego nie urwa itd)
dodam ze zmiany stabow czy tulejek nic nie dadza do off roadu... i tak "wykrzyz" pozostanie ten sam i jesli poniesie fantazja i jedno kolo zawisnie-stoisz...


poprostu forek jako suv nie bedzie zadnym przelajowcem.
moj zaliczyl pare razy niezle blotko i zyje ale do tego co potrafi np patrol to mu daleko, przejechalem tylko dlatego ze myslalem co robie i nie pchalem sie tam gdzie nie powinienem... popatrz na youtube co potrafi forek np
jak dla mnie starcza:P
ps nie obraz sie ale lepiej utrzymywac idealna sprawnosc tego co masz niz probowac kombinowac za duzo... tak jak ktos pisal z wrx sti nie zrobisz tak jak z na robienie turbo mija sie z celem choc sie da:D ps2 ewentualnie jak sie upierasz mozesz zmienic centralny dyferek i tylny na "szperki" choc koszty... kwestia jak sie upierasz... ja bym zalozyl dobre opony, twradsze sprezyny oslone i zadbal o el i tyle w temacie:P
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

Sławek
3 gwiazdki
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Leśnik do of road-u

Post 21 gru 2013, o 10:58

zinc pisze: ja bym zalozyl dobre opony, twradsze sprezyny oslone i zadbal o el i tyle w temacie:P
Krótko, prosto i na temat. :thumb:

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 187 razy
Polubione posty: 204 razy

Re: Leśnik do of road-u

Post 22 gru 2013, o 12:12

steckiewicz pisze:Ja mam Legacy "off road " i już go topiłem po dach i przejeżdża wiele ciężkiego terenu . Da się , ale wszystko ze zdrowym rozsądkiem.
:o Topiłeś, czy dach błotem ochlapałeś, bo to różnica. Bo jeśli topiłeś faktycznie, ciekawy jestem, co padło, i z czym później nie dało się żyć.
Klimatyczne zdjęcia. Kotlina Kłodzka???

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 187 razy
Polubione posty: 204 razy

Re: Leśnik do of road-u

Post 22 gru 2013, o 12:30

Jeszcze jedno. Obwieszając samochód duperelami dla oka tracimy kilogramy ładowności. Zmniejsza się prześwit, dynamiki nie wspomnę. W terenowych na mostach najniższy punkt jest na obudowach dyfrów, obojętnie, ile włożymy do samochodu.

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Leśnik do of road-u

Post 22 gru 2013, o 22:33

zinc pisze: popatrz na youtube co potrafi forek np
jak dla mnie starcza:P
ale on tam chyba jeszcze stoi :/
I znaleźć go pewnie nie mogą tak się zlał z terenem :lol:

marhof
0 gwiazdek
Auto: Był: Subaru Forester 2.5 n/a LL.Bean (MY05), jest 2.5 Xt manual (MY06)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Leśnik do of road-u

Post 23 gru 2013, o 21:37

Ja bym zaczął od jeszcze czegoś innego - tuning kierowcy :) Są czasem organizowane szkolenia/akcje/wyjazdy w lekki teren dla SUVów. Poznasz możliwości auta, nauczysz się oceniać gdzie da się wjechać, a gdzie nie, zobaczysz na co stać napęd Subaru. Byłem w Rumunii na Subariadzie i na trasie terenowej na Plejadach, gdyby nie to co widziałem na własne oczy co inne Forki potrafią to bym do nie których przeszkód/podjazdów w ogóle nie podchodził. Z drugiej strony 2 krotnie zawiesiłem się na wykrzyżu - szpera na tylnej osi absolutnie NIC nie daje w Forku, a wcale tak strasznie to nie wyglądało z zewnątrz. LandRover przejachał to samo miejsce jakby jechał po asfalcie :)
Nie sądzę, by dojazd autem na ryby był bardziej wymagający, ale ja tam na wędkowaniu się nie znam :razz: Zdrowy rozsądek, opony/osłona pod silnik, lift do góry. W takiej kolejności bym to zrobił :)

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Leśnik do of road-u

Post 11 sty 2014, o 23:57

zawsze mozna jeszcze "zaspawac" centralny i co miesiac wymieniac polosie, przeguby itd itp :D wiem ze niektorzy jezdza na zapieczonej wisko i mowia ze w terenie to idealne:D pewne jest jedno sporo sie da ale czolgiem nie jezdzimy... (moze i dobrze bo pare trupow bym na koncie mial:P )
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Leśnik do of road-u

Post 12 sty 2014, o 00:03

aa bym zapomnial z opon polecam legendarne hakapelittki nokiana lub nalewki tego wzoru-swietnie sie czyszcza z blota i dobrze trzymaja na luzniejszych nawierzchniach, da sie na nich jezdzic na codzien np http://allegro.pl/nokian-hakkapeliitta- ... 88080.html lub bardziej "dostepne i uniwersalne" generel graber uhp http://allegro.pl/general-grabber-uhp-2 ... 35074.html te drugie to caloroczne, jak dla mnie powinny nazywac sie "wiosenno letnio jesienne" mam taki komplecik i ogolnie kosmos jak dla mnie....
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Leśnik do of road-u

Post 12 sty 2014, o 17:13

steckiewicz pisze: Daje radę naprawdę w niesamowitym terenie.
że w niesamowitym - nie wątpię. w ciężkim, natomiast, na pewno nie.
i lepiej nie pisać, że jest inaczej, bo ktoś uwierzy, wyda pieniądze a na koniec popsuje auto i się mocno rozczaruje.
auto do turystycznych przejażdżek po lesie, polach, wypad na ryby, na narty - jak najbardziej. do off-road - niestety nie. z powodów, które już ze 7 razy zostały w tym wątku wymienione.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Leśnik do of road-u

Post 15 sty 2014, o 23:34

damaz, ja myślę, że to co ja czy Ty rozumiemy jako offroad jest dalece odległe od wątkowego przeznaczenia tego auta. Ogólnie Forester jest bardzo fajnym autem w teren, ale Defendera się z niego nie zrobi, i im szybciej potencjalny "ofrołdowiec" zda sobie z tego sprawę tym lepiej.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Leśnik do of road-u

Post 16 sty 2014, o 10:23

wiecie dla niektórych to już jest off road... :D a poważnie mówiąc forek po prostu nie będzie patrolem ani niczym typu wojskowej amfibii ale nawet kompletnie seryjny forys może sporo a na bank więcej od oski typu passat czy inne cywile. Wiem, wiem, ale trzeba rozgraniczyć off road dla maniaka od off roadu dla laika... Jak swojego ojca przewiozłem po trawie jak na foto to myślałem ze mi na zawal zejdzie- "jakie to terenowe!!" a tu na foto stoi jeszcze na zajechanych sprężynach i prawie bez amorów... po wymianie na stadard wys (tylko większa sztywność ale wysokość standard) od razu lepiej jest.
Załączniki
20130408_124643male.jpg
Ostatnio zmieniony 16 sty 2014, o 23:17 przez zinc, łącznie zmieniany 1 raz.
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Leśnik do of road-u

Post 16 sty 2014, o 11:05

Diabeł tkwi w jednym szczególe.
Prześwit.
;-)

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Leśnik do of road-u

Post 16 sty 2014, o 15:06

FUX pisze:Diabeł tkwi w jednym szczególe.
Prześwit.
;-)
I napęd, i brak ramy...
Co nie zmienia faktu ze swego czasu pod Kielcami bawilismy sie swietnie udając auta przeprawowe :-)


Pisałem z telefonu

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Leśnik do of road-u

Post 16 sty 2014, o 15:44

Konto usunięte pisze: i brak ramy...
A to raczej minus. ;-)

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Leśnik do of road-u

Post 16 sty 2014, o 23:11

wiec trzymajmy się wersji ze forek jest fajnym autem typu "szutrówka" i na widok większej kałuży i blotka nie ucieka, do lasu na prawdziwe ciężkie warunki Pan Bog dal nam uaz i inne wynalazki:D jak zakończę remont dyfra i gdzieś w końcu polecę wstawię parę foto. Moim zdaniem forek jest dzielny ale nie off roadowy:) ps sądząc po wielkości dziur na naszych drogach, duktach leśnych, torach szutrowych itd forek wydaje sie idealny:) :-p :-p
ps w sumie znalazłbym dwa minusy-prześwit to raz ale wykrzyz i brak blokad...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

ODPOWIEDZ