No cóż. Ciekawe jak się ma takie doświadczenie
do stwierdzenia, że gdy przód nie ma uślizgu to moc nie jest przenoszona (albo jest ale w minimalnej wartości) na tył.
Mówimy oczywiście o automatycznej skrzyni.
Na drodze lodzik przyprószony śniegiem.
Forester 4AT - ruszanie na śliskim - wyłącznie tył
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Forester 4AT - ruszanie na śliskim - wyłącznie tył
Myślę , że prawe przednie koło też sobie buksowało w najlepsze innej opcji nie ma w 4EAT.
- eror
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forester 4AT - ruszanie na śliskim - wyłącznie tył
Być może. Dźwięk na to może sugerować. W momencie zatrzymania się tyłu lewego słychać nadal ślizgające się koło.
Przyjąłem, że to lewy tył ale może przód ?
Jutro spróbuję z dwiema kamerkami.
Przyjąłem, że to lewy tył ale może przód ?
Jutro spróbuję z dwiema kamerkami.
Re: Forester 4AT - ruszanie na śliskim - wyłącznie tył
Gdy ruszasz samochodem Subaru ze skrzynią 4EAT to tył jest zapięty, czyli moc przy ruszaniu jest przekazywana w takim samym stopniu na przednią i tylną oś.eror pisze:No cóż. Ciekawe jak się ma takie doświadczenie
do stwierdzenia, że gdy przód nie ma uślizgu to moc nie jest przenoszona (albo jest ale w minimalnej wartości) na tył.
Mówimy oczywiście o automatycznej skrzyni.
Na drodze lodzik przyprószony śniegiem.
A to, że lewe czy prawe koło szybciej się kręci wynika z tego, że na osiach są mechanizmy różnicowe. W tym samochodzie są to otwarte mechanizmy, o niskim oporze wewnętrznym. To zjawisko może zostać w pewnym stopniu ograniczone gdy zostanie zastosowany na osi mechanizm różnicowy o zwiększonym oporze (ang. LSD), który można spotkać w mocniejszych wariantach modeli Subaru, lub może ono zostać zupełnie wyeliminowane za pomocą mechanicznej blokady mechanizmu różnicowego (spotykanej w samochodach terenowych).
W nowocześniejszych samochodach osobowych coraz częściej stosuje się indywidualne sterowanie pracą hamulców na poszczególnych kołach w celu poprawienia trakcji w takich sytuacjach jak na Twoim filmie. W nowym Foresterze ten system nazywa się X-Mode.
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 146 razy
Re: Forester 4AT - ruszanie na śliskim - wyłącznie tył
Przy ostrzejszym ruszaniu na takiej nawierzchni (oczywiście z wyłaczonym ESP) nawet w Haldex tył dośc mocno zamiata na boki ;)
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
- eror
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forester 4AT - ruszanie na śliskim - wyłącznie tył
Drugi filmik, z obu stron na raz, i tak nakręcę.
Na tym co już jest, są dwa ruszenia. Pierwsze na "D", drugie na "1". Kiedyś słyszałem jakoby zapięcie "1" miało powodować
spięcie 50:50 przodu z tyłem.
Na tym co już jest, są dwa ruszenia. Pierwsze na "D", drugie na "1". Kiedyś słyszałem jakoby zapięcie "1" miało powodować
spięcie 50:50 przodu z tyłem.
Re: Forester 4AT - ruszanie na śliskim - wyłącznie tył
eror, to niedokładną informację słyszałeś.eror pisze:Drugi filmik, z obu stron na raz, i tak nakręcę.
Na tym co już jest, są dwa ruszenia. Pierwsze na "D", drugie na "1". Kiedyś słyszałem jakoby zapięcie "1" miało powodować
spięcie 50:50 przodu z tyłem.
Proponuję, żebyś przeczytał w instrukcji obsługi samochodu, do czego można wykorzystać "1".
Re: Forester 4AT - ruszanie na śliskim - wyłącznie tył
Nie ma znaczenia, czy D czy 1. I tak ruszasz z 1. przełożenia.eror pisze:Drugi filmik, z obu stron na raz, i tak nakręcę.
Na tym co już jest, są dwa ruszenia. Pierwsze na "D", drugie na "1". Kiedyś słyszałem jakoby zapięcie "1" miało powodować
spięcie 50:50 przodu z tyłem.
Kolejny raz pochwalę się swoim filmikiem

Link: http://www.youtube.com/watch?v=M2AWh8OudeA
(chodzi o wartości w lewym dolnym rogu)
Bawiłem się trochę sprawdzając ile % (czegoś) na tył idzie w różnych warunkach. Bez większych problemów można dojść do 90-95%. Oczywiście pytanie, jak ten % przekłada się na moment (przy takiej samej przyczepności na każdym kole, itd.).
Tu jest bardzo ciekawy post lukassa wyjaśniający czym jest ten %: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/t ... try1778653
Z innego forum, więc wkleję fragment:
Więc tak naprawdę nie wiadomo ilebo nie sądzę żeby to był procentowy podział momentu (bo jest on zależny tez od warunków drogowych. Wg mnie to bedzie prędzej % wysterowania selenoidu odpowiedzialnego za pracę pompy spinającej sprzegło lepkosciowe.
